DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er søn maj 19, 2024 4:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 09, 2011 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg var helt, helt vild med Independence Day, da den udkom tilbage i 1996, men jeg synes godt nok ikke at tiden har været særlig god ved filmen. Al den spænding jeg følte tilbage i '96 har i hvert fald været pistvæk ved de seneste par gensyn. Jeg håber at Battle: LA kan fange samme magi i mig, som ID4 gjorde for 15 år siden. :)


Top
   
Indlæg: ons mar 09, 2011 15:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 18, 2010 21:55
Indlæg: 358
Geografisk sted: København
Fritte skrev:
Jeg var helt, helt vild med Independence Day, da den udkom tilbage i 1996, men jeg synes godt nok ikke at tiden har været særlig god ved filmen. Al den spænding jeg følte tilbage i '96 har i hvert fald været pistvæk ved de seneste par gensyn. Jeg håber at Battle: LA kan fange samme magi i mig, som ID4 gjorde for 15 år siden. :)


Helt enig. Synes ID var fantasisk da den kom frem, men mere end almindeligt elendig, da jeg så den for nylig på TV2.

Battle LA ser fed ud, men jeg er ikke helt tryg ved insturktøren, når man læser hans CV.

_________________
Tjek min filmblog på http://www.filmkorn.dk

Eller følge os på Facebook http://www.facebook.com/filmkorn.dk

I må meget gerne Like siden :-)


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 10:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Her er endnu en af grundene til, at Ebert er min favorit anmelder. Det ser ud til at instruktøren bag Darkness Falls (én stjerne i Empire), har begået endnu en geni streg.

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbc ... /110309992

"Battle: Los Angeles" is noisy, violent, ugly and stupid. Its manufacture is a reflection of appalling cynicism on the part of its makers, who don't even try to make it more than senseless chaos. Here's a science-fiction film that's an insult to the words "science" and "fiction," and the hyphen in between them. You want to cut it up to clean under your fingernails.

Meteors fall to Earth near the coasts of the world's major cities (and in Ireland's Dingle Bay — that meteor must have strayed off course). They contain alien troops, which march up from the beach with their weapons of war and attack mankind. No reason is given for this, although it's mentioned they may want our water. We meet the members of a Marine platoon, and its battle-scarred Staff Sgt. Nantz (Aaron Eckhart). They're helicoptered into Santa Monica and apparently defeat the aliens. Since all of Los Angeles is frequently seen in flames, it's not entirely clear how the Santa Monica action is crucial, but apparently it is.

The aliens are hilarious. Do they give Razzies for special effects? They seem to be animal/machine hybrids with automatic weapons growing from their arms, which must make it hard to change the baby. As the Marines use their combat knives to carve into the aliens, they find one layer after another of icky gelatinous pus-filled goo. Luckily, the other aliens are mostly seen in long shot, where they look like stick figures whipped up by apprentice animators.

Aaron Eckhart stars as Staff Sgt. Nantz, a 20-year veteran who has something shady in his record, which people keep referring to, although screenwriter Christopher Bertolini is too cagey to come right out and describe it. Never mind. Eckhart is perfectly cast, and let the word go forth that he makes one hell of a great-looking action hero. He is also a fine actor, but acting skills are not required from anyone in this movie.

The dialogue consists almost entirely of terse screams: Watch it! Incoming! Move! Look out! Fire! Move! The only characters I re­member having four sentences in a row are the anchors on cable news. Although the platoon includes the usual buffet of ethnicities, including Latinos, Asians and a Nigerian surgeon, none of them get much more than a word or two in a row, so as characters, they're all placeholders.

You gotta see the alien battleships in this movie. They seem to have been assembled by the proverbial tornado blowing through a junkyard. They're aggressively ugly and cluttered, the product of a planet where design has not been discovered and even the Coke bottles must look like pincushions. Although these ships presumably arrived inside the meteors, one in particular exhibits uncanny versatility, by rising up from the Earth before the very eyes of the startled Marines. How, you may ask, did it tunnel for 10 or 12 blocks under Santa Monica to the battle lines at Lincoln Boulevard?

There is a lazy editing style in action movies these days that assumes nothing need make any sense visually. In a good movie, we understand where the heroes are, and where their opponents are, and why, and when they fire on each other, we understand the geometry. In a mess like this, the frame is filled with flashes and explosions and shots so brief that nothing makes sense. From time to time, there'll be a closeup of Aaron Eckhart screaming something, for example, and on either side of that shot, there will be unrelated shots of incomprehensible action.

When I think of the elegant construction of something like "Gunfight at the OK Corral," I want to rend the hair from my head and weep bitter tears of despair. Generations of filmmakers devoted their lives to perfecting techniques that a director like Jonathan Liebesman is either ignorant of, or indifferent to. Yet he is given millions of dollars to produce this assault on the attention span of a generation.

Young men: If you attend this crap with friends who admire it, tactfully inform them they are idiots. Young women: If your date likes this movie, tell him you've been thinking it over, and you think you should consider spending some time apart.


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Nøj hvor er det ærgerligt at den har fået dårlige anmeldelser. Kun 2 stjerner i Empire, 3 stjerne i Total Film og kun ½ stjerne fra Roger Ebert som plejer at have styr på sit pis.
Så er forhåbningerne dalet lidt, og jeg behøver nok ikke styrte i biffen for at se den, men ses det skal den nu alligevel.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Uhh. Det lyder ikke for godt..
Meget underholdende anmeldelse. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 13:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fantastisk anmeldelse :beerchug: Han er nu i besiddelse af en god portion humor, den gamle. Så blev man lige reddet fra at spilde sin kostbare tid på den her. Det er meget sjældent, jeg er lodret uenig med ham.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 20:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Her er en lidt mere positiv anmeldelse.
http://www.aintitcool.com/node/48817

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre mar 11, 2011 7:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 09, 2004 12:15
Indlæg: 1922
Her er også en positiv anmeldelse:

http://www.joblo.com/review-battle-los-angeles


Top
   
Indlæg: fre mar 11, 2011 9:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Negative anmeldelser, positive anmeldelser eller lunkne anmeldelser. Jeg er næsten ligeglad.
Jeg skal se den og håber på en god gang alien smadder og for min skyld må de gerne vinde.

Jeg læser også anmeldelser og de kan være med til at hæve eller sænke mine forventninger.
Især hvis det er en film som jeg har glædet mig til, kan en god anmeldelse skrue op for forventningerne.
Men, omvendt, lader jeg ikke en dårlig anmeldelse, uanset anmelder, styre mit valg af film.
For i sidste ende er det kun en mening, god eller dårlig, som tæller. Nemlig min egen. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre mar 25, 2011 23:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Battle: Los Angeles levede desværre ikke op til forventningerne. :|

Den føles ikke som en stand-alone film. Den føles mere som et pilot afsnit af en big-budget sci-fi serie (tænk BSG). Der er ingen baggrundsinformation om nogen eller noget som helst, hvilket gør at vi ender med en bunke karakterer vi i virkeligheden ikke kunne være mere ligeglad med. :|

ID4 var magi tilbage i 1996. Battle: Los Angeles er en fuser i 2011. Ja, den er bare... larmende.


Top
   
Indlæg: lør apr 09, 2011 15:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Fritte skrev:
Der er ingen baggrundsinformation om nogen eller noget som helst, hvilket gør at vi ender med en bunke karakterer vi i virkeligheden ikke kunne være mere ligeglad med. :|

Jeg er fuldstændig enig med dig her, Fritte! Det er et af filmens største problemer, at man overhovedet ikke føler med/for personerne.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 18, 2011 10:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Battle: Los Angeles [2011] :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
"At fourteen forty six pacific standard time, twelve different locations across the globe were breached in what appears to have been a coordinated attack by an unknown enemy. This is a textbook military invasion. We are the last offensive force on the west coast. We cannot lose Los Angeles!" Man tager samtlige klichéer fra de sidste 20 års krigsfilm og invasionfilm. Tilføjer en ordenlig røvfuld håndholdt shakycam og strøer rundhåndet omkring sig med fallerede rapstjerner og b-liste skuespillere, og lader det simre to timers tid. Smag til med überkitchet stryger-score på strategisk rigtige tidspunkter (hint, når én af hovedpersonerne tager én for holdet, og vælger at ofre sit liv). Resultatet er Battle: Los Angeles der desværre skuffer fælt - især fordi der stort set intet originalt materiale er i filmen. Referencerne til Independence Day, Black Hawk Down, Terminator 2, Green Zone, The Day After Tomorrow, Transformers og Platoon er åbenlyse og det er altså skidt at man udover klassiske film, også er nødtvunget til at stjæle fra lortefilm som Skyline og 2012 for at drive sin historie... En historie der i øvrigt bærer præg af fesen, klichéfyldt dialog, kæmpe plothuller, total tidsforvirring og udpræget mangel på baghistorie (der kunne have givet noget tiltrængt dynamik) i stedet for de over halvanden times nærkampe og påtaget heltemod vi så respektløst får serveret. For helvede, det er så utroligt fesent og jeg betragter det som en hån imod alle filmelskere at vi skal udsættes for sådan noget makværk. Den ene stjerne får filmen for at være så fyldt med facepalm-øjeblikke at den bliver ufrivilligt komisk, og dermed har en vis komedieværdi. Men vær opmærksom på, at det kræver et massivt alkoholindtag for ikke at ende i fiasko.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team