Jeg er håbløst bagud, så mangler stadig at se en god stak før jeg tør lave en liste. Som minumum, skal
The Hobbit ses, før jeg kan lave den endelige liste. Så
Looper i går, som helt sikkert også ender på listen.
Anyway, jeg opdaterer dette indlæg når jeg har en liste klar på et tidspunkt.
EDIT: Så fik jeg lavet
min liste. Jeg smider den lige i dette indlæg også:
------------------------------------------------------------------------------
.. Å R E T S . F I L M . 2 0 1 2 ..2012 har på mange måder været et skelsættende år for mig og har stået på både familieforøgelse (første barn) og flytning. Det har været en kæmpe omvæltning og har skåret KRAFTIGT ned på fritiden - og dermed tiden til at sætte sig ned og se en film. Men helt i stå er det ikke gået, og jeg har heldigvis set nok film til at lave den klassiske
TOP 15 som er listet herunder. 2012 bød på nogle rigtigt gode film og endda et par stykker der scorede fuldt hus (
6/6)
i modsætning til 2011 hvor højeste score var 5/6.
Jeg tager udgangspunkt i film der havde dansk* biografpremiere i 2012.
* eller burde have fået dansk biografpremiere i 2012. Min liste, mine regler * Årets film 2012 * 01. ~
The Hobbit: An Unexpected Journey [2012] *
anmeldelse på vej*
02. ~
The Artist [2011] *
anmeldelse*
03. ~
Moonrise Kingdom [2012] *
anmeldelse*
04. ~
The Rum Diary [2011] *
anmeldelse*
05. ~
Prometheus [2012] *
anmeldelse*
06. ~
Hugo [2011] *
anmeldelse på vej*
07. ~
Looper [2012] *
anmeldelse på vej*
08. ~
Shame [2011] *
anmeldelse*
09. ~
The Descendants [2011] *
anmeldelse*
10. ~
War Horse [2011] *
anmeldelse*
11. ~
Young Adult [2011] *
anmeldelse*
12. ~
The Hunger Games [2012] *
anmeldelse*
13. ~
The Dark Knight Rises [2012] *
anmeldelse*
14. ~
Ted [2012] *
anmeldelse på vej*
15. ~
The Ides Of March [2011] *
anmeldelse*
* Boblere 2012: * ~
Brave [2012] *
anmeldelse på vej*
~
The Dictator [2012] *
anmeldelse*
* Årets dansksprogede film 2012: * Hvidsten Gruppen [2012] *
anmeldelse*
Ikke set: Cloud Atlas, Argo, Skyfall, Holy Motors, End of Watch, The Avengers, Savages, Zero Dark Thirty, Lawless, The Expendables II, Life of Pi, Intouchables, The Master, Amour, Cosmopolis, Pina, Cabin in the Woods, Kapringen, Searching for Sugar Man, Le Havre, etc, etc.
_________________
Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)Årets film
2009-2021 (+ clickbait) +
ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i |
2019 |
2020 |
2021