DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 4:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 535 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 02, 2016 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Efter 2½ års trofast service og 146 sider, er det på tide at pensionere Hvilke(n) film så du i dag? Part VIII-tråden og fortsætte her i Hvilke(n) film så du i dag? Part IX 8)

Billede

... Så skal der ses film! :naughty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre feb 05, 2016 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro


I skal ikke tro at hævnfilm er en Koreansk ting, næh nej, Ungarn og Rumænien kan sagtens blande sig. Stærkeste film jeg har set i år, indtil videre.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: fre feb 05, 2016 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

The Hateful Eight [2016] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

"Now, Daisy, I want us to work out a signal system of communication. When I elbow you real hard in the face, that means: shut up!"

Hvis der skulle være nogen der ikke vidste det, så lad mig bare starte med at fastslå, at Tarantino er min yndlingsinstruktør OF ALL TIME!

Jeg elsker begge Kill Bill film for deres overlegne genre-hyldester, fanatiske everything-is-a-remix tankegang og spektakulære skuespilpræstationer. Jeg elsker Jackie Brown for dens super-slickness, blaxploitation hyldest, langt-ude characters og sprøde musik. Jeg elsker Reservoir Dogs for dens intensitet, dens low budget indie-feel og for at være den bedste heist-movie (uden et heist) nogensinde. Jeg elsker Death Proof for dens overlegenhed, overfede dialog, musik og flotte udtryk. Men mest af alt, elsker jeg Pulp Fiction, som med sin uovertrufne stil, generationsdefinerende dialog og gennemførte charme, står som QTs magnum opus - og som en milepæl i mit liv. Men jeg elsker ham også når han bedriver kontrafaktisk historiefortælling i Inglourious Basterds. Eller når han kaster sig over deep south fuldskægswestern i Django Unchained.

Og selvom han med de seneste par film er begyndt at vise mindre svaghedstegn, så er han stadig min yndlingsinstruktør og jeg ser altid enormt meget frem til kommende Tarantino-film. Og det har jeg i den grad også gjort med The Hateful Eight som jeg har fulgt tæt helt fra starten hvor manuskriptet blev lækket allerede i development-fasen, hvilket fik Tarantino til at true med, at droppe projektet fuldstændig. Det gjorde han heldigvis ikke.

Som sædvanligt når Tarantino laver film, så bryder han konventioner. Filmen er et stort miskmask af mange forskellige genrer blandet sammen under en western-paraply. Og selvom filmen er filmen on location i smukke, sneklædte Colorado, så foregår langt størstedelen af filmen enten inde i en tætpakket diligence eller i en købmandsbutik. Det er svært ikke at skæve lidt til Iñárritus The Revenant og undre sig over, hvorfor Tarantino ikke fik mere ud af de smukke omgivelser. Ikke at der er noget galt med et kammerspil, men det bliver for klaustrofobisk her. Det er lidt synd, især når man ved hvor meget det visuelle betyder for Tarantino.

Længden er desværre heller ikke optimal. Ligesom i hans seneste par film, så er længden desværre et problem... Igen! 3 timer er simpelthen for lang tid, og jeg tog mig selv i at småkede mig flere gange - og det er jeg ellers ikke vant til, når Tarantino er afsender. Men når det så er sagt, så er det stadig en enormt god, velspillet film med et gennemarbejdet manuskript, et voldsomt fedt Ennio Morricone score og nogle stemningsfyldte, blodige billeder. Rødt blod gør sig bare enormt godt på hvid, nyfalden sne. Og så er der skuespillet. Jeg er, ærlig talt, ved at være lidt småtræt af Samuel L. Jacksom som altid spiller nøjagtigt samme rolle som han altid har gjort. Det samme gør sig gældende for den noget lidt engagerede Michael Madsen som er mere afdanket end nogensinde før. Tim Roth kører også på autopilot og har sine bedste dage bag sig. Heldigvis er der også blevet plads til nyt blod, hvor især Walton Goggins imponerer, men også Jennifer Jason Leigh gør det godt. Det samme gør gode, gamle Kurt Russell, der er næsten ligeså cool som han var i Bone Tomahawk.

Et af Tarantinos signature moves er den mexicanske stand-off, og selvom den er kraftigt udvidet her (den varer størst set hele filmens sidste tredjedel), så er det bare et narrativt greb som bare altid virker enormt godt i hans film. Jeg elsker når historien udvikler sig så eksplosivt som den gør her, og det hele går (naturligvis) op i en højere enhed til sidst og sætter en stor fed streg under det faktum, at Tarantino stadig er mesteren over dem alle, selv når han kører den lidt for sikre autopilot-stil. Det er langt fra den bedste Tarantinofilm, men når bundniveauet er så højt som det er, så er det stadig en stor fornøjelse at lade sig rive rundt af en mester i aktion.

Anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man feb 08, 2016 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg bliver simpelt hen nødt til at viderebringe Impulze's anbefaling fra i går:



Men tro ikke det er en komedie - det er en voldsom omgang vrede, ganske ligesom han altid har været. Og den er bestemt ikke for børn, så put dem i seng og nyd et fantastisk indie hævnorgie.

IMDB link og et hylende morsomt interview

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man feb 08, 2016 17:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
IMDB link og et hylende morsomt interview
Tak for linket. Interviewet bekræfter også bare hvor meget Rollins brænder for rollen og filmen, at han nærmest får julelys i øjene når han snakker om forberedelserne til rollen. Og det kan ses i filmen! Nå ja, så kom der lidt mere info med planerne om at gøre det til en miniserie i fremtiden. Jeg er åben for det. Men det er også en af de stærke sider af filmen med det uvisse om Jake, at man lige får lidt, men så heller ikke mere. Jeg får sgu helt lyst til at se den igen - helt sikkert den skal hjem til samlingen! :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs feb 09, 2016 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Billede
Spotlight (2015)
Så fik jeg endelig set Spotlight, som var en fantastisk film. Historien om en håndfuld journalister på Boston Globe, der ved ansættelsen af en ny redaktør, bliver gjort bekendt med de mange overgreb på børn af katolske præster. Man kunne forvente en overdreven følelesesladet film, der klistrer sig til klichéer, hvor det nærmest er forventeligt at publikum tuder i et anfald af massehysteri, men det får man gudskelov ikke. I stedet er Spotlight en intelligent film, der i et stille tempo ruller frem gennem et plot, der udfolder sig som en julegave, der bliver pakket op i slow motion. Er man typen der flår papiret af gaverne, så kan Spotlight sikkert være en langmodig affære med meget lidt action. Elsker man et fantastisk drama, dygtige skuespillere og en historie, der i den grad roder rundt i fortidens synder, så er Spotlight ikke til at komme udenom.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: tirs feb 09, 2016 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Der er sindssygt mange gode Hong Kong action thrillere fra de gamle dage, og jeg vil ikke sige denne her er DEN bedste, men den holder fantastisk godt - kunne nok bruge en kyndig hånd (ved ikke om den er ude på blå - har kun den gamle DVD), men filmen vejer op for det - for dælen der er tryk på.

Og som sidenote er det den længste fight scene i moderne filmhistorie - jeg tror den klokker ind på godt 36 minutter.



Og IMDB

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs feb 09, 2016 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Montag451 skrev:
Billede
Spotlight (2015)
Så fik jeg endelig set Spotlight, som var en fantastisk film. Historien om en håndfuld journalister på Boston Globe, der ved ansættelsen af en ny redaktør, bliver gjort bekendt med de mange overgreb på børn af katolske præster. Man kunne forvente en overdreven følelesesladet film, der klistrer sig til klichéer, hvor det nærmest er forventeligt at publikum tuder i et anfald af massehysteri, men det får man gudskelov ikke. I stedet er Spotlight en intelligent film, der i et stille tempo ruller frem gennem et plot, der udfolder sig som en julegave, der bliver pakket op i slow motion. Er man typen der flår papiret af gaverne, så kan Spotlight sikkert være en langmodig affære med meget lidt action. Elsker man et fantastisk drama, dygtige skuespillere og en historie, der i den grad roder rundt i fortidens synder, så er Spotlight ikke til at komme udenom.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Tak for info. Glæder mig vildt til at se den. Er Ruffalo ligeså god, som rygtet siger?

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: tirs feb 09, 2016 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Shiva skrev:
Tak for info. Glæder mig vildt til at se den. Er Ruffalo ligeså god, som rygtet siger?

Både han og Rachel McAdams er rigtig gode (og meget troværdige), men Ruffalo får betydelig mere tid på skærmen, hvilket nok gør hans præstation nemmere at juble over.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: tirs feb 09, 2016 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Montag451 skrev:
Spotlight (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Tak for anmeldelsen. Jeg havde mine tvivl om filmen, men håber jeg får den set inden den 28/2.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: tors feb 11, 2016 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Billede

Brooklyn
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

En af de bedste film, jeg har set i mange år, havde jeg fornøjelsen af at se i går aftes til forpremiere i Grand her i København. Der var i øvrigt forord fra den irske ambassadør, som fortalte lidt om Irland, lidt om filmen og lidt om, hvordan det var at være irer i Danmark. Meget interessant.

Filmen hedder Brooklyn og er nomineret til bedste film til Oscaruddelingen i år. Brooklyn handler om Eilis, en ung, irsk pige, der i 50'erne forlader Irland til forhold for et nyt liv i USA, sponsoreret af kirken for at få et andet liv end hun kan få hjemme i Irland, hvor hun i den lille landsby ser de samme mennesker dag ind og dag ud. Rejsen til USA vil betyde, at hun skal efterlade sin søster og mor i Irland, og da hun kommer til USA, er der mange andre udfordringer. For selvom der er mange irere i Brooklyn, New York, så er det ikke helt som derhjemme, men så møder hun italieneren Tony, og pludselig er alt ikke længere så fjernt.

Brooklyn er filmen om skelnet mellem, hvad der er ens hjem. På én måde er Eilis irer to the bone, men hun føler alligevel, at der er mere i livet end at gå til bal med rugbyspillerne i hendes hjemby. På en anden måde er USA og storbylivet en stor omvæltning for en høflig, ung pige fra Irland. Eilis spilles af Saoirse Rohan (Saoirse udtales Sersha, siges det), som bl.a. har spillet virkelig godt i Hanna og The Lovely Bones. I rollen som Eilis brænder hun meget stærkt igennem som en både sikker og usikker pige, hvis liv mere end én gang ændres fuldstændig. Jeg forstår godt, hvorfor hun er nomineret til en Oscar. Hun er god!

Brooklyn er fænomenal af flere grunde: Dels er dens persongalleri helt i hopla med mange sjove figurer, bl.a. Tonys otte-årige lillebror Frankie (James DiGiacomo), som stjæler de få, men gode scener han er med i, og den hårde, men venlige Mrs Keogh (Julie Walters), der leder det pensionat, hvor Eilis flytter ind, da hun kommer til USA. Samtalerne rundt om bordet hos Mrs Keogh er virkelig sjove, veludtænkte og skønne - og flere andre skuespillere i filmen, bl.a. Jim Broadbent, Domnhall Gleeson og Jessica Paré brænder igennem i de scener, de er med i.

Det er svært at forklare yderligere, hvorfor jeg synes, at Brooklyn er en af de bedste film, jeg har set i mange år, men jeg tror, at det er fordi Brooklyn er en god film med en solid portion humor, en troværdig historie, nogle figurer, man ikke kan lade være med enten at holde af eller afskye og så den enormt gode skildring af konflikten mellem, hvad der er ens hjem. Uden det på nogen måde kan sammenlignes, kender jeg godt den forvirring, når man er nordjyde i København. Så ens og alligevel så anderledes.

Absolut seværdig - og, efter min mening, en meget bedre film, der ikke føltes lang, modsat f.eks. The Hateful Eight og The Revenant. Saoirse Ronan spiser dog ikke rå fisk i denne, hvis det er Oscar-kriterie.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tors feb 11, 2016 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Endnu en stemme til Spotlight. Stilistisk fik den mig til at tænke på All the President's Men - og det er jo ikke skidt. Forbered jer på at have lyst til at hoppe på det første fly til Rom for at brandbombe Vatikanet.

Og når man så er helt nede i kulkælderen pga. emnet, så kan man jo lige snuppe den koreanske film Silenced, som også er en smertefuld sag om børnemisbrug. Den er dog knap så underspillet som Spotlight.



Top
   
 
Indlæg: tors feb 11, 2016 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

En af de bedste film, jeg har set i mange år...


:shock: :shock: :shock: Wow, fuldt hus til Brooklyn. Det havde jeg alligevel ikke forventet. Fedt fedt fedt! Tusind tak for anbefalingen, Mike H!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors feb 11, 2016 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Steen T skrev:
Og når man så er helt nede i kulkælderen pga. emnet, så kan man jo lige snuppe den koreanske film Silenced, som også er en smertefuld sag om børnemisbrug. Den er dog knap så underspillet som Spotlight.
Noteret, og kan se den gemmer sig på Hulu.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: tors feb 11, 2016 17:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
Titel: ’Til Madness Do Us Part
Årstal: 2013
Instruktør: Wang Bing

Billede

’Til Madness Do Us Part er en dokumentar der er filmet i en lukket anstalt i Kina for folk der skulle være mentalt syge. De er blevet anbragt der f.eks. af politiet og nogle af dem af deres familiemedlemmer.
Man ser hvilke kummerlige forhold de lever under og man ser når de bliver fyldt med medicin. Der er flere personer der sover i det samme rum og ellers går de bare rundt blandt hinanden, så der er ikke noget privatliv. Man følger forskellige personer, men det eneste man får at vide er hvad de hedder og hvor lang tid de har været der. Man ser når de skal spise, når de skal sove, hvad de snakker om og hvordan deres indbyrdes forhold er til hinanden og man ser når de får besøg og en enkelt person får lov til at komme hjem og besøge hans familie. Der bliver fokuseret på patienterne og man ser kun lægerne meget lidt. På den etage hvor der bliver filmet bor der kun mænd, men det ser ud til at på etagen under bor der kvinder.

Der bliver ikke klippet så ofte i filmen, og ved at filme episoderne ud i et stræk, giver det en ro over dokumentaren så man virkelig kan leve sig ind i hvordan personerne har det. Der er også god tid da filmen varer næsten fire timer.

Det er en meget fascinerende dokumentar synes jeg.

Jeg ved ikke hvor man kan se den, men jeg så den da den blev vist på mubi.com


Senest rettet af 2046 fre feb 12, 2016 16:36, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 535 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team