DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 735 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der var begejstret :D Ubehagelig og livsbekræftende på én gang.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
t23 skrev:
Start med Shivers og tag hele molevitten kronologisk til og med Crash. eXistenZ var begyndelsen til enden for den gode mand.

Jeg har set en del, herunder både Crash og eXistenz. Hvis jeg aldrig havde set noget af hans, ville Crash nok i alt fald ikke være et godt startsted ;) Så hellere The Fly eller Videodrome.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Burde også få set noget mere Cronenberg - og jf. mit indlæg i Oscartråden kunne jeg godt bruge en "kom i gang med"-guide til ham. Ligger Dead Ringers på Netflix eller hvordan?


Nej, pt. kan den kun streames via Google Play eller god gammeldags hardcopy. Desværre er den OOP i stort set samtlige udgaver og formater, men f.eks. danske On Air har udgivet den på DVD i fornuftig kvalitet.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der var begejstret :D Ubehagelig og livsbekræftende på én gang.


Ja, tak for omtalen af Room, Fritte! Den skal jeg have set ASAP :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Scanners og The Brood er begge mesterværker ud i "gode gamle Cronenberg", og har du allerede Dead Ringers på agenda'en, så er det vel kun Naked Lunch der også er et must-see (ud over dem du nævner).

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der var begejstret :D Ubehagelig og livsbekræftende på én gang.


Ja, tak for omtalen af Room, Fritte! Den skal jeg have set ASAP :thumb:


My pleasure, guys! :beerchug: Jeg er sikker på at du vil li' den, DeathPosture. Et stærkt drama!


Top
   
 
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Min pointe, som jeg også har nævnt et andet sted, at det handler meget om den rigtige film til det rigtige tidspunkt. Jeg har ikke set Naked Lunch (endnu), men igen opfatter jeg den ikke som et godt sted at starte? Det er mere en man ser, når man har trænet sin slappe weirdness-muskel op til et minimum ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons mar 02, 2016 11:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Naked Lunch er ikke bygget over William S Burroughs bogen af samme navn, men mere en biografi om ham - set gennem Cronenberg's øjne. Så det er helt sikkert en Cronenberg film, men ikke nødvendigvis en Cronenberg historie. Men den har alle de "organiske" elementer som altid var til stede i de ældre af hans film, så den skal jo altså ses på etellerandet tidspunkt.

For mit eget vedkommende er Cronenberg film dødt løb mellem Scanners og Dead Ringers - Scanners fordi det var den første jeg så (og jeg er vild med Michael Ironside), og Dead Ringers fordi den simpelt hen bare er den bedste. Du skal bare lynhurtigt ignorere at der blev lavet flere Scanners film, for dem er ingen tjent med :)

Ud over det er Spider en ekstremt langsom og barsk film med eminent skuespil, og den var vel nok filmen hvor Cronenberg viste at nu skiftede han stil. Intet han har lavet efter har været mine to timer værd.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors mar 03, 2016 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Okay, så vi har set alt fra Nazi Zombier til Zombie Bævere, Nazi'er fra Månen, og der er snart ikke den kombination der ikke er blevet vist endnu. Samtidigt hørte vi sidst fra Takashi Miike da han lavede sine to periode-drama-remake's, hvor 13 Assassins var lige så ultra fed som Harakiri var .. lad mig nu være venlig og sige "knap så vellykket".

Men kan i huske den gang Miike lavede den første Dead Or Alive? For han har denondelynemig gjort det igen. Lad mig præsentere for jer: Vampyr Yakuza'er!



Det er ikke jeres øjne der bedrager jer, det *er* skam en gut klædt som en grøn frø (med Futurama-agtigt Hypnotoad blik og hele molevitten). Og tro mig, "the final fight" ligger helt oppe på siden af DoA på heeeelt-ude-at-skide skala'en.

At direkte gå ind i at snakke om et plot føles lidt omsonst. Den virker mere som at Miike mødte et par af The Raid drengene og så sit snit til at gå amok. Og det er jo nok hvad der foregik i virkeligheden. Det være sagt, så er der godt nok syresmæk for skillingerne, og det er godt at se Japan's mest originale nulevende filmmager tilbage i førersædet, lige præcist hvor han gør det bedst.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors mar 03, 2016 13:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Og med sine 115 minutter er den mindst 30 minutter for lang. Samtlige scener strækkes meget længere end de kan bære. Jeg røvkedede mig cirka halvvejs og spolede gennem resten.

Det skal så også siges, at jeg absolut aldrig har været Miike fan og finder hans særheder temmelig påtagede.


Top
   
 
Indlæg: tors mar 03, 2016 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Du skulle have spolet forbi den første time og set resten, men det er vel for sent nu :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors mar 03, 2016 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Mjøh, jeg synes også kampscenerne trak afsindigt ud.

Jeg skal bare holde mig fra Miike - nu må jeg efterhånden have lært det.


Top
   
 
Indlæg: tors mar 03, 2016 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Det er jo netop hele pointen at den parodierer hans egen Dead Or Alive - men jo, måske du bare skal se 13 Assassins (for den er denondelynemig fed) og så skippe Miike for resten.

Jeg er vild med Miike - han er virkeligt definitionen af "sluk hjernen og gå amok" for mig, og han er stinkende dygtig til konstant at fornye sig. Så kommer der en frø der er større end en planet og kan kampsport? Jamen, hvad ellers er nyt?

Det være sagt: Du har ret i at han kan være langtrukken, og det drosler en del ned. Ville være nemmere hvis han kunne gøre det med 90 minutter. Omvendt kan man kigge på at manden laver fire film om året, konstant, og han er blevet utroligt meget mere varieret over de sidste ti år, så han er jo en gut man skal holde øje med.

Personligt synes jeg bare det er fedt man kan stole på Miike efter at have set den Oscar gabefest - jeg skulle virkeligt bruge en antidote ovenpå den gang ingenting (ud over Spotlight er fantastisk), såeh ..

Jeg sagde frø, ikke? :


_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors mar 03, 2016 15:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
t23 skrev:
men jo, måske du bare skal se 13 Assassins (for den er denondelynemig fed) og så skippe Miike for resten.

Hov, den var faktisk rigtig god, ja. Sådan lidt gammeldags samurai-action med stride strømme af blod. (Jeg nægtede dog at se Miikes genindspilning af Kobayashis blændende mesterværk Hara-kiri.)


Top
   
 
Indlæg: tors mar 03, 2016 15:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Nu er der selvfølgelig nogen der vil sige "HOV, 13 Assassins er da også en genindspilning!" Javist, men med den forskel at originalen kun er ok og historien vinder en del ved at slutte af med et GROTESK BLODBAD.

That's my story and I'm sticking to it.


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 735 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team