DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 391 indlæg ]  Gå til side Foregående 121 22 23 24 2527 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 27, 2013 17:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
Inbred (2011)

"En gruppe utilpassede unge bliver sendt til en lille by i det nordlige England for at lære at begå sig inden for samfundets normer. De unge ender dog hurtigt på den lokale pub, hvor de stifter bekendtskab med lokalbefolkningen – en samling ækle og indavlede bæster, der har appetit på meget mere end den sædvanlige fyraftensøl." - Another World Entertainment

Inbred, en britisk hillbilly horror, er herhjemme udgivet på DVD og Blu-ray af Another World Entertainment, som er instrueret og skrevet af Alex Chandon. Historien og titlen sagde mig intet og virkede som en typisk b-film der ikke ville være værd at spilde tid på. I kurven havnede filmen, for jeg blev alligevel interesseret i filmen, da jeg læste mere om den. Hjem og i maskinen kom den – og jeg har ikke fortrudt købet.

Fantastisk billedkvalitet og masser af special effekts guf!
RED kameraer blev brugt til at filme Inbred, hvilken giver filmen en fantastisk kvalitet og lyden er heller ikke værst. Det er en lille film, det kan ses på skuespillerne og budgettet, men skal ikke nødvendigt betyde at det er skidt, for præstationerne er over middel end det man er vant til at se i disse type film. Her vil jeg fremhæve Seamus O’Neill der spiller Jim, pubejeren af The Dirty Hole, der kun servere alkohol, lunken lemonade og behåret hjemmelavet flæskesvær – mums!

Det bedste er ikke nævnt endnu, grunden til jeg ville se Inbred, var specialeffekterne og make-up’en der efter signende skulle være i topklasse og vundet en del priser på den konto. Her må jeg erklær mig enig. Holdet bag Inbred har lavet en fantastisk arbejde og det ser underholdende godt ud. Faktisk vil jeg sige Inbred er en lille fin FX-perle, som enhver horror- og goreelsker vil elske at eje og have i deres filmhylde.

Inbred er sort humor horror med et glimt i øjet og hyldest til klassikere som The Texas Chain Saw Massacre, Bad Taste, Straw Dogs, The Evil Dead og ikke-gyseren Deliverance. Det kan vi takke holdet bag filmen for deres forkærlighed til film. Jeg var underholdt, hvis det ikke var fordi plottet var så tyndt, så ville den hive en stjerne ekstra hjem, men en film du bør se.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 29, 2013 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Conjuring [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"Diabolical forces are formidable. These forces are eternal, and they exist today. The fairy tale is true. The devil exists. God exists. And for us, as people, our very destiny hinges upon which one we elect to follow." James Wan står bag nogle af de mest nyskabende horrorfilm i nyere tid, med Saw-franchisen som det mest kendte. Jeg er selv meget glad for de første par Saw-film, men det gik hurtigt ned af bakke for den franchise og de sidste par stykker er decideret elendige. Alligevel var min interesse vakt, da The Conjuring , som et ægte sleeper hit, blev voldsomt populær i biograferne takket være en massiv og vedvarende hype (der bl.a. udråbte filmen til at være den bedste horrorfilm i årevis). Filmen har på nuværende tidspunkt indtjent over $300 mio. hvilket er dybt imponerende taget produktionsbudgettet på $20 mio. i betragtning. Desværre levede filmen ikke helt op til mine forventninger. Bevares, det er en god film, men vi har set det hele (til hudløshed) før i film som The Exorcist, Poltergeist, The Amityville Horror, The Haunting in Connecticut + den endeløse strøm af lignende film. Håndværket fejler bestemt ikke noget, og der er flere uhyggelige passager. Men det er ikke uhyggeligt nok! Desværre er der alt for mange mennesker til stede i de enkelte scener, og det bliver aldrig sådan rigtigt creepy, hvilket er filmens hovedproblem. Jeg vil skræmmes når jeg ser horror, og det skete alt for lidt undervejs. Det er ekstra ærgerligt, for der er optakt til noget stort flere gange undervejs, men det ender med at blive en lidt skuffende oplevelse.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 05, 2014 14:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg kan se, at den seneste årsliste jeg har lavet er over horror-filmåret 2011 - nu får den følgeskab af 2012.

Top 10 Gysere fra 2012:

10. The Possession
Billede
Ole Bornedals amerikanske gyserhit blev en økonomisk triumf for ham og Ghost House selskabet og filmen er som sådan også ganske vellavet - bare en skam, at man har set det hele før og at den aldrig for alvor bliver uhyggeligt. Men ganske godt håndværk af nordjyden.

9. Cockneys vs. Zombies
Billede
Low budget britisk horror-komedie omkring en zombie epidemi i London, der bringer en gruppe amatør-forbrydere sammen med en flok gale pensionister i forsøget om at overleve. Ganske morsom og finurlig med vildt et karikeret og underholdende persongalleri.

8. [REC]³ Genesis
Billede
Slet ikke lige så uhyggelig som dens to forgængere - derimod er der glimt i øjet og en uforglemmelig scene med en brud og hendes motorsav! Den scene alene er hele filmen værd.

7. Chained
Billede
Mørk, dyster og original fortælling af David Lynch' datter, Jennifer Chambers Lynch med kamelæonen Vincent D'Onofrio som yderst sindsforvirret massemorder og kidnapper.

6. Berberian Sound Studio
Billede
En hyldest giallo-genren og italienske horrorfilm. Den sære filmklipper, Toby Jones, bliver blandet ind i en vanvittig italiensk horror-produktion, hvor at grænserne mellem film og virkelighed bevæger sig på en tynd tråd.

5. The Woman in Black
Billede
Klassisk haunted house fortælling, hvor Daniel Radcliffe med succes distancerer sig fra Harry Potter-miljøet.

4. Sinister
Billede
Ethan Hawke giver den som horror-forfatter, der bringer sin familie i stor fare, ved at flytte ind i et besat hus.

3. Excision
Billede
Den klart mest innovative og anderledes film på listen - en meget moderne Carrie-lignende fortælling om en teenagepige der slet ikke er som alle de andre.

2. Game of Werewolves
Billede
Super sjov, underholdende, overraskende og stemningsfuld varulve-historie fra Spanien, om den tilbagevendte søn, der finder hemmeligheder i sin hjemby.

1. The Cabin in the Woods
Billede
Jeg åd denne film råt - en stor, lang hyldest og kærlighedserklæring til horror-genren - lækkert!


Jeg har set følgende horror-film fra 2012:

[REC]³ Genesis
Abraham Lincoln: Vampire Hunter
Bait
Berberian Sound Studio
Chained
Citadel
Cockneys vs Zombies
Excision
Game of Werewolves
Piranha 3DD
Resident Evil: Retribution
Rogue River
Sinister
Strippers vs Werewolves
Thale
The Cabin in the Woods
The Devil Inside
The Woman in Black
Underworld: Awakening

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man apr 07, 2014 10:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fedt, at have dig tilbage med en horror-top 10 Pjalte! :thumb:
Tak for listen, der var skræmmende (!) mange film jeg ikke havde hørt om.

Plads nr. 1 er vi til gengæld helt enige om, The Cabin In The Woods er en fremragende film.

Har du en top 10 for 2013 også?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man apr 07, 2014 12:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Dejligt med respons, DP :)

Jeg har ikke haft set så mange horror-titler fra 2013 før de sidste par uger, hvor det er blevet til bl.a. The Conjuring og Insidious: Chapter 2.
Jeg vil gerne have set nogle flere titler, før jeg laver 2013-listen - her tænker jeg bl.a. på Mama, You're Next, Warm Bodies, Frankenstein's Army, Only Lovers Left Alive & Open Grave; så må vi se, om det er nogle jeg kan se i den nærmeste fremtid.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre jun 03, 2016 23:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Så har jeg sørme også en top 10 fra 2013 ;)
Dog uden billeder og kommentarer i denne omgang.

10. Witch Hunters
9. Dark Skies
8. Mama
7. The Purge
6. Evil Dead
5. World War Z
4. Warm Bodies
3. Insidious 2
2. Oculus
1. The Conjuring

Hvilke andre er jeg gået glip af fra det filmår?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs jun 07, 2016 8:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Pjalte skrev:
Så har jeg sørme også en top 10 fra 2013 ;)
Dog uden billeder og kommentarer i denne omgang.

10. Witch Hunters
9. Dark Skies
8. Mama
7. The Purge
6. Evil Dead
5. World War Z
4. Warm Bodies
3. Insidious 2
2. Oculus
1. The Conjuring

Hvilke andre er jeg gået glip af fra det filmår?


Mit skud for 2013 er følgende:

10. Insidious: Chapter 2.
9. Hotel Inferno.
8. You're Next.
7. The Conspiracy.
6. The Conjuring.
5. American Mary.
4. Big Bad Wolves.
3. Maniac.
2. Evil Dead (2013).
1. The Lords of Salem.

Hvorfor, hvordan osv kan du evt læse her: http://sorensencinema.blogspot.dk/2014/03/top-10-bedste-horror-film-i-2013.html

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs jun 07, 2016 18:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
rammy skrev:
Pjalte skrev:
Så har jeg sørme også en top 10 fra 2013 ;)
Dog uden billeder og kommentarer i denne omgang.

10. Witch Hunters
9. Dark Skies
8. Mama
7. The Purge
6. Evil Dead
5. World War Z
4. Warm Bodies
3. Insidious 2
2. Oculus
1. The Conjuring

Hvilke andre er jeg gået glip af fra det filmår?


Mit skud for 2013 er følgende:

10. Insidious: Chapter 2.
9. Hotel Inferno.
8. You're Next.
7. The Conspiracy.
6. The Conjuring.
5. American Mary.
4. Big Bad Wolves.
3. Maniac.
2. Evil Dead (2013).
1. The Lords of Salem.

Hvorfor, hvordan osv kan du evt læse her: http://sorensencinema.blogspot.dk/2014/03/top-10-bedste-horror-film-i-2013.html

Tak for anbefalingerne :thumb:

Kan jeg spørge hvorfor Oculus ikke er med på din top 10?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs jun 07, 2016 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Så vidt jeg husker så udkom den lige på vippen til 2014, så kom ikke med i min vurdering af 2013. Jeg har også lavet en liste over mine favoritter i 2014, og her endte den blandt boblerne. Jeg var ikke synderligt imponeret over "Oculus", men helt uden evner det var den bestemt ikke.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 21:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The Evil Within (2017)

Uden tvivl en varm anbefaling med Andrew Gettys The Evil Within. Et, fordi det er en film der fortjener at blive udbredt. To, fordi det er en vild historie om mangemillionæren Andrew Getty der var besat af sit livsværk, som han aldrig nåede at blive færdig med, inden han døde som 47-årige efter en lang historie af meth afhængighed. Der estimetes at Getty havde brugt op til 6 milioner dollars af egne penge på filmen.

Filmen handler en mentalt handicappet knægt, Dennis Peterson (Frederick Koehler), der bor sammen med sin ældre bror John (Sean Patrick Flanery). Mens John kæmper mellem at passe Dennis og opretholde et forhold til sin stadig utålmodige kæreste Lydia (Dina Meyer), finder Dennis en ven i sin egen refleksion i et antik spejl. Men i virkeligheden er refleksionen snart afsløret for at være en dæmonisk skabning, der er mere charmerende, klogere og stærkere end Dennis, og instruerer ham til at gøre forfærdelige ting for at "rette" sin hjerne. Tortureret, forvirret og beordret, påbegynder Dennis en morderisk raseri for at dræbe de mennesker, han elsker mest. Da væggene hurtigt lukker ind, gør Dennis sit endelige spil... med dystre resultater.

Vi ser Sean Patrick Flanery før han røg under kniven, men i filmen gør Flanery ellers det ganske fornuftig. Frederick Koehler giver en særdeles fantastisk og troværdig præstation der bærer filmen hele vejen. Den dæmonisk skabning har vi fantastiske Michael Berryman, som jeg egentlig godt havde ønsket noget mere spilletid med. Resten af de få skuspillere er mere eller mindre middelmådig og uinteressant at bruge tid på.

Selve filmen gik under titlen "The Storyteller" og startede faktisk helt tilbage i 2002, med et manuskriptet baseret løst på en lang række mareridt instruktør og manuskriptforfatter Andrew Getty havde haft som barn. Og Getty havde til hensigt at bruge så meget af sin egen formue som nødvendigt, for at lave filmen. Han fik samlet et Crew og skuespillere, der ikke havde en anelse om, hvad de gik ind, da optagelserne startede, i hans egen kæmpe bolig. Løbet af de næste fem år stoppede produktionen flere gange undervejs, hvor Getty selv arbejdede på filmen for lave sine egne unikke kamera rigge, bygge animatroniske robotter og dyre sets.

Efter de fem år, var optagelserne færdig og her begyndte problemerne og konflikter med bl.a. filmstudiet også at ulme i baggrunden. Men det stoppede ikke Getty, der tog alt råmaterialet og fortsatte sit arbejde på filmen derhjemme og arbejdet med farvegraduering. De fleste rum i huset blev bygget om til at klare post-produktionen, hvor han tilbragte mange år. Mest af tiden gik med teknikkerne til in-camera special effekter til filmen, indtil hans død i 2015.

The Evil Within blev færdigklippet af produceren Michael Luceri, der var med fra starten af. Det var dog utraditionel at klippe efter farvegraderingen, men det insisterede Getty at gøre.

Det var helt sikkert en proces i Getty's øjne, et start på sit sande mesterværk - og det kunne måske også meget vel havde blevet. En film af uhæmmet passion og ambition, udformet med selve blodet af sin skaber. Jeg kan hvert fald fortælle, at det er noget helt ulig noget, jeg nogensinde har set. Men jeg vil ikke ligefrem selv kalde det et mesterværk, men en meget ambitiøs film. Kameraarbejdet og spejl tricksene, kombineret med stop motion og omhyggelig scenografi skaber nogle virkelig flotte scener. Der er nogle scener virker lidt cheesy, men det er noget man godt abstrahere sig fra.

Personligt synes jeg det er en mindeværdig film og ser frem til et gensyn. Sikkert ikke en film for alle, og som årene er gået, er det sandsynligt, at historien om den langvarige produktion og Andrew Getty bliver mere kendt end selve filmen.

Den kan ses på :amazonvideo: (gratis med Prime).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man jun 12, 2017 11:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Cell (Williams, 2016)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Er der noget ved den? Nej, desværre ikke - og dog.

Den ville passe fint i et Best of the Worst-afsnit hos RedLetterMedia.

Der er så mange underlige beslutninger og måder at spille på i denne film, at det bliver fascinerende på en syret måde.

Kings bog er glimrende, imo, men det bliver bare ikke forvandlet til noget godt i denne film, der ellers har gode kræfter foran kameraet (Cusack og Jackson), en habil instruktør (WIlliams har tidligere lavet John Irving-filmatiseringen "The Door in the Floor") og et manuskript af King himself.

Et eller andet sted er det gået galt. Meget galt.

Den er ikke spændende på noget tidspunkt, zombierne (eller "phoners") er ikke overbevisende, historien er noget rod, den har frygtelige effekter (ild-effekterne er faktisk værre end i det afsnit af "Rejseholdet" med det brændende hotel) og nogle meget mærkelige musikvalg. Hvis man nogensinde har haft lyst til at se en zombie-film, hvor meme-hittet "Trololo" spiller en vigtig rolle, så er dette den rette film.

Og nå ja, de der gode kræfter foran kameraet: i nogle scener er man i tvivl om Cusack allerede er en "phoner" eller ej. Det er ikke hans bedste time. Jackson er forholdsvis afdæmpet og desværre ret kedelig.

Læs bogen i stedet for. Eller lyt til lydbogen, som er indtalt af Campbell Scott, søn af George C. Scott og Colleen Dewhurst. Han gør et fantastisk stykke arbejde.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jan 22, 2018 19:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Skulle vi lige komme med en top 10 fra 2014 ;) Jeg kan se, at jeg da i det mindste nu er oppe på over 10 gysere fra det år.
Dog uden billeder og kommentarer i denne omgang.

10. I, Frankenstein
9. Ouija
8. Deliver Us from Evil
7. Dracula Untold
6. Creep
5. The Purge: Anarchy
4. The Pyramid
3. Annabelle
2. It Follows
1. The Babadook

Hvilke andre er jeg gået glip af fra det filmår? Jeg har noteret mig What We Do in the Shadows - As Above, So Below - Ich seh ich seh - Housebound & A Girl Walks Home Alone at Night.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man jan 22, 2018 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Pjalte skrev:
Skulle vi lige komme med en top 10 fra 2014 ;) Jeg kan se, at jeg da i det mindste nu er oppe på over 10 gysere fra det år.
Dog uden billeder og kommentarer i denne omgang.


Du skal da være velkommen til at tage et kig på min horror top 10 for 2014 - lige her

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs jan 23, 2018 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Smider lige min Top 10 fra 2016/2017 :D :

1: Get out http://www.imdb.com/title/tt5052448/?ref_=ttls_li_tt
2: Life http://www.imdb.com/title/tt5442430/?ref_=ttls_li_tt
3: Split http://www.imdb.com/title/tt4972582/?ref_=ttls_li_tt
4: Train to Busan http://www.imdb.com/title/tt5700672/?ref_=ttls_li_tt
5: The girl with all the gifts http://www.imdb.com/title/tt4547056/?ref_=ttls_li_tt
6: The Wailing http://www.imdb.com/title/tt5215952/?ref_=ttls_li_tt
7: Hush http://www.imdb.com/title/tt5022702/?ref_=ttls_li_tt
8: Here alone http://www.imdb.com/title/tt4814760/?ref_=ttls_li_tt
9: The void http://www.imdb.com/title/tt4255304/?ref_=ttls_li_tt
10: It comes at night http://www.imdb.com/title/tt4695012/?ref_=ttls_li_tt


Top
   
Indlæg: tirs jan 23, 2018 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Det bedste horror jeg så i 2017 var The Void, A Dark Song, Life, Alien: Covenant, The Blackcoat's Daughter, Split, Creep 2 og Annabelle 2.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 391 indlæg ]  Gå til side Foregående 121 22 23 24 2527 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team