DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 22:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 1:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Som de fleste af os sikekrt ved, så blev Bodil'erne uddelt i går. Bodil'en er filmkritikkernes pris, hvilket med stor sikkerhed betød at en enkelt kategori var stensikker (Silent Bob og andre - kan I gætte, hvilken jeg taler om?)

Her er de nominereder og vinderne samt mine dybt personlige kommentarer:

Bedste mandlige hovedrolle:
Troels Lyby i En kort en lang
Jens Okking i At klappe med een hånd - VINDER
Nikolaj Lie Kaas i Et rigtigt menneske
Sven Wollter i En sang for Martin
Lars Mikkelsen i En kærlighedshistorie

- Lidt overraskende vinder for mig. Jeg havde Lars Mikkelsen og Nikolaj Lie Kaas som favoritterne.

Bedste kvindelige hovedrolle:
Sidse Babett Knudsen i Monas verden
Viveka Seldahl i En sang for Martin
Charlotte Munck i En kort en lang
Stine Stengade i En kærlighedshistorie - VINDER

- Den kan ikke være anderledes. Flot præstation og sikke nogen øjne (suuuuuuk).

Bedste danske film:
Et rigtigt menneske af Åke Sandgren
En sang for Martin af Bille August
Family af Sami Saif og Phie Ambo
At klappe med een hånd af Gert Fredholm
En kærlighedshistorie af Ole Christian Madsen - VINDER

- Helt som ventet. Den er dog stadig lidt svær at sluge for det brede publikum.

Bedste mandlige bi-rolle:
Troels ll Munk i Et rigtigt menneske
Tommy Kenter i Fukssvansen - VINDER

- Nåh???? Kun 2 nominerede - underligt...

Bedste kvindelige bi-rolle:
Birthe Neumann i Fukssvansen
Susanne Juhasz i At klappe med een hånd - VINDER

- Igen kun 2 nom. Så er konkurrencen jo ikke så stor...

Bedste amerikanske film:
You Can Count on Me af Kenneth Lonnegan
Shrek af Vicky Jenson og Andrew Adamson
Løftet af Sean Penn
Ringenes herre af Peter Jackson - VINDER
Traffic af Steven Soderbergh

- Nydeligt at en så stor film vinder kritikerprisen, men også spændende at se en lille film som You Can Count on Me være nomineret. At jeg så personligt har noget imod You Can Count on Me er irelevant.

Bedste ikke-amerikanske film:
Sange fra anden sal af Roy Andersson - VINDER
Amores Perros af Alejandro Iñarritus
Cirklen af Jafar Panahi
In the Mood for Love af Wong Kar-Wai
Moulin Rouge af Baz Luhrman

- Selvfølgelig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad ellers????????????


Top
   
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 1:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
[QB] Bodil'en er filmkritikkernes pris, hvilket med stor sikkerhed betød at en enkelt kategori var stensikker (Silent Bob og andre - kan I gætte, hvilken jeg taler om?) [QB]<hr></blockquote>


Ja, bestemt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det skal så siges at det ikke var den jeg havde håbet på...


Jeg vil også lige gå priserne igennem med mine kommentarer.

bedste film: Ingen konkurrence - En kærlighedshistorie ER ÅRETS BEDSTE DANSKE FILM!

Mandlige hovedrolle: Dejlig overraskelse. Jeg har ikke set At klappe med en hånd, men Jens Okking er altid god. Og personligt synes jeg ikke om Et rigtigt menneske, så der blev jeg positivt overrasket.

Kvindelige hovedrolle: Igen ingen konkurrence - Fuldt fortjent.

Birollerne - 2 nominerede ????? Spørgsmål til Bodilkomiteen: Hvad har I røget?? Det er da til grin.
Når der nu kun var de to nominerede i hver kategori kunne jeg ikke se andre vinde end Tommy Kenter (vandt) og Birthe Neumann, men sådan blev det jo ikke...

Amerikanske film: Jeg vil nu nærmere sige at det var her den stensikre vinder var. Forstå mig ret, Ringenes Herre er en fantastisk film, men efter min mening er den alt for overvurderet. Den vinder den ene pris efter den anden, og er nomineret til 13 Oscars. Som sagt, fantastisk film, men jeg mener bare at folk er faldet på halen over noget som Peter Jackson før har vist at han kan. Men der havde han jo ikke pengene til det, og det havde han denne gang. Så hvad vil få mest omtale? Svaret er enkelt. Jeg mener stadigvæk at Heavenly Creatures er Jacksons bedste film, og en film der fortjente priser mere end Ringenes Herre. Men RH vandt - og alt taget i betragtning er det da til at leve med.

Ikke-amerikanske film: Sange fra anden sal. Jeg skal sige dig en ting Yoda. Da den vandt var min første tanke dig [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Men som sagt, ikke den jeg havde håbet på. Den mexicanske Amores Perros var min favorit, men havde dog set at den nok ikke havde en chance. Sange fra anden sal og Moulin Rouge var vel favoritter, men på min Top 10 fra år 2001 ligger Amores Perros højere end dem begge. Fremragende film.


Alt i alt var Bodil showet ligeså fladt som det plejer at være, men jeg så det dog stadigvæk [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img] Og hold da op hvor jeg beundrer Lauren Bacall - sidde i den sal i flere timer og glo ud i luften ude at forstå et kvæk af hvad der bliver sagt. Det ville jeg sgu ikke have tålmodighed til [img]images/smiles/converted/loco.gif[/img]


Top
   
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 1:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Silent Bob:
<strong>
Ikke-amerikanske film: Sange fra anden sal. Jeg skal sige dig en ting Yoda. Da den vandt var min første tanke dig [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
</strong><hr></blockquote>

Tak for tanken. Jeg havde nu hellere set Stine Stengade sende mig en tanke, et kys og hendes telefonnummer oppe fra podiet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg må indrømme, at jeg ikke har set Amores Perros, men den står på min indre to-see-video-liste... Jeg så ikke showet, da jeg simpelthen "glemte" at det blev sendt, så jeg tog lige de vigste hændelser på Nettet, og den med Lauren Bacall har du ha helt ret i. Hvorfor var hun overhovedt tilstede, når der ikke var nogen prisuddeling til udenlandske hoved- og biroller?

Og så håber/forventer jeg, at Moulin Rouge ligger i min postkasse, når jeg kommer hjem fra arbejde senere i dag. Hvad mon jeg skal i aften ? [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img] Spectacular Spectacular [img]images/smiles/converted/clap.gif[/img]


Top
   
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Aftenens højdepunkt Tommy Kenter voldtog Bodilkagen, det var fandme bizart, jeg tror han har røget det samme som bodil-kommiteen.

Selve priserne, ´dem har jeg ikke så gode muligheder for at kommentere, da jeg bor langt væk fra en "vel-assoteret" biograf. [img]images/smiles/converted/cry.gif[/img]
Men Amores Peres (er det sådan) bliver forhånbenligt snart købt på dvd, men hvordan er det nu lige med den film, hvordan er den?

Og til Yoda kan du ikke holde dine beretninger om Moulin Riuge for dig selv, da jeg ellers bare bliver misundlig, og derfor bliver jeg nødt til at praktisere et jaulosi-drab [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Ja, jeg må jo vente helt til den 09-04-02 [img]images/smiles/converted/cry.gif[/img]


Top
   
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>Aftenens højdepunkt Tommy Kenter voldtog Bodilkagen, det var fandme bizart, jeg tror han har røget det samme som bodil-kommiteen.</strong><hr></blockquote>

Ja - jeg troede heller ikke mine egne øjne, da jeg læste, at han havde bollet kagen. Pludselig opstod der Austin Powers-billeder i mit hoved... "Stop humping the laser - øhhh the cake!". Læs om det her: http://film.msn.dk/pgs/docs/newsItem_dk.asp?icn=31456&ci=183. Var der ingen fotografer tilstede?

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Tyler Durden:
<strong>Og til Yoda kan du ikke holde dine beretninger om Moulin Riuge for dig selv, da jeg ellers bare bliver misundlig, og derfor bliver jeg nødt til at praktisere et jaulosi-drab [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Ja, jeg må jo vente helt til den 09-04-02 [img]images/smiles/converted/cry.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Jeg bestilte den jo for 18£ i England, og på selve releasedatoen lå den i postkassen. Fin fin service må man sige. Den er i øvrigt i en rød keep case, og må derfor siges at være let at genkende i en reol.

Men inden du går helt op af jealusi, så må jeg fortælle, at jeg ikke fik set den i går - desværre kom der noget på tværs, og jeg måtte nøjes med et par af musikvideoerne lidt bag-om og trailers som apetizer. Men måske i aften [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
   
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 16:30 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Yoda:
<strong>
Men inden du går helt op af jealusi, så må jeg fortælle, at jeg ikke fik set den i går - desværre kom der noget på tværs, og jeg måtte nøjes med et par af musikvideoerne lidt bag-om og trailers som apetizer. Men måske i aften [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Øv, jeg fik den set (og anmeldt - læs mere på min samling-site - ) i går [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] og hvor er den da herlig!!!

I øvrigt Tyler: Hvorfor skal du vente til den danske realese? Det her er jo en 100% identisk udgivelse med R2-Dk! Hvad venter du på? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 21:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Ja, jeg er jo blot en ung og dum jomfru angående film-handel på udenlandske filmsider.
Og selvfølgeligt er det her diskuteret før, men hvordan kan der betales hvis man ikke har Visa DK. Ellers må jeg "låne" min stroebrors kort, eller noget i den stil.
Men handel i england, er det ligesom i DK. (underligt spørgsmål)

[ 05-03-2002: Indlæg rettet af: Tyler Durden ]</p>


Top
   
 Titel: Bodil 2002
Indlæg: tirs mar 05, 2002 21:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
Her kan ses billeder af det bizare scenario af Tommy Kenter:
http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=155887


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team