DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:46

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 07, 2015 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Spielberg vender tilbage til sci-fi i 2017s Ready Player One, der er baseret på bogen af samme navn.

Desværre ingen teaser, plakat eller casting nyheder endnu.

Det lader til at bogen er et must-read: http://crownpublishing.com/files/2012/0 ... poster.jpg

Citat:
"Ready Player One" foregår i 2045 og verden falder langsomt fra hinanden omkring teenagedrengen Wades øre.

Wade Watts flygter fra virkeligheden ved at deltage i det globale onlinespil OASIS, der er et virtuelt drømmeland, hvor alt virker muligt og intet er som det ser ud til.

James Halliday, der skabte spillet OASIS, har valgt at skjule en række svære gåder og udfordringer, der alle har noget at gøre med 1980'erne. Den der løser gåderne først arver hans gigantiske formue - og kontrollen over OASIS.

Wade kæmper med at knække gåderne, men en dag efter mange års søgen, lykkes det ham at løse den første!

Spillet om spillet er i gang.


Citat:
Warner Bros. Pictures, Village Roadshow Pictures and DreamWorks Pictures’ Ready Player One – the already much-anticipated sci-fi action adventure, to be directed by Steven Spielberg—has been slated for release on December 15, 2017. The announcement was made today by Dan Fellman, President, Domestic Distribution; Sue Kroll, President, Worldwide Marketing and Distribution; and Veronika Kwan Vandenberg, President, Worldwide Distribution, Warner Bros. Pictures.

A three-time Academy Award winner, Spielberg (Schindler’s List, Saving Private Ryan) is directing Ready Player One, based on Ernest Cline’s bestseller of the same name, which has become a worldwide phenomenon. The film is being produced by Spielberg; Donald De Line, under his De Line Pictures banner; Dan Farah; and Spielberg’s longtime colleague Kristie Macosko Krieger; with Bruce Berman serving as executive producer. De Line and Farah originally brought the project to Warner Bros.

Ready Player One marks a return to Warner Bros. for Spielberg, who previously directed the studio’s Empire of the Sun, The Color Purple and A.I. Artificial Intelligence, in addition to producing the hits Gremlins and The Goonies


IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1677720/?ref_=nv_sr_1

http://www.comingsoon.net/movies/news/4 ... -spielberg


Senest rettet af Fritte tirs feb 09, 2016 23:41, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør aug 08, 2015 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Bogen er grotesk underholdende. Sådan en man sluger på en søndag eftermiddag. Det skal dog siges, at den er proppet med referencer til film, spil og musik fra 80erne, så hvis man ikke har noget specielt forhold til det årti, så er det ikke sikkert man vil blive så fanget som jeg var. Har både læst den på engelsk og dansk og vil klart anbefale originalen - oversættelsen er kun ok.


Top
   
Indlæg: lør aug 08, 2015 13:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
For dem der har læst bogen, det lyder det som en moderne udgave af Willy Wonka ( Charlie and the chocolate factory..) , er det rigtigt? :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør aug 08, 2015 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Næ, det er mere noget i stil med 50% Neal Stephensons Snowcrash og 50% The Matrix.


Top
   
Indlæg: søn aug 09, 2015 0:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hehe, Ghostbusters-reference på side 1 i bogen :lol: (længe leve iBooks' uddragsfunktion!)

Så er den bestilt fra Saxo. 90 kr. leveret, yes please :thumb:


Top
   
Indlæg: søn aug 09, 2015 7:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
:D :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs feb 09, 2016 23:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Warner Bros. har flyttet releasedatoen for Ready Player One til 30. marts 2018, da man ikke vil konkurrere mod Star Wars VIII.

http://www.comingsoon.net/movies/news/6 ... lease-date


Top
   
Indlæg: lør jul 08, 2017 7:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Alan Silvestri erstatter John Williams, der i stedet vil lave musikken til en anden Spielberg-film, The Papers. Post-production på de to film sker på samme tid.

Mon ikke at vi får et første kig på Ready Player One, når Comic-Con skydes i gang om nogle dage.


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Hehe, Ghostbusters-reference på side 1 i bogen :lol: (længe leve iBooks' uddragsfunktion!)

Så er den bestilt fra Saxo. 90 kr. leveret, yes please :thumb:


fik du den læst eller venter du til filmatiseringen? :mrgreen:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
Fritte skrev:
Hehe, Ghostbusters-reference på side 1 i bogen :lol: (længe leve iBooks' uddragsfunktion!)

Så er den bestilt fra Saxo. 90 kr. leveret, yes please :thumb:


fik du den læst eller venter du til filmatiseringen? :mrgreen:


Jeg husker, at jeg købte og modtog den fra Saxo, men jeg aner simpelthen ikke hvor den er. :oops: Så jeg venter bare til filmatiseringen. :D


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
DeathPosture skrev:
Fritte skrev:
Hehe, Ghostbusters-reference på side 1 i bogen :lol: (længe leve iBooks' uddragsfunktion!)

Så er den bestilt fra Saxo. 90 kr. leveret, yes please :thumb:


fik du den læst eller venter du til filmatiseringen? :mrgreen:


Jeg husker, at jeg købte og modtog den fra Saxo, men jeg aner simpelthen ikke hvor den er. :oops: Så jeg venter bare til filmatiseringen. :D


Har du kigget bag køleskabet? :mrgreen:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Bogen er helt helt fantastisk

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
rammy skrev:
Bogen er helt helt fantastisk

Jeg blev anbefalet at læse bogen da jeg som mange andre herinde er barn af 80'erne, og følgelig måtte synes at den ville være bedre end skiveskåret brød. Men bogen er altså ikke særlig god. Hele setuppet et helt ærligt temmelig fjollet. Selv om man så køber det står man med bog med temmelig tilfældige referencer fra 80'er popkultur, de virker til at blive trukket op af en hat efterhånden som forfatteren kommer igennem sin fortælling. Derudover er bogen bare ikke særlig godt skrevet. Den læser som en ungdomsroman, eller en Min Sommerferie folkeskolestil. Så skete der det, så skete der noget andet og skete der noget mere. Og slutningen, OMG, tåkrummende klicheer på stribe.

Det sagt, kan jeg godt se at jeg er i mindretallet når jeg ser folks generelle begejstring for bogen, men der er andre der har samme opfattelse af bogen som mig så det er vel det. Bogen bør dog nemt kunne munde ud i en hæderlig (action)film, da den som beskrevet er fortrinsvis handlingsdrevet. Der er ingen dybde i den.


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 20:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Læste du den på engelsk?


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 20:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Steen T skrev:
Læste du den på engelsk?

Ja. Jeg fik udtrykkeligt besked på at jeg skulle nuppe den på engelsk, så ventede artigt på at biblioteket fik den bestilt hjem til mig :)

Som sagt, det er min mening om bogen, men kan se af andre anmeldelser på nettet at jeg ikke er helt alene med den. Jeg kan forstå at man kan lade sig rive med af 80'er referencerne, men bogen kom så i vejen for mig. Ernest Cline er ingen Philip K. Dick. For mig at se er den skrevet til et ungt publikum, men så falder 80'er referencerne så selvfølgelig til jorden. Desværre, den er rædderligt skrevet.

Jeg er iøvrigt ved at gense Miami Vice (serien) på blu-ray og damn den er fantastisk. 80'erne som jeg husker dem :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team