DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 6:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 246 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 17 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn okt 23, 2016 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
I aften har jeg fribillet til Husets Biograf, hvor der er arrangement omkring Dark Crystal, så jeg skal lige have støvet min barnlige sjæl af :)
Aldrig set den, men den skriger altid efter mig når jeg kigger samlingen igennem, for at finde den næste film der skal ses. Vil gerne se den, men får mig aldrig taget mig sammen til det :oops:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn okt 23, 2016 13:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg har med garanti set den som kid, men husker intet om den. Så det skal blive sjovt at se om animationen stadig er banebrydende den dag i dag. Og i og med det er arrangørens fødselsdag i dag, bliver der inviteret på fantasy-cocktails og Gelfling-slik, så der er virkeligt lagt op i kakkelovnen til at en flok nostalgiske drengerøve M/K lukker de indre legebørn ud :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn okt 30, 2016 3:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Skal nok vende tilbage med hvad ugen ellers gik med, men i aften er der dømt The Crow og i morgen Halloween 1+2 - og med lidt held bliver det blu-ray og projektor og die ganze schweinerei!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors nov 03, 2016 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Oktober måned er slut og det er OHMC også med 31 gyserfilm. Hvis jeg skulle vælge de tre bedste af dem jeg ikke havde set før, ville det helt sikkert være Goksung (The Wailing), The Conjuring 2 og Bad Moon. Af dem jeg genså, ville det være Rosemary’s Baby, Antichrist og... bum bum.. Det bliver nok Session 9, selvom The Lords of Salem er en fed film IMO.

Der blev også til en hulensmasse horror kortfilm i oktober, hvor jeg sluttede måneden af med den fantastiske Halloween III: Season of the Witch.

Den anden dag så jeg en ret hovedrystende, ydmygende og pinlig dokumentarfilm om Anthony Weiner, som stadig kan ses inde på DRTV. I går aftes så jeg Matt Ross' meget roste Captain Fantastic med glimrende præstationer, blandt andet den gode gamle Viggo. En morsom, uimodståelig og intelligent film, som jeg var ret vild med. Jeg ser meget frem til mere fra Ross efter denne meget personlige og smukke film.

Hvilken film skal den næste så være? Efter Alfred Hitchcock-afstemningerne herinde kunne jeg hurtig konstatere, at jeg mangler en del fra "the master of suspense". Jeg har kun set de mere mainstreame Rear Window, Vertigo, North by Northwest, Psycho og The Birds. Så tænkte det ville være oplagt at finde film fra den pulje og få fyldt hullerne ud. Spørgsmålet er bare, hvilken en skal jeg starte med og hvilke skal/burde jeg se?

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 03, 2016 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Kronologisk vil nok give dig mere - og jeg er nok den eneste der favoriserer The Birds så min mening er ikke helt i mainstream'en.

Fik set Das Boot og Wild Palms igen, begge var fantastiske, og det lader til jeg er blevet hijacked ind i Huset her i Kbh, så frt bliver til en månedlig fantasy film - vi arbejder på et Labyrinth scoop og tager den derfra.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre nov 04, 2016 0:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
ImpulzE skrev:
Hvilken film skal den næste så være? Efter Alfred Hitchcock-afstemningerne herinde kunne jeg hurtig konstatere, at jeg mangler en del fra "the master of suspense". Jeg har kun set de mere mainstreame Rear Window, Vertigo, North by Northwest, Psycho og The Birds. Så tænkte det ville være oplagt at finde film fra den pulje og få fyldt hullerne ud. Spørgsmålet er bare, hvilken en skal jeg starte med og hvilke skal/burde jeg se?


30erne: The 39 Steps, The Lady Vanishes, Sabotage, The Man Who Knew Too Much

40erne: Rebecca, Foreign Correspondent, Lifeboat, Saboteur, Shadow of a Doubt, Notorious, Rope

50erne: Strangers on a Train, I Confess, To Catch a Thief, The Trouble with Harry, The Man Who Knew Too Much, The Wrong Man

60erne: Du har set de bedste af hans 60er-film, selvom en film som Torn Curtain bestemt også har nogle gode scener, bl.a. et par optaget i Danmark.

70erne: Frenzy, Family Plot

Du bør i hvert fald få set Lifeboat, Notorious, Rope, Strangers on a Train, The Man Who Knew Too Much (begge film er værd at se: den fra 30erne er mere old school-England, hvor 50er-versionen er mere veludført Hollywood) og Frenzy. Hvis man vil se en lidt mere "let" Hitchcock, så er To Catch a Thief (med Cary Grant og Grace Kelly) og den kulsorte The Trouble with Harry glimrende film.

Hans tv-serie Alfred Hitchcock Presents er også værd at stifte bekendtskab med. Han instruerede 17 afsnit ud af de i alt 266 stk., hvor nogle af hans perler er "Revenge", "Breakdown", "The Case of Mr. Pelham", "Back for Christmas" og "The Perfect Crime" (med Vincent Price). Det er dog generelt en meget vellykket antologi-serie og man bør ikke kun se de afsnit, som Hitchcock instruerede. Der er bl.a. det fabelagtige "Man from the South" med Steve McQueen og Peter Lorre, som senere blev refereret i Tarantinos afsnit af "Four Rooms"-filmen.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre nov 04, 2016 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fedt, mange tak. Jeg må lave mig en plan og opstøve filmene hist og pist, så er det bare med at gå i krig :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 04, 2016 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Teknisk set vil jeg smide Rope og Vertigo helt i toppen - filmmæssigt er Notorious en favorit. Tjek din lokale brugtbiks - man kan tit og ofte finde en boks til rimelige penge (DVD altså, ved ikke med blå).

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre nov 04, 2016 16:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Strangers on a Train får lige en stemme mere, og BD-boksen plejer at være til at betale sig fra :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man nov 07, 2016 14:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Bevare dyrelivet står der i rulleteksterne til Roar. Fuldstændig sindssyg det Noel Marshall havde gang i under filmen. Dyreglade Hank (Marshall) henter familien, der er kommet for at besøg ham, i "lufthavnen", men i mellemtiden har den besøgende familie taget "bussen" og kommer hjem til 150 blandet løver, tigre, leoparder, geparder og et par elefanter. Velkommen :shock:

Ellers blev der også til et par skuffende film i weekenden med Now You See Me 2 og naturligvis Teenage Mutant Ninja Turtles (2014). Jeg syntes ellers godt om den første halv time med Carnage Park, der blev temmelig intetsigende og frygteligt efter det.

Netflix's nyeste skud på dok-genren, The Ivory Game (bl.a. produceret af Leonardo DiCaprio), var en særdeles en oplysende og opvækkende dokumentar om et velkendt problem og en grum virkelighed om den destruktive og dødbringende handel med elfenben i Afrika - bare slet ikke i omfang som dokumentaren viser og afslører. Ret vildt at hvert 15. minut bliver en elefant dræbt og elefanterne er stærkt på vej til at blive udryddet om 15 år, hvis det fortsætter uændret.

Nå, mens jeg venter på Hitchcock-filmene kommer hjem, regner jeg med at se Birkebeinerne (The Last King) i aften.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man nov 07, 2016 18:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Pyha! Nå, jeg fik set Zulawski's sidste film Cosmos på PIX, og på hjemmebif-fronten blev det til Cat People og Curse Of The Cat People (de to fra 40'erne), Microbes And Gasoline, 8 1/2 Women, MirrorMask, It, og det absolutte højdepunkt Short Circuit - havde helt glemt hvor mange tons ultramorsomme oneliners ham den lille glade Inder havde i den film.

I dag er det allerede blevet til gensyn med Phantasm V - Ravager og The Frame, og inden sengetid ryger Lost Horizon på - den gamle Frank Capra film i Sony's restaurerede udgave.

Skal nok prøve at banke en Oktoberliste sammen til en anden tråd her.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons nov 16, 2016 3:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Wow, det blev til Kenneth Branagh's gabebrøl af en Frankenstein film, Lost Horizon som sagt, Glengarry Glen Ross som heller ikke sagde mig noget, It's A Wonderful Life som bestemt var gensynet værd, endnu et kig på Le Concert som altid smadrer mig fuldstændigt i jorden de sidste 20 minutter (på en overdådigt god måde, dog!), Microbe Et Gasoeil (igen, ja), Gods Of Egypt (idrk!), Black Mass som egentligt osse var drønkedelig, og i går Blood Of A Poet som bestemt tager toppen af den forgangne uge.

Hvis jeg holder ud to timer mere bliver det til Good Will Hunting som jeg faktisk aldrig har set før, og så har jeg lånt mig til Gaspar Noë's åbenbart ret sleazy film Love, som jeg må se bare for at sige jeg har set den. Torsdag har jeg en "date" om at se Fantasia endnu en gang, Fredag eller Lørdag skal vi i Planetariet og se hvadend der går af spændende ting, og den dag det ikke bliver kan jeg snildt forestille mig der skal en Wes Anderson film på - enten det, eller I Served The King Of England som ligger på Viaplay (tror jeg det var) for tiden. Der skal i alt fald noget surrealistisk og lunefuldt på.

Nåh ja, fik osse set Labyrinth - vi viser den snart i Husets Biograf, husker ikke dato'en, men det bliver en Søndag og kommer kun til at koste en sølle 50'er, så hvis nogen er interesserede holder jeg jer gerne underrettede. Man må gerne dukke op med tømmermænd efter en julefrokost, bare man ikke snorker :D

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons nov 16, 2016 17:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Birkebeinerne (The Last King) kunne jeg ikke tage seriøs, mest pga. Nikolaj Lie Kaas AKA "The Hound"... jeg kan bare ikke døje den mand på film mere... Bedre (eller sjovere) var Neighbors 2: Sorority Rising, sikkert fordi vi som forældre til to døtre på 3½ år og 7 mdr. kunne "relatere" os til det..? Men underholdende var filmen hvert fald.

Og Made in France (Inside the Cell/L'Enquête), om en fransk journalist der infiltrerer en jihadist-celle, som forbereder et angreb på Paris, er en ganske velspillet thriller der uden tvivl kan virke meget stræk og virkelig. Filmen var faktisk oprindeligt sat til udgivelse i begyndelsen af 2015, men grundet af omstændighederne i Paris på det tidspunkt gjorde det blev flyttet.

I den skuffende ende var Imperium. Ikke at det er en dårlig film, det er en god thriller og Radcliffe beviser atter en gang, at tryllestaven for længst er kastet væk - men hele filmen falder fra hinanden ved tredje akt med klimakset. Jeg køber simpelthen ikke at en undercover agent, lige meget hvor klog personen er, kommer så hurtigt ind i varmen og bevæger rundt i organisationen i den hast
[Vis Spoiler]
og afslører sig selv, OG alligevel formår redde dagen uden problemer
...for helvede da..

Men Uwe Boll...uha da... At jeg turde.. Rampage: President Down har desværre ikke samme niveau som de to første, og er klart den svageste i serien med dens tv-agtige og GoPro/drone billedstil.

Et intetsigende plot og usammenhængende karakterer der dukker op eller fra A til B, der kunne sagtens havde været forbigået, hvis det var ikke fordi jeg alligevel valgte, at se Independence Day: Resurgence.

I aften vil jeg se Hadzihalilovics debutfilm Innocence (L'Ecole).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2016 16:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Beliggende i en idyllisk europæisk skov ligger en kostskole for unge piger, og kun for piger, der er omgivet af høje stenmure uden indgang eller udgang. En verden af ro og orden med kun et par lærere og nogle gamle tjenere, som lusker rundt. Pigerne er inddelt i aldre med forskellige farvede hårbånd og er tvunget til at gå klædt i hvidt. Traditionens tro bliver de undervist i ballet og biologi, som er skolens eneste fag. En lukket verden der alligevel formår at få nye ankommende med det koncept, hvor den ældste pige forsvinder, og den nye yngste pige, der får en velkomst af de andre piger, kommer i en kiste, uden nogle erindringer om verden udenfor.

Innocence er intet mindre end et undervurderet moderne fransk mesterværk, med en bevidst gådefuld tone og atmosfære i sin reneste form, men psykologisk foruroligende, tanke provokerende og intellektuelt udfordrende. Der for alvor sætter ens hjerne på overarbejde, neglene bliver skambidt i spænding eller frygt, mens man sidder på kanten af sofaen. En fantastisk debutfilm fra Hadzihalilovic, der sidste år kom med en sci-fi/horror lignende Évolution - en slags opfølgning til denne, men i en helt anden boldgade, men stadig anbefalesværdigt, der leveres sindssygt flot i en langsom tempo.

Weekendens film blev til to af slagsen, Stir of Echoes med Bacon og fruen insisterede hårdnakket på vi skulle se Bridget Jones’s Diary i stedet for alle de der underlige film..

I går aftes smed jeg Central Intelligence på Roku'en, der overraskende nok var en lunken oplevelse. Lidt bedre blev det med middelmådig Desierto der handler om en gruppe af mexicanske immigranters forsøg på at krydse den mexicanske-amerikanske grænse. Der med et hopla ændre sig fra en håbefuld rejse til ren overlevelse, en flugt fra den sure amerikaner med sin hund og riffel i den barske og nådesløse ørken terræn.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs nov 22, 2016 18:38, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2016 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Det blev til Så Som I Himmelen som var en god overraskelse, og et gensyn med Senki / Shadows som altid er et kig værd. I aften vil jeg prøve at nå en double feature med Zombie Strippers (heh heh) og Chariots Of Fire - sidstnævnte har jeg ikke set i årtier.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 246 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 17 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team