DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 15, 2018 8:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Sig mig engang skal man tvangsindlægges til 3D hvis man vil se den i bio? (Viborg)

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 18:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Er der nogle, der skal ind og se Ready Player One? Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke er hyped.


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 18:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Fritte skrev:
Er der nogle, der skal ind og se Ready Player One? Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke er hyped.


Jeg havde planlagt det, indtil det viste sig den kun vises i 3D. Nu overvejer jeg at vente til Blu-ray

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 18:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Den minder mig lidt om den der Scott Pilgrim eller Tron: Legacy, der begge var de her futuristiske film, som jeg ikke rigtigt kunne leve mig ind i. Det bliver vist iTunes eller en streaming-tjeneste for mig.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 18:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er Spielberg, så den skal ses. Ud over The Terminal og BFG har jeg set alle hans film i bio siden 1989.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 21:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg overvejer det også, men jeg har set har virkelig fanget mig.
Det skræmmer mig også lidt at hovedpersonen er en CG figur i meget af filmen....

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 13:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
78% på RottenTomatoes.

Billede


Top
   
Indlæg: tirs mar 27, 2018 9:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Nå, jeg har bestilt billet til forpremieren i morgen aften. Kender intet til filmen ud over traileren, men jeg forventer da at blive mildt underholdt i et par timer. Det bliver også samtidig min debut på 3D :loco:


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2018 11:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
85% and rising :thumb:
Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2018 11:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2018 21:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Lad være med at læse reviews, slå al voksen rationalitet fra, sænk 3D-paraderne og gå ind og se den her fuldstændigt hjernenedsmeltende Spielberg-film, med at åbent sind. Jeg er lige hjemkommet fra forpremiere, og kan hands down sige, at det var den vildeste, visuelle biografoplevelse jeg nogensinde har haft. Alle midaldrende familiefældre, som stadig har kontakt til deres indre legebarn, burde få ordineret en billet. Jeg er muligvis stadig i følelsernes vold, og totalt awestruck af en film, som jeg synes leverer på alle plan - visuelt er den off the charts, historien er fængslende og jeg synes også at karakterne er ramt spot on. Man er i bund og grund bare voldsomt godt underholdt, man føler både for og med hovedpersonerne, og er egentlig bare med hele vejen. Lad for guds skyld være med at vente på 2D-udgaven på bluray. Jeg sad selv og ledte efter 2D-visningen i biograf-programmet (som jeg plejer), men den simpelthen skal ses i 3D og det kan kun gå for langsomt. Go, go, go! ;)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :clap:


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2018 23:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
:panda:
In Steven we trust - du har lige reddet min dag :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 29, 2018 0:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Det blev til :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: herfra. Fin og flot popcorn underholdning med nogle fede scener undervejs - men historien bliver aldrig super spændende og det samme gør sig lidt gældende for filmens karakterer. Solidt håndværk fra mesteren selv.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2018 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Pjalte skrev:
Det blev til :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: herfra. Fin og flot popcorn underholdning med nogle fede scener undervejs - men historien bliver aldrig super spændende og det samme gør sig lidt gældende for filmens karakterer. Solidt håndværk fra mesteren selv.


This ^

Plusser:
- Popcorn action fra øverste hylde :thumb:
- 3D har aldrig set bedre ud. Denne skal ses på det helt store lærred med briller på, også selvom man, som jeg, ikke er fan.
- En visuelt overdrevet blæret forestilling med et par banebrydende sekvenser sekvenser undervejs. Bl.a. en race scene i starten, som fuldstændig tog pusten fra os. Vi er på niveau med Highway chase i Matrix Reloaded :shock:
- Skuespillerne gør det generelt udmærket med det, de har at arbejde med.
- God pacing og sammenhæng i den smule historie, der er.
- Masser af 80'er nostalgi, dog mest for nostalgiens skyld, men alligevel ret sjovt.
- Skæggets bedste film siden Minority Report, uden sammenligning.


Et par små øf:
- Karakterer, et manuskript og en historie, der er tyndere end rispapir (har ikke læst bogen, så hermed en disclaimer, såfremt bogen er lige sådan). Filmen er selve definitionen på style over substance.
- Jeg AFSKYR laaaaaange voiceovers i introen af en film. Det er så dovent, og atypisk Spielberg, at starte ud med 10 minutters forklarende ævle-bævle. Brug nu historie, karakterer og billeder. Der er få eksempler, hvor det virkelig virker, som f.eks. i Fight Club.
- Filmens eneste budskab (non-spoiler: "Vi skal huske at leve i den virkelige verden") bliver ikke leveret specielt subtilt. Udover at skære det ud i pap og bøje det i neon, bliver det gudhjæplemig også sagt så direkte flere gange, at man kunne mistænke manuskriptforfatterne for at have lavet en forståelsestest for en 2. klasse. Og slutscenen :wallbanger:
- Mangler stadig Spielbergs magiske touch fra hans golden age. Flere instruktører kunne sikkert have lavet filmen ligeså godt...men ret skal være ret. Niveauforskellen på Spielberg og f.eks. Zach Snyder, som ville have massakreret RPO, er tydelig i en film som denne.

Filmens høje underholdningsværdi tipper vægtskålen, så også herfra :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2018 13:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^This :D

Jeg var tæt på at skrive en længere smøre, men du rammer plet hele vejen igennem. 100% enig. Jeg så filmen med min datter i går, og bagefter var vi enige om, at det var sjovt at spotte referencer til alt fra Ferris Bueller og Breakfast Club til Robocop og Joy Division. Men det føles også lidt som en gang varm luft. Visuelt komplet overvældende, selv i gammeldags 2D. Noget af det vildeste, jeg længe har set. Men historien mangler nogle overraskelser, nogle modhager.

Til trods for nostalgi-i-overdrive-faktoren, fungerer filmen faktisk bedst, når den skruer en smule ned for syndfloden af referencer. Ikke mindst i den vildt imponerende
[Vis Spoiler]
The Shining-sekvens.

Der klappede jeg sgu i hænderne. Mentalt, i alt fald.

Jeg var også grænseløst irritereret over al voice over-exposition'en. Det er fanme dovent, og meget ukarakteristisk for Spielberg. Måske havde det hjulpet, hvis han ikke var så forhippet på at komme i gang med effekt-sekvenserne.
Og så er filmen klart for lang. Slutningen kunne i særklasse være undværet. :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: indeed.

Den er stadig mere underholdende end de fleste af hans nyere film, men han mangler sgu at have det sjovt med materialet.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team