DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7
Forfatter besked
Indlæg: fre maj 12, 2017 9:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Pointen må være "not in any new directions" - så det er lidt som traileren signalerede. Men jeg skal da se den alligevel.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons maj 17, 2017 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Skal/skal ikke? Den generelle konsensus er "over middel", så jeg tror godt at jeg kan vente til at den kan lejes på stream.


Top
   
Indlæg: ons maj 17, 2017 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Alien: Covenant (2017) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

"No one understands the lonely perfection of my dreams!"

'Koloniskibet Covenant er på vej gennem verdensrummet. Da besætningen opdager en ukendt og tilsyneladende beboelig planet på deres rute, gør de ophold for at udforske den. Det viser sig at være en skidt idé. Ligene af planetens forkullede beboere tyder på, at noget frygteligt er foregået her. Besætningen finder dog en enkelt overlever - og adskillige andre blodtørstige bæster ...'

Jeg så den i søndags, og ender på 4/6. Den var god. Jeg var selv ret glad for Prometheus, som jeg gav 4½/6, og jeg rater således Covenant en tand under.

Vi er ikke i nærheden af de første 3 Alien film, men det er bestemt en værdig film i rækken, og vi får en masse interessant baghistorie om Alien-universet

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons maj 31, 2017 13:27, rettet i alt 3 gange.

Top
   
Indlæg: ons maj 17, 2017 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Anmeldelserne ser fine ud, så jeg napper den i næste uge, måske til den level 7 visning på mandag i Bio City Syd. En Ridley Scott film skal ses i biffen. :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 17, 2017 14:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg har lave forventninger til filmen, men ser nu alligevel frem til en omgang IMAX på fredag.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons maj 17, 2017 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Skal se den søndag! :beerchug:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons maj 17, 2017 20:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Skal ind og se Prometheus i aften kl.21.30, efterfulgt af Alien: Covenant :)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 11:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Shiva skrev:
Anmeldelserne ser fine ud, så jeg napper den i næste uge, måske til den level 7 visning på mandag i Bio City Syd. En Ridley Scott film skal ses i biffen. :thumb:


ImpulzE skrev:
Jeg har lave forventninger til filmen, men ser nu alligevel frem til en omgang IMAX på fredag.


Mills skrev:
Skal se den søndag! :beerchug:


Tallahassee skrev:
Skal ind og se Prometheus i aften kl.21.30, efterfulgt af Alien: Covenant :)


Hvad er dommen, gutter?


Top
   
Indlæg: tirs maj 23, 2017 12:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
I forhold til Prometheus som var en særdeles skuffet affære med uintelligente karakterer på højt plan, som dog var flot skudt - så står Covenant noget bedre. Der skal heller ikke så meget til.

Der er flere lækkerier, mere "H.R Giger"-inspirationer og meget mere horror (end hvad Prometheus kunne præstere), som jeg ikke havde forventet (havde ikke set nogen trailers inden). Vi slipper desværre ikke helt for middelmådigt CGI, men filmen indeholder alligevel nogle yderst fede scener med masser af specialeffekt-guf.

Det er tydeligt at se, Scott har ændret sin holdning efter Prometheus udkom, og har i stedet for satset mere på en Alien-film (måske remake-lignende?), end en filosofisk film der bare foregår i Alien-universet. Ikke fordi jeg har noget imod dette, bare hvis plottet fungerer.

Vi ser store ændringer både i designet, musikken og lydeffekterne, som læner sig meget op af den første Alien-film. Ulempen er bare, at trods sine 2 timer føles plottet og evolutionstrinene meget forhastet efter ankomsten på planeten, til at nå selve punktet Scott synes/tror fansene venter på.

Og hvis folk havde deres tvivl om Danny McBride, som jeg havde, så bare rolig, det var en præstation i den positive ende. Det allerbedste ting ved filmen, er Fassbender. Der giver en solid præstation og løfter niveauet, men ikke nok til at rede filmen i sidste ende, med det rod som den foregående film også bøvlede med. Alien: Covenant ender på tre ud af fem.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE ons maj 24, 2017 12:03, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons maj 24, 2017 11:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tak for anmeldelserne, DeathPosture og ImpulzE! :thumb:


Top
   
Indlæg: ons maj 24, 2017 13:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er gået i seriøs tænkeboks...

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons aug 09, 2017 0:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
I Prometheus opførte de fleste af personerne sig ofte grotesk idiotisk, men Ridley Scott skal jo gerne overgå sig selv, så i Alien: Covenant opfører alle personerne sig grotesk idiotisk. Det kan man godt blive lidt træt af. Desuden bliver det hele en endnu mere umage blanding af småfilosofisk pladder og rendyrket Alien-action.

Men det er sørme godt, at vi får forklaret hvor krybene kommer fra, for som vi alle ved bliver alting mere interessant når man får hele baggrundshistorien - bare se Darth Vader.

Er det egentlig ikke på tide med en Taxi Driver prequel? Jeg har altså svært ved at sove om natten fordi jeg ikke kender noget til Travis Bickles barndom.


Alien: Covenant... om muligt værre end Prometheus, og det siger sgu ikke så lidt.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team