NOVEMBER 2016: Blood Father [2016]
*anmeldelse* Green Room [2015]
*anmeldelse* The Brothers Grimsby [2016]
Robin Hood: Men in Tights [1993]
Kubo and the Two Strings [2016]
Treasure Planet [2002]
Independence Day: Resurgence [2016]
Arrival [2016]
*anmeldelse* Bedrag: Sæson 2 [2016]
Med et par få undtagelser, var novembers filmkig fremragende.
Lad os starte med månedens højdepunkt, hvilket uden tvivl var turen i biffen for at se
Arrival som var fuldstændig uovertruffen og ender højt på min årsliste. Tidligere så jeg en anden 'invasion fra rummet'-film fra 2016:
Independence Day 2... og holy shit, de to film kunne næsten ikke være mere forskellige. Den er gigantisk kvalitetsforskel på de dem, og ingen tvivl om, at havde jeg ikke vundet
Independence Day: Resurgence-blurayen i en konkurrence, var den aldrig sluppet ind i mit hjem. Den var eddermame hård at sidde igennem.
Til gengæld var jeg utroligt godt underholdt af kult-favoritten
Green Room der vel nok er den mest afdæmpede slasher jeg nogensinde har set. Fed handling, fed stemning, fedt cast, fede billeder og fed musik. Stor tommelfinger op herfra.
Og endnu en positiv overraskelse: Mel Gibson i
Blood Father var en meget større fornøjelse end jeg havde turdet håbe på.
En anden positiv overraskelse var den nye Sacha Baron Cohen-komedie
The Brothers Grimsby som var MEGET sjovere end jeg havde frygtet. Selvfølgelig var der lidt agent-P.O.V.-kameraryst der trak lidt ned, men generelt var vi virkeligt godt underholdt det meste af tiden og fik klasket en hel del lår. Og gensynet med klassikeren fra min ungdom, Mel Brooks hylemorsomme
Robin Hood: Men in Tights var også en kæmpe succes. Den vil altid være sjov.
På animationsfronten var stop-motionfilmen
Kubo and the Two Strings en kæmpe visuel oplevelse. Noget af det flotteste jeg længe har set - og en spændende historie også. Knap så imponerende var gensynet med den rodede
Treasure Planet der (stadig) stikker i lidt for mange retninger. Ærgeligt, for det kunne have været så godt.
Og så fik vi afsluttet 2. sæson af DRs Bedrag som var næsten ligeså medrivende som første sæson. Dog gik der lige lovligt meget selvsving i bankdirektørernes overvejelser, ligesom politiarbejdet var knap så realistisk som man kunne have håbet på. Men stadig, en ganske habil serie efter danske forhold.
Alt i alt en fremragende måned. Jeg er godt tilfreds!
_________________
Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)Årets film
2009-2021 (+ clickbait) +
ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i |
2019 |
2020 |
2021