DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 4:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs dec 04, 2012 10:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, jeg syntes jo, at Hunger Games var en fin film, specielt når den tydeligvis er bestemt på folk, der er ca. halvt min alder. Så alt i alt var jeg godt tilfreds. Kunne dog nok godt have sparet turen i bio for at se den. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 13:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Holmsgaard skrev:
Ja, jeg syntes jo, at Hunger Games var en fin film, specielt når den tydeligvis er bestemt på folk, der er ca. halvt min alder. Så alt i alt var jeg godt tilfreds. Kunne dog nok godt have sparet turen i bio for at se den. :)

Helt enig. Men du og jeg har måske heller ikke et behov for at få bekræftet vor maskulinitet ved at brække sig over film, der ikke er tiltænkt os som målgruppe. Hunger Games er i min optik en bedre film end Expendables og den slags macho-film, der taler til laveste fællesnævner.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Nu kan jeg da i mit tilfælde sige, at G.I Joe et eller andet sted vel VAR memt som en film med netop ern som jeg som målgruppe, i og med at jeg har alderen til at have et nostalgisk forhold til ikke bare 80,ernes tegnefilm, men sandelig også de små herlige bevæbnede action-figurer (Action Force, som de jo hed herhjemme). Samtidig er jeg ganske action-film-venlig, så den nye G.I.Joe-film burde også være til een mig, skulle man tro. Hvem producenterne så i virkeligheden har ment at ville henvende sig til må guderne vide - jeg kunne ihvertfald IKKE genkende ret meget af det der kendetegnede det legetøj jeg brugte tid på engang. Den opgave løste den første Transformers-film faktisk klart bedre, så det er ikke kun fordi jeg er vokset fra 80,ernes uskyldige nostalgiske Habro/Mattél-dage (jeg ser stadig i ny og næ et par afsnit af M.A.S.K og det holder jo endnu....endnu en serie Hollywood sikkert snildt kan fucke op med overklistret kunstigt cgi-gøgl, så ethvert spor af charme og kluntethed er vasket effektivt klinisk væk til ære for den yngre generation)

Nolans sidste Batman-kaos burde så også være med bla. undertegnede som målgruppe. Jeg er stor beundrer af de to første Nolan-Bat-film, og jeg er desuden stor Bat-fan, omend mine favoritter klart er de to første Burton-film, som ingen af Nolans når til anklerne. Som Batman-fanboy gik jeg naturligvis i biffen for at se 3,eren, så også her burde jeg være ihvertfald een af de "typer" filmen burde være rettet imod.

Så jeg synes ikke helt at målgruppe-snakken passer på ihvertfald mig, selvom jeg afgjort er een af dem der "brækker" sig. Det er ingenlunde for at fremhæve noget som helst andet end, at jeg ikke blot har været aldeles skuffet over noget jeg enten så frem til, eller noget som på forhånd af gud og hver mand var udskreget til en filmisk åbenbaring. Når slutresultatet så i min ydmyge optik fremstår så dilletant-agtigt som G.I Joe, slet og ret kedeligt og opblæst som Inception, eller rodet, ligegyldig og tomgangslarmende som TDKR, ja...så er der ikke langt hen efter spanden.

Nuvel...jeg følte mig lige lidt truffet, selvom Hunger Games vist er udgangspunktet, men så kan Jordsvin jo tage over og kommentere yderligere.


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Min kommentar gik udelukkende på Hunger Games og jeg tror Konigsberg det samme. Dine kommentarer til GI Joe kender de fleste af os til ukendelighed. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Konigsberg skrev:
Men du og jeg har måske heller ikke et behov for at få bekræftet vor maskulinitet ved at brække sig over film, der ikke er tiltænkt os som målgruppe. Hunger Games er i min optik en bedre film end Expendables og den slags macho-film, der taler til laveste fællesnævner.

Hvor er du dog bare en ualmindelig belastende, selvhøjtidelig narrehat. Hvis du ikke havde så travlt med at bekræfte dig selv og dit intellekt, så ville du måske have lagt mærke til, at jeg har nævnt Expendables i samme kategori. Og min foragt for Hunger Games har ikke en kæft med hverken handling, dialog eller skuespil at gøre, men skyldes ene og alene den grotesk rædselsfulde kameraføring. Hvis Godfather eller Syv samuraier var filmet på samme måde, ville jeg ikke tøve med at udnævne dem til Lort.


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 14:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jordsvin: Jeg er nok nødt til at se filmen igen for at forstå dine indvendinger mod kameraføringen. Var der for meget shaky-cam eller hvordan? Jeg forsøger såmænd blot bare at forstå. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jordsvin skrev:
Hvor er du dog bare en ualmindelig belastende, selvhøjtidelig narrehat.

Dine evner som debattør rækker ikke længere end, at dine små fødder ikke føler sig trådt på, når man sætter spørgsmålstegn ved voksne mænds kritik af en film målrettet mod teenagere? ;)

Den var aldrig ment som kritik mod dig og din person, men det er da interessant at du ikke kan tåle kritik af samme type, som den du velvilligt disker ud til højre og venstre. Undskyld hvis jeg uforvaret ramte dit glashus, jordsvin. :D

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Konigsberg skrev:
Dine evner som debattør rækker ikke længere end, at dine små fødder ikke føler sig trådt på, når man sætter spørgsmålstegn ved voksne mænds kritik af en film målrettet mod teenagere?

Hvilken del af denne kritik fattede du ikke?
Jordsvin skrev:
Hvis en film er skrald de første 20 minutter og jeg slukker, så er dommen at det er bras. Man skal ikke være flink. Og jeg sprang da lige et par steder hen senere i filmen og konstaterede at det hovedpinefremkaldende kameraarbejde fortsatte sådan hele vejen.

Er det for raffineret og forfinet til at du kan forstå det?

Konigsberg skrev:
Den var aldrig ment som kritik mod dig og din person

Åh, fri mig! Som om at dette ikke er et personangreb:
Konigsberg skrev:
jeg har måske heller ikke et behov for at få bekræftet [min] maskulinitet

Stå dog ved det.


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg brugte netop Expendables som modvægt, for at det ikke skulle ligne et angreb på dig, som endda brugte shaky-cam som årsag for din kritik. Jeg beklager endnu engang, hvis du føler dig ramt - men det er altså lidt morsomt, når man tænker på, hvordan du ellers udtrykker dig om andres meninger om film. :lol: :lol: Hvis du stadig føler, at jeg går efter dig personligt, så tag den i en privat besked, så debatten om gode og dårlige film i 2012 lystigt kan fortsætte.

Kommentaren var egentlig mere en ros til Holmsgaard for at kunne sætte sig ud over, at han ikke tilhører målgruppen og alligevel kunne finde kvaliteter i filmen på filmens præmisse. Min pointe var derfor ikke rettet mod nogen specifikt, men det er for nemt at kritisere Hunger Games, Twilight og den type film - udelukkende fordi man ikke er teenager. Når det så kommer fra folk, der ser og nyder hjernedøde actionfilm, så virker det hult og ligegyldigt. Vi diskuterer tit smag og behag her på dahf, men i enkelt tilfælde virker det mere som filmsnobberi end som en accept af, at man bare er blevet for gammel til den slags film.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 18, 2012 14:16
Indlæg: 42
Det er sjovt som det er blevet moderne at kritisere film man ikke selv har set endnu. Et par af mine facebook minions kører samme stunt i ny og næ, og jeg fornemmer at fænomenet også lever et usundt liv herinde.

Nogle gange tager jeg mig selv i at undre mig over, hvorfor man gør det, og ender altid med at konkludere, at de pågældende savner opmærksomhed.


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 17:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Flash Gordon skrev:
Det er sjovt som det er blevet moderne at kritisere film man ikke selv har set endnu.

Og det mener du er tilfældet i denne tråd? Jeg synes jeg har gjort det rimeligt klart, hvorfor jeg ikke så Hunger Games færdig.


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 18:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Jeg brugte netop Expendables som modvægt, for at det ikke skulle ligne et angreb på dig, som endda brugte shaky-cam som årsag for din kritik. Jeg beklager endnu engang, hvis du føler dig ramt - men det er altså lidt morsomt, når man tænker på, hvordan du ellers udtrykker dig om andres meninger om film. :lol: :lol: Hvis du stadig føler, at jeg går efter dig personligt, så tag den i en privat besked, så debatten om gode og dårlige film i 2012 lystigt kan fortsætte.

Kommentaren var egentlig mere en ros til Holmsgaard for at kunne sætte sig ud over, at han ikke tilhører målgruppen og alligevel kunne finde kvaliteter i filmen på filmens præmisse. Min pointe var derfor ikke rettet mod nogen specifikt, men det er for nemt at kritisere Hunger Games, Twilight og den type film - udelukkende fordi man ikke er teenager. Når det så kommer fra folk, der ser og nyder hjernedøde actionfilm, så virker det hult og ligegyldigt. Vi diskuterer tit smag og behag her på dahf, men i enkelt tilfælde virker det mere som filmsnobberi end som en accept af, at man bare er blevet for gammel til den slags film.


Så der skal altså skæres over een kam...kan man ikke lide en film som Hunger Games (nej har ikke set den - kommer heller ikke til det), så er det filmsnobberi og manglende erkendelse af, at man er udenfor målgruppen? Er det et argument for ikke at måtte kritisere filmen? Må man nu kun, ja..brække sig over film inden for ens målgruppe?

Jeg favner ret bredt filmmæssigt, og vil da nok mene, at mine snart 35 år til trods, så kan jeg sagtens muntre mig over film udenfor min målgruppe. Nu kan jeg så forstå, at kritiserer man så en sådan given film, så skal man tie bøtte og acceptere, at man er for gammel? Det holder da ikke vand.

En kritik af en given film kan da heller ikke devalueres som hul, blot fordi afsenderen ser actionfilm der i din optik er hjernedøde. Man må da vurdere hver enkelt film individuelt. Nok er jeg ikke målgruppen for de nye Far til Fire-film, men det hverkan kan eller skal afholde mig fra, at vurdere dem som noget frygteligt kunstigt skrammel, som endnu værre endnu taler direkte ned til børnene.

For at vende tilbage til Jordsvin og Hunger Games, så kommer han jo netop med en direkte grund til og forklaring på hvorfor han ikke fandt Hunger Games særlig interessant.

Fint nok at rose Holmsgaard for at kunne sætte sig ud over målgruppen og se kvaliteter i filmen alligevel, men hvorfor må det modsatte så ikke være tilfældet - at sætte sig ud over målgruppen og kritisere en given film sønder og sammen? Det ene er en kvalitet, det andet er fordi man er blevet gammel og alligevel har en filmsmag der ikke berettiger til den slags kritik. Det giver ingen mening i min bog, Konigsberg.

Nok skriver Jordsvin ikke særligt pænt, og dybest set får han lidt igen af samme skuffe, men jeg synes nu stadig ikke han skal have hug på den her måde, for at mene som han mener vedr. nu Hunger Games.

Jeg synes faktisk lidt, at det du selv sender afsted i lige så høj grad tangerer filmsnobberi...

Just my two cents desangående


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 18:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Og så vil jeg gerne lige tilføje, at jeg synes High School Musical 3 var fænomenalt underholdende.


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 19:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jordsvin skrev:
Og så vil jeg gerne lige tilføje, at jeg synes High School Musical 3 var fænomenalt underholdende.


:laugh:


Top
   
Indlæg: tirs dec 04, 2012 19:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg mener det altså. :oops:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team