DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 18:35

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 535 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre feb 12, 2016 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
^ damn, det lyder som en barsk doku. Tak for tippet, 2046! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: søn feb 14, 2016 19:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

(Mulcahy, 1984)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg har lige haft fornøjelsen af at se Russell Mulcahys spillefilmsdebut. Han kører på alle cylindre her og bruger alle tricks i bogen, så det er en fryd at se på. Der er masser af farvede gels (røde og blå), spil med skygger, skæve kameravinkler, steadicam-ture, sjove klip og ikke mindst en masse røg-effekter. Det er ikke en film, der ser specielt naturlig ud, men når man (som jeg) er fan af Bava og Argento er realisme bestemt heller ikke altid i højsædet.

Den er meget stiliseret og flot filmet og selve historien trækker paralleller til både "Jaws" og såmænd også til "Psycho".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: søn feb 14, 2016 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

(Mihalka, 1981)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

For en gangs skyld er vi ikke på og omkring en high school eller en sommerlejr, men her befinder vi os i og omkring en mine et sted i USA. Det drejer sig heller ikke om teenagere denne gang, men de lidt ældre personer i denne film har deres tanker lidt det samme sted: sex, fest og druk. Personerne er også for en gangs skyld rimelig sympatiske og man føler lidt mere med dem, når de bliver myrdet af filmens blodtørstige morder.

Jeg har set filmen i den restaurerede (mere eller mindre) udgave på Blu-ray og selvom kvaliteten af de genindsatte gore-scener (forlængelser på ca. 3 min. alt i alt) er dårligere end resten af filmen, så gør det ikke rigtig noget. Der er en grund til, at filmen tidligere er blevet kaldt "My Not So Bloody Valentine" i biografversionen og når man ser, hvad der blev klippet ud for at glæde censorerne dengang i starten af 80erne, så har man ikke lyst til at se den kortere version igen.

Det er en glimrende og stemningsfuld slasher-film med nogle opfindsomme kills og en ret ikonisk morder. At den er optaget i Canada lægger man ikke mærke til, undtagen når nogle af skuespillerne af og til lyder lidt "aboot"-agtige.

Det er en af de bedste og mest mindeværdige slasher-film fra den store bølge i 80erne og det er en skam, at Blu-ray'en er gået OOP, da versionen på Netflix UK/IE desværre er den korte biograf-udgave.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
I det hele taget er vi mange der er glade for, at Holmsgaard igen er aktiv ved tasterne. Og det samme til dig, BR (selvom du ikke har været uaktiv på noget tidspunkt). Jeg lapper alt hvad I skriver i mig, så keep it up boys, så skal jeg nok lade være med at fremhæve at I begge har lovet mig, at se Rum Diary. Måske en dag det lykkedes? Der er masser af tid til det nu hvor der skal ses sci-fi til den store guldmedalje. :beerchug: :thumb:


mig selv skrev:
For f..... DP! Du har ret! :thumb: Rum Diary vil jeg se snarest muligt!


mig selv skrev:
The Rum Diary koster 25 kr. på BD i Fona pt., hvis andre skulle få lyst. Jeg ser den i morgen.


Det nederste citat skrev jeg d. 4/2-2015. Der skulle gå et år, før jeg kom i gang. Pinligt.

Nu har jeg set The Rum Diary!

Udmærket historie med en velspillende Johnny Depp. Jeg har aldrig rigtigt dyrket Hunter S. Thompson eller denne historier, så derfor ved jeg ikke meget om hans historier eller personlighed. Til gengæld synes jeg, at der er nogle vildt fede skuespillere med i The Rum Diary. Aaron Eckhardt er en af mine favoritter. Den mand oser af charisma, og han spiller den onde kapitalist til UG. Amber Heard er en af de mest veldrejede unge skuespillerinder i Hollywood, og hun var en fryd at beskue i Rum Diary - specielt i sin første scene, hvor hun svømmer rundt og møder Depps figur Paul Kemp første gang. Siden jeg så Giovanni Ribisi i X-Files som knægt, har han altid haft et stort plus hos mig. I rollen som sære, dybt fordrukne Moberg er han perfekt.

The Rum Diary er en dejligt underspillet historie, men dens fokus på kapitalisme over for journalisters idealisme, dens fokus på kolonialisme og dens fokus på de enormt store mængder af alkohol, heriblandt naturligvis rom, skaber en helt fornuftig film, som jeg godt kunne gense en dag. Scenerne er i øvrigt velskudte og fyldt med farve og pragt - i skarp modsætning til den grå tilværelse, som journalisterne lever der i Puerto Rico.

Filmen er skør, med mange sære og sjove scener, som fra tid til anden kammer over, men det gør intet ved skuespillet, historien eller locations. The Rum Diary er en rigtigt god film.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


... TAK for anbefalingen, DP! Buck... los gehts!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mike Haggar skrev:
DeathPosture skrev:
I det hele taget er vi mange der er glade for, at Holmsgaard igen er aktiv ved tasterne. Og det samme til dig, BR (selvom du ikke har været uaktiv på noget tidspunkt). Jeg lapper alt hvad I skriver i mig, så keep it up boys, så skal jeg nok lade være med at fremhæve at I begge har lovet mig, at se Rum Diary. Måske en dag det lykkedes? Der er masser af tid til det nu hvor der skal ses sci-fi til den store guldmedalje. :beerchug: :thumb:


mig selv skrev:
For f..... DP! Du har ret! :thumb: Rum Diary vil jeg se snarest muligt!


mig selv skrev:
The Rum Diary koster 25 kr. på BD i Fona pt., hvis andre skulle få lyst. Jeg ser den i morgen.


Det nederste citat skrev jeg d. 4/2-2015. Der skulle gå et år, før jeg kom i gang. Pinligt.

Nu har jeg set The Rum Diary!

Udmærket historie med en velspillende Johnny Depp. Jeg har aldrig rigtigt dyrket Hunter S. Thompson eller denne historier, så derfor ved jeg ikke meget om hans historier eller personlighed. Til gengæld synes jeg, at der er nogle vildt fede skuespillere med i The Rum Diary. Aaron Eckhardt er en af mine favoritter. Den mand oser af charisma, og han spiller den onde kapitalist til UG. Amber Heard er en af de mest veldrejede unge skuespillerinder i Hollywood, og hun var en fryd at beskue i Rum Diary - specielt i sin første scene, hvor hun svømmer rundt og møder Depps figur Paul Kemp første gang. Siden jeg så Giovanni Ribisi i X-Files som knægt, har han altid haft et stort plus hos mig. I rollen som sære, dybt fordrukne Moberg er han perfekt.

The Rum Diary er en dejligt underspillet historie, men dens fokus på kapitalisme over for journalisters idealisme, dens fokus på kolonialisme og dens fokus på de enormt store mængder af alkohol, heriblandt naturligvis rom, skaber en helt fornuftig film, som jeg godt kunne gense en dag. Scenerne er i øvrigt velskudte og fyldt med farve og pragt - i skarp modsætning til den grå tilværelse, som journalisterne lever der i Puerto Rico.

Filmen er skør, med mange sære og sjove scener, som fra tid til anden kammer over, men det gør intet ved skuespillet, historien eller locations. The Rum Diary er en rigtigt god film.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


... TAK for anbefalingen, DP! Buck... los gehts!


Jeg har den også stående (dog ikke set den endnu, men det rykker tættere på...) og købte den engang, hvor jeg bestilte en stak Amber Heard-film hjem :naughty: :nuts:

Jeg har dog set Gonzo-dokumentaren om Hunter S. Thompson (indtalt af Depp) og den kan stærkt anbefales. Han var en noget speciel, men interessant, fætter.


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tak for du lige poster den, njhansen. Den vil jeg se. Jeg tror, jeg skal sætte mig lidt mere ind i Mr Gonzo. Det er ret interessant.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Tak for du lige poster den, njhansen. Den vil jeg se. Jeg tror, jeg skal sætte mig lidt mere ind i Mr Gonzo. Det er ret interessant.


Nu spørger jeg muligvis dumt, men du har selvfølgelig set Gilliams mesterværk Fear & Loathing In Las Vegas, right?


_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Nu spørger jeg muligvis endnu dummere, men i har alle set Where The Buffalo Roam med Bill Murray, som var den første Hunter S Thompson film? Den er langt bedre end sit ry.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Nu spørger jeg muligvis endnu dummere end dumt, men har I set Oliver Stones "Salvador"? 8)

I den første halvdel af filmen minder de to hovedpersoner i den (spillet af James Woods og James Belushi) rigtig meget om Hunter S. Thompson og Lazlo (i "Where the Buffalo Roam") og Raoul Duke og Dr. Gonzo (i "Fear and Loathing in Las Vegas")


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Nu spørger jeg helt sikkert dumt, men har I set Mermaids med Cher?


_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
DeathPosture skrev:
Nu spørger jeg helt sikkert dumt, men har I set Mermaids med Cher?



Ja, det var et dumt spørgsmål. Tsk tsk stk ;)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Og det var i øvrigt ikke en joke med "Salvador". Woods og Belushi har et Hunter S. Thompson-ish vibe i starten af den film.

Senere i filmen tager det hele en mere seriøs og tragisk drejning, der gør filmen til en af Stones allerbedste.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man feb 15, 2016 14:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg kan også stå ved både njhansen's og t23's anbefalinger med Salvador og Where The Buffalo Roam, som er værd at bruge tid på.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs feb 16, 2016 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
njhansen skrev:
Billede
(Mulcahy, 1984)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Efter havde set filmen må jeg sige, at jeg er en fan! En genial og visuelt fantastisk film, der er forud sin tid med alle de ting som njhansen allerede har nævnt :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 535 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team