DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs jan 19, 2021 19:52

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 166 67 68 69 7097 Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Holmsgaard skrev:
KingHans skrev:
lol... Statham sucks da. Vin Diesel har da i det mindste haft et par gode film.

Hvis der er nogen, der "sucks", så er det da vist Vin Diesel? Han var okay i den første Fast & The Furious, men ellers kan jeg ikke nævne en god film med ham. Så lad mig da lige høre, hvad der er en god film med Diesel-manden?

Drengen og Jernkæmpen :thumb: :thumb: ;)
Billede

Brugeravatar

Geografisk sted: Miskatonic University
Holmsgaard skrev:
KingHans skrev:

Hvis der er nogen, der "sucks", så er det da vist Vin Diesel? Han var okay i den første Fast & The Furious, men ellers kan jeg ikke nævne en god film med ham. Så lad mig da lige høre, hvad der er en god film med Diesel-manden?

Billede

njhansen på Letterboxd

La collezione

Brugeravatar

Geografisk sted: Hjørring
Iron Giant... Pitch Black...

Statham er med i et par gode film, blandt andet Transporter... men det er sgu ikke hans skyld da.

Brugeravatar

njhansen skrev:
Holmsgaard skrev:
KingHans skrev:

Billede

LoL - uh jamen det er da også virkelig en Vin Diesel film. Come on?! Manden er stort set ikke med? Prøv lige igen. Hvad der er en god film med Diesel-manden hvor han har hovedrollen?" - er det ikke den der Elitepædagogen fra 2005 :lol: :lol:

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)

Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Statham er sgu også rå!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)

Brugeravatar

Geografisk sted: Miskatonic University
rammy skrev:
njhansen skrev:
Holmsgaard skrev:
KingHans skrev:

Billede

LoL - uh jamen det er da også virkelig en Vin Diesel film. Come on?! Manden er stort set ikke med? Prøv lige igen. Hvad der er en god film med Diesel-manden hvor han har hovedrollen?" - er det ikke den der Elitepædagogen fra 2005 :lol: :lol:

Nu stod der jo ikke noget om, at han skulle have hovedrollen - der blev spurgt om en god film med Diesel-manden og Vin Diesel er med i Saving Private Ryan. Det er måske ikke hovedrollen, men det er da en rimelig vigtig rolle og jeg synes da, at han gør det ret godt som Pvt. Caparzo.

njhansen på Letterboxd

La collezione

Brugeravatar

Ja, han burde blive skudt i flere film ;)

Geografisk sted: No longer here
Kan vi ikke rykke Vin Diesel bashing til den tråd King Hans har lavet? Fair nok at filmene bliver diskuteret i tråden, men er vi ikke snart lige vel off-topic?

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Salt [2010] :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
"I'm not a goddamn Russian spy." Phillip Noyce har tidligere lavet politiske thrillers som Patriot Games og Clear and Present Danger, men også et højspændt actionbrag som The Saint... Og det er præcis disse genrer der igen støves af i Salt som er en rendyrket action-thriller af den gode gammeldags slags. Plottet med russiske sleeper agents og truende atomkrig virker dog en smule uaktuelt, men det er Noyce tilsyneladende ligeglad med... Jeg var udemærket underholdt i første halvdel af filmen: Skuespillerne spiller godt og det er delvist forfriskende at se en actionfilm der ikke kun er båret oppe af CGI. Men så er der altså heller ikke ret meget mere at hente her, og filmen løfter sig aldrig helt op i højere luftlag. Historien bliver simpelthen for fesen til sidst med alle de twists og deraf følgende plothuller. Filmens troværdighed bliver langsomt, men sikkert udvandet efterhånden som slutningen nærmer sig og jeg sad tilbage med en lunken fornemmelse da filmen nåede sit (anti)klimaks.

Brugeravatar

Being John Malkovich
Billede

Hvad sker der lige her….? Det er sku’ godt nok en mystisk film – eller rettere sagt, et mysterie om hvordan nogle har siddet og skrevet et manuskript om at man via en hemmelig dør kan komme ind i hovedet på John Malkovich!??!! – og hvorfor lige John Malkovich og ikke en ”mere” kendt skuespiller???

"Sounds great! Who the fuck is John Malkovich?"

Jeg vil ikke bruge tid på at forklare filmen, da den skal ses, selv om at jeg selv har haft svært ved at skulle tage mig sammen for at se den, men nu lykkes det – heldigvis!

Den er mærkelig, men underholdene og fyldt med herlige citater Ouch. That is hot. Maybe she's using you to channel some dead lesbian lover. Sounds like my kind of gal. Let me know when you're done with her, yeah? Hæhæ…

Filmen havde potentiale for at kunne gå dybere i det mere filosofiske aspekt, om hvad personlighed er og om og hvordan personligheden evt. er knyttet til individet, eller til hukommelsen og derved ville kunne overføres til en anden krop, som det sker i Erwin Neutzsky-Wulffs roman ”Hjernen”? Men filmen berør kun overfladen, desværre!

Måske opdager jeg mere ved et gensyn, men indtil da skal den have :
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Being John Malkovich er en af mine yndlings 90er-aversioner. Den film tog en hel generation med bukserne nede og blev heldigvis en velforjent succes og gjorde Kaufman og Jonze kendte i bredere kredse. "Efterfølgeren" Adaptation kan i øvrigt også varmt anbefales.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Echelon Conspiracy

Havde egentlig lidt lave forventninger om denne film, men den vidste sig faktisk at være ok. Synes historien var ok bygget op, selvom slutningen var lidt kedelig. Sådan går det jo desværre nogen gange.

3/5

Min dvd-samling

Brugeravatar

Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Brothers

Jim Sheridans helt fantastiske film om krigen i Afghanistan, og de følger det giver for de soldater, som vender hjem. Tobey Maguire spiller fantastisk, og ikke mindst Jake Gyllenhaal. Det her er en film, som gik under huden på mig. Man sidder hele tiden, og kan mærke den ufattelig trykkede stemning igennem hele filmen! Min kæreste var decideret grædefærdig, så noget må den da have gjort!

Fabelagtig film, som tør tage fat på den problemstilling, som ER med hjemvendte soldater fra de forfærdelige steder i verden, hvor den slags her foregår!

Kan i allerhøjeste grad anbefales!

Jeg så den på Bluray med et fremragende DTS-HD lydspor!

Filmen
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Billede
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Lyd
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:
:beerchug:

Senest rettet af RaGa_MuFFiN fre sep 17, 2010 6:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Nu er det vel ikke Susanne Bier der har instrueret Brothers nok derfor den er meget bedre end Brødre ;) her er der en genindspilning der er bedre end originalen

Mvh

MA

Geografisk sted: No longer here
Class of 1984 - Årgang 84 (1982)
Billede
Endnu et gensyn med en "klassisk" 80er film. Class of 1984 er historien om musiklæreren Andrew Norris, der starter et nyt job på en high school med et stort problem. Skolen er plaget af en bande hensynsløse kriminelle elever, der terroriserer andre elever og sælger stoffer til højre og venstre. Skolen har for længst givet op på både problembørnene samt resten af de ellers lydige elever. Norris ryger hurtigt i unåde hos banden, der er ledet af den karismatiske Peter Stegman. Stegman bliver skildret som det kloge elev, der spilder sit talent på at opføre sig som kynisk leder og psykotisk voldsmand. Balladen mellem Norris og gruppen bliver optrappet igennem filmen, der ender i et (for sin tid) gigantisk voldsorgie.

Der er ingen tvivl om at denne film ved dens premiere i 1982 var grænseoverskridende. Filmen har et meget afslappet forhold til vold blandt ganske almindelige unge og det er helt tydeligt, at mange af de voldsomme scener er lavet for at chokere. I dag virker de meget banale for genren af actionfilm, men man kan sagtens fornemme, at filmen og historien er bygget op omkring nøglescener, der udelukkende går efter at overraske og chokere sit publikum.

Det er alt sammen set før, men forskellen mellem denne film og andre skal findes i, at denne film sætter volden i fokus på en ganske almindelig skole, hvor man dengang slet ikke havde den type problemer. Man har prøvet at skabe en stemning, som er genkendelig for dem, der husker Walther Hills klassiker The Warriors. Den film har instruktøren Mark Lester tydeligvis også set, men gudskelov har han ikke lånt mere end lidt stemning og lidt af soundtracket fra bandefilmen fra 1979. Class of 1984 opnår dog samme resultat som The Warriors gjorde. Den serverer nemlig et gedigent los i røven til det amerikanske Reagan samfund, hvor man løste sociale problemer ved at ignorere dem. Desværre er både bandeproblemer og vold blandt elever stadig et tema i dag - og hvad værre er, så er problemerne i dag blevet så store, at mange af de scener der chokerede i denne film virker nærmest harmløse i dag.

Filmen slutter af med et fint studie i hævn, der nærmest blev en subgenre i sig selv for film fra firserne. Jeg havde personligt ikke set filmen siden de glade VHS dage, så det var et underholdende gensyn, som sagtens kan bruges som et tidstypisk studie af start-firserne, men som bestemt også sætter en fed streg under at gårsdagens science fiction nemt kan være morgendagens virkelighed.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 166 67 68 69 7097 Næste

Alle tider er UTC+02:00