DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs maj 14, 2024 5:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 17, 2013 23:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg så Gravity i går i 3D i Berlin, og det er uden sidestykke den vildeste oplevelse, jeg har haft i biografen. Gravity er en helt fantastisk oplevelse, hvorblandingen af rum og 3D virkelig gjorde det til en spektakulær og meget medfølende film hele vejen igennem.

Såvel George Clooney som Sandra Bullock er mesterlige i den nærmest klaustrofobiske historie, som er rigtigt godt skrevet og fortalt. Jeg letter på hatten for Cuaròn. Vild film og topkarakter herfra.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar fre okt 18, 2013 22:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre okt 18, 2013 0:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Glæder mig helt vildt! Tak for update. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre okt 18, 2013 9:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Fedt! Genså Children of Men i weekenden, og Cuaron har virkelig godt styr på sine virkemidler.
Har fået billet til forpremiere på Gravity på tirsdag, og jeg glæææææder mig :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre okt 18, 2013 22:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Fedt! Genså Children of Men i weekenden, og Cuaron har virkelig godt styr på sine virkemidler.
Har fået billet til forpremiere på Gravity på tirsdag, og jeg glæææææder mig :D


Den fungerer hele vejen igennem, og der er mange gode virkemidler i brug til at forstærke oplevelsen. Jeg kan som sagt kun give min allerkraftigste anbefaling af Gravity. Det er en særlig oplevelse. :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons okt 23, 2013 9:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Gravity
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

Nogle film skal ses i biografen
Færre film skal ses i 3D
Men hvis du vil give dig selv en på opleveren, er Gravity det bedste bud i meget, meget lang tid. De første 45-50 minutter er en helt igennem fantastisk visuel og teknisk tour-de-force, der udnytter den tekniske værktøjskasse og 3D-mulighederne til fulde, og selv om anden halvdel ikke helt kan leve op til den standard, er det meget tæt på.

Lige så stor fan jeg har været af George Clooney i mange år, lige så svært har jeg haft det med Sandra Bullock - siden Speed i 1994. Men ret skal være ret - hun spiller røven ud af rumdragten. Og det er også nødvendigt, for ud over filmens hvordan-hulen-har-de-lavet-det-billedside og de to skuespillere er der ikke mange andre elementer til at bære filmen. Som et stedbarn af Castaway og Apollo 13 har filmen taget det bedste af begge verdener og droppet de håndvridende ægtefæller og de ligegyldige rammehistorier. Det er her, det er nu, der er kun dig selv, og hvis du ikke holder hovedet koldt, er du død.
Ud over filmens fantastiske lyddesign (der har hevet Dolby Atmos væk fra gimmick-zonen, for mit vedkommende) skal spilletiden også nævnes. Præmie for at holde sig på halvanden time. Bravo!

Min eneste reelle anke er, at jeg savner lidt stof til eftertanke. Pacingen, kameraarbejdet og dramaet er spot-on, og Cuaron formår hele tiden at skabe kontraster mellem orden og kaos, det uendelige rum og de små, ubetydelige mennesker og mellem liv og død. Men modsat de allerbedste science-fiction-film er der ikke så meget at tænke over, når filmen er slut. Men det er måske mine forventninger, der har været forkerte.

Har du ikke råd til en rumrejse med Richard Branson, er der gedigne sug i maven at hente i Gravity, der både giver én troen på 3D og det intelligente blockbusterdrama tilbage :)

P.S. Jeg kunne dog snildt have undværet introduktionen af årets Robinson-vinder, hvis største bidrag var at sige, at "Ham Clooney er da ret lækker, er I enige?" :loco:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons okt 23, 2013 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg glæder mig også helt vildt! hvor så du den i Dolby Atmos? :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons okt 23, 2013 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Snakker vi Oscar-materiale?


Top
   
Indlæg: ons okt 23, 2013 10:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
@Mills: I Imperial (Kbh) :)
@Fritte: Lyd, cinematography og visual effects burde være sikre. Jeg vil også tro, at Bullock får en nominering. Om der er noget til Cuaron og filmen som helhed ved jeg ikke, men det ville kun være rimeligt :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons okt 23, 2013 12:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mills skrev:
Jeg glæder mig også helt vildt! hvor så du den i Dolby Atmos? :D


Det gjorde jeg. Jeg ved ikke helt, hvad det er, men lyden var sgu helt i toppen! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons okt 23, 2013 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Gravity
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:


Jeg er meget, meget enig i dine betragtninger, Buck. Nu er jeg hjemme fra ferie og har overskud til at skrive lidt yderligere om Gravity. For mig var det en enorm spændende oplevelse, hvor 3D- og lydsiden begge var med til at forstærke oplevelsen. Filmens indledende del er medlevende og fungerer rigtigt godt. Anden del er, som du selv nævner, lidt mere besværet, men for mig stadig en rigtig god oplevelse.

Du skriver, at du savner stof til eftertanke. Det kan der være noget om, men jeg tager i stedet filmen som en uprætentiøs historie om mennesket, universet og kampen for overlevelse. Det er muligvis meget basalt, men ikke desto mindre en velfungerende tematik i Gravity.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre nov 01, 2013 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Gravity [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"Houston, I have a bad feeling about this mission!" Indrømmet, jeg var skeptisk over castingen af Sandra Bullock som jeg ofte har svært ved, at tage seriøst. Og som en af de få, var jeg heller ikke specielt imponeret over Cuaróns Children of Men. Men DAMN, min skepsis var aldeles ubegrundet. Det er en fuldstændig fremragende film, og, uden sammenligning, en af de bedste, hvis ikke den bedste, 3D-film jeg nogensinde har set. Jovist, Avatar var et mirakel da den udkom, men Gravity spiller på nogle helt andre, realistiske 3D-tangenter. Sjældent har det kildet så meget i maven, som da man sad der i biograf-mørket og blev tumlet rundt i vægtløs tilstand i termosfæren, 386 kilometer over jordens overflade. Det er helt vildt godt lavet og man taber kæben gang på gang, når kameraet trodser alle konventioner og svæver rundt i verdensrummet. Den høje grad af realisme er da også blevet rost af NASA-ansatte, og det forstår man godt, for det er filmens helt store force. Historien er faktisk en smule banal og (desværre) lettere forudsigelig, men det opvejes heldigvis af solidt skuespil fra både Clooney og Bullock. Og naturligvis de SINDSSYGT flotte billeder der konstant fylder skærmen. Et af årets største oplevelser, som varmt kan anbefales (i 3D!).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 07, 2013 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Gravity er ikke bare en film. Gravity er en oplevelse.

Alt går op i en højere enhed. Mesterligt instrueret af Alfonso Cuaron og flankeret af eminente Clooney og Bullock, som gør et vidunderligt stykke arbejde :thumb:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:


Top
   
Indlæg: tors nov 07, 2013 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
Gravity er ikke bare en film. Gravity er en oplevelse.

Alt går op i en højere enhed. Mesterligt instrueret af Alfonso Cuaron og flankeret af eminente Clooney og Bullock, som gør et vidunderligt stykke arbejde :thumb:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:


Spot on, Sir!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn nov 10, 2013 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 18, 2002 2:01
Indlæg: 302
Geografisk sted: Århus
Ja det er langtid siden at en film pludselig var færdig :-)

Den skal ses i 3D, ved faktisk ikke om den kan ses i 2D.

Men en utrolig spændende og medrivende film, så den sammen med 15 personer kl 10 imorges :-)
Og turde flere gange ikke at tygge min popcorn, så stille var der

/soli

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk


Top
   
Indlæg: man nov 11, 2013 0:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
lige kommet hjem fra bio :) super fed film :D

[Vis Spoiler]
men kan det passe da hun er ved at skyde sig ud af russiske ting og lige kigger ud af vinduet at det er danmark hun kigger ud på ?

konen tror ikke på det var danmark :D men jeg er ret sikker på det var DK ?

nogen som så danmark også ?

_________________
Mvh Rasmus |


Senest rettet af Rasbred man nov 11, 2013 10:23, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team