DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 2:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1119 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 02, 2016 21:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Maj (12 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Wild Tales :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Max (2015) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Way Back :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Other Woman :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Blended :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Southpaw :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Run All Night :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Giver :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: This is England :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Fault in Our Stars :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: No Strings Attached :netflix:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 22:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
Du er så vild t23! Jeg bukker mig i støvet af beundring!

Ved du hvorfor Parkinsons er så meget federe end Alzheimers?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre jun 03, 2016 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
MAJ 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Star Wars: The Force Awakens [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 10 Cloverfield Lane [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: High-Rise [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: London Has Fallen [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Aladdin [1992]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Red Army (docu) [2014]


Billede

Maj måned placerer sig vist som ny bundskraber i antallet af sete film. Jeg har haft ualmindeligt travlt med ude-aktiviteter og skrigende unger. Og så har vejret jo været ret fantastisk, hvilket alt sammen har indskrænket tiden til at se film og serier. Og desværre var kvaliteten af de film jeg trods alt så, heller ikke specielt imponerende. Mest skuffet var jeg over action-ligegyldigheden London Has Fallen der fuldstændig missede den magi som forgængere havde. Næsten ligeså skuffet var jeg over sci-fi dystopien High-Rise som jeg havde set meget frem til, men det endte med en slap diller.

Billede

Heldigvis så det bedre ud med den fine 10 Cloverfield Lane der også er månedens film. Bluray-gensynet med The Force Awakens var også fornøjeligt, ligesom det altid er en fornøjelse at se Aladdin. Og på DR TV fik jeg set den fine, yderst veldokumenterede dokumentar Red Army om Sovejtunionens suveræne ishockeyhold der blev brugt som propagandaværktøj under den kolde krig. Den kan anbefales.

Små-fesen måned. Det kan kun blive bedre!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 03, 2016 10:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
^ Ak ja, også en småfesen måned her - jeg giver det gode vejr, s2 af Twin Peaks og alt for meget brætspil skylden. I swear, your honour, I didn't do it!

Maj - 9 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: X-Men (2000)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Jungle Book (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Captain America: Civil War (2016) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Land Before Time, The (1988)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Snow White and the Seven Dwarfs (1937)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Pinocchio (1940)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Assault on Precinct 13 (1976)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Forrest Gump (1994)

Det blev mest til tegnefilm - skal på en uges højskole om animation, så jeg er jo nødt til at være forberedt. Pinocchio er en af en absolutte Disney-favoritter, mens The Land Before Time ikke sagde mig det helt store.
I øvrigt: sidste Cap America-film var ok underholdende men overlæsset og alt for lang. Den nye The Jungle Book var overraskende afdæmpet og generelt vellykket.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jun 07, 2016 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 40 sete film i maj, hvor 28 af dem er ikke set før.

I toppen i majKing Kong (1922), The VVitch: A New-England Folktale, Cub/Welp og Cemetery Man. Månedens bundskraber går både til The 5th Wave og remaket Fantastic Four.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er Cub/Welp, Cemetery Man og District B13.

Min anbefaling kunne blive, igen, He Never Died med en rasende Henry Rollins i hovedrollen. Men nej, min anbefaling for maj bliver, The Final Girls - en lille slasher/comedy-film der vender det hele 180 grader, og fejrer slasher-genre på en kreativt og underholdende manér! Så har den et virkelig lækkert 80'er soundtrack!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs jul 05, 2016 12:41, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: man jun 13, 2016 22:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
t23 skrev:
DeathPosture skrev:
Du er så vild t23! Jeg bukker mig i støvet af beundring!

Ved du hvorfor Parkinsons er så meget federe end Alzheimers?

Hellere spilde en halv øl end glemme hvor man har sat den.


Top
   
Indlæg: tirs jun 14, 2016 3:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Maverick skrev:
t23 skrev:
Ved du hvorfor Parkinsons er så meget federe end Alzheimers?

Hellere spilde en halv øl end glemme hvor man har sat den.

:beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons jun 29, 2016 14:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Du, Impulze, er der noget format jeg kan lave min liste i, så du måske har lettere ved at importere den i hvaddunuendbruger?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors jun 30, 2016 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
Du, Impulze, er der noget format jeg kan lave min liste i, så du måske har lettere ved at importere den i hvaddunuendbruger?
Hvis du bare lister de sete film (gerne IMDB titel) for hvert måned, så skal jeg nok sørge for de kommer med. Hvis du angiver karakterer, så brug evt. en af de opsætninger de andre bruger - jeg har et værktøj til at konvertere folks phpBB stjerner osv. om til det jeg bruger.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 30, 2016 15:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Hvis du bare lister de sete film (gerne IMDB titel) for hvert måned, så skal jeg nok sørge for de kommer med.

Med IMDB titel, mener du så originaltitel som registreret i IMDB, eller mener du IMDB ID'et (tt1234567 koden) ? For jeg bruger altid originale titler, og - når jeg husker det - smider eventuelle Engelske og AKA titler på osse. Hvis du vil have ID med, bliver det først fra næste måned :D

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors jun 30, 2016 20:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Originaltitel mente jeg ja.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2016 1:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg har sikkert glemt et par stykker, men det blev til enten 82 eller 91 film, alt efter hvordan man anskuer Dekalog.

Nu tænker i sikkert at jeg har sløjet af på den. Lad mig fortælle jer at cirka ti af nedenstående har en spilletid på over tre timer - Potop / The Deluge ringer ind på 5 timer og 15 - så rent minutmæssigt har jeg bestemt ikke ligget på den lade side .. eller, det er jo faktisk netop hvad jeg har gjort :)

Juni har været overvejende Polsk, med hele 41 titler plus Dekalog. Over halvdelen var film jeg ikke havde set før, og faktisk har ikke en eneste af dem været skuffende. Derudover var det en ren fryd at se den lange udgave af Die Blechtrommel / The Tin Drum, og den mest glædelige og uventede overraskelse var nok Shake Hands With The Devil, som fortæller om samme borgerkrig som Hotel Rwanda - bare set fra en FN general's synspunkt.

Nå, same rules apply - de største anbefalinger kommer i bold.

Dekalog (1990) - Siger sig selv, men man bør åbenbart vente på Criterion hvis ikke man har den i forvejen

36 Quai Des Orfevres / 36th Precinct (2004)
Amator / Camera Buff (1979)
American Beauty (1999)
Barwy Ochronne / Camouflage (1977)
Beneath The Planet Of The Apes (1970)
Beyond The Black Rainbow (2010)
Bez Konca / No End (1985)
Black Moon (1975) - Louis Malle laver Alice In Wonderland så ikke engang LSD er nok
Bug (2006)
Compulsion (1959) - Kan snildt ses hvis man er til In Cold Blood, for de har meget tilfælles
Constans / The Constant Factor (1980)
Critters (1986)
Crna Macka, Bela Macor / Black Cat, White Cat (1998) - Kusturica's absolut mest underholdende Sigøjnerfilm
Czlowiek Z Marmuru / Man Of Marble (1977)
Czlowiek Z Zelaza / Man Of Iron (1981)
Dante's Inferno (1967) - Del af Omnibus antologien
Danton (1983)
Der Krieger und die Kaiserin / The Princess And The Warrior (2000)
Die Blechtrommel / The Tin Drum (1979) - 163 minutters udgaven er absolut fantastisk!
Die Wand / The Wall (2012)
Dreams That Money Can Buy (1947)
Duze Zwierze / Big Animal (2000) - Efterladt Kieslowski manuskript
Dzieje Grzechu / The Story Of Sin (1975)
El Topo / The Mole (1970) - Jodorowsky's weird-west mesterværk
Fando Y Lis (1968)
Father's Day (2011)
Forbidden Planet (1956)
Golem (1980)
Good Night, And Good Luck (2005)
Gor (1987)
Hotel Rwanda (2004)
Iluminacja / Illumination (1973)
Images (1972)
Incubus (1966)
Kanal (1957)
Korczak (1990)
Krzyzacy / The Black Cross AKA Knights Of The Teutonic Order (1960)
Krótki Film O Milosci / A Short Film About Love (1988)
Krótki Film O Zabijaniu / A Short Film About Killing (1988)
Lake Placid (1999)
Lalka / The Doll (1968)
Les Possédés / The Possessed (1988) - Wajda laver Dostoyevsky
MR 73 / The Last Deadly Mission (2008)
Miris Poljskog Sveca / Fragrance Of Wild Flowers (1977)
Nieciekawa historia / A Boring Story (1983) - Has laver Chekov
Niezwykla podróz Baltazara Kobera / The Tribulations Of Balthazar Kober (1988)
O-bi, O-ba - Koniec Cywilizacji / O-Bi, O-Ba - The End Of Civilization (1985) - Dystopi så det batter!
Ogniem I Mieczem / With Fire And Sword (1999) - Den første af Sienkiewicz's trilogi
Osobisty Pamietnik Grzesznika Przez Niego Samego Spisany / Memoirs Of A Sinner (1986)
Pan Tadeusz (1999)
Pan Wolodyjowski / Colonel Wolodyjowski (1969) - Den tredje af Sienkiewicz's trilogi
Paths Of Glory (1957)
Persona Non Grata (2005)
Planet Of The Apes (1968)
Pokolenie / A Generation (1955) - Wajda's debutfilm med drengerøven Polanski
Popioly / Ashes (1965) - Månedens film, hands down
Popiól I Diament / Ashes And Diamonds (1958)
Potop / The Deluge (1974) - Den anden af Sienkiewicz's trilogi
Predator (1987)
Przypadek / Blind Chance (1987) - Muligvis Kieslowski's bedste film og i særdeleshed inspiration for Lola Rennt
Quo Vadis (2001) - Langt mere tro mod bogen (som immervæk er skrevet af en Polak) og i øvrigt tæskeflot lavet
Rekopis Znaleziony W Saragossie / The Saragossa Manuscript (1965) - Filmen Godard måtte se tre gange
Rok Spokojnego Slonca / A Year Of The Quiet Sun (1984)
Sanatorium Pod Klepsydra / The Hourglass Sanatorium (1973) - Absurd surrealisme til UG med kryds og slange
Satyricon (1969)
Screamers (1995)
Seksmisja / Sexmission (1984) - Hvem sagde at dystopi ikke kan være humoristisk? Legendarisk scifi-komedie
Shake Hands With The Devil (2007)
Spellbinder (1988)
The Addiction (1995)
The Funeral (1996)
The Thomas Crown Affair (1999)
Troll 2 (1990)
Trudno Byt Bogom / Hard To Be A God (2013) - Tåler altid et gensyn
Who Framed Roger Rabbit? (1988)
Wojna Swiatow - Nastepne Stulecie / The War Of The Worlds: Next Century (1981)
Xie / Hex (1980)
Ziemia Obiecana / The Promised Land (1975)
Zemsta / The Revenge (2002) - Første Wajda/Polanski samarbejde i 47 år
Zycie Jako Smiertelna Choroba Przenoszona Droga Plciowa / Life As A Fatal Sexually Transmitted Disease (2000)
Zycie Za Zycie / Life For Life (1991) - Med en meget ung (eller i alt fald yngre) Christoph Waltz .. på Polsk!

Der mangler sikkert et par stykker, men ikke noget vigtigt. Lad mig lige rette den til efter noget søvn før jeg submitter den, Impulze.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2016 9:26 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
t23 skrev:
Rekopis Znaleziony W Saragossie / The Saragossa Manuscript (1965) - Filmen Godard måtte se tre gange
Sanatorium Pod Klepsydra / The Hourglass Sanatorium (1973) - Absurd surrealisme til UG med kryds og slange

Er det BD fra Mr. Bongo, som du har set? Hvis ja, kan du sige lidt om billedkvalitet?


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2016 10:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Henrik24 skrev:
Er det BD fra Mr. Bongo, som du har set? Hvis ja, kan du sige lidt om billedkvalitet?

Hourglass Sanatorium var en DVD fra Bongo, som var en ren øje-syre-gasme. Specielt farverne (og måden Has brugte dem på) var nærmest overvældende. Ikke nok med jeg måbede over hvor langt ude filmen i sig selv er, jeg tabte også kæben et par gange over hvor utroligt det er at en så gammel film kan se så godt ud.

Jeg har ikke set versionen der ligger i Martin Scorsese Presents, men det er nok samme transfer - de er i alt fald samtidige. Og Bongo's priser er meget mere medgørlige :thumb:

Saragossa var et ældre transfer - husker ikke lige hvem der udgav den - som var kønt nok, men sandeligt godt kunne trænge til en kærlig hånd. Og folk på nettet lovpriser Bongo's udgave, så det er nok den man skal gå efter. Spilletid og aspect ratio ser i alt fald helt korrekte ud.

PS: Ved lange film kan man ikke altid regne med spilletid. For eksempel er den kommende Blå af Wajda's Ashes otte minutter kortere end "den burde være". Det er fordi den er delt op i to halvdele, og der var et interludium imellem - en slags pauseskærm, om i vil - så folk kunne komme på toilettet og købe flere popcorn osv osv. Dem vælger man i flere tilfælde at fjerne fra udgivelserne, så at Saragossa er 183 minutter på Blå og 176 på DVD gør ingen forskel - filmene er de samme.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2016 11:10 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Tak for info t23. Jeg må se at få købt lidt ind hos Mr Bongo. De har også Fellini's Casanova, som jeg godt vil have til samlingen.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1119 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team