DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 04, 2001 17:01 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Hey!

Er jeg den eneste her, der glæder mig for vildt til Ringenes Herre??

Godt nok er den ikke kommet endnu, men når den gør giver jeg den gode chancer for at slå Titanic som den mest sete film!

Bøgerne er geniale (håber I har læst dem - ellers gør det), og når 400 mill. gider downloade traileren tror jeg alt går helt amok.... Instruktøren Peter Jackson siger også at de vil gøre alt for at gøre dvd'erne (om nogle år selvfølgelig Billede) til noget helt specielt!!

Nogen der er enige/uenige?


Top
   
Indlæg: lør aug 04, 2001 17:31 
Jeps - jeg er uenig! Billede Den kommer aldrig til at slå Titanic i mest sete film. Det sagde man også da Phantom Menace kom ud og nåede ikke engang halvdelen af Titanic's Box office take.

400 millioner ? Hvor stammer det tal fra ? Ifølge Nielsens målinger har ca. 430 millioner mennesker adgang til internettet (http://www.eratings.com/news/20010611.htm) - så undskyld mig, men 400 millioner ? Den tror jeg ikke på Billede

Dermed ikke sagt at jeg ikke selv glæder mig...


Top
   
Indlæg: lør aug 04, 2001 17:31 
[This message has been edited by Rasmus, Axel Music (edited 04-08-2001).]


Top
   
Indlæg: lør aug 04, 2001 17:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Enig med Rasmus...
Titanic's rekord kommer til at stå længe.

Ang. traileren til LOTR:
Mig bekendt kunne den (i starten) ikke dowloades, men kun ses på sitet, og da folk
gik amok, og ville se den igen og igen...
Ja, så genererede det en hulens masse "hits" på sitet...

Men OK, det bliver LOTR næppe dårligere af!
Billede


Top
   
Indlæg: lør aug 04, 2001 22:50 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke selv har talt alle 400 millioner, og nogle kan jo også downloade to eller hvad ved jeg Billede

Men faktisk er min kilde selveste CNN eller BBC, jeg kan huske hvorfor en. Så vidt jeg fik med blev den første trailer downloaded 200 mill. gange den første uge, og de to trailere til sammen havde nu rundet 400 mill.

Det er såmænd bare de oplysninger jeg bed mærke i. Selvom det da er meget. ... Det er jo snart hvert tiende menneske...

Men hallo, selvfølgelig har LOTR ikke Leo med eller Jim Cameron bag kameraet, så måske vil den slå Titanic af pinden.

Den har dog en masse god publicity og den mest populære bog bag sig.

But who cares??? Det er vel filmens kvalitet det handler om Billede

I øvrigt er det forkert af mig at sige at Titanic er den mest sete film. Den mest sete film er Borte Med Blæsten, der dog ikke opnåede samme store box office, fordi det var billigere at gå i bio i 30'erne, og så naturligvis pga. inflation, så dengang kunne man vel gå i bio for et par dalere Billede

[This message has been edited by Chatiz (edited 04-08-2001).]


Top
   
Indlæg: søn aug 05, 2001 7:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 625
Geografisk sted: Hvidovre
Hey

Ja Ringenes Herre som er 3 film:

Eventyret om Ringen- 19. december 2001
De to Tårne - Julen 2002
Kongen vender tilbage- Julen 2003

Det bliver en stor dag !

Tonny


Top
   
Indlæg: søn aug 05, 2001 10:16 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Chatiz:
I øvrigt er det forkert af mig at sige at Titanic er den mest sete film. Den mest sete film er Borte Med Blæsten, der dog ikke opnåede samme store box office, fordi det var billigere at gå i bio i 30'erne, og så naturligvis pga. inflation, så dengang kunne man vel gå i bio for et par dalere Billede</font><HR></BLOCKQUOTE>

Altså nu skal jeg jo ikke dvæle ved dine kommentarer Billede, men jeg tror heller ikke den der med Borte med Blæsten holder længere, da man ikke dengang havde VHS og DVD. Det er muligt at flere mennesker har set Borte med Blæsten i biffen, men ikke sammenlagt Billede

Men OK - det er vel i bund og grund ligemeget...


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2001 0:44 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Rasmus, Axel Music:
Altså nu skal jeg jo ikke dvæle ved dine kommentarer Billede, men jeg tror heller ikke den der med Borte med Blæsten holder længere, da man ikke dengang havde VHS og DVD. Det er muligt at flere mennesker har set Borte med Blæsten i biffen, men ikke sammenlagt Billede


</font><HR></BLOCKQUOTE>

Ja naturligvis er det i biffen... det er det det hele går ud på. Du kan jo ikke måle hvor mange gange en film hjemme på hylden bliver set? Billede

I biffen kan det jo måles og ifølge Guinness er det Gone With the Wind der fører dér.
Hvis video skulle tælle med, tror jeg mere på en film som Star Wars, for godt nok solgte Titanic godt på video, men det er ikke på samme måde en "se-mange-gange-film".
Star Wars derimod ser man nemmere 30-50 gange, men Billede... who cares?

Det ender bare med at jeg skaber nye diskussioner... Billede


[This message has been edited by Chatiz (edited 05-08-2001).]


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2001 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Okay, nu må jeg også mase en kommentar ind i dette indlæg (omkring Titanic's sammenligning)... for det med Box Office har jeg rimelig godt tjek på Billede.

Chatiz, hør nu lige... ifølge imdb.com har Titanic indtjent 1,8 mia. dollars. Er du klar over hvor meget det er? Den nærmeste efterfølger er Star Wars Episode I, som har tjent "sølle" 935 mio. dollars. Altså knap nok halvdelen af Titanic...
Så den holder ikke. Ingen film kan slå Titanic af pinden. INGEN! Det er komplet umuligt. Jeg mener, hvis du spørger enhver i dag om han/hun har set Titanic, så får du nok et Ja. Næsten hele Jorden har set den. Hele Jorden! Men bare rolig, Ringenes Herre skal nok komme ind på en top 20 liste. Glæder mig lige nu til Rush Hour 2.

Ellers et meget godt indlæg, Chatiz Billede


Senest rettet af Fritte lør feb 04, 2017 11:20, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man aug 06, 2001 22:58 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by fritte:

Ingen film kan slå Titanic af pinden. INGEN!

</font><HR></BLOCKQUOTE>

Alright, hver sin mening, og jeg ved da også godt hvor stor en succes Titanic var, og, at de ramte så bredt et publikum. Personligt så jeg den fire gange så... Jeg synes bare stadigvæk at der er potentiale i LOTR, når man tænker på de mange trailer-downloads og den store bog-succes.

Nå, ja, men det er vel også bare mig der er overmodig, fordi jeg glæder mig såden Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 07, 2001 9:01 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 58
Geografisk sted: Ballerup, Danmark
Jeg vil bare sige at jeg glæder mig heeeeelt vildt. Jeg har læst den et par gange. Første gang for 15-20 år siden. Dengang købte jeg også alle de bøger der indeholdte kort, opslagsværk, baggrundshistorier m.m. omkring MiddleEarth. Jeg syntes at hans univers er så godt beskrevet og gennemført at det ville være umuligt at lave en film som fik det hele med.

Jeg kan så se i de seneste år at de film man troede var umulige at lave nu er lavet. Derfor har jeg store forventninger til LOTR. Jeg tror virkelig at de kan gennemføre det.

Har I iøvrigt set nogle andre film af Peter Jackson ?


Top
   
Indlæg: tirs aug 07, 2001 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote
Citat:
<font face="Verdana, Arial" size="2">Har I iøvrigt set nogle andre film af Peter Jackson ?[/B]</font>


Jo tror da nok jeg har set det hele.

-Men jeg kan bestemt bedst lide hans tidlige værker .... ;-)


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2001 11:22 
Offline

Tilmeldt: fre aug 10, 2001 1:01
Indlæg: 921
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark
Okay, lad os nu slå en ting fast: Grunden til Titanic store succes skyldes primært at den ramte så bredt et publikum.
Vil man ikke mene at Lord Of The Rings vil ramme et tilsvarende bredt publikum? Min far er i starten af 60'erne og har ikke været i biografen i over 10 år (give or take a few) og han ringede til mig og spurgte om jeg ikke ville med ham ind og se den. Og det var i sidste måned han ringede og spurgte!

Titanic var for øvrigt en lortefilm og jeg kan kun begræde at den var så populær! Jeg ved godt der var special effects til op over begge ører og en kærlighedshistorie der appellerede til alle pigebørn, men der er 100-vis af andre ældre film med kærlighedstragedier som Titanic kun når til sokkeholderne!

Trolix!


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2001 11:24 
Offline

Tilmeldt: fre aug 10, 2001 1:01
Indlæg: 921
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark
Jeg vil forresten også mene at have set de Peter Jackson der er i omløb...

Findes "Meet The Feebles" og "Brain Dead" egentlig på dvd?

Trolix


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team