DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 28147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 22, 2013 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Kristian skrev:
Hov, hov, den måde hun kommer op af vandet på i 007 filmen er da en Oscar værdig :-)


Og så er alt (ALT!) positivt også sagt om hendes optræden i Die Another Day.....


Top
   
 
Indlæg: man apr 22, 2013 22:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, i Die Another Day er hun forfærdelig. Det var filmen i sin helhed dog også.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar tirs apr 23, 2013 6:17, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs apr 23, 2013 2:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Jeg så "Born the forth of july" for første gang i mit liv. Det er bare en af de film man bør have set, men som jeg ikke har sat i afspilleren før i dag.

Hvis jeg skal holde mig under radaren af den linie der er her på forumet har jeg kun een ting at sige. Jo mere tingene forandre sig, jo mere forbliver de det samme.

Selv om filmen er fra 89 og omdrejningspunktet er Vietnamkrigen, så er temaet højaktuelt - specielt for den Danske deltagelse i de nuværende krige.

Og hermed stopper min diskution af filmen og enhver politik man kan få ud af filmen.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 23, 2013 8:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
pjonassen skrev:
Hvis jeg skal holde mig under radaren af den linie der er her på forumet har jeg kun een ting at sige. Jo mere tingene forandre sig, jo mere forbliver de det samme.

Af hvilken linie? Der satte du mig helt af. Forstår ikke meningen af den sætning.


pjonassen skrev:
Og hermed stopper min diskution af filmen og enhver politik man kan få ud af filmen.

En virkelig træls kommentar, som kvæler al lyst til debat. Det bliver forhåbentlig aldrig ulovligt at diskutere en films indhold på dette forum.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 23, 2013 9:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, jeg ser også en idé i, at vi ændrer retningslinjerne her lidt - kan jo høre CFN og Pjalte, hvad de synes, men hvis der er lidt politisk indhold i en film, så ser jeg ingen problemer i at diskutere filmens tema. Her er så debatsmæssigt dødt, at selv en tur i kirke efterhånden er mere spændende. :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 23, 2013 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Ja, det er en tumpet tilgang at censurere debatterne, allerede inden de overhovedet er startet. Det er jo ikke noget mål i sig selv, at debatten absolut skal omhandle politiske emner, men det skal da være muligt at berøre det, uden at et forum går helt i sort.

Man kunne vel starte en politisk debat på baggrund af Hunger Games, hvis man virkelig ville.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 23, 2013 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Holmsgaard skrev:
Ja, jeg ser også en idé i, at vi ændrer retningslinjerne her lidt - kan jo høre CFN og Pjalte, hvad de synes, men hvis der er lidt politisk indhold i en film, så ser jeg ingen problemer i at diskutere filmens tema. Her er så debatsmæssigt dødt, at selv en tur i kirke efterhånden er mere spændende. :beerchug:

Først en sviner af Life of Pi og nu dette. Me likes Holmsgaard v2.0! :D

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 23, 2013 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Holmsgaard skrev:
Her er så debatsmæssigt dødt, at selv en tur i kirke efterhånden er mere spændende. :beerchug:

Når min hovedrengøring engang er færdig, så fjerner jeg Jordsvin fra min ignorerliste igen.
Glæd jer. :lol:


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 23, 2013 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Spencer skrev:
Holmsgaard skrev:
Her er så debatsmæssigt dødt, at selv en tur i kirke efterhånden er mere spændende. :beerchug:

Når min hovedrengøring engang er færdig, så fjerner jeg Jordsvin fra min ignorerliste igen.
Glæd jer. :lol:

Der var nu ikke meget kød på den Troll fight ;-)


Top
   
 
Indlæg: ons apr 24, 2013 7:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Ork, jeg havde materiale til mindst 5-6 sider mere.


Top
   
 
Indlæg: ons maj 01, 2013 22:55 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Billede
Scarlet Street, 1945, instrueret af Fritz Lang

Fritz Lang havde efter afrejsen fra Tyskland til USA i 1930'erne svært ved at få lavet den type storfilm, som havde kendetegnet hans storhedstid i 1920'erne. I stedet lavede han en række små mørke film (både i det visuelle og i temaer), som senere fik påklistret betegnelsen Film Noir.

Scarlett Street må også siges at passe lige ind i mange af kendetegnene fra klassisk film noir: En femme fatale med en erotisk udstråling, der tiltrækker og manipulerer den mandlige hovedperson med skæbnesvangre konsekvenser.

Her er det herlige Edward G. Robinson som spiller Christopher Cross (vennerne kalder ham Chris Cross) en midaldrende kasserer, der er havnet i et kærlighedsløst fornuftsægteskab, og hans eneste lys i livet er at lave malerier på sin fridag om søndagen. På arbejdet ser han hvordan hans chef har en ung elskerinde, og det får Chris til at lege med tanken om hvordan det må være at have opmærksomhed fra en ung kvinde. En aften på vej hjem fra arbejde redder han en ung og smuk kvinde fra et overfald, og de får en kop kaffe. Her viser kvinden en stor interesse for Chris og han får selvfølgelig i sin iver pyntet lidt på virkeligheden og får givet det indtryk at han er kunstner, der sælger sine malerier til høje priser.

Kvinden viser sig at stå i ledtog med en led fyr (Hays code forhindrer at det eksplicit fremgår at han er hendes alfons), og de har arrangeret overfaldet for at få et let offer til at spendere penge mod at hun indleder et forhold med Chris. Men virkeligheden er jo at Chris ikke har tjent mange penge på sine malerier, så for at skaffe penge til at holde på kvindemennesket begynder han at låne/stjæle fra firmaet hvor han er ansat. Herefter går det mod den uundgåelige afgrund (men i et lidt bizart plot-twist kommer Chris' malerier på forunderlig vis til at vinde stor offentlig beundring).

Joan Bennett er "the bad girl" og hun er virkelig ualmindelig styg, næsten kun overgået af hendes lusede alfons (Dan Duryea). Fritz Lang brugte også Edward G. Robinson og Joan Bennett i "The Woman In The Window" fra 1944, som har et næsten identisk plot.

Det her er ikke film noir med den hårdkogte detektivhistorie, men derimod den menneskelige deroute for den sympatiske Edward G. Robinson. Kan man lide f.eks. Billy Wilder's "Double Indemnity" tror jeg også man vil kunne lide Scarlet Street, selvom førstnævnte er langt mere original og mindeværdig.

BD'en er fra amerikanske Kino Video og er flot restaureret. Den er regionfri, men desværre uden tekster overhovedet.

Jeg giver 7 ud af 10.


Top
   
 
Indlæg: tirs maj 07, 2013 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Billede

Lige et par ord om Rob Zombie's nye horror-film. Man skal ikke forvente en ny House of 1000 Corpses eller en ny The Devil's Rejects - The Lords of Salem er et helt, helt andet dyr der leder tankerne hen på europæisk horror som f.eks Suspieria og Black Sunday. Og hvor er det dog befriende at se en ny horrorfilm som er sin egen! Som ikke er en skide prequel, en sequel, et remake. The Lords of Salem er ikke for alle og har sine udfordringer - noget af dialogen er mindre opfindsom og Sheri Moon falder desværre også igennem nogle gange - men alt i alt så syntes jeg at filmen indfriede, mine faktisk ret høje, forventninger. Igennem nogle fantastisk groteske, men samtidig meget smukke billeder, efterlader filmen et temmelig stærkt indtryk og jeg glæder mig til at se den igen. Plus at hele herligheden er 100% CGI fri! Se den, og se den igen, hvis du har lyst til et meget satanisk og ætsende slowburn-gys.

Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 
Indlæg: tirs maj 07, 2013 14:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fedt! Tak rammy :)
Helt sikkert jeg skal se Lords of Salam, når jeg engang får tid til det.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: ons maj 08, 2013 9:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Billede

Filmen er på alle planer helt forfærdelig. Dybt forudsigelig, uoriginal historie, flad og skuffende og med et latterligt CGI-retardo-spøgelse og ikke det mindste skræmmende. Jeg forventede noget meget, meget bedre. Nok om den...NEXT!

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 
Indlæg: ons maj 08, 2013 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Tak for anmeldelserne rammy - jeg har savnet dine skriverier :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 28147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team