DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:35

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 02, 2017 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Fritte skrev:
Citat:
It looks great and boasts solid performances from an underused cast, but (like the original) it's a triumph of style over substance.


Han kalder den originale Blade Runner "style over substance." Give me a break.

Jeg er sådan set enig med den kommentar om Blade Runner (1982), men jeg ville så tilføje "the style IS the substance", og at filmen naturligvis er et mesterværk.


Top
   
Indlæg: tirs okt 03, 2017 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Steen T skrev:
Mikl skrev:
Ingen overgår Ridley Scott når det kommer til at pille ved sine film. FEM versioner af Blade Runner, alligevel? Man skulle ikke mene det var nødvendigt.

På sin vis er der kun tre. Det var jo ikke Scotts ide, at MPAA klippede biografversionen i '82. Og "workprint" udgaven var aldrig beregnet til at blive vist - den er bare inkluderet som et kuriosum.

Jeg vil nu tro Michael Mann er den mest ekstreme. Han roder meget gerne med alle sine film inden de udgives til hjemmemarkedet, og det er ofte nogle bizarre småting han flytter rundt på.


--> George Lucas er også storslem på den front.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs okt 03, 2017 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Så er der bestilt billet til torsdag den 5/10. Hvornår skal I andre ind og se den?


5/10 kl. 21.20
Det er normalt min sengetid, så jeg er spændt på, hvordan jeg skal holde mig vågen i 3 timer i recliner-chair :nuts:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs okt 03, 2017 14:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Steen T skrev:
Mikl skrev:
Ingen overgår Ridley Scott når det kommer til at pille ved sine film. FEM versioner af Blade Runner, alligevel? Man skulle ikke mene det var nødvendigt.

På sin vis er der kun tre. Det var jo ikke Scotts ide, at MPAA klippede biografversionen i '82. Og "workprint" udgaven var aldrig beregnet til at blive vist - den er bare inkluderet som et kuriosum.

Svjv er DC fra 1992 en udgave, som Scott sagde ja til uden direkte at være involveret (selv om "DC" antyder noget andet). Som jeg husker det fra Dangerous Days-dokumentaren, var han et eller andet sted i verden (London?) for at færdiggøre sin næste film , og Warner ville meget gerne have en ny udgave af filmen ud, fordi der var en fornyet interesse i den. Så den blev lavet af andre folk, men ganske vist ud fra Scotts ønsker.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons okt 04, 2017 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede



Top
   
Indlæg: tors okt 05, 2017 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Så er det i aften kl. 20, at det går løs!

Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 1:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Du godeste hvor var den lang.


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 5:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Steen T skrev:
Du godeste hvor var den lang.

Ja, det var jo annonceret :)
Hvad synes du ellers om den?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
En frustrerende oplevelse. Den første time var jeg helt solgt og parat til at udråbe den til mesterværk, men jo mere af plottet der blev afsløret, jo mindre brød jeg mig om den. Som antydet synes jeg den er alt for lang og flere ting kunne uden problemer have været skåret ud af filmen.

Og så er der alt for meget BWAAAAAAH på lydsporet, men det er jo så moderne.


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg var blæst bagover! Fuldstændig betaget. Den er hammerflot. Og soundtracket var episk. Se den!


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 13:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Steen T skrev:
En frustrerende oplevelse. Den første time var jeg helt solgt og parat til at udråbe den til mesterværk, men jo mere af plottet der blev afsløret, jo mindre brød jeg mig om den. Som antydet synes jeg den er alt for lang og flere ting kunne uden problemer have været skåret ud af filmen.

Og så er der alt for meget BWAAAAAAH på lydsporet, men det er jo så moderne.


Jeg er faktisk tilbøjelig til, at give dig ret Steen.

Blade Runner 2049 er fremragende, men den er FOR lang og der er FOR MEGET braindrill på lydsporet. :wallbanger:
Når det så er sagt, var det stadig en kæmpe oplevelse at se den, og jeg var også imponeret, men jeg er ikke i mesterværk-kategorien.

Tror jeg ender på :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør okt 07, 2017 15:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Jeg så i går Blade Runner og Blade Runner 2049 back to back i biografen. En helt igennem fantastisk aften. Jeg må sige at de næsten 3 timer 2049 varede fløj afsted. Jeg er SÅ begejstret at jeg næsten ikke kunne være i det.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: tors okt 12, 2017 9:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Pga. alle mulige andre aktiviteter har jeg ikke haft tid til at se BR2049 endnu - det bliver først på søndag. Men det er lidt interessant at stå udenfor og holde øje med, hvad der er sket.
For det er vel ikke nogen hemmelighed, at filmen er en anmelderfavorit, men har haft svært ved at trække folk i biografen. Så lidt strøtanker om det:

1) Med mindre man hedder Star Wars, er det normalt meget, meget vanskeligt at genoplive en film eller filmserie efter så mange år.

2) Som bekendt var originalen ingen umiddelbar succes, og derfor kan det undre, at Warner har kastet omkring $150 mio. efter en mere eller mindre tung, tænksom film.

3) Originalen har nok i årenes løb tjent sig hjem på re-releases og hjemmevideo-salg. Men sidstnævnte er jo i alt fald et marked i stadig fald, så pengene kommer nok ikke rullende derfra.

4) Er der nogen sikre filmstjerner tilbage af den slags, der garanterer billetsalg? Jeg tror ikke, at der er mange længere, og i alt fald ikke, at Gosling og Ford tilhører dem.

5) Hvem er publikum? Med mindre man er genrefan eller over 30, kender man næppe 1982-originalen, der nok heller ikke er en stor "titel" på det globale marked. Og gruppen af fans af den originale indeholder nok en hel del afgrundsdybe skeptikere, der ikke vil have, at man piller ved en af filmhistoriens "holy grails".

6) Jf. ovenstående - hvis man ikke kender til Blade Runner, er "Blade Runner 2049" nok en af de mest clunky titler, jeg kan forestille mig. Og jeg kan forestille mig en del ;) Hvem fa'en har fundet på det navn? Det lyder som en slidt Cannon Group-film fra 1986.

7) Hvad udskiftningen af Johann Johannsson angår, lugter det også lidt af, at Warner har fået småkolde fødder og har ledt efter et mere skudsikkert navn i Hans Zimmer. Johannssons tidligere scores har fungeret fremragende, men de er også ret eksperimentende.

8.)Måske kan filmen reddes hjem på positiv word of mouth, men det er jo ikke sådan, film bliver udgivet i dag. Om to uger står der en eller anden ny blockbuster på spring, der gerne vil overtage biografsalene.

Personligt er jeg kommet mig over min indledende skepsis og glæder mig vildt og blodigt til på søndag. Men jeg er ikke så overrasket over, at den har det svært i biografen. Og det ærgrer mig voldsomt. Man kan diskutere, om Blade Runner havde brug for en fortsættelse. Men nu er den her, tilsyneladende er den vellykket, og hvis vi dømmer ud fra de foregående år er der plads til præcis én "klog" sci-fi-film om året. Gravity, Interstellar, Ex Machina, The Martian. Blade Runner 2049 er åbenbart 2017s bud, så der kommer formodentlig ikke andre.
Hvad siger I andre?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors okt 12, 2017 11:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har kun set Blade Runner én gang og jeg ved ikke, hvilken version jeg så på den DVD. Måske en Director's Cut. Hvilken version skal jeg se, hvis jeg gerne vil se Blade Runner inden en eventuel tur i biografen?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 12, 2017 11:43 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
For det er vel ikke nogen hemmelighed, at filmen er en anmelderfavorit, men har haft svært ved at trække folk i biografen. Hvad siger I andre?

Jeg skal 100% se den - men når den kommer på Blu-Ray (med forhåbentlig en masse ekstramateriale), og kan købes til en billig penge om 9 måneder.

På trods af at jeg bor ca. 200 meter fra en Cinemaxx IMAX biograf, er jeg nok blevet for magelig og sur-gammel-mand til at betale kr. 155 for en biobillet, når alternativet er fred og hygge i hjemmebiografen.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team