DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 0:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 18147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 19, 2013 0:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Billede

Django Unchained - :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

Tja, noget skuffet blev jeg i hvert fald. Småkedelig historie. Uskarp dialog. Kedelig instruktion og kedelige kameravinkler samt 45 minutter for lang.

Bortset fra musikvalget, bærer Django ikke det mindste præg af en Tarantino film – andet end at han selv bogstavligt talt springer i luften - hvilket er ensbetydende med, at han fejlagtigt castet sig selv i en cameo rolle.

Men det var en fornøjelse at se skuespils præstationerne fra Christoph Waltz og Leonardo DiCaprio.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 
Indlæg: søn jan 20, 2013 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Men bort set fra Kill Bill, har han da altid haft en cameo i sine film?


Top
   
 
Indlæg: man jan 21, 2013 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Er Tarantino ikke kun med i sine to første film samt 'Death Proof'?
Synes da ikke at have set ham i 'Inglorious Basterds' og kan heller ikke lige huske at have set han i 'Jackie Brown', men det er også en del år siden jeg sidst så den...

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 22, 2013 3:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Claus Reinhold skrev:
Er Tarantino ikke kun med i sine to første film samt 'Death Proof'?
Synes da ikke at have set ham i 'Inglorious Basterds' og kan heller ikke lige huske at have set han i 'Jackie Brown', men det er også en del år siden jeg sidst så den...

På listen her, kan jeg kun se Kill Bill som fraværende af hans egne film: http://www.imdb.com/name/nm0000233/


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 22, 2013 12:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Claus Reinhold skrev:
Er Tarantino ikke kun med i sine to første film samt 'Death Proof'?
Synes da ikke at have set ham i 'Inglorious Basterds' og kan heller ikke lige huske at have set han i 'Jackie Brown', men det er også en del år siden jeg sidst så den...


Han har lavet lyd-cameoer i Jackie Brown og Inglourious Basterds og en maskeret cameo i Kill Bill: Vol. 1:

Jackie Brown:

Director Cameo
Quentin Tarantino: electronic voice on Jackie's answering machine.

Inglourious Basterds:

Director Cameo
Quentin Tarantino: In the German propaganda film-within-a-film, "Nation's Pride", directed by Eli Roth, Tarantino voices an American soldier, who says, "I implore you, we must destroy that tower!". A Tarantino dummy also appears as the first scalped German in the film.

Kill Bill: Vol. 1:

Director Cameo
Quentin Tarantino: : When The Bride stands over the remains of the Crazy 88s, a masked Quentin Tarantino is among them.


I Kill Bill: Vol. 2 var det meningen, at han skulle have dubbet Pai Mei for at bringe mindelser om de engelsk-dubbede martial arts-film, men det droppede de.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Senest rettet af njhansen ons jan 23, 2013 15:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: ons jan 23, 2013 15:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Amour [2012] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"Things will go on as they have done up until now. They'll go from bad to worse. Things will go on, and then one day it will all be over." Den altid kompromisløse østriger, Michael Haneke, er tilbage med endnu en mesterlig film, der ganske fortjent vandt Guldpalmerne i Cannes og er nomineret til et hav af Oscars. Som sædvanligt, bliver der på ingen måde, lagt fingre imellem når Haneke skildrer den ubehagelige virkelighed. Filmen er en lang hyldest til den ubegrænsede kærlighed, den bitre erkendelse og den uigenkaldelige, skinbarlige afslutning på livet. Anne og Georges er et pensioneret ægtepar i deres livs efterår. De to tidligere musiklærere bor i en stor Pariserlejlighed hvor de nyder deres otium, men da Anne pludselig rammes af et slagtilfælde, er det begyndelsen på enden. Georges' kamp er bittersød og efterhånden som Annes tilstand forværres, må parret indse at de langsomt mister kontrollen og kommer nærmere og nærmere en uværdig tilværelse. Det lyder alt sammen forfærdeligt kedeligt, men det er det ingenlunde, tværtimod er det mesterligt portrætteret og isnende realistisk. De to hovedroller spiller deres livs roller og den akkompagnerende musik vinger deres historie smukt af, imens vi nyder de lange, dialogløse scener. Vi er ikke helt i fejlfrit mesterværk-kategorien ligesom Das weisse Band, men vi er tæt på. Et regulært spark i mellemgulvet og på alle måder en feel bad-film, men en fremragende en af slagsen. Varm anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors jan 24, 2013 18:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Django fucking´Unchained
Billede


Nu har jeg lige fået set Tarantinos sidste epos, og jeg kan ikke få armene ned, flagene op og den rettet mængde superlativer - Neo, den film ER fantastisk!

Nu er jeg diehard Spaghetti Westerns Aficionados, så det var med de kritiske briller, jeg satte mig til rettet for at lade mig blive skuffet! Men lige fra titlen rullede overskærmen i blodrød skrift til tonerne af temaet fra den originale Django, var jeg “lænket” til filmen!

Jeg syntes ikke at den er 100% old school SW, men den svinger mellem det og en nævefuld Tarantino’s med det hele - og det virker! Fede dialoger, pudsværdige personer og mærkværdige scener. Damt, det hele er der bare, plus lidt til. Så da Franko Neo træder ind i billedet og spørger til vores hovedepersons navn, er det som at hårene rejste sig på armene. Det er helt sikkert en film der både skal hjem på, Bru-Ray, dvd, torrents, vhs og jeg skal komme efter dig....

Der har været meget fokus på volden og emnet slaveriet i medierne, men i mit optik er volden og blodet så udpenslet og overdrevet at jeg har svært ved at se det som andet end animeret tegneserier og hvorfor personerne ikke kunne sige “nigger” hele tiden. Det høre sig til i den historie som han vil fortælle, lige som at Django er glad for at få penge for at skyde hvide. Dette er en Tarantinos spaghetti-Western med masser af chilisovs der driver ned af væggene. Take it or leave it!
PS: Samual Jackson som en oppustet Onkel Tom er næsten en Oscar værdigt!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
 
Indlæg: tors jan 24, 2013 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
haha... GROMIT, jeg har lige læst din anmeldelse at samme film og du skriver nærmest det modsatte - sjovt som ting kan opleves forskelligt :beerchug:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
 
Indlæg: tors jan 24, 2013 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Kristian skrev:
haha... GROMIT, jeg har lige læst din anmeldelse at samme film og du skriver nærmest det modsatte - sjovt som ting kan opleves forskelligt :beerchug:

Ja, og heldigvis for det. ;)

At jeg blev temmelig skuffet hænger muligvis sammen med, at jeg er ældre end dig. Men efter at have set tusindvis af film fra hele verdenen, lader jeg mig ikke sådan imponere blindt af nye film, som ikke tilfører noget, der ikke er set før. ;) Mange ældre Spaghetti Westerns er altså lysår bedre end Django Unchained. Sorry, to say it. ;)

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 
Indlæg: tors jan 24, 2013 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
"Ældre end dig" ;-)
Det er et farlig emne du bringer os ind på (høhø) hvor gamle tror du jeg er, og hvad er du selv ?

_________________
"Free Truman!"


Top
   
 
Indlæg: tors jan 24, 2013 22:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Gromit skrev:
Kristian skrev:
haha... GROMIT, jeg har lige læst din anmeldelse at samme film og du skriver nærmest det modsatte - sjovt som ting kan opleves forskelligt :beerchug:

Ja, og heldigvis for det. ;)

At jeg blev temmelig skuffet hænger muligvis sammen med, at jeg er ældre end dig. Men efter at have set tusindvis af film fra hele verdenen, lader jeg mig ikke sådan imponere blindt af nye film, som ikke tilfører noget, der ikke er set før. ;) Mange ældre Spaghetti Westerns er altså lysår bedre end Django Unchained. Sorry, to say it. ;)


Nu er Django Unchained vel heller ikke ment som en direkte udfordrer til de klassiske spaghetti-westerns?

Inglourious Basterds skal jo nok heller ikke sættes i konkurrence med The Great Escape eller The Dirty Dozen.....


Top
   
 
Indlæg: fre jan 25, 2013 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kristian skrev:
Dette er en Tarantinos spaghetti-Western med masser af chilisovs der driver ned af væggene. Take it or leave it!
PS: Samual Jackson som en oppustet Onkel Tom er næsten en Oscar værdigt!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Fin anmeldelse, Kristian. Jeg har selv meget svært ved at vide, om jeg skal give Django fem eller seks stjerner, men jeg er ret vild med den også. Jeg elsker, når Tarantino laver hyldester til forskellige typer film, og denne sidder altså lige i skabet, synes jeg. Glimrende film.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: fre jan 25, 2013 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Reader [2008] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"I'm not frightened. I'm not frightened of anything. The more I suffer, the more I love. Danger will only increase my love. It will sharpen it, forgive its vice. I will be the only angel you need. You will leave life even more beautiful than you entered it. Heaven will take you back and look at you and say: Only one thing can make a soul complete and that thing is love." Året er 1958 og vi befinder os i Neustadt i efterkrigstidens Tyskland. Den kollektive dårlige samvittighed plager hele den tyske befolkning, inkl. den litteratur-interesserede teenager Michael. Han er syg med skarlagensfeber, men den ældre sygeplejerske Hanna hjælper ham, da han en dag får det dårligt. Kort tid efter indleder de to et hemmeligt forhold og bliver hovedkulds forelskede. Michael læser højt for Hanna og hun betaler med sex. Pludselig forsvinder Hanna ud af det blå, og Michael ser hende først igen 10 år senere, da hun sidder anklaget for forbrydelser begået som nazist. Således er præmissen for dette episke kærlighedsdrama der spiller på de helt store følelses-tangenter. De store følelser er akkompagneret af storladen musik, klassisk poesi, velkoreograferet elskov... og en enkelt frimærkesamling. Desværre mister filmen i den grad pusten i anden halvdel, og det er ærgerligt, for første halvdel sidder lige i skuret. Men den store forløsning løber lidt ud i sandet, og det er ærgerligt for der var virkeligt lagt i kakkelovnen til et brag af en afslutning. Filmen er dog stadig godkendt herfra.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: lør jan 26, 2013 9:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Holmsgaard skrev:
Kristian skrev:
Dette er en Tarantinos spaghetti-Western med masser af chilisovs der driver ned af væggene. Take it or leave it!
PS: Samual Jackson som en oppustet Onkel Tom er næsten en Oscar værdigt!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Fin anmeldelse, Kristian. Jeg har selv meget svært ved at vide, om jeg skal give Django fem eller seks stjerner, men jeg er ret vild med den også. Jeg elsker, når Tarantino laver hyldester til forskellige typer film, og denne sidder altså lige i skabet, synes jeg. Glimrende film.


Takker :thumb: Han for oftest tæsk for at stjæle fra film og ikke lave sine egen, men er det ikke netop hans stil? Har han ikke netop raffinerert det på en udsøgt Tarantinoske måde? Jeg elsker iøvrigt Jamie Foxxs ændring fra en 70ér black exploitation med kæmpe afro hår, til en mere moderne cool guy med kort hår og solbriller ;)

_________________
"Free Truman!"


Top
   
 
Indlæg: man feb 04, 2013 12:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Tak for anmeldelsen, DP - The Reader er en af de få film i HBOs miserable udvalg, jeg kunne overveje at bruge tid på, så den er hermed på to-do-listen.

Flight (Robert Zemeckis, 2012)
Billede
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"You're a hero, man! You will never pay for a drink for as long as you live."

Den erfarne pilot Whip Whitaker (Denzel Washington) er ude på en simpel rutineflyvetur, der går frygteligt galt. Midtvejs på turen opstår der en teknisk fejl, der sender flyet i et styrtdyk mod jorden. Whip er dog snarrådig nok til at lave en dristig manøvre, og hvor de fleste andre piloter ville have smadret flyet og dræbt alle ombordværende, lykkes det ham at redde stort set alle ombord. Med et er han dagens helt, som alle medier gerne vil have fat i. Der er dog et stort problem. Dagens helt er nemlig også alkoholiker og stofmisbruger og var mildest talt ikke helt så appelsinfri, som han kunne have været under flyveturen. Var ulykken hans egen fejl? Flyselskabet kæmper for at dække over ham i forhold til pressen og en undersøgelseskommision, mens Whip kæmper med sine indre dæmoner, sin skyldfølelse og et misbrug, der hele tiden presser sig på.
***
Zemeckis har bygget sin karriere op om film, der virkelig skubber de teknologiske grænser og har bl.a. brugt de seneste mange år på at lave mere eller mindre (mindre?) vellykkede mo-cap animationsfilm. Han bliver dog ind imellem skudt i skoene, at han er mere interesseret i effekterne end i sine skuespillere. Flight er måske hans måde at demonstrere på, at den påstand er noget sludder. Ud over flystyrtet - som er hamrende godt og aldeles nervepirrende udført til teknisk topkarakter - er filmen blottet for effektsekvenser. Denzel Washingtons præstation er fremragende - intet mindre - og helt sikkert blandt de bedste i hans karriere. Han svinger mellem at være charmerende og arrogant, mellem at være tiltalende og ynkelig. Det er et troværdigt portræt af en misbruger hele vejen igennem uden at kamme over i Oscar-bejlende show-off, og hans nominering er fuldt fortjent. Han er desuden omgivet af en række dygtige (birolle)skuespillere - især altid solide Bruce Greenwood og Don Cheadle, men også Kelly Reilly som en herionmisbruger, han skaber en usikker kontakt til, bør nævnes.
Til gengæld er John Goodman som Whips udflippede dealer-ven temmelig malplaceret. Han gør det godt, men rollen virker som om den hører til i en helt anden slags film. Og så er filmens overordnede problem, at den er alt for forudsigelig, hvilket betyder, at især midterdelen kører unødigt meget i tomgang, og klipningen burde have været strammet op. Slutningen er heller ikke helt tilfredsstillende, men dog modigere end man kunne have gruet for.

Robert Zemeckis sender CGI'en på ferie og viser med vanlig sans for musik og kameraarbejde, at han har solidt greb om teknikken. Men også, at han er en ferm personinstruktør. Så kan man acceptere, at historien ikke er helt tilfredsstillende, er især Denzel Washingtons usvigeligt præstation med til at gøre filmen værd at se.

NB: Næppe en film, der nogensinde bliver en in-flight-favorit, og heller ikke nødvendigvis en film, man skal se, to dage før man skal flyve hjem til Danmark ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 114 15 16 17 18147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team