DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre okt 12, 2001 13:42 
Offline

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 169
Er der andre mosefund i dette forum end mig, som kan huske historier fra slutningen af 70'erne, starten af 80'erne om at Star Wars skulle være en serie på 9 film?

Først eps. 4-6, derefter 1-3 (som de er igang med nu) og tilsidst 7-9.

Jeg tror endda at jeg har et blad gemt et eller andet sted, fra ca. 1980, hvor det står i. (Jeg kan bare ikke huske, hvor pokker jeg har gjort af det.)

Hvad skete der med de planer? Nu hører man jo kun om 6 film.


------------------
Jan

ICQ 7473863

[This message has been edited by GoodVibrations (edited 12-10-2001).]


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2001 16:01 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
Senere har jeg læst (sorry, kan ikke huske hvor) at det nok kun bliver til to trilogier, da Lucas ikke har den fjerneste ide om, hvad den tredje trilogi skulle handle om.


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2001 2:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 228
Geografisk sted: Toronto, Canada
Det er sjovt... jeg har altid været meget nysgerrig angående den historie, og der findes tusinde forskellige forklaringer, jeg ved næsten ikke hvad jeg skal tro på...

Det sidste jeg læste, var at Lucas´ oprindelige Star Wars historie var så omfattende, at han delte den op i tre dele (trilogier), som blev delt op i yderligere tre dele (film) så det var til at have med at gøre. Han startede med midten fordi det var mest passende.

Efter de tre første (4,5 og 6) var han så træt, at han ikke gad mere, og på det sidste er det også belvet ret sikkert, at han ikke gider fortsætte mere efter 1,2 og 3. -men det sagde han jo også den gang.

Jeg læste dog i et interview, at hvis 7,8 og 9 skulle laves ville det sikkert blive komplet Computeranimerede film uden rigtige optagelser, når teknologien engang tillod at sådan kan gøres ubemærket....
Billede

Helt ærligt, så tror jeg bare han ændrer forklaring hen af vejen, for at få det hele til at se planlagt ud, selvom han ikke aner hvad han vil.

Se bare den nye scene med Jabba the Hutt i special udgaven af Star Wars 4. Det var tydeligt at de på det tidspunkt havde forestillet sig Jabba som et menneske da de klippede scenen fra i sin tid, men spiste os af med en eller anden forklaring om at de ville have indsat stop-animation..... "Jabba, you are a wonderful human being...."???????? hvor dumme tror de vi er....?


------------------
Min DVD samling
ICQ: 131737458


Top
   
Indlæg: lør okt 13, 2001 21:51 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by thor:


Se bare den nye scene med Jabba the Hutt i special udgaven af Star Wars 4. Det var tydeligt at de på det tidspunkt havde forestillet sig Jabba som et menneske da de klippede scenen fra i sin tid, men spiste os af med en eller anden forklaring om at de ville have indsat stop-animation..... "Jabba, you are a wonderful human being...."???????? hvor dumme tror de vi er....?

</font><HR></BLOCKQUOTE>
På min Star Wars trilogi forklarer Lucas, at de oprindeligt havde tænkt Jabba som et mere loddent væsen på to ben, som fx. Chewbacca, og derfor blev "modellen" som den blev. I øvrigt behøver man jo ikke vide alle detaljer om hvordan alle figurer ser ud, for ikke at have styr på det.

Som medlem af den danske Star Wars fanklub kan jeg også fortælle, at der blev planlagt 9 afsnit, men som nogle rigtigt siger det orker Lucas p.t ikke mere, når 1-3 er færdige. Han har dog den grundlæggene historie klar til de sidste film også og havde det allerede i slut70'erne. Disse grundlæggene rammer (og altså ikke færdige manusskipter!!!) har bl.a. lagt til grund for adskillige bøger og tegneserier, og her kommer et kort resume:

Luke gifter sig med den tidligere onde Mara Jade, Han og Lei får tvillinger, imperiet genopstår ikke, men den første rigtige kamp begynder først da en masse rødder af imperiet med en masse sith-organisationer i spidsen hver for sig spreder terror (meget aktuelt faktisk må man sige), og for at rode bod på dette opretter Luke et jedi-academy, hvor tvillingerne bl.a. kommer på. Jedi-ordenen genopstår og redder galaksen, og Luke forenes med i fred sin far, Yoda og de andre i kraften, mens Leia tager over som leder af Jedi-akademiet, og sammen med Han sørger for fortsat ro og orden... for nærmere detaljer: lån/læs/køb en af de mange bøger, tegneserier, som er en viderudviklin af Lucas overstående originaler idéer.

may the force be with us Billede



------------------
-- Chatiz --
Min samling hos DVD Profiler


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team