DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:13

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 131 32 33 34 35 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre dec 02, 2016 14:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
alt under 5 stjerner herfra vil udløse en cinemaskopisk fatwa over Støvring. :beerchug:

Bare du lige advarer TV2 News-chopperen først. Det lyder vældig interessant, dét der :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: fre dec 02, 2016 15:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Shiva skrev:
Fremragende læsning, DP og lige hvad man håbede at høre...også selvom "æstetik" og "2001" i samme sætning skurrer ligeså meget i ørerne som "subtil" og "Johanne Schmidt Nielsen". :D Btw, Per Juul Carlsen gav den 6/6 på DRK - Filmselskabet igår. DET er fa'me ikke tit han smider den karakter.

Du kommer nu egenhændigt til at hæfte for et urimeligt forventningspres fra undertegnedes side, indtil jeg får den set. Vid, at alt under 5 stjerner herfra vil udløse en cinemaskopisk fatwa over Støvring. :beerchug:


Billede
Haha, Støvring er klar til en eventuel overreaktion fra Hasseris. Bring it!

Ej, jeg tror faktisk den kommer til at falde i den smag! Glæder mig til, at høre hvad du synes. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: lør dec 03, 2016 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tak for Arrival-anmeldelsen, DP! :thumb: :thumb:


Top
   
 
Indlæg: man dec 05, 2016 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Tak for Arrival-anmeldelsen, DP! :thumb: :thumb:

Selv tak, Fritz. Skal du ikke ind og se den?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man dec 05, 2016 12:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg ved ikke om jeg kan nå det. Fra på onsdag bliver den flyttet ind i biografens mindste sal og så er det jo ikke SÅ sjovt.

Jeg ved dog at jeg kan nå i biografen i næste uge, wink wink ;) ;) :lightsabre:


Top
   
 
Indlæg: man dec 05, 2016 15:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Yoga Hosers (Smith, 2016)

Kan ses på :netflix: (US)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

En af de film, hvor man sidder med munden åben hele vejen igennem - kun for at lukke og åbne den en gang imellem for at formulere: "Say whaaaaat?"

Der gemmer sig nogle gode ideer i filmen, som i alt fra Kevin Smith, men i denne film er det hele så overlæsset, rodet og dårligt timet, at man bliver træt næsten fra første minut. Hvis man så holder godt fast hele vejen frem til Ralph Garmans popkultur-nazi, så får man også det med. Og så kan man sige, at man har set det.

Det er ikke sjovt, men bizart. Det kan man sige om hele filmen: det er nok Smiths værste film som instruktør (ja, selv "Cop Out" er bedre) og værste film som manuskriptforfatter (Kevin, lay off the doobies, mahn!). Det er et forfængelighedsprojekt for Smith, Depp og familie med koner, eks-koner, døtre, sønner og Stan Lee. Oh my!

Værd at se, hvis man vil se, hvad tjald gør ved ens hoved og hvis man er Smith-fan (som jeg er), så bør den ses pga. alle cameoerne og referencerne. Jeg håber bare, at han efter denne film kommer lidt ud af hash-tågerne igen.

"Tusk" var bizar, men se-værdig. Denne film er bare en film, som skal overstås og så kan man rense ganen igen ved at se en af hans gode film som f.eks. "Mallrats" eller "Dogma".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man dec 05, 2016 15:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Trist at følge Smiths de-route som instruktør.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs dec 06, 2016 20:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
Baskin (2015)

En politipatrulje tilkaldes som backup til en forladt bygning i et område, der omgivet af masser af mystiske rygter, hvor de uforvarende vandrer ind til helvede. Jeg skal lige love for det var noget af en omgang af mavepuster og lussinger mens jeg så den tyrkiske Baskin, baseret på kortfilmen med samme navn i 2013, som også er instrueret af Can Evrenol. En uventet, herlig og blodig overraskelse!

Gyserfilmene har været ganske overraskende i de seneste par år, selv de amerikanske produktioner kan bikse noget sammen. Men nok den mest fantasifulde og blodige af dem alle, er altså den tyrkiske gyser, Baskin, en ultra-voldelige og bizarre nedstigning til Helvede, hvor lederen Father (Mehmet Cerrahoglu - en meget interessant gut) styrer hele gildet . Til inspiration har filmene The Descent, Quest for Fire, Frontière(s), Hellraiser og Only God Forgives, haft en stor indflydelse. Mere bemærkelsesværdig er debut skuespilleren Cerrahoglu, som blev castet som lederen Father på grund af Cerrahoglus har en yderst sjælden hudsygdom, der gjorde hans fysiske fremtoning ganske unik. Hatten af for den særdeles enestående præstation. Filmen kan ses på den amerikanske Netflix, men den er ik’ for alle :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs dec 06, 2016 20:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The Good Neighbor (2016)

To kæphøje drenge (Ethan og Sean) er i færd med at dokumentere en social psykologi eksperiment med få klare regler (regler er til for at blive brudt) til at manipulere en uvidende person (naboen Harold Grainey) og overbevise personen er hjemsøgt, uden fysisk kontakt.

The Good Neighbor var overraskende god i forhold til hvad filmen ellers fik af ratings på RT osv.. Filmen bygger en god stemning op og trods den simple plot gør filmen et godt stykke arbejde, at holde dig på kanten af sofaen. Og det var rart at se James Caan på det store lærred igen, hvilket han gjorde perfekt i rollen som den gnavne nabo.

Den er på :netflix: (US).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: lør dec 10, 2016 2:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
https://www.youtube.com/watch?v=BuWsiS7kujs

Fem år for sent, men den Montenegrinsk-naya dialog i I Kina Spiser De Hunde. Better late than never :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn dec 11, 2016 15:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Hell or High Water (2016)
Forfatter Taylor Sheridan viste stort potentiale med sin debutfilm Sicario, som jeg aldrig blev helt vild med. Denne gang er det den skotske instruktør David McKenzie, der skal fortolke Sheridans manus, hvilket er et lidt pudsigt valg, da Hell or High Water om noget er en film om heartland Amerika (tænk Winter's Bone). Historien handler enkelt om to brødre, der har en plan, som jeg ikke vil spoile her. Planen kræver en del små bankrøverier i forladte småbyer i Texas. En Texas Ranger (ikke Walker) får færden af de to brødre, og sætter efter dem med snilde, som den gamle ræv han er. Det kan umuligt ende godt for nogen...

Hovedrollen som en af to brødre er spillet af Chris Pine, som jeg rigtig gerne ville fortsætte med at hade på, da hans Capt Kirk er til at lukke op og skide i. Desværre er han rigtig god - og sammen med Ben Foster udgør han det perfekte makkerpar. Jeff Bridges spiller den gamle Ranger, der helst ikke vil på den pension, der banker på døren indenfor en kort fremtid - og han er naturligvis blændende godt hjulpet af en fantastisk dialog. Den egentlig hovedrolle er dog atmosfæren i filmen, der beskriver det beskidte, nedslidte og arbejdsløse USA, som vi desværre ser alt for lidt af i større amerikanske film. Det er på ingen måde en poleret verden, som Sheridan beskriver, men jeg er sikker på, at det rammer midt i hjertet af Trump Country anno 2016, hvilket er en lækker krølle på halen, når vi nu ved, hvad vi ved om det amerikanske valg. Opgivelsen, mismod og mistillid til alting vælter ud af skærmen, når hovedpersonerne møder de ruinerede småbyer i Texas, som man kan finde i en hvilken som helst anden amerikansk stat. Det er det perfekte scenarie at lave en film på - og filmen skuffer bestemt ikke.

Jeg kan kun anbefale Hell or High Water, der er meget tæt på at være den bedste film jeg har set i 2016. Den står muligvis i stærk kontrast til Hollywood, actionbrag og superhelte - men gør det noget?

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: man dec 12, 2016 16:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Montag451 skrev:
Hell or High Water (2016)
[...]

Jeg kan kun anbefale Hell or High Water, der er meget tæt på at være den bedste film jeg har set i 2016. Den står muligvis i stærk kontrast til Hollywood, actionbrag og superhelte - men gør det noget?

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Jeg er enig! :thumb:

Billede

Hell or High Water [2016] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"I've been poor my whole life, like a disease passing from generation to generation!"

'Toby, en fraskilt far og landmand, forsøger at skabe et bedre liv for sin søn. Sammen med sin kriminelle bror, Tanner, beslutter de at røve filialer af den bank, som truer med at sætte familiens gård på tvangsauktion. Brødrene får dog deres sag for, da den erfarne sherif Marcus gør det til sin sidste opgave at fange de unge bankrøvere, før han kan trække sig endeligt tilbage.'

I disse tider, hvor udvalget af nye film hovedsageligt udgøres af en uendelig strøm af superhelte-film, sequels, prequels, remakes, reboots og hjernedød action-bummelum, er det virkeligt rart når der kommer noget andet. Noget så sjældent som en god, gammeldags heist-film pakket ind i en lækker neo-western indpakning. Og det er lige præcis hvad Hell Or High Water er. Det er en støvet blanding imellem Fargo og Heat der hverken er bange for eftertænksomhed, skarp samfundskritik, knastør humor, fjollede biroller eller et par højtragende action-sekvenser.

Jeg elsker symbolikken i, at et par fattige bonderøve tager sagen i egen hånd, og røver de banker der prøver at røve deres familie. Jeg elsker også kontrasten imellem hård socialrealisme og lummer Texas ranger-humor. Det er lidt hyggeligt, selvom baggrunden er sørgelig. Man føler virkelig hovedpersonernes smerte. Man griner med dem når de joker om tynde køer, og man græder med dem når de drikker gravøl. Der bliver eddermame drukket mange øl hele filmen igennem, der i øvrigt er plastret til med fremragende musik, smukke billeder og en generel sløv pacing.

Og så er der skuespillet som i den grad også fortjener at blive hyldet. Udover de to brødre i hovedrollerne, der virkelig gør det fremragende, bør især Jeff Bridges' præstation fremhæves. Måden hvorpå han skifter imellem tør, comic relief og ægte, dybtfølte reaktioner i filmens tredje akt, er i særklasse. Stor, stor skuespillerkunst fra den kære Bridges.

Til sidst et godt råd fra Texas: Husk altid at grav din bil ned bagefter, hvis du har begår et bankrøveri!

Alt i alt en fremragende film som får mine varmeste anbefalinger.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs dec 13, 2016 9:30, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: man dec 12, 2016 17:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg var overbevist inden jeg læste jeres anmeldelser, gents, men to gange velskrevne anmeldelser har kun skubbet yderligere i "skal ses snarest!" :thumb:
No Country For Old Men er flere gange nævnt i samme åndedrag som denne her - har det noget på sig? Stemningsmæssigt, tematisk, skuespil el.lign.?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man dec 12, 2016 18:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Hov, Jeg (og DP) glemte at nævne, at Nick Cave er manden bag det fantastiske lydbillede, der komplimenterer billederne så smukt. :thumb:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: tirs dec 13, 2016 16:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Imperial var så flinke at sætte en flot restaurering af Chaplins The Great Dictator op i går. Ole Michelsen introducerede (noget famlende), og ellers var det et glimrende gensyn - jeg synes stadig, at Modern Times er hans bedste, men denne er nu også stærkt imponerende, især når man har in mente, hvornår den er lavet. Salen var stort set fyldt, og den gode stemning var da også med til at præge det samlede indtryk.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 131 32 33 34 35 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team