DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 07, 2002 21:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Fem stjerner til Polle Fiction i EB
Tjek selv her:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=156249

Det er bare den slags, der ikke må ske.
Og lige meget hvor meget andmelderen pointerer at det er en forkert skala at bruge, så ændrer der ikke ved det faktum, at vi nu vil se Polle (jeg hader det) -plakater med fem-stjerne prædikatet. Og det skal nok få en frygtelig masse folk med en plat humor (dette er blot mit synspunkt) til at gå ind at se filmen
Retfærdigvis skal det nævnes at jeg altid har hadet polle-reklamerne, og ja, jeg græd s´ku da jeg hørte der kom en film. Og så får den fandeme 5 stjerner. Mine umiddelbare tanker er enten selvmord [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] eller også immigrerer jeg til Sverige, jeg holder det ikke ud.

Og husk dette er ikke en hån mod de folk, som finder reklamerne og filmen sjove, dette er blot mit raseriandfald over at den slags overhovedet kan få "plads" på den danske kulturscene (eller i dette tilfælde mangel på samme).
Jeg håber at I kan forstå mine pointer, men jeg er simpelthen for sur til at læse dette indlæg i gennem for jeg sprutter af raseri.
p.s. Er det på langs eller på tværs

Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2002 21:32 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det Jeg hatar det</strong><hr></blockquote>

Rolig rolig nu [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Jeg synes persontligt at Polle er meget harmløs, men finder heller ikke på nogen måde reklamerne gode eller sjove. Derimod synes jeg de er platte og kører på det samme og samme og samme. Næh, Squash- og Kaj & Bøje- og Fiskereklamerne de er sjove [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Også må jeg sige, at jeg ikke synes det er så fedt at lave en spillefilm over en reklame, og kan love dig for at jeg ikke skal se den (ellers femstjernet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) film... men det er ikke sådan at jeg får komplekser over at andre gør det


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2002 21:46 
Offline

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 132
Geografisk sted: Århus
Jeg ville gerne sige at jeg er overrasket over at EB har givet den 5 stjerner, men det er jeg desværre ikke, hvilket også giver udtryk for den respekt jeg har for EB. Dog gruer jeg ved tanken om hvad Nordjyske vil give den, når de kan give en film som Scary Movie 2 5 stjerner (tror jeg det var).

Dog var jeg også ret imponeret over at Ole Michelsen gav den hele 2 hatte i Bogart. Det var en mere end jeg havde regnet med.
Men jeg sætter min lid til at Politiken giver den kniven i morgen.


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2002 21:49 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Importante:
<strong>
Dog var jeg også ret imponeret over at Ole Michelsen gav den hele 2 hatte i Bogart. Det var en mere end jeg havde regnet med.
Men jeg sætter min lid til at Politiken giver den kniven i morgen.</strong><hr></blockquote>

Hvis Ole gav den 2 fortjener den to [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Han er den bedste, om han så havde givet den fem [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2002 21:54 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr> ændrer der ikke ved det faktum, at vi nu vil se Polle (jeg hader det) -plakater med fem-stjerne prædikatet. Og det skal nok få en frygtelig masse folk med en plat humor (dette er blot mit synspunkt) til at gå ind at se filmen
<hr></blockquote>

Hvad folk vil se i biografen må være deres egen sag, men principielt er jeg meget enig med dig. Der må være grænser for hvilke film der ydes økonomisk støtte til hvadenten det er offentlige kroner eller reklamekroner. Jeg skal ihvertfald ikke smide 60 kroner ud af vinduet (det er 1/3 dvd jeg kan få for de penge) da jeg ikke gider glo på Polle fra Snave eller lægge øre til mere total-i-orden musiksmag. Nej, tak skal det være så foretrækker jeg sgu´ Harry & Bahnsen.

Hilsen Filmfreak


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2002 22:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
For lige at dreje snakken ind på reklamer, så bryder jeg mig heller ikke om Bahnsen, kald mig bare kedelig og gameldags, men det er ikke lige mig. Men det er en anden diskussion.
Dog kører der en god reklame på mtv for tiden, den hvor de finder skrald i en body-bag, det er nok den mest gennemførte reklame jeg har set i lang tid.

Back to subject.
Det er skræmmende for nu har linket to gange til eb.dk, og folk må ikke få den ide, at jeg ynder dette troværdige [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] dagblad.
Nej lad os hellere få JV [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] (ikke chatiz)
Politikken derimod er en fremragende avis, og ligesom importante tror jeg, at de slagter Polle Fiction [img]images/smiles/converted/lol.gif[/img] (læs: Jeg håber de slagter poll...)
2 hatte i bogart, ja, der græd jeg sku.

Men alt i alt jeg tror at, det er en total dårlig film , film, film.
Fuck hvad sker der, jeg er blevet smittet af Polle Feberen, I can't help it. og ja pludseligt finder jeg selv Finn Nørbygård sjov.
Hjælp noget må gøres. Dette akutte anfald af polle-feber kan kun kurreres med mandril-aftalen eller groundhog day, så jeg smutter, smutter, smutter

[ 07-03-2002: Indlæg rettet af: Tyler Durden ]</p>


Top
   
Indlæg: tors mar 07, 2002 23:09 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>
Nej lad os hellere få JV [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] (ikke chatiz)
</strong><hr></blockquote>

Hvis jeg kender Annelene Vestergaard ret så får den én stjerne, men det kan også være hun simpelt hen har valgt at overlade "fornøjelsen" til Carsten Grubach... jeg tror dog ikke det gør den store forskel, så der er håb [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 0:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Hey altså...

Nu er det jo 5 tolietter filmen får af Ekstra Bladet!!!

Måske er det mig der misforstår jer, men anmeldelsen er negativ...

Så heller 5 stjerner til Mandrillen (Endelig)

[img]images/smiles/converted/clap.gif[/img]


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 0:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeg må nu ærligt indrømme at den bette Polle ikke kan ophidse mig. Men det betyder ikke at jeg vil gå i biografen og se filmen. Der er meget jeg hellere vil se, så om jeg når at se Polle Fiction ved jeg ikke. Men det er en film der skal lejes når den kommer på video (da jeg vil se alle de film jeg har mulighed for - og det indebærer også Polle).

Men helt ærligt så kan filmen ikke få mit pis i kog. Når vi bliver overdynget med film som Scary Movie 2 og Not Another Teen Movie, kan Polle Fiction ikke gøre meget skade. Tværtimod vil jeg sige....


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 8:02 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>

Hvis jeg kender Annelene Vestergaard ret så får den én stjerne, men det kan også være hun simpelt hen har valgt at overlade "fornøjelsen" til Carsten Grubach... jeg tror dog ikke det gør den store forskel, så der er håb [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Nu er det jo ikke pænt, at sige "hvad sagde jeg", emn da jeg åbnede avisen hertil morges var det ganske vist:

Grubach gav Polle Fiction en stjerne med rubrikken "Århunderets Dårligste Film", og det siger vel alt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

I øvrigt er det en meget velskreven, velargumenterende og saglig artikel, som du kan læse lige her!


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 9:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Så prøv at læse BT's overraskende "kedelige" anmeldelse her: http://www.bt.dk/Rampelys.pl?c=right&aid=91111

I sammeligning med EB's så er den underligt saglig, og jeg må nok indrømme, at uagtet den store underholdningværdi i EB, så er BT's nok mere korrekt vurderet set i forhold til den latrinære humor, der kendetegner filmens målgruppe.

Men som sagt før: jeg gider heller ikke hidse mig op. Jeg ser den gerne (enten på fribilletter eller video) for jeg vil da gerne danne mig mit eget indtryk. JEg så jo også Stjerner Uden Hjerner selvom det holdt hårdt (jeg tror nok at jeg var 2 uger om at få set det bånd [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

[ 08-03-2002: Indlæg rettet af: Yoda ]</p>


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 20, 2001 1:01
Indlæg: 108
Geografisk sted: Midtjylland
Med risiko for at få på puklen af den, i dette forum, samlede kulturelite [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] , vil jeg da lige benytte lejligheden til at give mit besyv med.

Indledningsvis: Hvad er kultur ? Er det kultur at producere smalle danske film, musik, teater forestillinger, udstillinger o.lign. som kun ses/høres/opleves af et fåtal ? Er det kultur at lave "plat underlivsorienteret komedie" som jo i nogle tilfælde jo nok skal appellere til den brede masse (og her skal marketingsindsatsen jo nok også have sin del af skylden)??

Min holdning er "både og", og "hverken eller". Kultur er individuelt og kan ikke klassificeres - selvom en del af de eksisterende "smagsdommere" sikkert er meget uenig heri. Men jeg har svært ved at forholde mig til dem der ophøjer sig til "Knight's of the ONLY god taste" - det er med kultur som med "smag" - er der en "rigtig" og en "forkert" - eller er der kun mange nuancer ?

Nå men - det pudsige er jo, at det netop IKKE er det man udråber til "finkulturelt" som vi sidder og diskuterer til frokost - i stedet er det "så du den sidste reklame med Polle i går aftes", eller "har du læst i Se&Hør at..." - men sjovt nok er der ingen der hverken ser Polle reklamer eller køber Se&Hør....

For lige at runde denne bemærkning af i relation til "avis-præference": Til dagligt læser jeg Børsen, JP, Herning Folkeblad og Computerworld, men jeg indrømmer gerne, at jeg læser Ekstrabladet (som jeg selv betaler for) med stor fornøjelse - og jeg elsker at tage det med i toget, når jeg er i København - så kan jeg altid bytte med ham der har købt Berlingske eller Politikken (på hans opfordring) [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] Og i sammenhæng til ovenstående - så burde Information jo nok have et noget større oplag, hvis nogle flere ikke kun "talk the talk" - men også "walk the walk".
Tak for det - og i med ventilen igen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 08-03-2002: Indlæg rettet af: Kim Frede ]

[ 08-03-2002: Indlæg rettet af: Kim Frede ]</p>


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 11:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 23, 2002 2:01
Indlæg: 763
Geografisk sted: Køge
Ok, så kan jeg ikke holde mig tilbage længere,Jeg vil ikke forsvare Polle, men er denne diskution ikke ret hypotetisk ? hvem af jer har rent faktisk ses filmen ? det kan godt være at den er så dårlig som "man" forventer. Men hvor mange gange har vi ikke været uenige med anmelderne ? Og hvor mange gange er folk ikke valfartet til biograferne for at se "dårlige" film.

Jeg mener det er jo ikke kun "fransk finkulturelle film" der præger DVD listerne her i forummet.

Jeg skal selv se den i dag (gratis :-)), og vil gerne komme med min mening BAGEFTER !! det være sig godt eller dårligt.


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 19:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Abildtrup
Først da troede jeg også at de 5 toileter var negativt ment. Men hvis man kigger på EB's side, så kan man kun se de fem stjener. Og som før nævnt vil de blive påklistret alle plakater.


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2002 21:56 
Offline

Tilmeldt: ons jun 06, 2001 1:01
Indlæg: 215
Geografisk sted: Århus
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>Abildtrup
Først da troede jeg også at de 5 toileter var negativt ment. Men hvis man kigger på EB's side, så kan man kun se de fem stjener. Og som før nævnt vil de blive påklistret alle plakater.</strong><hr></blockquote>

Øhh, jeg var lige inde på siden, holder du musen henover stjernerne kan du se, at det er 0 stjerner...


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team