DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:56

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 182 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 513 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 13, 2014 15:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Transsiberian


wigant skrev:
Januar:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Transsiberian


Fedt, at I har taget Transsiberian-anbefalingen til jer, boys :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jan 13, 2014 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fedt med den store tilslutning til tråden - keep it up :clap:


Senest rettet af Fritte man jan 13, 2014 15:56, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jan 13, 2014 15:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
DeathPosture skrev:
ImpulzE skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Transsiberian


wigant skrev:
Januar:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Transsiberian


Fedt, at I har taget Transsiberian-anbefalingen til jer, boys :thumb:

jeg er MEGET tit i tvivl om hvad jeg skal sætte mig til at se, så oftest ender det med, at jeg bare kopierer nogle andre...det er meget nemmere. Decisions, decisions..... :D

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: man jan 13, 2014 18:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Januar :

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Purge
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Lone Ranger
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Mama
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Gravity
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Big Stan
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sherlock: The Empty Hearse
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Sherlock: The Sign of Three
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sherlock: His Last Vow
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Despicable Me 2 (set i 3D udgaven)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Doctor Who: The Time of the Doctor
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Now You See Me
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Kvinden I Buret


Februar :

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Evil Alien Conquerors
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: You're Next
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Rush
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: 2 Guns
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Heat
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Firm
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Raiders Of The Lost Arc
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Indiana Jones & The Temple Of Doom
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Indiana Jones & The Last Cruisade
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: About Time
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Pirates Of The Caribbean
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: White House Down


Marts :
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Anchorman 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Red 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Hunted (mini serie på Netflix)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stepbrothers
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Homefront

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Senest rettet af Abildtrup tors mar 27, 2014 15:52, rettet i alt 25 gange.

Top
   
Indlæg: tirs jan 21, 2014 13:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mods, kan man få Abildtrups indlæg på side 1, hvis jeg nu sletter mit første indlæg og erstatter det med min liste (indlæg #2)?

Alle der gerne vil være med, er jo med - og det kunne være lækkert at samle det hele på én forside :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs jan 21, 2014 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Jeg har bemærket, og det er med en vis bekymring, at engelsksprogede film i overvejende grad fylder SÅ meget på folks lister.

Er der nogen særlig forklaring til, hvad årsagen til dette mon kan skyldes?

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: tirs jan 21, 2014 20:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Fritte skrev:
Mods, kan man få Abildtrups indlæg på side 1, hvis jeg nu sletter mit første indlæg og erstatter det med min liste (indlæg #2)?

Alle der gerne vil være med, er jo med - og det kunne være lækkert at samle det hele på én forside :thumb:


Vil det sige at det nu er for sent?

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tirs jan 21, 2014 21:21 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Gromit skrev:
Jeg har bemærket, og det er med en vis bekymring, at engelsksprogede film i overvejende grad fylder SÅ meget på folks lister.

Er der nogen særlig forklaring til, hvad årsagen til dette mon kan skyldes?

Har det ikke altid været sådan?


Top
   
Indlæg: tirs jan 21, 2014 21:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Darcy skrev:
Fritte skrev:
Mods, kan man få Abildtrups indlæg på side 1, hvis jeg nu sletter mit første indlæg og erstatter det med min liste (indlæg #2)?

Alle der gerne vil være med, er jo med - og det kunne være lækkert at samle det hele på én forside :thumb:


Vil det sige at det nu er for sent?


Overhovedet ikke :thumb:

Lav en liste for filan :beerchug:


Top
   
Indlæg: tirs jan 21, 2014 21:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Januar:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Sherlock (Sæson 3)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: - Kvinden i Buret (2013)

Februar
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Piraterne! (The Pirates! - Band of Misfits) (2012)

Marts
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Wonder Man (1945)

April
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: - Olsen Banden på Dybt Vand (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Frozen (2013)

Juni
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: - Klassefesten 2

Juli
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Austenland

August
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: - Secretary (2002)

(September til sidst November: dårlig hukommelse :roll: )

November

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Tammy (2014)

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Senest rettet af Darcy man nov 24, 2014 16:38, rettet i alt 10 gange.

Top
   
Indlæg: tirs jan 21, 2014 22:33 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
JAN:



American Mary :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Frankenstein's Army :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
Parker :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Dark Skies :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Mama :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
F.I.S.T :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Blow Out :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Cape Fear 1962 :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
The Enemy Below 1957 :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:



FEB:

Gravity :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
The Veteran :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Evil Dead :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
The Tall Man :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
The Frozen Ground :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
The Call :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Cockneys Vs Zombies :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
Hobo with a Shotgun :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Rosewood Lane :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Tucker and Dale vs. Evil :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:










MARTS:

American Horror Story - Season 2 :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Arrow - Season 1 :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Midnight Run :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Killing Season :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


To Uwe Boll film.

Billede :x

:starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Billede
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :thumb:


"Assault on Wall Street" har jeg endnu ikke set. Den kommer med næste update. :)




Amistad :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Glory :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
In The Line Of Fire :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
The Last Boy Scout :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
Predators (2010) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Hummingbird :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Ninja - Revenge will rise :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:







April

Assault on Wall Street :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
The Revenant :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Games Of Throne Sæson 3 :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Kick Ass 2 :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Phantom :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
Mad City :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Hunger Games: Catching Fire :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
The Wolverine :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
The Collection :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
The Purge :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
Liberance :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Grabbers :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
Trust :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
R.I.P.D. :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Senest rettet af Lance man maj 05, 2014 22:40, rettet i alt 10 gange.

Top
   
Indlæg: ons jan 22, 2014 10:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Gromit skrev:
Jeg har bemærket, og det er med en vis bekymring, at engelsksprogede film i overvejende grad fylder SÅ meget på folks lister.

Er der nogen særlig forklaring til, hvad årsagen til dette mon kan skyldes?

Der er jo nok mange forklaringer.
Tilgængelighed er én faktor - ud over dansksprogede film kører der stort set kun engelsksprogede film i biograferne (fraregnet arthouse-bifferne, der kun findes i de største byer).
På dvd- og BD-markedet er udvalget bredere (mest dvd), men det, der reklameres for og kører tilbud på er primært engelsksprogede film. Det er dem, der omtales mest online, og det kommer selvfølgelig til at virke selvforstærkende.

Jeg har også bemærket, at der langt overvejende bliver set nye film. Personligt ser jeg tit hellere klassikere, men det er vel en temperamentssag.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers ons jan 22, 2014 13:41, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jan 22, 2014 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Gromit skrev:
Jeg har bemærket, og det er med en vis bekymring, at engelsksprogede film i overvejende grad fylder SÅ meget på folks lister.

Er der nogen særlig forklaring til, hvad årsagen til dette mon kan skyldes?



Så er jeg sgu da glad for at have en tysk og en norsk film blandt de 5 film jeg har fået luret i år (og Spies & Glistrup burde også snart havne på listen)

Men bekymrende synes jeg ikke det er. Buck svarer egentligt utroligt fornuftigt på spørgsmålet.

Der er jo ikke noget skamfuldt over hovedsageligt at se engelsk-sprogede film, selvom der findes folk der af princip og for at signalere en mere fin-kulturel status nægter at se noget som helst fra USA. De går jo også glip af meget selvom de næppe vil være ved det.

Jeg tror, for nu at svare mere direkte på dit spørgsmål, at sproget er en stor faktor. Engelsk er det velkendte trygge sikre og mest forståelige. Det kræver, tror jeg, faktisk lidt tilvænning at lytte til et lydspor på andet end engelsk og dansk, især hvis man overhovedet ikke forstået en brik at det talte sprog - pludselig forekommer noget så væsentligt som dialog ligegyldig og forstyrrende, selvom der er undertekster på. Og så er vi også lidt tilbage ved tilgængeligheden. Dansk-tekstede film på andet sprog end engelsk er heller ikke just det der er mest af at vælge imellem, og er man dk-tekst afhængig, så hjælper det ikke meget med kun engelske ditto.

Personligt er jeg glad for de mange ikke-engelske filmoplevelser jeg har fået. Det gælder også om at have modet. Et ganske veludviklet sprogøre og en fascination af sprog og dialekter til trods, så var f.eks min koreanske debut en stor omvæltning/udfordring, selvom der var danske tekster på. Temaet, filmen og de spændende historier gjorde dog oplevelsen positiv, og jeg er da glad for ikke at misset hverken Joint Security Area, Shiri eller Battle Royale selvom indtrykket HELT uden undertekster nok havde været anderledes.

Igen - det kræver mod, fordomsfrihed, løsrivelse og nysgerrighed og jeg ser stadig overvejende flest engelsk-sprogede film, men snyde mig selv for en anbefalet film fra et andet land vil jeg ikke, selvom der kræver at se en finsk film med engelske tekster (Levottomat) og dertil er min kærlighed til det tyske også alt for stor (og de kan satme lave film dernede kan de)

Men bekymrende? Slet ikke - det er op til folks egen smag og behag, men som film-elsker kan jeg da godt på andres vegne ærge mig over konservatismen i deres filmvalg, men det rokker jo ikke ved de fil oplevelser jeg giver mig selv :D


Top
   
Indlæg: ons jan 22, 2014 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg synes det er mere bekymrende, hvor mange herinde der ser piratkopierede film og serier - og bekymringsløst smider filmene på disse lister. Folk skal bryde loven som de har lyst til, men at smide disse film på lister og i "hvad har du set" tråden er respektløst overfor alle dem, der godt kan finde ud af at betale for deres film/serier.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons jan 22, 2014 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Jeg synes det er mere bekymrende, hvor mange herinde der ser piratkopierede film og serier - og bekymringsløst smider filmene på disse lister. Folk skal bryde loven som de har lyst til, men at smide disse film på lister og i "hvad har du set" tråden er respektløst overfor alle dem, der godt kan finde ud af at betale for deres film/serier.


At en film er set uanset hvordan den er set, så er jeg dog 100% enig i ovenstående

En piratkopieret film i super kvalitet er selvfølgelig ikke en dårligere oplevelse, men jeg kan rent moralsk ikke forsvare at smide en sådan given set film op listerne. Kald det hyklerisk og kvalmende - og nej, jeg kan dybest set ikke skyde haglbyger af argumenter afsted, men..... Konigsberg har ret!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 182 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 513 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team