DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 519 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 25, 2016 12:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Og i februar vil t23 følge op med mesterværket Jingle All the Way :D

Du skulle bare, hvad?

Det var lidt delte følelser at se The Cut igen - mest fordi den udgave jeg har ikke har tekster til andet end de Persiske og Urdu dialoger, og det er lidt tosset ikke at tekste hele molevitten. Den gode nyhed er at den der lange ørkenmarch, den kan man skippe over, så der går plot i filmen igen.

Synes stadig det er en fantastisk film - det være sagt, så er det Fatih Akin's dårligste nogensinde, og ser man den og forventer noget i stil med Soul Kitchen og Gegen Die Wand, så rammer man helt galt. Jeg synes den holder osse i hjemmebiffen, men den virker mere som et politisk statement end en film.

Der var White God langt langt bedre som bif-oplevelse - holdaheltfest, skråt op med plottet, den kameramand skal have en guldstjerne og en fadbajer! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jan 25, 2016 12:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jaja, ok, jeg ku' ikke lade vær' :beerchug: Og vi er helt enige om, at White God i alt fald på det tekniske plan var virkelig imponerende. Hvis jeg nogensinde når op på bare en brøkdel af dit filmkiggeri, må jeg hellere give den en chance mere

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jan 25, 2016 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
bottom line er at jeg smadrer ImpulzE til næsegrus - han får den, gør han, og det er med en pilsner til taberen når vi kommer til enden af året :beerchug:

Husk: Det er kun for sjov og ballade . der er intet ondt imellem ImpulzE og jeg, vi er bare begge glade filmnørder, så vi skal jo lige lægge virtuelt arm - om det så tager et år! :)
Sikken fest, det skal nok blive et fantastisk år herinde i år. Skål på det :thumb: :beerchug: :lol: Med en datter nr. 2 på vej her til april, skal du nok tag flaget med den steroide hastighed du har med filmkiggeriet ;) :D

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man jan 25, 2016 12:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Med en datter nr. 2 på vej her til april,

Live long and prosper! :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2016 16:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Fritte skrev:
Jeg har set 7 på t23s liste og "Gymnasielærer Pedersen" er ikke en af dem. :lol:

Det er osse langt fra Moland's bedste, så se du hellere Kraftidioten i stedet for - det er ren rå lavtempo tjubang der får I Kina Spiser De Hunde til at ligne en genfortælling af Pinocchio. Stellan Skarsgård går så meget amok med en sneplov at det halve kunne være nok. En Ganske Snill Mann er osse ret fed, men endnu mere tør og low key. Stadig - Norsk film er sgu ved at komme med i spillet, men man skal virkeligt lede for at finde guldkornene.

Buck Rogers skrev:
Inspector Gadget er ikke en af dem!

Indtil videre står den som årets stinker. Jeg tror faktisk jeg skal helt tilbage til Constantine før jeg kan tænke på en værre film.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2016 21:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
En aldeles godkendt januar måned 2016. Western-genren har domineret, og det har især på den front været en udsøgt fornøjelse.

Året blev dog startet i en helt anden boldgade med Klovn Forever, der bestemt har sine funny bones, og ingen herhjemme kan det samme som Frank og Casper. Men... sidste holdbarhedsdato er også faretruende tæt på. Selvklart er overraskelsesmomentet fra Klovn the Movie væk - hvordan kunne det næsten også være andet, men i Klovn Forever er vores to hovedpersoner også i langt højere grad begyndt at fremstå som roller der spilles, fremfor den næsten dokumentariske realisme vi fik i især serie-formater. Det VAR Frank og Casper der lavede alle pinagtighederne. Nu er det mere udpræget, at Frank Hvam spiller Frank og Casper Christensen spiller Casper. Når det er sagt, så er vi stadig i rigtigt godt selskab med de to midaldrende drengerøve og kedeligt bliver det aldrig med stående 69,ere og en hundetunge godt oppe i kanalen.

Som opvarmning til The Hateful Eight snuppede jeg Il Grande Silenzio, og også her var der fuld valuta for spaghetti-pengene. En diabolsk perle-performance af altid urovækkende (og mentalt forstyrrede) Klaus Kinski, nedtrykt stemning i smukke snelandskaber, medrivende delikat score af Maestro Morricone og een af filmhistoriens måske mest deprimerende slutninger. Et overset mesterværk fra Sergio Corbucci.

The Hateful Eight har fået min omtale og varmeste anbefalinger, så den behøver jeg ikke gøre mere ud af.

Smokey and the Bandit blev genset for gud ved hvilken gang, og den bliver hverken værre eller bedre. Altid en fin lille munter sag med glimt i øjet og et fabelagtigt overskæg. Coffy var også et positivt bekendtskab. Dejlig rå og ukompliceret, og Pam Grier (og hendes evne til at smide især tøj på overkroppen) bliver man aldrig træt af at kigge på.

The Man From U.N.C.L.E. var en uventet artig overraskelse. Lækre retro-farver, lækker retro-stil. Skal retro laves så lav det sådan her. Den Kold Krig som karikeret postkort fra Østblokken. Henry Cavill charmerer og får i min bog især store roser for ikke bare at fremstå som en Bond-wannabe (som i Bond da Bond var Bond inden reboot-filosofien og Daniel Craig sked i nælderne). Cavill skaber med få midler, et strejf af Clark Kent og en lækker garderobe sin egen Agent Solo, Napoleon Solo. Selvklart er der lidt James Bond over ham, men det er heller ikke urimeligt, da grundfiguren er skabt af en vis Ian Fleming! De Bond-minder han frembringer, er gudsketakoglov minder fra dengang da Bond ikke var en flæbende prinsesse, og hvor Jerntæppet holdt styr på den europæiske orden. En befriende omgang agent-ramasjang niveauer over den forfærdelige kønsløse Spectre. Solo 1, Bond -007.

Og sidst men ikke mindst har jeg beriget mig selv med en herlig tredobbelt omgang Clint Eastwood Western. Sublime The Unforgiven holder stadig den dag i dag. Den fik følgeskab af High Plains Drifter. Nok er det mange år siden jeg så den sidst, rigtig mange, men at den var så skarp, stilfuld og god erindrede jeg ikke den var. Lækkert score, Clinten som bad-ass møgsvin, lækre undertoner af horror og overnaturlige elementer og instruktørens (Clinten selv) sikre øje for Leones krydderier. En af de bedste indenfor genren. Den blev fulgt op i går aftes af Pale Rider fra 1985. Ligeledes instrueret af Clinten selv, og endnu engang en god portion overnaturlighed og bibelske referencer, tilsat den rette dosis man-with-no-name. Når ikke High Plains Drifter (som den langt hen ad vejen er identisk med), men er stadig en bundsolid og effektivt underholdende sag, især hvis man er til Clinten når Clinten er bedst.

Så alt i alt var januar 2016 vellykket på filmfronten. Jeg er også igang med sæson 2 af Homeland, og heller ikke her er jeg skuffet. Hvad februar byder på må tiden vise. Er bestemt sikker på mere western og mere Clint, og med bla Sicario og Im Labyrinth des Schweigens på vej, så bliver der også tid til et par af de nye film. Åh gid der var 48 timer i døgnet - især i weekenden!


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
En hel vanvittig filmmåned at starte året med. Det blev til hele 47 sete film, hvilket må være ny rekord for mig siden engang i 80erne, hvor kun folkeskolen generede mit filmkiggeri.

Den bedste film var uomtvisteligt Un Francais, som både var intelligent, spændende og forholdsvis original. En fantastisk film, der kun blev matchet af et gensyn med Annie Hall, som er en af Woody Allens absolut bedste film.

Månedens skuffelse var, ikke overraskende, den forfærdelige israelske film JeruZalem, der skulle forestille at være skudt med Google-briller. Shaky-cam, israelske skuespillere der skulle forestille at være amerikanere og et helt igennem forfærdeligt plot gav en stinker af en film, der præcis havde nok godbider til at kunne sammensætte en fornuftig trailer, der endte med at blive endestationen for ti stk amerikanske dollars fra min iTunes konto. Øv!

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg fik set hele syv film i Januar, hvilket er meget for mig, da jeg mest ser tv-serier nu om dage.

Store oplevelser var - på hver sin måde - Predestination, Cartel Land og Big Hero 6. The Revenant er jeg stadig ikke helt sikker på, hvor jeg ligger henne med karaktermæssigt, men den var da i den gode ende.

Predestination er den mest forskruede historie, jeg længe har set, men den er god, den er original og den er ikke mindst dejligt anderledes end mange andre film, jeg har set. Ethan Hawke er god i de her independent movies.

Cartel Land var en deprimerende omgang af de helt store, men interessant og tankevækkende, som kun en dokumentar kan være det. Stakkels Mexico. Man kan dårligt forestille sig et mere korrupt samfund.

Big Hero 6 er en af de sjoveste tegnefilm, jeg har set i mange år. Humoren er suveræn og figurerne såmænd også helt interessante. Baymax er verdens sjoveste robot.

Lad os se, om jeg ikke kan få skudt mere end syv film af i Februar. Har lige købt ny skærm til hjemmet, så det skal jo benyttes!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 11:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Januar - 16 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Mad Max: Fury Road (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Paper Moon (1973)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Hateful Eight (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Paul (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Sherlock: The Abominable Bride (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: David Bowie: Five Years (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Bounty (1984)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shaun the Sheep Movie (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Prisoners (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Adventures of Robin Hood (1938) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Robin Hood: Prince of Thieves (1991) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sunrise: A Song of Two Humans (1927) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Pickpocket (1959) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Revenant (2015) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Jaws (1975)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Un peu, beaucoup, aveuglément (2015)

Jeg kom godt rundt i sortimentet i januar - højdepunkterne var alle gensyn. Adventures of Robin Hood, Jaws og Mad Max: Fury Road. I det hele taget var der ikke så mange nye film på tapetet denne gang. Men det er mange, mange år siden jeg har set Paper Moon og The Bounty - sidstnævnte gav mig blod på tanden til endelig at få de to andre Bounty-film (1935 og 1962) ned fra hylden.
Seneste ombæring Sherlock var (som for de fleste andre) en lille skuffelse, og mit andet møde med Bresson (efter Mouchette), Pickpocket, kræver nok en gennemkigning mere.
Endelig var der The Revenant, men den har vi vist snakket rigeligt om allerede :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
JANUAR 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Revenant [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Bridge of Spies [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Cocktail [1988]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Krigen [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Good Dinosaur [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Pocahontas [1995]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Many Adventures of Winnie the Pooh [1977]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lemmy (docu) [2010]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: David Bowie: Five Years (docu) [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Fargo: Sæson 1 [2014]

---

Billede

Årets første måned er afsluttet og ligeledes er årets første biograftur, hvilket i den grad var månedes topscorer: Den fuldstændig fantastiske The Revenant som stadig sidder i kroppen her et par uger senere. Spielbergs velpolerede koldkrigssnakkedrama Bridge of Spies var også en godkendt, omend en tand for velpoleret oplevelse. Og så fik jeg set gode, gamle Cocktail igen. Det er virkelig en film som ældes med ynde selvom det er en stor kliché, men det er en vellykket én af slagsen. Og soundtracket er bare perfekt. Knap så begejstret var jeg for DKs Oscar-bidrag Krigen som skuffede mig helt overdrevet.

Næsten ligeså skidt så det ud på animationsfronten hvor Pixars venstrehåndsarbejde The Good Dinosaur slet ikke levede op til den høje standard vi er vant til fra deres side. Meget skuffende. Marginalt bedre så det ud med klassikerene Pocahontas og Peter Plys der hver især har deres charme.

Der blev også høvlet et par musikdokumentarer, og det var desværre på et sørgeligt grundlag at jeg valgte netop dem, da begge hovedpersoner er nyligt afdøde. Bedst eksekveret var portrættet af den unikke Lemmy, mens det blev mere aristokratisk i det BBC-producerede Bowie-portræt Five Years. Begge dox kan anbefales.

Billede

Og endelig blev det til en enkelt tv-serie, nemlig første sæson af den absolut fremragende Fargo som både konen og jeg nød i fulde drag. Den underspillede sorte humor og det groteske drama fungerer virkeligt godt. Flotte billeder og perfekt castede skuespillere i alle roller. Billy Bob Thornton er helt eminent her. Stor anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:thumb: DeathPosture! Jeg tror at jeg snupper Bridge of Spies i aften. Så må du i gang med Fargo sæson 2 hurtigst muligt.


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 12:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
t23 skrev:
Norsk film er sgu ved at komme med i spillet, men man skal virkeligt lede for at finde guldkornene.


Hvis man holder sig til horror genren behøver man nu ikke lede særligt længe. Der har nordmændene nærmest spyttet fremragende gyserfilm ud de seneste 10 år.


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 12:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, det ser da ganske fint ud, DP - især i forhold til, at du vel har rigeligt at se til i forvejen. Det ærgrer mig stadig, at Bridge of Spies trods alt ikke er bedre, end den er. Og dens bedste film-nominering virker en smule svær at forstå.
Jeg genså The Beards haj-film i weekenden, og den er jo mageløs. Alt klapper bare i den film. Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne begejstres for koldkrigs-Hanks på samme måde.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 19:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jaws er jo også næsten umulig at hamle op med. Det er jo ligefør det kun er Hitchcock der kan det.

Bridge of Spies er ganske vist lidt glatpoleret og næsten for postkort-pæn i sin fremstilling af miljøet bag ved Jerntæppet, men synes nu nok at både historie og især skuespil trækker op. Skal jeg give medhold i især een gennemgående kritik af filmen, så er det, at Spielberg i den grad er blevet så prof og ferm i instruktørfaget, at man virkelig savner det nysgerrige udforskende legebarn han var engang. Ikke at der er meget at sætte fingre på i hans nyere gøren og laden, men man mærker på godt og ondt, hvor dygtig og rutineret han er blevet


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 19:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Maverick skrev:
Hvis man holder sig til horror genren behøver man nu ikke lede særligt længe. Der har nordmændene nærmest spyttet fremragende gyserfilm ud de seneste 10 år.

Jeg har kun set en 5-6 stykker, men ud over Babycall holder de en ret god stil, ja. Naboer er min klare favorit.

Buck Rogers skrev:
Jeg genså The Beards haj-film i weekenden, og den er jo mageløs. Alt klapper bare i den film.

Sjovt nok så jeg den til morgenritualet i morges, og jeg er helt enig - det er en tidløs klassiker og føles næsten ikke 40 år gammel.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 519 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team