DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 1:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10
Forfatter besked
Indlæg: ons dec 14, 2016 19:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
skal se den om et par timer. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors dec 15, 2016 19:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors dec 22, 2005 20:03
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Holbæk
Jeg var begejstret! Den var mere spændende og original end TFA, havde charme og action. Jeg kunne godt klare at se den igen, for både Kinnec og Vader var sgu gode!

_________________
Chenny!


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så den igår aftes og var generelt tilfreds. Lidt blandede bolsjer, hvor noget fungerede over al forventning, men hvor der også var nogle åbenlyse lavpunkter. Skriver et par ekstra linier senere idag. Indtil videre er vi nok ovre i retningen af :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Empire kvitterer med 4/5. http://www.empireonline.com/movies/rogu ... ry/review/

85% på RottenTomatoes. Certified fresh. https://www.rottentomatoes.com/m/rogue_ ... wars_story

Citat:
Critics Consensus: Rogue One draws deep on Star Wars mythology while breaking new narrative and aesthetic ground -- and suggesting a bright blockbuster future for the franchise.


Ingen boxoffice-tal, da den først åbner wide i USA i dag.


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 18:45 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Også :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: herfra.

Dog var der noget, der var off ved Vader i specielt den første scene, han var med i.

Han svingede noget mere med hofterne, end vi er vant til at se.

Og så virkede hjelmen forkert, men da det er en eksakt kopi af den fra ANH, er det nok fordi hjelmen fra de andre to er brændt mere ind på nethinderne.


Top
   
Indlæg: fre dec 16, 2016 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Rogue One

Med ja-hatten på:

• Vi er gudskelov stadig i Star Wars universet. Der er det helt rigtige SW-feel ned til mindste detalje.
• Det er en FANTASTISK actionfilm. Hold nu kæft, der er blæs på. Smuk filmet, om det så er i de store episke overblik eller i de intense, håndholdte nærkamp-scener på strandene i slutopgøret. Det er et overflødighedshorn af på-kanten-af-sædet sekvenser.
• Darth Vader fungerer heldigvis stadig, selvom hans actionsekvens er tæt på at tilte over i den cartoon network stil, der red Episode 1-3 jedi-scenerne som en hæslig mare.
• Den lidt mørkere stemning er et godt træk i filmens stand-alone kontekst. Vi er afgjort i SW universet, men den forestående mission er ikke et hyggeligt jungle-rabalder på Endor og det bliver der ikke lagt skjul på.
• Skuespillerne, med få undtagelser, gør det ret fint. Mendelsohn og Jones faldt i øjnene. Comic relief karaktererne Donnie Yen og K-2SO (Alan Tyduk) udfylder deres del godt.
• K-2SO har flere gyldne momenter, som man husker dagen efter.
• CGI’en bliver taget til nye højder i flere nøglescener. I ved det, når i ser det... ”Beowulf” this ain’t ;)

Meeeeeen:

• Det er bare ikke nogen særlig original ide, filmen tager udgangspunkt i. Hvorfor man ikke laver en helt ny SW historie, forstår jeg nok aldrig helt. Rogue One bliver ikke en vigtig film i SW mytologien.
• Rogue One lider grundlæggende set under at udfaldet er givet på forhånd. Vi ved, hvad der er på spil, men også at missionen lykkes. Det fjerner en essentiel uforudsigelighed og meget af spændingsmomentet og det er en udfordring, som Edwards ikke kan løse, selvom der twistes og turnes på livet løs.
• Filmens pacing er helt vild. Det er ikke mange rolige øjeblikke, hvor man kan for-dybe sig handling eller karakterudvikling. Her adskiller R1 sig markant fra Ep. 4-6. Hvilket naturligt medfører…
•…flade til ligegyldige karakterer. Han Solo og Luke Skywalker var ikoniske efter blot 1 film (måske ikke en fair sammenligning) og Rey har samme potentiale. Jeg tvivler på, at Jyn Erso og Captain Cassian fylder meget i folks bevidsthed om et par år. Men helt skidt er…
•…Forrest Whittakers ”Saw Gerrera”. En forfærdelig skrevet figur, som er virkelig ufrivillig komisk. Det hjælper så heller ikke, at den ellers så solide Whittaker tager fyordet ”overspil” til hidtil usete højder.
• Den maniske planet hopping gør heller ikke filmen nogen tjenester. Der bliver dælme flyttet lokationer i en fart og det er lidt unødvendigt. Især jager introen rundt i universet for at få introduceret alle i en fart.
• Filmens score er intetsigende og tæt på at være ringe. Det er vi bare ikke vandt til i en SW-film.


Efter at have vendt og drejet oplevelsen med min top-entusiastiske søn, justerer jeg karakteren op til :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Det er et godt og velproduceret produkt, Disney har spyttet ud. Nu skal der så bare ikke gå Marvel i den :lightsabre:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man dec 19, 2016 14:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fed analyse Shiva! Du har ret i langt det meste. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man dec 19, 2016 20:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Billede


Top
   
Indlæg: man dec 19, 2016 23:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Fddt!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors dec 29, 2016 1:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Shiva, du har taget min replik :beerchug: Jeg er enig i langt det meste af din gennemgang og lander en halv karakter lavere fordi jeg ikke havde en knægt med, der kunne overtale mig til andet :D
Det er især det med pacingen, herunder "planet hopping", samt prequel-problemet med at kende udfaldet, der trækker ned her.

Jeg ved ikke, om jeg er direkte skuffet, men det har i alt fald ikke overbevist mig om, at jeg har brug for at se flere spin-off-film.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre dec 30, 2016 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvis de skal lave flere spinoffs, bør de undersøge nogle historier, der ligger før Episode 1 og har med helt andre figurer at gøre. Rogue One er ikke tosset, men heller ikke fantastisk. Solid metervare, vil jeg sige.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre dec 30, 2016 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Enig, Sammy Hagar :thumb: . Jeg kan heller ikke se, hvad vi skal med unge Han Solo, Obi-Wan, Boba Fett, etc. Det er simpelthen så uorginalt tænkt. Historien viser, at det eneste disse "unge år"-film bidrager med, er at udhule mytologien omkring en karismatisk figur og gøre den kedelig. Jo mindre vi ved, jo bedre. Hvem kan seriøst mene, at "Hannibal Rising" gjorde noget som helst godt for alles favorit-kannibal?

@Buck. Jeg er ret sikker på, at jeg ligger en stjerne under, når jeg får genset R1 om et års tid. Kan ikke forestille mig, den holder vand. Dertil er der bare for lidt kød på benet.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team