DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre maj 10, 2024 22:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 391 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 527 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons okt 21, 2009 21:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
De to norske film "Fritt Vilt" og "Fritt Vilt II" (på engelsk hedder de "Cold Prey") er faktisk rigtigt gode!

Flot lavet og godt skuespil. Handlingerne er ikke synderligt nyskabende, men de virker. Jeg var ihvertfald
meget positivt overrasket over de to film. Og så er de fra Norge og der kan de åbenbart godt finde ud af
at lave horror - noget vi stadig har til gode i Danmark.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 21:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
I min søgen på gysere fra dette årti stødte jeg lige på nogle titler, der skulle høre til de bedre fra genren i dette årti. De tre japanske 2LDK, Noroi the Cruse (Noroi), One Missed Call (Chakushin ari),den britiske The Children og den amerikanske Dead Birds. Nogen der har set dem?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Senest rettet af Pjalte ons okt 21, 2009 23:51, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 21:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Ja, jeg har set "The Children". Den er udmærket, selvom jeg normalt ikke er til horrorfilm med børn he he.
Men den har skam sine momenter og er godt lavet. Den kan sagtens ses en gang eller to.

Kender dog ikke den anden film du nævner.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 21:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Claus Reinhold skrev:
De to norske film "Fritt Vilt" og "Fritt Vilt II" (på engelsk hedder de "Cold Prey") er faktisk rigtigt gode!

Flot lavet og godt skuespil. Handlingerne er ikke synderligt nyskabende, men de virker. Jeg var ihvertfald
meget positivt overrasket over de to film. Og så er de fra Norge og der kan de åbenbart godt finde ud af
at lave horror - noget vi stadig har til gode i Danmark.

Ja, de to har jeg også fået anbefalet på det varmeste. Så meget, at jeg har bestilt dem :)
Dem ser jeg frem til :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 21:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Pjalte skrev:
Claus Reinhold skrev:
De to norske film "Fritt Vilt" og "Fritt Vilt II" (på engelsk hedder de "Cold Prey") er faktisk rigtigt gode!

Flot lavet og godt skuespil. Handlingerne er ikke synderligt nyskabende, men de virker. Jeg var ihvertfald
meget positivt overrasket over de to film. Og så er de fra Norge og der kan de åbenbart godt finde ud af
at lave horror - noget vi stadig har til gode i Danmark.

Ja, de to har jeg også fået anbefalet på det varmeste. Så meget, at jeg har bestilt dem :)
Dem ser jeg frem til :thumb:


Okay - cool! Jeg gjorde det samme i sin tid. Bestilte begge to fra engelske amazon, og så dem begge på samme aften.
De er sgu rigtigt gode - klassiske i deres historie og fortælleform, men det holder og er godt og flot lavet. Personligt syntes jeg at 2'eren er den bedste, men den foregår også på et gammelt hospital hvilket jeg slet ikke kan stå for he he... Men glæd dig endelig til dem! :D

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 21:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
Sieker skrev:
Michael W. skrev:
Til Halloween skal jeg se antologi-filmen Trick 'r Treat, som er udkommet på DVD i Danmark i denne uge, og den forventer jeg meget af. Jeg håber lidt på, at den kan blive en ny Halloween-favorit her i huset. Men lad os nu se...

Den har fået vildt gode anmeldelser i udlandet - så det er klart også en der er på min wishlist.
Det er faktisk lidt underligt at der står 2008 udfor den inde på imdb for ifølge et interview med instruktøren så har filmselskabet haft den på hylden (færdig filmet, klippet osv.) i små 3 år - de har bare ikke ment der var et marked for en film som denne, så de har ikke turde sende den ud :shock: :shock:


Personligt synes jeg, at Trick 'r Treat var en stinker af dimensioner! Jeg har efterfølgende læst mig til, at de, der er glade for den, måske har set den med nogle lidt andre briller end undertegnede. Så vidt jeg kan forstå på i hvert fald den amerikanske del af imdb, så rammer den en eller anden barnlig forestilling om alle halloween-klichéerne, og jeg vil ikke afvise, at min skuffelse skyldes mit manglende kendskab til "højtiden"...


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 22:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
Pjalte skrev:
I min søgen på gysere fra dette årti stødte jeg lige på tre titler der skulle høre til de bedre fra genren i dette årti. De to japanske 2LDK Noroi the Cruse (Noroi) og den britiske The Children. Nogen der har set dem?


The Children er én af de ganske få film, jeg har set i år, som har fået et solidt 1-tal på Imdb, men det kan selvfølgelig være mig, der er unødigt kræsen :-)


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 22:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Gneeew skrev:
The Children er én af de ganske få film, jeg har set i år, som har fået et solidt 1-tal på Imdb, men det kan selvfølgelig være mig, der er unødigt kræsen :-)

:laugh: Det lyder godt nok voldsomt ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 23:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg har fået set Inside (À l'intérieur) her til aften, og jeg var ret spændt efter de anbefalinger filmen havde få her i tråden.
Og jeg må sige at den levede op til det. Uhyggelig, skræmmende, ulækker, voldsom og hulens effektiv!
Jeg kan godt overleve de åbenbare plothuller den har - skidt pyt, for resten virker ;)

Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2009 0:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
Pjalte skrev:
Gneeew skrev:
The Children er én af de ganske få film, jeg har set i år, som har fået et solidt 1-tal på Imdb, men det kan selvfølgelig være mig, der er unødigt kræsen :-)

:laugh: Det lyder godt nok voldsomt ;)


Det var virkelig også hårdt at komme gennem den. Den var dog ikke helt så svær at se som en anden 1'er, jeg så for nylig - House. Children er dårlig på den måde, hvor man sidder og er moderat spændt på, hvordan øjetorturen vil fortsætte, mens House blot er en hån mod menneskeheden... ;-)


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2009 9:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Dejlig tråd. Rart med lidt fokus på horror-genren igen...

Mange af mine favoritter er allerede blevet nævnt men jeg var altså temmelig tilfreds med Eden Lake. Det er dog den franske bølge af horrorfilm der har været det seneste hit! Med titler som Martyrs, Inside og Them har La France overtaget styringen efter at J-horror dilen er gået lidt i stå ( de originale Shutter og Ju-on: The Grudge 1 og 2 er i min bog de bedste gysere i dette årti ).
Utroligt at der ikke er flere der nævner Frontiers som er en yderst vellykket men dog ikke særlig original omgang action-splat.Calvaire er ikke en rigtig horror film men minder mest af alt om Straw Dogs udsat for David Lynch - en film som jeg er syntes er helt eminent. Nu vi snakker Lynch kan man måske også vælge hans Inland Empire - som er en rigtig ubehagelig omgang surrealisme. Og hvad med hans datters Surveillance? The Strangers er ikke en super vellykket film men der er et eller andet der gør at den stadig hænger fast, måske værd at tjecke ud for folk der har den til gode. Jeg var i alt fald godt underholdt. Derudover Jeg glæder mig utrolig meget til den franske zombie-film La horde. Også er REC 2 sammen med The Wolfman jo lige på trapperne! Også kan jeg slet ikke vente til jeg får mulighed for at se Antichrist.

Jeg har nogle på min "whislist" som jeg ikke har fået set. Nogle af jer freaks der måske har lidt input på følgende titler; 4bia( asiatisk gyser fra 2008 ), Alone ( asiatisk gyser fra 2008 ), Black Water ( dyr-går-amok-film fra 2007 ), The Last House On The Left ( den nye remake fra 2009 har fået overraskende positiv omtale ), Los cronocrímenes ( aka Timecrimes fra 2007 ), Doghouse( Dusk till Dawn UK style, 2009 ).

Trailers:

La Horde: http://www.youtube.com/watch?v=ILjLdVa1A6E

Doghouse: http://www.youtube.com/watch?v=A8rsPuFN8wg

Timecrimes trailer: http://www.youtube.com/watch?v=vrzI3lVzQnM

REC 2: http://www.youtube.com/watch?v=m0-gVB-U5is

The Wolfman: http://www.youtube.com/watch?v=PVKyeMQcUNY

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2009 13:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:31
Indlæg: 532
Geografisk sted: Århus C
Nu er Hostel, i hvert fald i min bog, mere en komedie end en gyser, hvilket især 2'eren sætter en tyk streg under... Og de når ikke op i nærheden af den første Saw film. Jeg stoppede efter 2'eren, da det var noget værre lort, jeg ikke gad at spilde tid på.

Men som andre har nævnt, så glæder jeg mig til at se Paranormal Activity og Trick'r Treat!

_________________
www.myspace.com/6degreesdk


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2009 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Jeg vil anbefale alle der overvejer Paranormal Activity at glemme alt om den hype der har omringet filmen. Den kan bestemt ses som en nogenlunde vellykket indie-gyser, men det er hverken et mesterværk eller blot i nærheden af at være den mest skræmmende film nogensinde. Jeg blev fælt skuffet, selvom jeg et eller andet sted havde forventet det her.

En solid midterkarakter på 5/10 herfra.

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2009 16:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Hvor har du set den henne?

Efter sigende skulle filmen leve meget på sit lydarbejde, der skulle være ret godt, så jeg kan forestille mig, at det er en film, der er vigtig at se på et ordentligt hjemmebioanlæg eller i biografen.

Bortset fra det, så er jeg helt enig i det med at glemme hypen. Budgettet skulle jo ligge ml. $11-15.000, så vi er i amatørområdet, og det er de færreste produktioner af den standard, der kan leve op til sådan en massiv omtale, som Paranormal Activity har fået.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2009 17:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 14, 2008 16:27
Indlæg: 730
Jeg fandt den amerikanske Outpost meget underholdende. Der var en dejlig uhyggelig stemning i den, og masser af chokeffekter der kan få en til at hoppe op i stolen.

Men den bedste gyser jeg har set fra dette årti er helt klart den japanske Ju-On The Grudge! Der er bare et eller andet ved blå børn der er skræmmende.

_________________
Billede
"Like a midget at a urinal, I had to stay on my toes"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 391 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 527 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team