Montag451 skrev:
Det kulminerede så i The Avengers, der visuelt blev en slags børnefilm, hvor alting var defineret efter hvor meget tjubang man kunne få ind i en tre timer lang film.
Jeg er ikke sikker på du har ret. Det kunne være interessant at tage tid på om
Avengers eller
BvS bruger mest tid på action - min fornemmelse siger mig at det er sidstnævnte - men jeg orker sgu ikke rigtig at sætte mig ned med et stopur. Jeg synes i hvert fald at
Avengers fårmår at præsentere nogenlunde helstøbte personligheder som fører troværdige samtaler (i filmens sammenhæng, i hvert fald).
BvS handler om at bringe personerne hen til næste Store Ikoniske Øjeblik.
Citat:
Nej, det er den ikke, men det er Harley Quinn. Der er ingen tvivl om, at hun er det hotteste siden skåret brød
Nåja... *endnu større suk* Virkelig korte shorts og fiskenetstrømper sælger bare.
Citat:
At argumentere med en Youtube video er en disciplin, som ikke hører til i et debatforum.
Det er jeg sådan set med på, men en gang i mellem kan det være virkelig svært at beskrive visuelle problemer med tekst (f.eks. at forklare hvorfor
The Dark Knights actionsekvenser er elendigt klippet ville være umuligt uden video) - og så ville jeg heller ikke beskyldes for bare at stjæle en andens argumenter.
Jeg mener at Snyder er så visuelt fikseret, at han skider højt og flot på sammenhæng i historien. Tegneserien
Watchmen bygger langsomt op mod et stort klimaks i form af monstrets "invasion" af New York: 6 sider med død og ødelæggelse og ikke en eneste talebobel. Snyder filmversion (som alle Snyders film) er en lang serie af klimaks, en lang serie af Store Ikoniske Øjeblikke, for det er sådan han laver film; mest ekstremt med
300 som vitterligt ikke består af andet. Og for at vise HVOR Ikonisk det Store Øjeblik er, så vises det selvfølgelig i sloooooow mooooootion.
Da Snyder når til
Watchmens klimaks har vi allerede svælget i uhyrligt meget ultravold i slow motion, at den store eksplosion er fuldstændig ligegyldig. I tegneserien bliver der også slået mennesker ihjel i løbet af hele historien, javist, men det er ofte nærmest henkastet, et dødsfald her, et dødsfald der; i filmen sprøjter blodet i alle retning... i slow motion, naturligvis. Hvad ellers?
Citat:
Golden age Superman ville kede folk ihjel anno 2016.
Jeg siger ikke han skal være præcis sådan, men Superman er ikke ked af at være en superhelt og redde menneskeliv. I Snyders version ser det ud til, at det pisser ham helt vildt af at redde de skide mennesker hele tiden. Hvad er i det hele taget ideen med at have Batman og Superman MOD hindanden? Hvis det skal give mening skal de vel helst være forskellige. I Snyders version er Batman en surmulende, smådeprimeret, dyster superhelt der slår en masse mennesker ihjel. Til gengæld er Superman en surmulende, smådeprimeret, dyster superhelt der slår en uhyrlig masse mennesker ihjel ufrivilligt.
Hvad er det Luthor siger i filmen? "Light versus darkness"? Det er sgu da mørke mod mørke. Hvor fanden er kontrasten? Det ville have givet uendelig meget mere mening med Singers/Brandon Rouths Superman mod Batman. (Singer kunne så heller ikke finde ud af at "caste" en ordentlig Lois Lane. Først Kate Bosworth, så Amy Adams... HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE? Hvis Marvel virkelig skal have ros for noget, så er det at de har formået at finde den helt rigtige skuespiller til stort set hver rolle.)
Og nu jeg er i gang med Singers version: Ja, jeg er en af dem der synes den er ok og et bevis på at man kan lave en "gammeldags" Superman i nutiden. Den bliver regnet for et lidt af et flop, men det skyldes først og fremmest at den var så grotesk dyr - og det er også svært at se hvad de gjorde med de 270 millioner! Der er et par flotte sekvenser, men man kan ikke just sige at alle pengene er oppe på lærredet. (En ordentlig blu-ray ville være rar, men det er selvfølgelig for meget at forvente fra spaderne hos Warner.)