DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn okt 28, 2001 15:02 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Hvad er årets bedste film? Ikke DVD-udgivelse, men film der altså er udgivet i år, og fx. kunne få en Oscar?

Er det Shrek, Moulin Rouge eller Pearl Harbor (NEJ!!!!) ? HVad mener I ?

Persontlig er jeg meget for ovennævnte (minus pearl harbor) men min hukommelse rækker i dag ikke længere end en måned tilbage, så måske om I kunne hjælpe.

Måske skulle man også holde pladsen fri til man har set LOTR ? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 15:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Den bedste film jeg har set i år er Memento.


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 16:26 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev KimK:
<strong>Den bedste film jeg har set i år er Memento.</strong><hr></blockquote>

Den er jeg ikke helt 100% sikker på hvad går ud på. Hvad handler den om, hvem spiller med etc. ?

den skal jeg da have set...


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 18:37 
Offline

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 278
Tag evt. et kig på Rotten Tomatoes. Snyd ikke dig selv for denne film, den er virkelig for vild!

[ 28-10-2001: Indlæg Rettet Af: Jens Christensen ]</p>


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 19:13 
Offline

Tilmeldt: ons aug 29, 2001 1:01
Indlæg: 479
Geografisk sted: Dk
For mig bliver det Shrek hvis den ikke bliver overgået af LOTR.
Jeg synes egentlig ikke der har været vildt mange gode film i år.
Med undtagelse af Shrek...den var for fed.
Pearl Harbor havde muligheden , men forspildte deb ved tynd historie. Havde de givet historien lidt "power" havde den været der.


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 19:36 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev The Undertaker:
<strong>For mig bliver det Shrek hvis den ikke bliver overgået af LOTR.
Jeg synes egentlig ikke der har været vildt mange gode film i år.
Med undtagelse af Shrek...den var for fed.
Pearl Harbor havde muligheden , men forspildte deb ved tynd historie. Havde de givet historien lidt "power" havde den været der.</strong><hr></blockquote>

Kunne ikke være mere enig. Jeg venter også på den "helt store" film i år. men ellers holder jeg også på Shrek, og det er første gang i mange år at jeg holdet mig til en "komedie".

Måske har den også OScar-chancer...?


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 19:46 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev Chatiz:
<strong>Kunne ikke være mere enig. Jeg venter også på den "helt store" film i år. men ellers holder jeg også på Shrek, og det er første gang i mange år at jeg holdet mig til en "komedie". Måske har den også OScar-chancer...?</strong><hr></blockquote>

Shrek? Hvad sker der med jer? Jeg synes personligt Shrek var en af årets største skuffelser. Handlingen og komikken er dybt uoriginal og scenen med eks. parodien på "Matrix" er bare et af mange eksempler på at "shrek" er en alt for nem komedie. Filmen er helt klart godt lavet, men årets film? I don't think so [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Baz Lurmanns "Moulin Rouge" tror jeg er min favorit i år [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Menmento kunne meget vel blive det, men den har jeg ikke set endnu, så...


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 19:55 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev simpson:
<strong>

Shrek? Hvad sker der med jer? Jeg synes personligt Shrek var en af årets største skuffelser. Handlingen og komikken er dybt uoriginal og scenen med eks. parodien på "Matrix" er bare et af mange eksempler på at "shrek" er en alt for nem komedie. Filmen er helt klart godt lavet, men årets film? I don't think so [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Baz Lurmanns "Moulin Rouge" tror jeg er min favorit i år [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Menmento kunne meget vel blive det, men den har jeg ikke set endnu, så...</strong><hr></blockquote>
Jeg synes nu Shrek ikke kun er dybt original men også morsom, og med en pointe. Samtidig er den godt lavet, og en film der virkelig rammer bredt. Sjældent har jeg set at både mig, min lillebror, min storebror, min kæreste og mine forældre har moret sig og virkelig kunne li den samme film...

men jeg skriver jo også længere oppe, at Moulin Rouge er er godt bud, idet den LIGE er mig. Baz er for fed, og Nicole er bare dejlig og jeg kan ikke vente med at se hende i Dogville. Min yndlingsskuespiller og min ynglingsinstruktør sammen: UHM!!!

Nå, men Jakob, så er vi ikke helt enige, men heller ikke helt uenige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] er det ikke okay ? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 28-10-2001: Indlæg Rettet Af: Chatiz ]</p>


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 20:07 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev Chatiz:
<strong>Nå, men Jakob, så er vi ikke helt enige, men heller ikke helt uenige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] er det ikke okay ? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Jeg vil godt lige påpege, at jeg ikke mente min kommentar som bedrevidende, hvis nogen skulle have troet det. Jeg respekterer at i synes Shrek måske er årets film, men jeg kan bare ikke være mere uenig.

Og jo Søren - det er kun godt med lidt uenigheder en gang i mellem, ellers ville vi jo ikke have nogen debatter [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 22:14 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev simpson:
<strong>

Jeg vil godt lige påpege, at jeg ikke mente min kommentar som bedrevidende, hvis nogen skulle have troet det. Jeg respekterer at i synes Shrek måske er årets film, men jeg kan bare ikke være mere uenig.

Og jo Søren - det er kun godt med lidt uenigheder en gang i mellem, ellers ville vi jo ikke have nogen debatter [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

fuldstændig korrekt simpson .... og her kommer så spørgsmålet til en million: [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ... bare for sjov... ej: hvorfor nogle "komedier" synes du så er fede hvis du ikke kan lide Shrek. Bryder du dig heller ikke om Toy Story (og specielt 2'eren [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) ?

...Du siger bare til hvis du vil bruge en livlinie [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev KimK:
<strong>Den bedste film jeg har set i år er Memento.</strong><hr></blockquote>

Kan ikke være mere uenig - jeg kan overhovedet ikke lide filmen eller dens opbygning. Mit eksemplar i reg 1 er til salg, hvis nogen vil købe!

Jeg glæder dog til at modtage Shrek med posten en af de næste par dage!


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2001 23:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 1158
Geografisk sted: Randers, Danmark
Årets bedste film efter min mening er nok......
5 min senere ja det ved jeg ikke, jeg har hverken set Schrek, Memento eller Moulin Rouge, jeg har dog set Pearl Harbour som jeg synes er en kanon flot film, med et ringe manus, og jeg er sikker på at den nok skal sluge et par oscarnomeneringer.
Nu kan jeg ikke huske hvornår Pay it Forward er fra, men er det ikke i år?, den tror jeg også nok skal få et par nomeneringer til bla. Joel og Pacey [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man okt 29, 2001 0:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 12, 2001 1:01
Indlæg: 486
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Jeg har heller ikke fået set SHREK endnu, afventer den på DVD indenfor de nærmeste dage... og hvor jeg dog glæder mig til at få den set! lækker DVD udgave DreamWorks har fået støbt sammen.

Pay it Forward havde release sidste år i USA.

Bedste film...?
Det ved jeg ikke helt, men jeg kunne hvertifald godt lide Blow. Godt skuespil af Depp + andre, men filmåret er jo ikke slut endnu...
Pearl Harbor er utroligt godt filmet, dog noget lang og ej helt superb manus.


Top
   
Indlæg: man okt 29, 2001 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 228
Geografisk sted: Toronto, Canada
Bedste film i år.... Jeg tror min favorit er Traffic, det var ihvert fald den bedste bio-oplevelse... Shrek er også god, men en tand overvurderet...
Cast Away lander nok som nr. 3 ... Og Snatch som nr. 4 ?
Er Blinkende Lygter fra i år? så er den helt klart nr. 1


Top
   
Indlæg: man okt 29, 2001 15:25 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">Citat:</font><hr>Det Skrev Thor:
<strong>Bedste film i år.... Jeg tror min favorit er Traffic, det var ihvert fald den bedste bio-oplevelse... Shrek er også god, men en tand overvurderet...
Cast Away lander nok som nr. 3 ... Og Snatch som nr. 4 ?
Er Blinkende Lygter fra i år? så er den helt klart nr. 1</strong><hr></blockquote>


Inge af de ovennævnte film "tæller" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] idet de alle fik premiere i 2000 (måske ikke alle i DK, men så ihvertfald udenlands...)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team