DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 19:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 30147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør maj 25, 2013 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henrik24 skrev:
DeathPosture skrev:
Blurayen er svær at finde til fornuftige penge, men det kan varmt anbefales, for det er en rigtig fed film.

Hvis man godt kan leve med engelske tekster har Amazon da yderst rimelige priser.

http://www.amazon.co.uk/Dark-City-Blu-ray-US-Import/dp/B0018O4YSQ/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1369472039&sr=8-4&keywords=dark+city

På Amazon.com koster den $4,99.


Det er den amerikanske udgave, og ja den kan snildt findes til fornuftige penge. Det er region-B udgaven der er svær at finde (som jeg også skriver i den anden tråd). :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: søn maj 26, 2013 19:32 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
DeathPosture skrev:
Henrik24 skrev:
DeathPosture skrev:
Blurayen er svær at finde til fornuftige penge, men det kan varmt anbefales, for det er en rigtig fed film.

Hvis man godt kan leve med engelske tekster har Amazon da yderst rimelige priser.

http://www.amazon.co.uk/Dark-City-Blu-ray-US-Import/dp/B0018O4YSQ/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1369472039&sr=8-4&keywords=dark+city

På Amazon.com koster den $4,99.


Det er den amerikanske udgave, og ja den kan snildt findes til fornuftige penge. Det er region-B udgaven der er svær at finde (som jeg også skriver i den anden tråd). :thumb:

Det er IKKE amazon der sælger den. Det er et firma fra Canada.


About Seller

passionFlix UK is a top source for movies and games. We offer fast shipping from Canada, and satisfaction is always guaranteed!


Top
   
 
Indlæg: søn maj 26, 2013 20:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Det gør vel ingen større forskel, om det er en marketplace-forhandler eller Amazon selv?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: søn maj 26, 2013 22:04 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Buck Rogers skrev:
Det gør vel ingen større forskel, om det er en marketplace-forhandler eller Amazon selv?

Amazon UK = 100% ingen told

Fra Canada= Chance for told.

Nu er prisen her meget lav, men generelt ville jeg være forsigtig :)


Top
   
 
Indlæg: søn maj 26, 2013 22:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Man skal altid huske at holde øje med, hvor der sendes fra, når man køber over Amazon marketplace. Men så længe det er under 80kr, så kommer der jo aldrig told og moms oveni.


Senest rettet af Svendbent søn maj 26, 2013 23:10, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: søn maj 26, 2013 23:10 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Svendbent skrev:
Man skal altid huske at holde øje med, hvor der sendes fra, når man køber over Amazon marketplace, men så længe det er under 80kr, så kommer der jo aldrig told og moms oveni.

Glem ikke porto. PassionFlix oplyser ikke hvad det koster til fastlandet.


Top
   
 
Indlæg: søn maj 26, 2013 23:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Toldreglerne er også svære at forstå. Men så længe varenes beløb er under 80, så er der ingen told. Også selvom der løber over 80 med portoen. Koster varerne derimod over 80, så er der told oveni. Vel og mærke også af portoen. Det er hjerneblæst, men det er nu engang sådan det er.


Top
   
 
Indlæg: søn maj 26, 2013 23:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Lance skrev:
Svendbent skrev:
Man skal altid huske at holde øje med, hvor der sendes fra, når man køber over Amazon marketplace, men så længe det er under 80kr, så kommer der jo aldrig told og moms oveni.

Glem ikke porto. PassionFlix oplyser ikke hvad det koster til fastlandet.


Portoen er £1.82 for CDer, DVDer og Blu-rays på Amazon Marketplace.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man maj 27, 2013 0:02 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
njhansen skrev:
Lance skrev:
Svendbent skrev:
Man skal altid huske at holde øje med, hvor der sendes fra, når man køber over Amazon marketplace, men så længe det er under 80kr, så kommer der jo aldrig told og moms oveni.

Glem ikke porto. PassionFlix oplyser ikke hvad det koster til fastlandet.


Portoen er £1.82 for CDer, DVDer og Blu-rays på Amazon Marketplace.

Også til Danmark ?

Gælder der ikke kun England?




@Svendbent: Enig !


Top
   
 
Indlæg: man maj 27, 2013 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Anna Karenina

Med: Keira Knightley, Jude Law, Aaron Taylor-Johnson.

I lørdags hoppede jeg i Grand og så Anna Karenina. I forvejen føler jeg, at mit intellektuelle niveau pr. automatik stiger, når jeg går i Grand, for når man går herind, er antallet af slik- og popcornsgnaskende mobil-telefonen-ringer-tosser yderst lav. Det i sig selv er en god oplevelse, men hvad der var en mindst lige så god oplevelse var filmen om Anna Karenina.

Baseret på en historie af Leo Tolstoy handler Anna Karenina om en ung kvinde ved samme navn (spillet i filmen af Keira Knightley). Hun bor i Skt Peterborg og er gift med Alexei Karenin (Jude Law), en følelsesforladt politiker, der ikke værdiger sin hustru eller deres fælles barn meget tid. På en tur på besøg i Moskva hos sin bror møder hun Grev Vronskij, en ung soldat, der hurtigt forgaber sig i Anna. Anna giver efter noget tid efter og straks starter de to et forhold, der gør Anna hadet og forhadt i den russiske elite, alt i mens hun forsøger at finde ud af, om det er hos Alexei eller hos Vronskij, hendes liv bør være.

Anna Karenina er en rigtig god film. Rent visuelt er filmen utroligt flot lavet med smukke scener af et gammelt Rusland fra før revolutionernes tid. En tid, hvor man også i Rusland var vild med franske skikke, hvor mændene var mænd og kvinderne kvinder. Helt i top er dog filmens leg med dens omgivelser. Mange scener bliver til som på en teaterscene, hvor den ene scene skiftes ud med den anden, og hvor man f.eks. ser en teaterscene med sne, hvor så en figur går ned af scenen og pludselig er udenfor i scenen. Det virker rigtigt godt og er med til at gøre filmen om Anna Karenina anderledes end så mange andre film.

Keira Knightley er som skabt til denne slags fortidsdrama, og hun er igen god som en skrøbelig, men viljestærk ung dame. Hun bør kun lave denne slags film og glemme alt om igen at lave en film a la Domino. Jude Law er nærmest ikke til at kende i rollen som Alexei, hvor han ser kedelig ud i rollen som en følelseskolde husbond. I rollen som Vronskij er det Aaron Taylor-Johnson, der brillerer. Han er ikke så gammel - født i 1990 - men han spiller rollen rigtigt godt. Han er bedst kendt som Kick-Ass og derfor måtte Holmsgaard også lige kigge på IMDB efterfølgende for nu lige at sikre mig, at det godt nok er ham. Interessant valg af film for ham, men han er nu god som den elskovssyge politimand.

Anna Karenina er næppe for alle og jeg havde næppe valgt at se den, hvis jeg selv skulle foretage valget. Alligevel er det en god og interessant film, og jeg synes bestemt, den er et kig værd.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man maj 27, 2013 15:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Lance skrev:
njhansen skrev:
Lance skrev:
Svendbent skrev:
Man skal altid huske at holde øje med, hvor der sendes fra, når man køber over Amazon marketplace, men så længe det er under 80kr, så kommer der jo aldrig told og moms oveni.

Glem ikke porto. PassionFlix oplyser ikke hvad det koster til fastlandet.


Portoen er £1.82 for CDer, DVDer og Blu-rays på Amazon Marketplace.

Også til Danmark ?

Gælder der ikke kun England?


Det gælder hele verden. En smart ting ved Amazon.co.uk er, at man kan prøve at lægge en vare i kurven og køre igennem hele vejen til den sidste side, hvor man skal trykke på "Place your order" knappen. Der kan man se fragtprisen, som også er £1.82 ved PassionFlix (som ved alle de andre sælgere).

Vær dog bare opmærksom på, at den amerikanske Dark City Blu-ray vist er Region A.

Prøv at undersøge markedet i Europa - jeg kan se, at den er på lager ved Amazon.de - og der er den Region B og med danske undertekster.

Med porto fra den tyske Amazon koster den €13.77 (DKK 103).

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man maj 27, 2013 15:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Beasts of the Southern Wild [2012] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"I hope you die and after you die I'll go to your grave and eat birthday cake all by myself." Langt ude i Louisiana sump, på den anden side af dæmningen, ligger en gudsforladt bayou kaldet The Bathtub. Her, i ekstrem fattigdom, bor den 6-årige, ebonics-talende, gummistøvlebærende Hushpuppy sammen med sin alvorligt syge, voldelige og dybt alkoholiserede far. På trods af, at alle odds er imod dem, elsker beboerne at bo i The Bathtub og de får deres hverdag til at fungere (krydret med rigelige fester, babyvæddeløb og krebsegilder). Men de lever i evig frygt for, at vandstanden stiger og at de derfor skal evakueres imod deres vilje. ...Og nu er der et uvejr på vej! Samtidig dagdrømmer Hushpuppy om sin mor, imens en flok frosne urokser er ved at tø op på Antarktis (!). Således er præmissen for denne skarpt skårne indie-basker (med fantasy-tendenser) der har fået de fleste anmeldere til at gå helt amok. Og lad mig med det samme slå fast, at det er en rigtig god film. Hjerteskærende og inspirerende. Scenen på det flydende bordel er bare ét eksempel på en række eminente scener. Det helt store scoop er skuespillet, hvor alle medvirkende er (underspillende) amatører, og det er med til at give filmen en barsk autenticitet. Desværre er der også ting der trækker ned, og her tænker jeg især på den fesne voice-over og især det voldsomt irriterende shakycam. Fantasy-elementet er et friskt pust, men det virker desværre heller ikke helt efter hensigtet, og det trækker også lidt ned. Men alt i alt, er det en rigtig god, omend en smule manipulerende, film.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture man maj 27, 2013 15:53, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: man maj 27, 2013 15:47 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
DeathPosture skrev:
Billede
Beasts of the Southern Wild [2012] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"I hope you die and after you die I'll go to your grave and eat birthday cake all by myself." Langt ude i Louisiana sump, på den anden side af dæmningen, ligger en gudsforladt bayou kaldet The Bathtub. Her, i ekstrem fattigdom, bor den 6-årige, ebonics-talende, gummistøvlebærende Hushpuppy sammen med sin alvorligt syge, voldelige og dybt alkoholiserede far. På trods af, at alle odds er imod dem, elsker beboerne at bo i The Bathtub og de får deres hverdag til at fungere (krydret med rigelige fester, babyvæddeløb og krebsegilder). Men de lever i evig frygt for, at vandstanden stiger og at de derfor skal evakueres imod deres vilje. ...Og nu er der et uvejr på vej! Samtidig dagdrømmer Hushpuppy om sin mor, imens en flok frosne urokser er ved at tø op på Antarktis (!). Således er præmissen for denne skarpt skårne indie-basker (med fantasy-tendenser) der har fået de fleste anmeldere til at gå helt amok. Og lad mig med det samme slå fast, at det er en rigtig god film. Hjerteskærende og inspirerende. Scenen på det flydende bordel er eminent. Det helt store scoop er skuespillet, hvor alle medvirkende er (underspillende) amatører, og det er med til at give filmen en barsk autenticitet. Desværre er der også ting der trækker ned, og her tænker jeg især på den fesne voice-over og især det voldsomt irriterende shakycam. Fantasy-elementet er et friskt pust, men det virker desværre heller ikke helt efter hensigtet, og det trækker også lidt ned. Men alt i alt, er det en rigtig god, omend en smule manipulerende, film.


Jeg har ikke fået set den endnu, men der er vist ekstremt delte meninger om den film - i øvrigt følger den med på dvd i den nyeste udgave af Ekko.


Top
   
 
Indlæg: man maj 27, 2013 15:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Holmsgaard skrev:
I lørdags hoppede jeg i Grand og så Anna Karenina. I forvejen føler jeg, at mit intellektuelle niveau pr. automatik stiger, når jeg går i Grand, for når man går herind, er antallet af slik- og popcornsgnaskende mobil-telefonen-ringer-tosser yderst lav.

Hahaha, der er ikke noget som lidt selvtillidsboost :D Men i øvrigt helt enig, og en tur i CInemateket giver nogenlunde samme oplevelse.

@DP: Jeg var lidt skuffet over filmen, som bestemt er velspillet, men som jeg ikke altid syntes fungerede lige godt. Eller måske havde jeg bare hørt for meget på hypen. Jeg tror måske også, at jeg havde sat næsen op efter en film, hvor fantasydelen var langt bedre integreret (tænk Pans Labyrint). Men den er så afgjort ikke dårlig.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man maj 27, 2013 16:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
En gammel klassiker, som iflg. visse rygter skulle fungere godt som opvarmning til den kommende Into Darkness:

Star Trek II: The Wrath of Khan (Nicholas Meyer, 1982)
He tasks me. He tasks me and I shall have him! I'll chase him 'round the moons of Nibia and 'round the Antares Maelstrom and 'round Perdition's flames before I give him up!
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Efter at have varmet op med det tilhørende TOS-afsnit, Space Seed (som ser virkelig godt ud på BD), kastede min kone og jeg os over denne fremragende omgang højstemt space opera. I min bog har Meyer lavet to af de tre bedste klassiske ST-film (The Undiscovered Country må nok nøjes med en 3.plads, bag First Contact), og han har en dejligt forfriskende adgang til materialet. Efter den rasende dyre The Motion Picture var Paramount meget fokuseret på at skære i budgettet og opprioritere actiondelen. Meyer klarede begge dele uden at miste forbindelsen til de mere tænksomme kvaliteter, som er franchisens adelsmærke (og hans kommentarspor til begge film er rigtig spændende).
Skulle der være enkelte, der ikke er bekendt med historien, handler den meget kort fortalt om den genmanipulerede supermenneske Khan, der forsvinder fra Jorden efter 3. verdenskrig i 1996 og bliver genfundet af Kirk og co. i det 22. århundrede. Efter et opgør mellem de to bliver Khan og hans mænd sendt i eksil på en fjern planet.
Uheldigvis går noget galt på planeten, og størstedelen af Khans folk dør. Så efter at være undsluppet fra sit eksil er han royally pissed off på Kirk og vil have hævn!

Der er meget godt at sige om Wrath of Khan. Ricardo Montalban (fra den klassiske Fantasy Island-serie) er i fantastisk god form som den arrogante überskurk, der marcherer rundt i halvbar overkrop og spytter ætsende Moby Dick-citater lige så hurtigt, som han kan skyde missiler efter U.S.S. Enterprise. Han er det helt perfekte modspil til den småkrukkede William Shatner, og selv om de aldrig er i samme rum, slår deres sammenstød virkelig gnister. Historien er stramt fortalt og med en veldoseret omgang humor til at tage brodden af den værste selvhøjtidelighed, men der er også plads til mere vægtige emner som fx. det at blive gammel. Og som nørd kan man jo kun klappe i hænderne over historiens første filmsekvens skabt 100% via CGI :D
De største anker må være den lidt overflødige slutning, der selvfølgelig var en kattelem til ST III - og så det faktum, at flere af de faste medlemmer af besætningen ikke altid spiller lige godt (Uhura, Chekov og i mindre omfang Scotty - ja, det piner mig at indrømme). Og så ikke et ord om Khans folk, der for en stor dels vedkommende var tidligere Chippendales og render rundt med det vildeste garn og tøj siden Logan's Run ;)

Se eller gense den, ikke mindst for Montalbans skyld.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 30147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team