DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 24, 2016 12:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har en gammel en, :D

Billede

High Rise
Hvordan ville et total anarkistisk samfund se ud? Ville folks fornuft være i stand til kunne opretholde et rationelt og retfærdigt samfund? De spørgsmål er centralt for filmen High-Rise. En ret vild filmoplevelse som er svær at ryste af sig igen!
Ben Wheatleys's film bygger på en bog af J.G. Ballard og er karakteriseret ved konstant brug af smukke symbolske montager. Musikken i filmen er komponeret af Clint Mansell, en af de bedste nulevende filmkomponister. Hans toner kryber på samme som film ind under huden og bider dig fast.
High-Rise er en ret syret oplevelse og man forlader biografen meget fortumlet. Det er uden tvivl en film der river og provokerer. På samme som Fight Club og A Clockwork Orange får den én til at stille spørgsmålstegn ved hele vores samfundsorden og om en altomfattende kapitalisme er svaret.
Filmen har ikke en DK premieredato endnu, men den udkommer på UK BD til Juli.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: ud af 5.

ImpulzE du har den! :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors maj 26, 2016 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Der er delt meninger om High Rise og siden første gang jeg hørte om filmen, har jeg set frem til at se den - det gør jeg stadig.

Mills skrev:
ImpulzE du har den! :thumb:
Sikkert derfor ingen turde at skrive en reminder. Jeg skal nok finde en film til legen :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 01, 2016 12:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Hvor tiden dog flyver. Jeg glemte vist at komme med en anbefaling, så her kommer der tre anbefalinger.


Billede
Team Foxcatcher

Til dok-fans. En 90 minutters Netflix dokumentar om mangemillionæren (og den småskøre/sindssyge?) John Eleuthère du Pont og Foxcatcher farmen; en træning facilitet til USA olympiske wrestling team, Team Foxcatcher, på hans ejendom i 80'erne. Handlingen kender de fleste, eller så blev de mindet om det efter Bennett Miller's "Foxcatcher" fra 2014 med Steve Carell, Channing Tatum og Mark Ruffalo med i hovedrollerne. Filmen sagde mig intet, mest fordi jeg ikke kunne tag Steve Carell seriøst i rollen som John du Pont, og kødklumpen Tatum gjorde det heller ikke bedre. Men derimod dokumentarfilmen er noget helt andet. Den er direkte og spændende, selvom begivenhederne er tragisk og uundgåelig.


Billede
We Are Still Here

Til horror-fans. I de kolde, vinterlige områder af New England, en ensom gamle hus vågner op hver 30 år - og kræver et offer. "We Are Still Here" er en slow burn på kun 80-ish minutter, men en langsom sikring hvor der bygger op til noget af et klimaks. Instruktørdebuten Ted Geoghegan tager inspirationerne fra House by the Cemetery og andre gamle klassiker, og laver et nyt frisk pust i genren med et god strejf af retro. Imponerende billeder og fine skuespilpræstationer, bl.a. med Barbara Crampton ("Body Double", "Re-Animator", "From Beyond", "Puppetmaster", "Castle Freak", "You're Next", "The Lords of Salem" og snart i "Road Games"-remaket).


Billede
Midnight Special

Til sci fi-fans. Vi følger en far (Michael Shannon) og hans otte-årige søn, der er i ly af mørket på flugt fra en religiøs kult, efter faren erfarer at drengen har mystiske kræfter. Undervejs kommer håndlangere fra kulten efter dem, FBI (Paul Sparks) og NSA (Adam Driver) kommer på sagen, men faren og sønnen får hjælp fra moderen (Kirsten Dunst) og barndomsvennen Lucas (Joel Edgerton), der tilsammen vidner til noget helt spektakulær.
Midnight Special er meget fængende og giver ikke de store forklaringer undervejs, men er mere, at man er med på sidelinjen af flugten. Skuespilpræstationerne er i top og ret realistiske uden der bliver overspillet, cinematografi er særdeles godt der understøttet er et lækkert soundtrack. Jeff Nichols ("Take Shelter" og "Mud") der er både forfatter og instruktør på filmen, gør det endnu en gang ret fantastisk, måske ikke helt i samme højde som "Take Shelter", men atmosfæren og historien er mindeværdig og sætter spørgsmål.


Jeg nominerer: Fritte

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tors aug 11, 2016 17:19, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jul 04, 2016 11:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Tak for anbefalingerne, ImpulzE! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 05, 2016 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det var så lidt :)

Nu mangler vi bare Fritte kommer på banen, så legen kan fortsætte.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 05, 2016 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tak for nomineringen, ImpulzE! Jeg vil se om jeg ikke kan skrive en anmeldelse af en anbefalsværdig film inden længe (er pt. i serie-mode). Indtil da må det stå frit for enhver at byde ind! ;) :D


Top
   
Indlæg: tors aug 11, 2016 12:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Så fik jeg set en anbefalsværdig film :thumb:

Billede

Green Room (2015)

Det var fandme en underholdende film!

Punk rock bandet "The Ain't Rights" lever på en gig-by-gig basis, der er alt andet end lutter lagkage. Konstant broke. Efter et elendigt show, scorer de uventet en booking, der lover god betaling. De skal spille i et isoleret skovområde in the middle of nowhere, hvor en gruppe neo-Nazi skindheads har klubhus. Showet går forrygende godt, de scorer kassen, men da de skal pakke og forlade backstage, bliver de vidne til en forbrydelse, der sætter gang i en neglebidende katten-efter-musen leg. De er nu låst inde i et rum og der er ingen vej ud.

Uha, uha, uha. En fremragende lille horror thriller. Alle skuespillerne, ledet af den nu afdøde Anton Yelchin, og skinhead badguy Patrick Stewart, glider uden problemer i rollerne. Selv dem i de mindre roller gør det godt. Vi tror på det! Patrick Steward er en iskold, makaber kalkuleret skurk, der nyder at lege med sine ofre. Det vil være synd at gå for meget i dybden, andet end at fortælle plottet, og fremhæve skuespillerne. Det er sådan en film der gør sig bedst, hvis man ikke ved så meget om den. :D

Mit eneste issue er filmens tredje akt, der ikke er helt så stærk som de to første. Lige meget. Den scorer imponerende 91% på RottenTomatoes og 7.1/10 på IMDb. Fuldt fortjent.

Anbefales! :thumb:

Jeg nominerer: DeathPosture


Top
   
Indlæg: tors aug 11, 2016 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow! Tak for anbefalingen, Fritte! En film jeg ALDRIG ville have overvejet, eller sågar hørt om, hvis ikke det havde været for din omtale. Tak for det.

Og hov, en nominering også. Jamen, den tager jeg til mig! Går hermed i tænkeboks.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 11, 2016 13:14 
Online
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har haft den liggende i nogle uger, men jeg skal lige vænne mig til tanken om skinhead-Picard :loco:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 11, 2016 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg har anmeldt Green Room på Sørensen Exploitation og var knapt så begejstret som Fritte. Udover det, er det fedt at få gang i tråden igen. :thumb: :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 15:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:

Jeg nominerer: DeathPosture


Tak for nomineringen, Fritte.

Jeg tager straks udfordringen op, og har besluttet mig for, at anbefale en af mine guilty pleasures, nemlig den helt igennem fantastiske og hilariøse (det er et ord!) komedie:

Billede

Billy Madison (1995)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Citat:


"Mr. Madison, what you just said is one of the most insanely idiotic things I have ever heard. At no point in your rambling, incoherent response, were you even close to anything that could be considered a rational thought. Everyone in this room is now dumber for having listened to it. I award you no points, and may God have mercy on your soul!"
Jeg har sagt det før, og jeg siger det helt sikkert igen. Billy Madison er et mesterværk og en KÆMPE guilty pleasure for mig! Det er ikke bare en af de sjoveste film jeg nogensinde har set, det er også en af de film jeg har set flest gange, og derfor kan jeg nærmeste citere hele filmen i søvne. Den er pakket med væg-til-væg jokes, gags og fysisk komik. Og så er der masser af politisk ukorrekt humor fra dengang før verden gik af lave.

Citat:
Billede
"Shampoo is better! I go on first and clean the hair! Conditioner is better! I leave the hair silky and smooth! Oh, really, fool? Really!"
Den er både håbløs dateret, fjollet, usammenhængende og decideret kvindefjendsk, men jeg elsker den alligevel. Den er så langt ude og over the top, at man ikke kan andet end at elske den for det. Men heldigvis har filmen også et dybere lag, hvor der virkelig bliver gået til stålet med barsk samtidskritik og generel sort humor, hvilket hovedsageligt kommer fra birollerne som f.eks. fantastiske Chris Farley, Josh Mostel og Larry Hankin, men generelt er hele filmens cast fuldstændig perfekt casted i deres roller.

Billede

Alt fungerer her, i Adam Sandlers første spillefilm som virkelig viser hvor sjov han var dengang. Som vi alle ved begyndte det at gå voldsomt nedad bakke senere hen. Men det er alt sammen tilgivet, når man genser ham i denne, hans første - og bedste film!



:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:


Billede



[Vis Spoiler]


Citat:
Bus Driver:
That Veronica Vaughn is one hot piece of ass, I know from experience dude. If you know what I mean.

Billy Madison:
No, you don't.

Bus Driver:
Well, not me personally but a guy I know. Him and her GOT IT ON. WOOO-EEEE.

Billy Madison:
No they didn't.

Bus Driver:
No, No, they didn't. But you could imagine what it'd be like if they, eh, eh... everybody on, good, great, grand, wonderful, NO YELLING ON THE BUS.


Jeg nominerer.... Shiva! :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 18:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
And he shall gladly accept the challenge :beerchug:

Går i tænkeboks...

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man jun 12, 2017 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Shiva skrev:
And he shall gladly accept the challenge :beerchug:

Går i tænkeboks...


Sådan! :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 12, 2017 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Shiva skrev:
And he shall gladly accept the challenge :beerchug:

Går i tænkeboks...


Sådan! :lightsabre:

Ja, jeg er sløv, men filmen er valgt og anbefalingen bliver slået op i morgen :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Naiera og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team