DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 14:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 810 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jul 18, 2016 20:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Selvfølgelig kan ens holdninger ændre sig med tiden. Det sker nok for de fleste.

Jeg synes kun, det er fedt, at man har andre holdninger end andre herinde - men man må kunne stå på mål for, når man det ene øjeblik kalder noget fremragende og det næste øjeblik mener det decideret modsatte.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
men man må kunne stå på mål for, når man det ene øjeblik kalder noget fremragende og det næste øjeblik mener det decideret modsatte.

Hvorfor skal man det? Er Henriksens mening om en ellers ligegyldig fortsættelse virkelig så vigtig? Mig bekendt er dette netop stedet, hvis man vil sige en helt masse uden at skulle stå på mål for det. :thumb:

Og var det reelt det han blev bedt om - eller gik Steen ikke mere efter manden end noget andet? Det er en ligegyldig debat uanset hvad. Jeg håber bare, at dahf stadig har lidt filmdebat tilbage i sig. For det er satme kedeligt, at læse voksne mænd diskutere en film udfra en to-minutters trailer.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 21:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Citat:
Og var det reelt det han blev bedt om - eller gik Steen ikke mere efter manden end noget andet?


Andre folks motiver skal jeg ikke gøre mig klog på. :D Jeg vil bare gerne, at når man er som en som Henriksen, der bruger sit bombastiske bulder-sprog til at tale om noget, så må han sgu stå på mål for sine meninger.

Citat:
For det er satme kedeligt, at læse voksne mænd diskutere en film udfra en to-minutters trailer.


Det er jeg helt enig i. Jeg har ikke en gang set traileren. Jeg prøver at undgå den slags nu om dage.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Det er jo bare en typisk overreaktion fra Henriksen at bede om at hans bruger bliver slettet. Har da helt sikkert nyt hans dybdegående anmeldelser af mange film, og hans kendskab til tyskland og koldkrigstiden, men han har tit kommet med meget store sort /hvide meninger, og det må han såmænd gerne, men vil da altid undre sig hvis man vender 180 grader på et par måneder. Det ville også blive kommenteret i min omgangskreds hvis sådan noget skete, og så kan man jo vælge den mest barnlige måde at reagere på, at forlade gruppen, istedet for at komme med argumenter eller grine lidt af sig selv....

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 21:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Andre folks motiver skal jeg ikke gøre mig klog på. :D Jeg vil bare gerne, at når man er som en som Henriksen, der bruger sit bombastiske bulder-sprog til at tale om noget, så må han sgu stå på mål for sine meninger.

Skal du da stå på mål for dine? Henriksen argumenterede fint med, at han syntes, at filmen var for meget copy + paste. Behøver han at sige mere? Behøver vi at stille dig ansvarlig for, når du nu skifter mening? Naturligvis ikke. At du har et horn i siden på manden over hans sprogbrug, skal vel ikke gøre dig til domsmand over, hvorvidt han skylder nogen at stå på mål for sine meninger. Med mindre der er nogen der er død, og har gjort dig til dahfs åndelige leder?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Puroresufan skrev:
Det er jo bare en typisk overreaktion fra Henriksen at bede om at hans bruger bliver slettet. Har da helt sikkert nyt hans dybdegående anmeldelser af mange film, og hans kendskab til tyskland og koldkrigstiden, men han har tit kommet med meget store sort /hvide meninger, og det må han såmænd gerne, men vil da altid undre sig hvis man vender 180 grader på et par måneder. Det ville også blive kommenteret i min omgangskreds hvis sådan noget skete, og så kan man jo vælge den mest barnlige måde at reagere på, at forlade gruppen, istedet for at komme med argumenter eller grine lidt af sig selv....

Du er med på, at vi bare diskuterer film her på siden, ikke? Det er ikke liv eller død, og jeg håber da ikke, at din omgangskreds vil angribe din person, hvis du skiftede mening her i livet? Henriksen HAR jo netop argumentet for, hvorfor han ikke kan lide filmen. Jeg er glad for, at han endelig så lyset, for begejstringen over Force Awakens er jo forfærdelig. Og han skylder hverken Steen, Kong Holmsgaard eller andre en forklaring på sit pludselig skift af mening. Det sker for mange mennesker hver dag. Det er bare kun her på siden, at man skal stilles til ansvar for det ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 21:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Montag451 skrev:
Mike Haggar skrev:
Andre folks motiver skal jeg ikke gøre mig klog på. :D Jeg vil bare gerne, at når man er som en som Henriksen, der bruger sit bombastiske bulder-sprog til at tale om noget, så må han sgu stå på mål for sine meninger.

Skal du da stå på mål for dine? Henriksen argumenterede fint med, at han syntes, at filmen var for meget copy + paste. Behøver han at sige mere? Behøver vi at stille dig ansvarlig for, når du nu skifter mening? Naturligvis ikke. At du har et horn i siden på manden over hans sprogbrug, skal vel ikke gøre dig til domsmand over, hvorvidt han skylder nogen at stå på mål for sine meninger. Med mindre der er nogen der er død, og har gjort dig til dahfs åndelige leder?


Ja, hvis jeg den ene dag mener det ene og den anden dag mener det andet om en film og samtidig ytrer det på et filmforum, så ville jeg da forvente, at folk kunne finde på at holde mig op på det. Ellers er der vist ikke meget grund til at diskutere film.

Hold nu op med resten. Der er ingen grund til at gå den vej.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Montag har såret mine følelser og jeg ser mig desværre nødt til at forlade DAHF.

Farvel og tak.


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike Haggar skrev:
Ja, hvis jeg den ene dag mener det ene og den anden dag mener det andet om en film og samtidig ytrer det på et filmforum, så ville jeg da forvente, at folk kunne finde på at holde mig op på det. Ellers er der vist ikke meget grund til at diskutere film.

Holde mig op på det? Det er et filmforum. Folk kan for pokker da mene hvad de har lyst til, skifte mening, mene noget helt fjerde - uden at du eller andre skal afkræve dem svar?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Montag, hold så op med at kræve svar fra folk!


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Skulle nogen være i tvivl. Her er Henriksens argument for hans mening:

Citat:
Næh, egentligt ikke. Trolling? Hvorfor? Fordi jeg ikke bryder mig om JJ Abrahms' copy-paste parodi? Twillight Wars for dummies. Den er ikke een af verdens værste film, slet ikke, den har nogle momenter, der hæver den over f.eks markant ringere film som Terminator 5 og Spectre. Attack of the Clones, skriver du...ahh, historierne i prequel-trilogien er originale, så der fører de klart på point foran A New Hope Version 2015. Lucas' for-trilogi er så bare frygtelig mudret og sovset på andre punkter, hvor The Force Awakens så trods alt virker friskere. Når bunden er lagt, så står Abrahms' film for mig som en stor spildt mulighed. Sære plothuller og en underlig mangel på føling med historiens udvikling. Den epicness der er over især Empire Strikes Back, det der som Kraften binder original-trilogien sammen, det mangler eklatant i The Force Awakens og det hele føles meget mere Hollywood Autopilot-ish end noget af det tidligere - prequel-trilogien inklusiv roderiet til trods. Der mangler kort og godt originalitet.

Originalitet virker det dog til der er i Rogue One og det har jeg savnet. Kan godt lide den fornemmelse traileren ihvertfald giver af, at optakten til begivenhederne i A New Hope udspiller sig i periferien af historien her, samtidig med at rebellerne jagter planerne til Dødsstjernen. Det er velkendte omgivelser vi er i, selvom der tydeligvis også introduceres nye planeter(Stormtroopere der patruljerer i vandkanten på en bounty-strand er noget man lige skal vende sig til.

Mon Mothma der taler med næsten over-højtidelig teater-vokal er også et lækkert skridt tilbage til det rigtige Star Wars feel. Selvklart kan filmen her også ende med at være en tynd kop the, men umiddelbart lader det til folkene bag har fat i noget.

Tiden og Episode VIII og IX må jo så vise om The Force Awakens holder bare lidt mere vand end tilfældet er nu. Der er ikke så få spørgsmål de to film skal have besvaret aldeles overbevisende, inden den sidste trilogi her helt og holdent pifter Disneys SW-ballon i min optik, hvad den fortsatte historie angår.

Rogue One derimod ser ud til at have fundet SW duften uden påtaget plat nostalgi og Kylo Ren Ben Riki Tiki Tavi hokuspokus.

Det kan man sagtens mene i ramme alvor, uden at skulle kaldes troll


Her er så Mike Haggars intelligente indspark til den debat, som han så gerne vil fremme:

Citat:
For pokker Henriksen... det er jo nærmest pinligt selv for dig.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 22:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Montag451 skrev:
Skulle nogen være i tvivl. Her er Henriksens argument for hans mening

Ja, vi er vist alle - og jeg mener vitterligt alle - enige om at Force Awakens stort set bare kopierede handlingen fra Star Wars; jeg tror ikke jeg har læst en eneste anmeldelse, selv de mest skamrosende af slagsen, som ikke kritiserede filmen for dette. Og jeg synes også det var forståeligt, at Henriksen skruede sin oprindelige 5/6 ned til 3/6. Men når han så lige pludselig kalder den for et makværk, så lugter det bare langt væk af ren provokation. Og det er også ok, men vi andre har vel lov til at svare på hans provokation og udstille hans vægelsind, ikke?

Men det kunne han så ikke tåle - hvilket godt kan virke en lille smule ironisk.


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 23:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Steen T skrev:
Montag451 skrev:
Skulle nogen være i tvivl. Her er Henriksens argument for hans mening

Ja, vi er vist alle - og jeg mener vitterligt alle - enige om at Force Awakens stort set bare kopierede handlingen fra Star Wars; jeg tror ikke jeg har læst en eneste anmeldelse, selv de mest skamrosende af slagsen, som ikke kritiserede filmen for dette. Og jeg synes også det var forståeligt, at Henriksen skruede sin oprindelige 5/6 ned til 3/6. Men når han så lige pludselig kalder den for et makværk, så lugter det bare langt væk af ren provokation. Og det er også ok, men vi andre har vel lov til at svare på hans provokation og udstille hans vægelsind, ikke?

Men det kunne han så ikke tåle - hvilket godt kan virke en lille smule ironisk.

Først to evnesvage provokationer og nu vil du gerne i dialog?

Billede

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jul 18, 2016 23:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Bare lad den ligge der, folkens.

Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 19, 2016 9:45 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Montag451 skrev:
Henriksen argumenterede fint med, at han syntes, at filmen var for meget copy + paste. Behøver han at sige mere?

Nej, men han skriver lige bagefter "Twilight Wars for dummies", som på en bedrevidende og nedladende måde er en karakteristik af dem, der ikke deler hans mening. Bare et eksempel på en opførsel, som mange er trætte af, og derfor går lidt til ham.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 810 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team