DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ghost World
Indlæg: fre mar 08, 2002 1:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Ok, så vil jeg tillade mig at komme med ugens sure opstød. Denne fremragende film. Ghost World. Kommer i biograferne på fredag. Den fik en rigtig god anmeldelse i Bogart, og kommer fra USA med ligeså gode anmeldelser.

Nu er det sådan at jeg (og sikkert mange andre) har den på DVD og derfor skal jeg ikke i biografen og se den. Og forøvrigt så blev Steve Buscemi og Thora Birch snydt så det driver da de ikke blev nomineret til en Oscar. Men det er ikke det jeg er sur over (ikke kun det). Jeg er sur på de danske distributører! Meget sur!

Denne film kommer til Danmark i 2 kopier. Ok, det er fint for det er nu engang en "smal" film. Og hvor har den premiere? I København og Århus - NEJ!! Den har såmænd premiere i Grand og Palads i København (ifølge www.biografoversigten.dk - og hvis deres oplysninger ikke er rigtige, så beklager jeg selvfølgelig meget [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) Så spørger jeg distributørene - Hvad i alverden bilder I jer ind? Hvad foregår der oppe i jeres små hoveder når I kan få den tanke at sende begge kopier til premiere i samme by? Jeg synes simpelthen det er en hån mod filminteresserede i hele Danmark. Jeg kan være ligeglad for jeg bor ikke i hverken Kbh. eller Århus, men jeg synes det er meget tankevækkende. Og det er ikke første gang sådan noget her sker.

Mit spørgsmål er: Er de danske filmdistributører gode nok til deres arbejde?

Mit svar er et klart NEJ. Jeg mener bare ikke at dette kan forsvares på nogen måde. Det er simpelthen for dårligt, og for at gentage mig selv, så bruger jeg det eneste ord jeg synes passer. Det er en hån!

Og det var så det. Med det her fra mig og Tyler Durdens sure opstød omkring Polle Fiction tidligere, er det vist nok for nu [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men for den lede hvor det ophidser mig [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Og forøvrigt hvis der er nogen der ved hvem der står for Ghost Worlds distribution i Danmark, så vil jeg gerne have det af vide, for så skal jeg sætte mig ned og skrive et meget, meget langt og vredt brev til dem. Når jeg kommer igang er jeg svær at stoppe [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img]


Top
   
 Titel: Ghost World
Indlæg: fre mar 08, 2002 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg ved ikke hvem der er den danske distributør, men jeg vil give dig ret i at filmen er fremragende [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
 Titel: Ghost World
Indlæg: fre mar 08, 2002 17:36 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
Jeg glæder mig også til at se den mht. hvem der står som distributør så se her.
http://www.miraclefilm.dk/default.htm
http://www.ghostworld-themovie.com/
http://www.mgm.com/ghostworld/

Øvrige links:
http://film.msn.dk/pgs/docs/reviewItem_dk.asp?icn=31753&pi=31745
http://film.msn.dk/pgs/guides/1/prdInfo_dk.asp?pi=31745&lg=dk&&ci=351

Vi burde sgu´brokke os noget mere. Hvorfor bliver jyder og fynboer (ja - stort set alle udenfor Kbh.) affærdiget når det drejer sig om mange film. Hvorfor skal "smalle" film kun være forbeholdt københavnere? Der burde gøres noget, men det er unægteligt svært når en film kun kommer til landet i 2 kopier. Den når jo at udkomme både på VHS og DVD i reg. 2 regi inden den når landet rundt.

Hilsen Filmfreak


Top
   
 Titel: Ghost World
Indlæg: fre mar 08, 2002 19:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
ARGHHHH
Silent Bob jeg føler samme frustration som dig. Jeg bor i en provins by med en mellem stor biograf, og der kommer én sådan film jo ikke.
Men den´kunne da bare komme i nærheden, men nej man skal krydse storebælt for at komme til at se filmkunst.
Jeg kan jo i stedet væle at gå ned at se Polle Fiction (som er ude i over 100 kopier) i aften, for den kører i min lokale. (efterfølges dog af oceans elleven som jeg skal se i dag [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )
En skræmmende historie fra min lokale bio.
I går aftes (torsdag) var der forudbestilt over 250 billetter til Polle Fiction, og lige til en sammenligning, så var jeg den eneste betalende gæst, da de i sin tid spillede Oh Brother. Det er altså skræmmende.
En film som Almost Famous var også kun ude i ca. 4 kopier, hvad sker da da for de folk?
Hvis jeg skal være ærlig, så må jeg indrømme at jeg ofte græder når jeg ser releaselister. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
   
 Titel: Ghost World
Indlæg: lør mar 09, 2002 2:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 04, 2002 2:01
Indlæg: 232
Det er [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] scanbox [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] der er den danske distributør. Så hvad forventer i?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team