DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 9:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man maj 13, 2002 0:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Nu har vi snakket lidt om programmet DVD Profiler og selvom mange folk herinde har deres DVD samlinger der så man kan se dem, så tænke jeg på hvor store jeres filmsamlinger egentlig er i det hele taget?

Begyndte man eventuelt først da DVD kom frem, eller har man samlet på VHS i mange år før det. osv. osv.

Personligt kan jeg sige at min filmsamling lige har haft 10 års jubilæum. VHS samlingen begyndte i foråret 1992, LaserDisc samlingen i efteråret 1996 og DVD samlingen i efteråret 1999.

Den har skiftet meget udseende da jeg har solgt mange af mine film. En overgang havde jeg et overforbrug af købte VHS film, og det har gjort at mange at dem er blevet solgt fordi jeg synes at de ikke var interessante nok til at have i min samling.

Også ved LaserDiscene er der sket meget, da jeg solgte mange af dem da jeg fik DVD.

Så min samling ser sådan ud lige nu:

<ul type="square"> [*] 81 DVD'er[*] 126 VHS'er[*] 36 LaserDiscs[*] 72 videobånd med film optaget fra Tv. Størstedelen er ældre film især optaget fra TCM. I blandt alle disse bånd er også Tv-serien Venner (alle de afsnit der indtil videre er blevet vist på TV2), og serien Spin City (kun de første 100 afsnit - indtil Michael J. Fox stoppede)
[/list]

Hvad med jer?

[ 13-05-2002: Indlæg rettet af: Silent Bob ]</p>


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2002 6:53 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Silent Bob:
<strong>Hvad med jer?
</strong><hr></blockquote>

Min unge alder taget i betragtning har jeg ikke kunne samle i så mange år, men film og musik har alrid været min første pririotet når der skulle købes. Men indtil for et par år siden var købetaf en ny film hver anden måned stort, så min ydmyge samling ser således ud:

<ul type="square">[*]35 VHS bånd[*]120-130 (har ik lige talt de sidste par dage [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) DVD'er[*]0 Laserdiscs[*]7-8 optagede filmbånd, som jeg dog ikke går meget op i [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [/list]

(vel at mærke er dette kun film jeg tæller med og ikke tv serier, fodboldbånd m.v.)

... det er ikke meget men DVD'erne hjælper da lidt på det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2002 9:12 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Jeg vil skyde på, at min samling ser således ud:

LD'er er nede på ca 140 styk
DVD er oppe på 300 +
VHS - de fleste blev smidt ud, da jeg flyttede for et år siden = ca 2-3 stykker tilbage, til at optage diverse programmer - ikke til at gemme !


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2002 10:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør dec 01, 2001 2:01
Indlæg: 1656
Geografisk sted: Vejle
Min samling er ikke vanvittig stor endnu, jeg begyndte først at samle for alvor sidste sommer.

PT. ser det sådan ud:

<ul type="square">[*]DVD: 42[*]LD: 0[*]VHS: Det har jeg ikke helt styr på, der er vel en 20-30 stykker, men jeg har ikke brugt dem i lang tid![/list]


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2002 11:49 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Silent Bob:
Hvad med jer?
<hr></blockquote>

Min samling er pt. ved at ændre karakter forstået på den måde at de film som jeg ser igen og igen, og som bare skal indgå i samlingen er ved at blive skiftet ud fra VHS til DVD. Næsten alt nyt som kommer ind er på DVD hvis det altså findes på DVD. Mit seneste video indkøb var dog Indiana Jones trilogien - 3 stk. til 50 kroner stykket. Men pt. ser samlingen således ud.
[*]480 VHS Bånd[*]103 DVD Film[*]320 VHS Optagelsesbånd

Jeg er dog pt. i gang med at rydde kraftigt ud i samlingen pga. pladsmangel. Når jeg har så mange optagelsesbånd skyldes det at jeg på et tidspunkt boede i kbh. og kun kunne tage DR + TV2 samt Sverige 1+2, hvilket der jo ikke er meget fornøjelse ved, derfor optog familie,venner og bekendte diverse programmer for mig bla. fra Discovery, National Geographic, TV3 osv. Endelig må jeg desværre krybe til korset og indrømme at jeg på et tidspunkt havde hele beverly hills 90210 serien på video - samtlige 210 afsnit. Det fyldte altså også 42 VHS bånd af 4 timers varighed. Så hurra for DVD´er - det fylder jo ingenting!!!. Tænk bare en hel sæson af Sex & The City på 2 skiver, eller Buffy på 6 skiver. Eller tag nu bare Star Trek, hvem tør regne ud hvor meget alle episoderne ville fylde på VHS!!!

Hilsen Filmfreak

[ 13-05-2002: Indlæg rettet af: Filmfreak ]</p>


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2002 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 30, 2002 1:01
Indlæg: 319
Geografisk sted: Ministerboligen
Jeg kan ikke rigtigt huske, hvornår jeg begyndte at samle på vhs'er, men jeg tror det var i slutningen af 80'erne. Laserdisc var vel fra omkring '94 el. '95. Dvd'erne er fra '99 tror jeg nok.

VHS: 550+
LD: ca. 250
DVD: 450+ (jeg bruger dvdaficionado istedet for dvdprofiler min samling )
VCD: 19

uoriganle med div. dokumentar, film, tv-serier ca. 120.

Der er dog nogle gengangere i min samling. F.eks. har jeg Cannibal Ferox på dvd, vcd og ld; Army of Darkness på vhs, ld og dvd. Det er dog ofte pga forskellige udgaver som f.eks. med Dawn of the Dead som jeg har i tre udgaver på dvd, en på vhs og en på ld.


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2002 23:26 
Offline

Tilmeldt: ons aug 29, 2001 1:01
Indlæg: 479
Geografisk sted: Dk
Ja min samling ser nogenlunde sådan ud.

DVD ca 120
VHS ca 200

Jeg køber stadig VHS, men det er kun ældre film ( slut 80'er /start 90'er film)
Alle nye film bliver købt som DVD. Jeg kan ikke helt få mig selv til at give 200 for en DVD ,når jeg kan få den til 50 kr, som VHS.
Især når der er tale om film som er fra før 5.1
og ikke burde koste 200 kr som DVD.


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 0:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Filmfreak:
<strong> [*]320 VHS Optagelsesbånd </strong><hr></blockquote>

Vildt! [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img] [img]images/smiles/converted/nuts.gif[/img] [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img]

Hvordan har du dog plads til dem? Jeg har nok problemer med mine 72 [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 0:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har samlet på DVD-film siden september 1999, hvor jeg købte min første afspiller (Denon 2500 - som jeg i øvrigt har endnu), sammen med Det 5. Element og Starship Troopers. Jeg har siden da haft en masse film ind og ud af samlingen, men den er i øjeblikket på 175 stk., hvilket kan ses af min Profiler-samling, der faktisk altid er 100% opdateret.

Udover min DVD-samling har jeg en masse gamle VHS-er med film - både originale (ca. 30) og kopier/tv-optagelser (ca. 250 med 2 film på næsten alle). Alle mine bånd er fra 1985-1999 - også kaldet tiden før DVD åbnede mine øjne - det var dengang, det var "sjovt" at leje film hos den lokale videopusher og så eller kopiere dem vha. 2 videoer - med mindre de var udstyret med macrovision. Jeg har ikke overspillet et bånd i 3 år, jeg har ikke købt en VHS-film i 3 år, jeg har ikke optaget en film fra tv (med gemme som formål) i 3 år og jeg har ikke lejet en film i 2 år. Hvorfor? DVD! Jeg køber det, jeg vil se, og vil jeg ikke eje filmen, så sælger jeg den igen på Netauktion eller QXL.

Som et lille kuruosum vil jeg nævne, at jeg var over et år om at pakke alle mine gamle VHS-bånd ud, da jeg flyttede i efteråret 2000 - for hvad skulle jeg med dem?

LD har jeg aldrig haft, så der kan jeg ikke være med.


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 0:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg har lige pakket alle 500 videobånd ned og sat dem i kælderen... Nu er den epoke forbi!


Ellers ser perioderne sådan ud :

1987 BetaMax
1989 VHS
1992 Laserdisc
1998 DVD

Hvor BetaMax'en har været skrottet i mange år, ja så virker alt andet stadigvæk. Video'en har dog været skiftet ud et par gange siden.

Ellers ser samlingen ca. sådan ud :

Ca. 550 gl. videobånd
22 Laserdiscs (Har desværre solgt en masse)
ca. 230 Dvd'ere

Og det er vist det hele

[ 14-05-2002: Indlæg rettet af: Abildtrup ]</p>


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 07, 2002 2:01
Indlæg: 1187
Geografisk sted: Danmark
Der er vel efterhånden ca. 300 DVD´er i min samling.

VHS, hvad er det..???

[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Spøg til side. Jeg har en enkelt VHS box tilbage og det er Starwars Spec edition. Resten af VHS samlingen er solgt for lang tid siden.


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs dec 04, 2001 2:01
Indlæg: 645
Geografisk sted: Kbh
Jeg har både dvd og LD.

DVD: 117
LD: ca 825

for en gennemgang af min filmsamling, slå et smut forbi min HP:
Min filmsamling, både dvd og laserdiscs
mvh
Troels

[ 14-05-2002: Indlæg rettet af: troelsfilm ]</p>


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 17:27 
Offline

Tilmeldt: tors mar 21, 2002 2:01
Indlæg: 410
Geografisk sted: Aalborg
Har aldrig samlet på LD og VHS, men jeg begyndte at samle på DVDer i december 1999. Fik faktisk først min afspiller (Sony DVP-725) i juni 2000 [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg har pt. 213 film på DVD. (min samling)


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Jeg har samlet på Vhs et stykke tid før dvd, men aldrig fået købt Laserdisc. Min samling ser på nuværende tidspunkt sådan ud:
1300 Vhs bånd
400 Dvd
100 Video cd
+ ca 500 Vhs optagebånd med 2 film på hver.
Mange af mine Vhs titler er ret så sjældne så jeg nænner ikke at skille mig af med dem.
det er titler som Rædslernes Grønne ø, Rædslernes Hotel.ZombieMassakren.Emanuelle på Safari.Emanuelle i Amerika.Rædslernes blodige by.Zombiernes by.Slagtehuset ved Kirkegården og ligende maleriske titler og jeg nænner som sagt ikke at skaffe mig af med dem da de har taget mig utroligt lang tid at finde og få lov til at købe.Tonsvis af gamle støvede kældre og skumle videobikse har jeg kæmpet mig igennem for at finde dem, så de bliver sående...dvd eller ej
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2002 21:21 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
Det skrev Ibzen:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr> Min samling ser på nuværende tidspunkt sådan ud:
1300 Vhs bånd
400 Dvd
100 Video cd
+ ca 500 Vhs optagebånd med 2 film på hver.
<hr></blockquote>

Så kan jeg godt se at jeg ikke skal klage over mine pladsproblemer, og tro mig jeg kender følelsen af at stå med tårer i øjnene når man endelig efter at have gennemstøvet adskillige meter hylder,krybber,reoler whatever i diverse videohandlere og støvede antikvariater og man så endelig fandt et eksemplar af lige netop den film man havde været på jagt efter i månedsvis. Snøft.

Der går også langt tid før jeg får skilt mig af med mine vhs bånd, og så længe mange ældre film ved deres udgivelse på dvd måske kun indeholder et sølle DD 2.0 lydspor og ingen ekstra features smider jeg ikke 150-200 kroner efter en ældre film for så kan jeg ligeså klare mig med filmen på VHS indtil jeg kan få den i en ordentlig udgivelse.

Jeg håber ikke at jeg er den eneste som bliver irriteret over at man først køber filmen i en udgave, så udgives en anden og bedre udgave 4 måneder senere for så at blive fulgt op af en Special Edition lidt senere . Det er sgu´da frustrerende.

Hilsen Filmfreak

PS. Ibzen. Gode råd til opbevaring af VHS båndene modtages gerne..

[ 14-05-2002: Indlæg rettet af: Filmfreak ]</p>


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team