DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 4:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
 Titel: 5 hatte
Indlæg: lør jun 08, 2002 0:14 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
Phantom Menace fik 4 hatte af Bogart - det husker jeg tydeligt, fordi jeg undrede mig over det!

Men hvis i så anmeldelsen af Episode II i Bogart, så bed i sikkert også mærke i denne udtalelse:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Ole Michelsen sagde i sin ameldelse:
"Jar Jar Binks, som hardcore Star War-folket hader, kan jeg også lide, fordi han repræsenterer den humor, der er altfor lidt af i Klonernes angreb. Det virker som om Lucas har taget kritikken til efterretning. Jar Jar Binks er næsten skrevet ud af manuskriptet.<hr></blockquote>

- Altså har Ole en hel anden vudering af Star Wars universet end de fleste af os andre.

Med undtagelse af Star Wars anmeldelserne anser jeg Ole's mening som noget af det ypperste inden for filmkritik!

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>Når man tænker på at både (så vidt jeg husker) Menace og Clones fik tre hatte så synes jeg da det sætter tingene mere i perspektiv - at Ole fx mener at Empire er ligeså god som Menace</strong><hr></blockquote>

Chatiz, du kan da ikke sammenligne gamle karakter og nye karakter på den måde du gør mellem Phantom Menace og Empire, og så bagefter drage en endegyldig konklusion - i og med at karakterene er givet på forskelligt grundlag og i forskellig tid.

Det kan sammenlignes lidt med Toy Story-filmene da de blev anmeldt i sin tid i Bogart. "Toy Story 1" fik 5 hatte, mens "Toy Story 2" kun fik 4, til trods for at Ole faktisk, syntes at to'eren var bedre end etteren. Det kræver ikke megen logisks tænkning for at kunne forstå hans hatte-valg i Toy Story-filmenes tilfælde, fordi TS1 jo var afsindig banebrydende, hvilket TS2 ikke var (derfor den højere karakter til TS1). Anyway, min pointe er at der ligger mere bag Oles hattegivning end selve handlingen af filmen. Men som jeg startede med at skrive i dette indlæg så kan Ole jo godt lide Jar Jar Binks, så det kunne måske meget vel tænkes at han rent faktisk bedre kan lide Episode I fremfor Episode V!?!?!

[ 08-06-2002: Indlæg rettet af: simpson ]</p>


Top
   
 Titel: 5 hatte
Indlæg: lør jun 08, 2002 14:27 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>
Chatiz, du kan ikke sammenligne gamle karakter og nye karakter på den måde du gør mellem Phantom Menace og Empire - i og med at de er givet på forskelligt grundlag og i forskellig tid.
</strong><hr></blockquote>

Kære Jakob. Der var da kun to år imellem så vidt jeg husker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ... og hvorfor skulle man ikke kunne sammenligne? Det er jo samme genre/type film og hvor jeg fx ville give dig ret i at en sammenligning af Babe og Pigen på Broen (der begge fik fem) ville være omsonst synes jeg da sagtens man kan sammenligne to film i samme saga med så kort mellemrum!

Hvornår skulle man så sammenligne? Heller ikke mellem AotC og tPM, hvor han altså fandt sidstnævnte bedst? Hvornår kan man så?

... anyway: Ole er (bortset fra SW) fantom [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] !


Top
   
 Titel: 5 hatte
Indlæg: lør jun 08, 2002 14:44 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>

Kære Jakob. Der var da kun to år imellem så vidt jeg husker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ... og hvorfor skulle man ikke kunne sammenligne? Det er jo samme genre/type film...
Hvornår skulle man så sammenligne? Heller ikke mellem AotC og tPM, hvor han altså fandt sidstnævnte bedst? Hvornår kan man så? </strong><hr></blockquote>

Kære Chatiz [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Som jeg skrev i eksemplet, så er der forskellige ting der spiller ind i hatte-karakteren, og man kan ikke altid se ud fra karakteren hvilken film han synes er bedst (se eks. med Toy Story filmene i min forgående indlæg). Du sammenligner jo Phantom med en SE-udgave af den første triologi. Well, all I'm saying er bare at det ikke er sikkert at han kan lide SW1 bedre end SW5, selvom hatte-givningen umiddelbart kunne se sådan ud. Jeg tror nemlig personligt at han gav SW1 en xtra høj karakter fordi den er så flot visuelt og banebrydende med CGI. Jeg kunne meget vel tage fejl, men jeg kunne altså også have ret...

Cheers [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
 Titel: 5 hatte
Indlæg: lør jun 08, 2002 15:45 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Kære kære Jakob: Helt okay [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

...og jeg kan da også godt se din pointe. Jeg synes jo bare at man bør kunne sammenligne film i samme dobbelttrilogi [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] . Hvis jeg skulle give karakterer af de fem film skulle de sådan ud (alt i alt)
<ul type="square">[*]TpM: Fire stjerner[*]AotC: Seks stjerner[*]AnH: Seks stjerner[*]tESB: Seks stjerner[*]RotJ: 5½ stjerne[/list] Og ud fra det viser jeg jo fx. at jeg synes 1'eren er den dårligste hvilket jo er logisk nok - men fordi 1'eren var så banebrydende og "ny" kan du da have ret - det er faktisk meget sandsynligt. En stor kunst som anmelder er jo at se ud over den enkelte tid man står i og det har Ole måske ikke helt gjort i denne situation [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

At Toy Story 2 vitterligt er langt bedre end 1'eren både handlings- og animationsmæssigt gør så at jeg gerne havde set fem hatte til den også [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] !!! [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img]

[ 08-06-2002: Indlæg rettet af: Chatiz ]</p>


Top
   
 Titel: 5 hatte
Indlæg: lør jun 08, 2002 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Chatiz umiddelbart ville jeg altså tro, at de første star wars var mere banebrydende, end TPM var det.
Just my point of view.

-k


Top
   
 Titel: 5 hatte
Indlæg: lør jun 08, 2002 20:21 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>Chatiz umiddelbart ville jeg altså tro, at de første star wars var mere banebrydende, end TPM var det.
</strong><hr></blockquote>

Jamen det kan jeg da kun være enig med dig i. Nu var det ikke pointen af mine sidste indlæg så jeg forstår ikke helt dit behov for svar, men okay [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ... det var også mere CGi-ment, som følge af den lille "snak" mellem Jakob og jeg...

... men når jeg læser mit fortløbende indlæg igen kan vi da hurtigt blive enige om at du har ret hvis du hiver sætningen ud af sammenhængen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] .


Top
   
 Titel: 5 hatte
Indlæg: lør jun 08, 2002 21:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Ja ok, jeg læste nok ikke de forgående indlæg grundigt nok i gennem. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Sorry

-k


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team