DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 9:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: tors feb 14, 2002 1:45 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 27, 2001 1:01
Indlæg: 97
Geografisk sted: Det flade Amager
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat
Citat:
Hvad med en tipskupon, måske er der nogen ( tonny eller rasmus)der vil sponsere en lille præmie til den med flest rigtige.


Sådan en konkurrence har David Bjerre lavet på sit website: http://www.lastminuteprod.dk/oscar

Den startede for et stykke tid siden, og man kunne også vinde for flest korrekte nomineringer.

Ellers skriver David om sin novellefilm Gabriels Ord og hvis man erstatter oscar med shuqi, får man en database over alle Shu Qis film. Ifølge basens ophavsmænd, ser hun både godt ud og kan agere. Ovenikøbet havde hun fået rollen som den Jen Ju i Tiger/Drage filmen, men måtte melde afbud pga en reklame kontrakt - var hun mon sur på sin agent?


Top
   
Indlæg: lør feb 16, 2002 20:41 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Så er der måske nyt håb for os der håber, at LOTR vil sejre over A Beautiful Mind ved Oscar-uddelingen.

Som du kan læse her! har ABM ihvertfald ikke fået en god modtagelse ved Berlinaden der for tiden jo står på lidt syd for grænsen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Efter sigende skulle de fleste finde den kedelig og kun værd at se pga. Russel Crowe... så lad os håbe at Akademiet vil lytte lidt til deres europæiske kolleger [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: lør feb 16, 2002 21:08 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
I øvrigt er her et link til OscarWatch.com's spændende "duel" mellem LOTR og ABM.

Læs den og du kan kun blive klogere på årets close race [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man mar 04, 2002 22:50 
Offline

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 132
Geografisk sted: Århus
Er jeg den eneste som savner et par nomineringer til Tim Burton's Planet of the Apes? Personligt så har jeg ikke set en film i år, som har bedre make-up. Aberne var jo helt fantastisk lavet.

Men som så mange andre herinde, så tror jeg heller ikke at LotR:FotR vinder særlig mange af de gyldne statuetter, og jeg har på fornemmelsen at det ikke bliver de "store" priser som den vinder.
De priser som jeg har størts tiltro til at den kan vinde er følgende: Bedste mandlige birolle, bedste fotograf, bedste lyd, bedste sang og bedste score.


Top
   
Indlæg: man mar 04, 2002 23:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
[img]images/smiles/converted/clap.gif[/img] Velkommen til Importante [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img]

Er du den Importante, der har slået sine rødder på GR?

Men jeg vil give dig delvis ret mht. POTA. Fantastiske aber - tynd historie. Dog stor tak til den, der valgte IKKE at sminke Estella Warren [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Det giver dog stadig max én nominering.


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2002 0:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Ja, velkommen til [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Jeg kan kun tilslutte mig. Jeg måbede også da Planet of the Apes ikke var blandt de nominerede. Og især da det er Rick Baker. Hvad har han hjemme på kaminhylden? En 5-6 Oscars? Det er jo ikke ligefrem make-up der er lavet af en helt ny og ukendt fyr.

[ 04-03-2002: Indlæg rettet af: Silent Bob ]</p>


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2002 7:43 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Silent Bob:
<strong>Ja, velkommen til [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Jeg kan kun tilslutte mig. Jeg måbede også da Planet of the Apes ikke var blandt de nominerede.
</strong><hr></blockquote>

Jeg kan kun være enig´, det er mærkeligt, men måske har akademiet sagt "okay i år giver vi ikke Baker en Oscar for noget der ligner hvad han har gjort tidligere..." ... for POTA-makeuppen er måske ikke helt så original som fx. LOTR og AI der er blandt de nominerede i denne kategori...

Og i øvrigt: Baker har i alt seks Oscars helt præcist [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2002 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
[img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] SÅ SKAL DER QUIZZES! [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

CinemaZone har også i år den helt store Oscar-quiz fremme. Den kan findes her: http://www.cinemazone.dk/oscars2002.asp

Vinderen modtager intet mindre end 4 DVD'er, 4 biofribilletter, 2 plakater og et soundtrack. Nåh - hvad venter vi på - en af os lommefilmgenier må da kunne klare den... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg tror dog, at jeg liiiige tænker over mine svar et par dage endnu [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2002 16:27 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong> [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] SÅ SKAL DER QUIZZES! [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

CinemaZone har også i år den helt store Oscar-quiz fremme. Den kan findes her: http://www.cinemazone.dk/oscars2002.asp
</strong><hr></blockquote>

Tak skal du have [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Det er sådanne links jeg plejer at undlade at poste så der er færre om budet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons mar 06, 2002 14:59 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Det Oscarræs er blevet 100% åbnet igen efter Moulin Rouge totalt overraskede i weekenden i lørdags og vandt PGA'en... så nu er der mere eller mindre dødvande mellem ABM, LOTR og MR!...

Dette års "ræs" er ikke underligt blevet kaldt til tætteste i årtier.

Læs mere om spekulationer, vurderinger, nyheder og meget meget mere på OscarWatch.com!


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2002 1:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Så har det store australske bookmakerfirma Centrebet oplyst deres odds på de største Oscar-kategorier. De er som følger:

Best Picture - Winner
A BEAUTIFUL MIND 1.55
THE LORD OF THE RINGS, The Fellowship of the Ring 2.30
MOULIN ROUGE 10.00
IN THE BEDROOM 12.00
GOSFORD PARK 21.00

--------------------------------------------------

Best Actor - Winner
CROWE, Russell (A Beautiful Mind) 1.65
WASHINGTON, Denzel (Training Day) 2.75
SMITH, Will (Ali) 3.75
PENN, Sean (I Am Sam) 17.00
WILKINSON, Tom (In The Bedroom) 17.00

--------------------------------------------------

Best Actress - Winner
SPACEK, Sissy (In the Bedroom) 1.30
KIDMAN, Nicole (Moulin Rouge) 4.50
BERRY, Halle (Monster's Ball) 5.00
DENCH, Judi (Iris) 10.00
ZELLWEGER, Renee (Bridget Jones's Diary) 34.00

--------------------------------------------------

Best Supporting Actor
BROADBENT, Jim (Iris) 2.10
MCKELLAN, Ian (The Fellowship of the Ring) 2.60
KINGSLEY, Ben (Sexy Beast) 3.00
VOIGHT, Jon (Ali) 9.00
HAWKE, Ethan (Training Day) 14.00

--------------------------------------------------

Best Supporting Actress - Winner
CONNELLY, Jennifer (A Beautiful Mind) 1.10
MIRREN, Helen (Gosford Park) 6.50
SMITH, Maggie (Gosford Park) 11.00
WINSLET, Kate (Iris) 13.00
TOMEI, Marisa (In The Bedroom) 13.00

--------------------------------------------------

Best Director
HOWARD, Ron (A Beautiful MInd) 2.10
JACKSON, Peter (The Lord of the Rings) 2.15
ALTMAN, Robert (Gosford Park) 5.00
SCOTT, Ridley (Black Hawk Down) 12.00
LYNCH, David (Mulholland Drive) 26.00

Det eneste, der kommer lidt bag på mig, er, at Ron Howard er "favorit". Jeg ser det som mere sandsynligt, at Jackson eller Altman får den statuette.

[ 06-03-2002: Indlæg rettet af: Yoda ]</p>


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 1:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong> Dette års "ræs" er ikke underligt blevet kaldt det tætteste i årtier. </strong><hr></blockquote>

Og det inspirerede jo mig til at kigge på årets største filmpriser indtil videre. For at se hvordan der hele står til.

Jeg har taget priserne: Golden Globe, American Film Institute, Producer's Guild, Golden Satellite, Bafta, og kritikerpriserne fra New York, Los Angeles, National Film Critics, Broadcast Film Critics, National Board of Review, Chicago, San Diego, Las Vegas, Boston og endelig Online Film Critics.

Det er 15 af de største. så mangler vi Independent Spirit Awards (d. 23 marts), Director's Guild (d. 9 marts), og selvfølgelig Academy Awards (d. 24 marts)

Det er 17 priser til en "bedste film" (da Golden Globe og Satellite giver til både drama og komedie/musical). Vi starter med at kigge på hvilke film der har vundet for bedste film.

Nr. 1- Moulin Rouge og Mulholland Drive har hver vundet 4 gange. Mulholland Drive er ude, da den ikke er Oscarnomineret til bedste film.

Nr. 2- A Beautiful Mind, In the Bedroom, The Lord of the Rings og Memento har hver vundet 2 gange. Her er kun Memento ikke nomineret til bedste film.

Nr 3- Den sidste pris for bedste film gik til Ghost World.

Og det er så værd at bemærke at den sidste nominerede, nemlig Gosford Park, ikke har fået en pris for bedste film. Så den smider vi ud! Gosford Park har ingen chance.

Hvis vi skal kigge på denne statistik så vinder Moulin Rouge Oscaren. Men, men, men det går jo ikke altid efter statistikken. Tag f.eks sidste år. Der stod Almost Famous som nr. 1 med 4 priser for bedste film, mens Gladiator og Crouching Tiger Hidden Dragon hver havde 3.

Og hvad betyder alt dette her så?? Ja, det betyder at vi ikke er blevet klogere [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img]

Men jeg vil for første gang gætte. Jeg har ikke ville gætte på hvem der vinder for bedste film, fordi det er så tæt. Man kunne sige at de vælger den nemme løsning (som sidste år), at give den til den største og mest populære film. Ja, så bliver det Lord of the Rings. Men jeg vil vælge at gætte på Moulin Rouge. Hvorfor? Ja, mit gæt er ligeså godt som jeres - og er det ikke dejligt at dette års Oscarræs er så tæt?


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 7:49 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Silent Bob:
<strong>
Men jeg vil vælge at gætte på Moulin Rouge. Hvorfor? Ja, mit gæt er ligeså godt som jeres - og er det ikke dejligt at dette års Oscarræs er så tæt?</strong><hr></blockquote>

Det er meget tæt og mange taler om at MR! chance ville været en splitvote mellem ABM og LOTR, og det kan da også bestemt lade sig gøre. Jeg tror dog stadig mere på ABM / LOTR af mange årsager.

Bl.a. har en film der hverken var nomineret i Bedste Manuskript eller Bedste Instruktion-kategorien ALDRIG vundet Bedste Film.... Men okay der er jo en første gang for alting [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2002 10:07 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
ØV ØV ØV! DGA´en(Directors Guilds Award) og dermed højst sandsynligt Oscar'en gik i aftes til Ron Howard for ABM! Jeg har endnu ikke set denne film, (kun i klips), men et eller andet siger mig at den ikke kan være bedre instrureret end LOTR eller MR! der begge to virkelig er "meget" instrueret. Hvor svært kan det være at instruere en film som ABM i forhold til det enorme arbejde Peter Jackson eller Baz Luhrmann pådrog sig?

NÅ, men dette betyder at ABM er klar frontrunner til Oscar'en, fordi Ron Howard nu er favorit til Bedste Instruktør-prisen, Jennifer Connoly og Russel Crowe er favorit til to skuespilspriser, og Akive Goldman (Der tidligere har skrevet "mesterværker" som Lost in Space og Batman & Robin) er favorit til bedste manuskript. Altså står ABM næsten med alle de "store" kategorirer, og hvis MR! eller LOTR ikke kan tage bedste Instruktør er der nok ingen vej uden om ABM også vinder bedste film

Jeg glæder mig virkelig til at se ABM, men jeg nægter fortsat at tro at den kan slå min oplevelse af MR! og LOTR... så jeg tillader mig at være ked over dette udfald [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

...lige til sidst: prøv at tænk om fire-fem år, og nogen spørger dig: "Nævn en god film fra 2001". Så vil man huske Shrek, MR!, LOTR og måske Harry Potter hvis man ikke var særlig gammel dengang [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ... men sgu da ikke ABM, eller hvad?

Nåja... "intet er jo afgjort før den sidste sten er sat", som Claus Elgaard siger det under kommenteringen af en curling-kamp


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2002 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Ja, så fik jeg jo ikke ret i at det blev Baz Luhrmann [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Ron Howard er en instruktør jeg ikke rigtigt kan blive klog på. Han har faktisk en rigtig solid karriere bag sig. Splash, Cocoon, Willow, Flammehav, Apollo 13, Ransom og A Beautiful Mind, og man hører altid kun godt om ham når forskelige skuespillere taler om ham. Han har selvfølgelig også lavet noget knap så godt, men selv om han har lavet nogle solide film er det ikke en jeg vil betegne som en stor instruktør. Jeg har ikke sel ABM endnu, men jeg tror ikke jeg vil ændre min holdning om at han havde fortjent en Oscar mere for Apollo 13. Selvom det langt fra var årets bedste film, så synes jeg at han havde fortjent den af dem der var nominerede.

Om det så sker i år? Ja han er vel favorit.

Jeg vil dog stadigvæk være modsat og satse på Robert Altman. Han er en fremragende instruktør, og han har aldrig vundet en Oscar. Dette her er måske hans sidste chance, og det skal man ikke undervurdere. Det der taler imod ham er måske at han altid har været kontroversiel i sine udtalelser. Han fik godt nok overraskende Golden Globe for bedste instruktør, men der skal man huske på at det er udenlandske journalister der har stemt. Og Altman har nok altid været for kontroversiel til USA. Men jeg tror på ham alligevel af den simple grund at han ikke skal gå ind i rækken af store istruktører der aldrig har vundet en bedste instruktør Oscar. Som Hitchcock og Kubrick bare for at nævne to.

Men jeg tar' sgu nok fejl.... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team