DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 2:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 142 43 44 45 4697 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 05, 2010 17:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Brothers (2009)

Jeg så Brothers i biografen forrige weekend - det amerikanske remake af Susanne Biers Brødre. Jeg er ikke nogen stor tilhænger af disse amerikanske remakes af ellers solide ikke-amerikanske film, men Brothers overraskede mig.

Det er en fin film, ærlig, kompetent, sober, og den irske instruktør Jim Sheridan undgår de største faldgruber, som fx at gøre filmen overdrevet nationalistisk eller sentimental. Der spilles ganske vist op til de store følelser, men det er gjort på en forholdsvis usentimental måde med solidt skuespil - også fra de to børn. Filmen er noget flottere i udseende en Biers film, og den tager sig dyrere ud med større fokus på krigen i Afghanistan, men filmens flottere billedside fremstår heldigvis uden alt for meget Hollywoodfernis. Man kan selvfølgelig indvende, at Natalie Portman ikke er lige så troværdig i rollen som husmor som fx en skuespiller som Melissa Leo (Frozen River) - Portman er i mine øjne mere en prinsesse/adventure-type - men hun yder alligevel en fin indsats.

Plottet kender I vel, så jeg vil afslutningsvis blot tilføje, at Brothers ikke er helt på højde med Biers film, men alligevel overraskende god.

Film: 4/6


Top
   
Indlæg: tirs apr 06, 2010 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Stages - filmen om bandet Dúné [2009] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"Tomorrow is the first day in the rest of our lives!" Instruktør Uffe Truust debuterer her med en biopic omhandlende det danske indieband Dúné... Og det er der faktisk kommet en rigtig interessant film ud, som især imponerer ved at være hudløst ærlig og ved at gå meget tæt på de medvirkende bandmedlemmer. Vi kommer helt ind under huden (og tøjet) og følger deres problemer med den svære kærlighed, (para)noia og andre familie-/bandissues. Vi følger bandet igennem to år, fra de stopper på gymnasiet hjemme i Skive og flytter hjemmefra - først til København som viser sig at være for kedelig og senere videre til Berlin. Og hvordan er det nu lige man samler en flyttekasse? Vi følger dem også på turné rundt i verden, fra USA til Japan til Tyskland til lille Danmark - og det er imponerende at følge det unge band efterhånden som de udvikler sig... Udover filmens ærlighed, er dens store force klipningen og redigeringen... Den er helt vildt godt klippet og jeg tør slet ikke tænke på hvor meget råmateriale Uffe Truust har haft adgang til, men det må være en del, for der er godt nok mange (fede) klip i filmen. Respekt for det (selvom jeg gerne havde undværet diller-klippet, hæ!) Og ja, så er der naturligvis en hel masser sprød Dúné-musik som underlægningsmusik, hvilket lige giver det ekstra punch der gør denne film klart anbefalelsesværdig. En af de bedre musikfilm, og klart en af de bedste danske jeg har set.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 06, 2010 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Factory Girl [2006] :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
"I went to a party once, and there was a palm reader there and when she looked at my hand, she just froze. And I said to her "I know. My lifeline is broken. I know I won't live past thirty." ... Og det fik hun ganske ret i Edie Sedgwick der blev kendt som en af Andy Warhols muser... Vi følger Edie fra hun ankommer til New York i 1965 og straks bliver en del af bohemelivet - indtil hun går helt i hundene... Det hele blandet sammen en en kæmpe avantgarde-hedonisktisk-artsy-fartsy ond cirkel... Og det lyder jo ret interessant, hvilket det til dels også er... Desværre er filmen alt for rodet, og vi skal helt hen til umiddelbart før slutningen før den får noget momentum og man begynder at føle for karakterne... Og der er det desværre for sent. Jeg stod af da Hayden Christensen dukkede op som Bob Dylan. Sienna Miller spiller ok som Edie og Guy Pearce gør det også hæderligt som Warhol. Ærgerligt, at selve filmen som helhed ikke er bedre.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors aug 06, 2015 15:17, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs apr 06, 2010 19:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg så "Sådan træner du din drage" med konen + børn (5 + 8 år) forleden. I Cinemaxx fisketovet sal 1 i 3D.

Det var bare helt kanon. Største bio-succes for vores lille famile indtil nu. Vi var alle super underholdt, og nød den 'klassiske' fortælling i et sjovt vikinge-miljø. Og så synes jeg at 3D effekterne bare 'var der' for det meste istedet for at være noget der skulle kastes i hovedt på os hele tiden. Det fungerede super godt, og jeg håber der kommer mange andre 3D film som bruger mediet uden at gå (alt for meget) over gevind.

Billede

Der er lidt at læse her : http://www.filmglad.dk/anmeldelser/Saad ... e_275.html

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tirs apr 06, 2010 21:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Away We Go
Billede

Sam Mendes' seneste film om et par der skal have deres første barn, og alle de bekymringer, glæder og forventninger det indebærer. Det er en sød lille indie/roadmovie som bestemt har sine morsomme og rørende øjeblikke. Sjovt nok føles film slet ikke som Mendes, men den får stadig en anbefaling herfra.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Crazy Heart
Billede

Jeff Bridges fik sin Oscar, og jeg synes det er fortjent. Han spiller rollen som afdanket, alkoholisk countrymusiker meget troværdigt. Desuden synger han selv i filmen, og jeg er ret sikker på at han også selv spiller guitar. Jeg er normalt ikke til countrymusik, men musikken i filmen var faktisk til at holde ud. Efter min mening springer filmen lidt let henover nogle ting, og jeg synes godt den kunne have været en smule længere - men alt i alt en god film.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Mary and Max [2009] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

"Do you have a favourite-sounding word? My top 5 are ointment, bumblebee, Vladivostok, banana and testicle."

Denne lille perle er noget så sjældent som en australsk claymation-film. Vi følger det bizarre, men kærlige pennevenskab imellem 8-årige Mary fra Australien og 44-årige Max fra New York. Deres liv kunne, på overfladen, ikke være mere forskellige... Men der er alligevel mange ligheder og efterhånden som deres venskab udvikler sig bliver de en større og større del af hinandens liv... Og i løbet af de 22 år filmen strækker sig over, oplever vi både den højeste lykke og den dybeste depression. Det hele er fortalt med enorme mængder charme, skæv humor og tragikomisk drama. Visuelt er filmen en flot oplevelse og den narrative form er også dejligt forfriskende. En på overfladen simpel historie, men hovedpersonerne render rundt med nogle heavy issues som iagttages fra en ny vinkel. En interessant film, som fortjener mere opmærksomhed end den oprindeligt fik. Stemmearbejdet sidder også lige i skabet. Bonus-info: Barry Humphries der er fortælleren, er også kendt som Dame Edna (uden nogen sammenligning i øvrigt).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors aug 06, 2015 15:18, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Changeling [2008] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

"Stop calling me that! I'm not your mother! I want my son back! Damn you!"

Clint Eastwoods storfilm har en yderst tragisk handling. I 1928 tager den velfungerende single-mom Christine Collins (Angelina Jolie) på arbejde og da hun kommer hjem er hendes 9-årige søn Walther forsvundet. Heldigvis finder politiet hendes søn efter et par dage, og de bliver genforenet under stor pressebevågenhed... Problemet er bare, at den dreng Christine er blevet genforenet med ikke er hendes søn. Og det er der tilsyneladende ikke andre end hende selv der tror på... Det er en meget følelsesladet film Clinten her har fået skruet sammen, og man bruger det meste af filmen på at undres og græmmes over systemets tilsyneladende komplette inkompetence...

Desværre er filmen med 2 timer og 20 minutters spilletid en anelse for lang, ligesom der er for mange unaturlige stop undervejs. Der var mindst to steder undervejs, hvor filmen gik helt i stå og lagde op til en slutning - for så at gå i gang igen... Det er der som sådan ikke noget galt i, jeg syns bare ikke det var udført knap så elegant her... Men bortset fra det, er det bestemt en seværdig film med en meget vedkommende, tidsløs og tragisk problemstilling. En tåreperser ja, men der er heldigvis tilpas meget kriminalguf til at krimifans også vil være underholdt.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors aug 06, 2015 15:18, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Synecdoche, New York [2008] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"I will be dying and so will you, and so will everyone here. That's what I want to explore. We're all hurtling towards death, yet here we are for the moment, alive. Each of us knowing we're going to die, each of us secretly believing we won't."

Manden med den krøllede hjerne, Charlie Kaufman, er kendt for sine meget komplekse screenplays (Being John Malkovich, Adaptation & Eternal Sunshine of the Spotless Mind) og debuterer med Synecdoche, New York som instruktør... Og filmen er heldigvis nøjagtigt ligeså vidunderligt kompleks som jeg havde håbet på. Vi har at gøre med seriøst indviklet historiefortælling der trækker kraftigt på symbolisme, underfunding pseudo-handling og intense metafortællinger svøbt ind i drømmesekvenser... Vi følger Caden Cotard (fænomenalt spillet af Philip Seymour Hoffman), en teaterinstruktør fra New York der på overfladen lever et godt bohemeliv med sin familie. Men Cotard er dybt neurotisk og bange for at miste. Han er også hypokonder og er besat af at læse dødsannoncer. Og hans datter laver grøn bæ. Han græder også under sex og er til fals for lidt for mange fristelser. Efterhånden som hans verden bryder sammen får han et legat der gør ham i stand til at opsætte et gigantisk teaterstykke omhandlende hans eget liv... Langsomt, men sikkert, nedbrydes grænsen imellem virkelig og teaterstykke og som årene går synker Cotard længere og længere ind i grænselandet imellem fantasi og virkelighed -the inbetween.

Det lyder alt sammen håbløst pretentiøst, men det er det ikke - overhovedet. Det fungerer, som kun Kaufman kan få det til at fungere og dette er tæt på at være et mesterværk.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors aug 06, 2015 15:19, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Frozen River [2008] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:


"Jimmy, I told you not to bring no more half frozen people in here off the river!"

I denne smalle, indie-film følger vi to kvinders kamp for deres børn. De lever begge under fattigdomsgrænsen i en afsidesliggende by på grænsen imellem USA og Canada hvor der absolut ikke sker en skid og racismen lever i bedste velgående... Det er en evig kamp at overleve, og bare det at skaffe penge til mad til børnene er et stort problem... Så da chancen for nogle hurtige penge byder sig, er kvinderne ikke sene til at gribe chancen og smugle illegale indvandrer over den tilfrosne flod... Det er hård socialrealisme der er både nervepirrende og vedkommende. Filmen er skudt for et (efter amerikanske standarder) håbløst lille budget, og dette ses i de mange scener med håndholdt kamera... Udover begyndende søsyge, giver det håndholdte cam også filmen en benhård realisme som havde været svær at fange med et almindeligt kamera... Der er heller ingen specielle effekter i filmen, men det gør ingenting når realiteterne er så grusomme som de er her... En langsom, men dybt gribende film med flot skuespil og unik stemning. Kan anbefales.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors aug 06, 2015 15:20, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn apr 11, 2010 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
DeathPosture skrev:
Det fungerer, som kun Kaufman kan få det til at fungere og dette er tæt på at være et mesterværk.

Ikke bare "tæt" på... Det ER et mesterværk. ;)

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: man apr 12, 2010 23:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Tin Cup R1US
”Now THAT was a defining moment. And the definition was "shit." - Romeo Posar
Filmen:
En romantisk komedie hvor golf spiller en stor rolle, lyder måske ikke som det mest åbenlyse valg. Men det er nu stadig hvad vi får her.
Billede
Roy McAvoy (Costner) er en driving range pro, som han nogen dejlig whitetrash vaner og venner. En dag kommer der så en ny kunde i hans shop, en psykolog, som gerne vil lære dette dejlige spil. Molly Griswold (Russo) er faldet for McAvoys store rival, David Simms (Johnson), men er sådan set også ved at falde for McAvoy, så vi har vores klassiske tre vejs drama her. Simms er en pro tour spiller, og derfor mener McAvoy at det bedste måde at vinde dames mand på, er at vinde US Open, så sammen med hans trofaste Caddy Romeo (Marin) går han i gang med denne episke quest.
Billede
Læg mærke til 2010 US Masters vinderen i baggrunden her.
Det er klart at jeg som wrestling fan, for en stor lyst til at starte et SAME OLD SHIT! Chant af denne film, fordi der er intet nyt over historien, og den eneste grund til jeg ser den, er fordi der er en masse gode golf scener med. Fordi det er en run of the mill kærlighedshistorie, kvinden indser at det er den forkerte hun er med, men er det for sent, og kan han elske hende, og alt sådan noget pjat.
Billede
Men fordi jeg er en sucker for golf vil jeg give den en karakter lige over middel.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Billede:
DVDen er fra 97, sommeren 97. Det ses meget tydeligt, der er faktisk alle de problemer der kan være. Dog dejlig vi får både en WS og en PS version. Der er uskarphed, der er masse er gryn, der er dog ingen DNR og EE. Men bare et overall meget grimt billede med en masse skidt på, tydeligt det er fra en tid hvor man var ligeglad med sådan noget.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Lyd:
Der står DD 5.1 bag på, og det er da også det forstærkeren finder, men der kunne lige så godt have stået 1.0 fordi der kommer faktisk kun lyd centeren. Ikke at der er mange scener som indbyder til den store lydudfoldelse, men faktum er at de scener hvor man kunne bruge det, bliver det brugt så ringe at det kunne være lige meget. Utroligt at der er sket så meget på så få år.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Ekstra:
Ingen ting. Tror ikke engang der er en menu herpå…
Det vil sige:
Billede
Dette er desværre den eneste udgave af denne film på markedet nu. Hvis der skulle komme en BD udgave vil jeg ikke udelukke at jeg kunne finde på at købe den, men hvis i overvejer denne dvd, skal i finde den meget billigt, ellers vent.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs apr 13, 2010 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
The Ruins ( 2008 )
Set d.13/04-10
DVD
HD-Projektor
5.1 Surround
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=t-F3K3qawpU

Billede

Nu skal vi så til noget man ser meget, meget lidt til i horrorgenren - farlige planter...ja...jeg ved det godt..alarmklokkerne bimler for fuld skrue!
Nu har jeg set to film der omhandler dette emne og det er The Little Shop of Horrors fra 1960 ( og det var ikke en rar oplevelse ) og The Ruins fra 2008 (baseret frit efter Scott B. Smiths bestselle ). Carter Smith debutfilm er heldigvis bedre end forventet.
Fire venner er på ferie i Mexico og undervejs møder de tyskeren Mathias hvis bror er forsvundet i junglen under udgravningen af nogle Mayaruiner, og Mathias overtaler de fire venner til at tage med. Vi ved alle at det helt sikkert vil vise sig at være en meget dum beslutning, for junglen og udgravningen er selvfølgelig ikke noget man skal spøge med.
The Ruins er hverken rigtig uhyggelig eller skræmmende men tilgengæld underholdende og fint spillet. Den farlige flora i de gamle ruiner er mere til grin end noget andet men heldigvis har den en sekundær rolle i filmen. Det primære er nemlig vennernes desperate kamp for overlevelse og det psykologiske spil imellem dem virker helt suverænt - især da de begynder at miste forstanden og chancerne for komme væk bliver mindre og mindre. Et andet plus er at filmen er smukt fotograferet on location og at det hele sker i bagende jungle sol og ikke i dis og mørke som ellers er hvad man er vant til i denne genre. Helt sikkert et friskt pust og interflora´s slogan "Husk, hvad blomster kan gøre" får også en helt ny betydning...

Fimen: 3/5 chainsaws.
Billede: 4/5.
Lyd: 4/5.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tirs apr 13, 2010 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
rammy skrev:
interflora´s slogan "Husk, hvad blomster kan gøre" får også en helt ny betydning...

Ha ha ha ha :laugh:
Den ser herligt kitchet up (med overraskende fede locations). Den skal tjekkes når den kommer til foræringspris. Tak for anmeldelsen Rammy.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 13, 2010 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
DeathPosture skrev:
rammy skrev:
interflora´s slogan "Husk, hvad blomster kan gøre" får også en helt ny betydning...

Ha ha ha ha :laugh:
Den ser herligt kitchet up (med overraskende fede locations). Den skal tjekkes når den kommer til foræringspris. Tak for anmeldelsen Rammy.


Selv tak. Jeg fandt den for 50 kr.- i Blockbuster.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: ons apr 14, 2010 22:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Billede

Min umiddelbare mavefornemmelse var, at den mest af alt virkede som et afsnit af ”The Twilight Zone”. Den var bare usandsynlig langsom. Ikke at ”langsomt” betyder noget dårligt for film i almindelighed. Her var langsomheden bare benyttet som en stemningsskaber. Ikke til at skabe frygt eller gysen som langsomheden er eminent til i denne genre. Her bliver der bare ingenting skabt. Desværre.

The House of the Devil er ikke en Horror film i gængs forstand… det er en stemningsfilm. Den gjorde ikke indtryk på mig overhovedet til trods for, at de tidlige 80´er var rigtig godt genskabt. Selvfølgelig er der blod men det er først til allersidst.

Filmen er optaget på Super 16 formatet og produceret på hvad der ligner en månedsløn, hvilket man overhovdet ikke kan se. Og det er flot i sig selv. Men det hjælper ikke filmen. Desuden ligner hovedrolleinderhaveren helt fantastisk meget Karen Allen.

Blot en lille sidebemærkning. Igen, igen ser vi en Volvo som er de amerikanske films fortrukne bilmærke sammen med Saab. Hold da kæft, hvor er Volvo som bilmærke blevet valgt rigtig, rigtig mange gange de amerikanske film. Det er helt utroligt!

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 142 43 44 45 4697 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team