DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons nov 27, 2019 9:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Tak for anmeldelsen. Jeg ville virkelig gerne have nået at se filmen den ene uge den kørte i biffen, men det nåede jeg så ikke - bl.a. fordi det er svært lige at afse 3½ time til en biograffilm. Man skal have fantastisk gode grunde til at trække sin film så langt, og det lyder jo også på dig til, at saksen godt kunne være brugt lidt oftere.

Hvordan fungerer den meget omtalte digitale foryngelse af de forskellige hovedpersoner?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons nov 27, 2019 12:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Buck Rogers skrev:
^Tak for anmeldelsen. Jeg ville virkelig gerne have nået at se filmen den ene uge den kørte i biffen, men det nåede jeg så ikke - bl.a. fordi det er svært lige at afse 3½ time til en biograffilm. Man skal have fantastisk gode grunde til at trække sin film så langt, og det lyder jo også på dig til, at saksen godt kunne være brugt lidt oftere.

Hvordan fungerer den meget omtalte digitale foryngelse af de forskellige hovedpersoner?


Jeg skulle lige vænne mig til de-aging effekterne, især på De Niro som så meget underlig ud i starten. Pacino og Pesci ser langt mere naturlige ud.

Noget jeg også lagde mærke til ved De Niro var hans kropssprog og mimik. Han bevæger sig altså som en gammel mand, selv han har et "ungt" ansigt.


Top
   
Indlæg: ons nov 27, 2019 12:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, det har der også været kritik af. Der er åbenbart alligevel grænser for, hvor meget man kan løbe fra sin alder ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors nov 28, 2019 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

The Irishman (2019) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"I'm just trying to understand how a person can buy a fish and not know what kind it was!?"

'Lastbilchaufføren Frank Sheeran kommer ved et tilfælde under vingerne hos den indflydelsesrige gangster Russ Bufalino, først som lejemorder og senere som højre hånd. Hans karriere tager for alvor fart, da han bliver den berømte fagforeningsformand Jimmy Hoffas personlige lakaj og tætte ven, men tilværelsen præget af politiske intriger og vold går i stigende grad ud over familielivet.'

Jeg havde glædet mig så meget, at jeg havde ondt i maven til sidst. Jeg elsker Scorsese, især hans udødelige, episke gangster-film. Og heldigvis lever The Irishman fuldstændig op til hypen. Den er både episk, storslået og en kæmpe CGI-triumf! Jeg elsker, at Scorsese har nosser til, at tage sin tid, både i produktionslængde (10+ år), men bestemt også i filmlængde. 3½ times spilletid kræver høj kvalitet, og det får vi heldigvis næsten hele vejen igennem. Filmen er delt i 3 akter og kun midterdelen viser lidt svaghedstegn, med tendens til begyndende tomgang. Men ellers er det en virkeligt velspillet, velfortalt og gennemarbejdet historie. Jeg elsker samspillet imellem d'herrer De Niro, Pacino og Pesci der alle giver nogle af deres karrieres bedste præstationer. Det er simpelthen en kæmpe fornøjelse at se dem. Bi-rollerne gør det også skidegodt. Lidt ærgerligt, at Harvey Keitels rolle er lidt småkedelig.

Og så er der CGIen med den meget omtalte de-aging teknik, og måske var det fordi jeg ikke så den på stort lærred i biffen, men jeg bemærkede det kun i minimal grad. Der var intet omkring ansigterne der tog mig ud af oplevelsen, og faktisk sad jeg flere gange og tabte kæben på gulvet over hvor imponerende det så ud. Eneste mindre issue, var nogle af de fysisk krævende scener, hvor man til tider godt kunne se, at det var en ældre, nedsunket mand med et "ungt ansigt" der bevægede sig. Men bottomline er, at det er skideflot lavet og ikke noget der ødelægger oplevelsen af en fremragende film.

En af årets største oplevelser! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 27, 2019 0:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Pacino er god i den, De Niro og Pesci not so much.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team