DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1128 indlæg ]  Gå til side Foregående 170 71 72 73 7476 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 05, 2011 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Kristian skrev:
Morbid Angel skrev:
Har Django på blå men endnu ikke set den, har den også på SD fra blue-Underground og den er da i en god kvalitet.
Hvis man skal fluekneppe så er Hannie Caulder ikke en Spaghetti Western :nuts: men som du nævner en Euro-Western, har den selv på almindelig DVD men har aldrig set den.
En anden favorit SW specielt på grund af soundtracket er Il ritorno di Ringo aka Return of Ringo med Giuliano Gemma og Fernando Sancho :thumb:

Mvh

MA


Så må jeg hellere anskaffe mig den når jeg har penge igen, jeg kan se at den findes i en Japansk udgave med både engelske undertekster og tale. Ellers står der film af Sergio Sollima og så Mercenario på ønskelisten. Så er bunden efterhånden også lagt til min spaghetti samling :thumb:

Ingen grund til at smide dollars efter den dyre japanske, når denne er ligeså god
http://www.ethaicd.com/show.php?pid=40314

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg ville nu gå efter Koch Media's udgave. Den har også engelsk lyd. Og italiensk men vist kun med tyske undertekster til: http://www.ofdb.de/view.php?page=fassun ... vid=267521


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Avatar666 skrev:
Jeg ville nu gå efter Koch Media's udgave. Den har også engelsk lyd. Og italiensk men vist kun med tyske undertekster til: http://www.ofdb.de/view.php?page=fassun ... vid=267521

Ja den havde jeg helt glemt :thumb:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 16:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Avatar666 skrev:

I må lige sige hvordan bogen er. Om den er egnet som referenceværk eller 'blot' er en god gennemgang af genren.


Jeg er kommet små 70 sider inde i bogen, og jeg syntes godt at den kan få karakter af "referenceværket". Den kommer godt omkring emnet, på en levende måde med interview og anekdoter fra de involveret, godt krydderet med billeder af stills og plakater. Der er gjort et godt stykke forarbejdet. Som opslagsværk, er det for spredt og sporadisk, de forskellige film bliver nævnt. Nogle af de store navne er samlet i et afsnit, ellers skal du slå op på kryds og tværs for at finde hvad du skal bruge - her fortrækker jeg helt klart Spaghetti-western.net når jeg skal lave hurtige opslag.
Men bogen har helt klart sin plads ved siden af din peacemaker, Stetson hat og computeren :thumb:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 17:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Kristian skrev:
Jeg er kommet små 70 sider inde i bogen, og jeg syntes godt at den kan få karakter af "referenceværket". Den kommer godt omkring emnet, på en levende måde med interview og anekdoter fra de involveret, godt krydderet med billeder af stills og plakater. Der er gjort et godt stykke forarbejdet. Som opslagsværk, er det for spredt og sporadisk, de forskellige film bliver nævnt. Nogle af de store navne er samlet i et afsnit, ellers skal du slå op på kryds og tværs for at finde hvad du skal bruge - her fortrækker jeg helt klart Spaghetti-western.net når jeg skal lave hurtige opslag.

Takker for tilbagemeldingen. Jeg må lige overveje om det er een jeg vil have hjem på hylden. Har en del spaghetti western-bøger efterhånden og spørgsmålet er om jeg virkelig behøver een mere :)

Kristian skrev:
Men bogen har helt klart sin plads ved siden af din peacemaker, Stetson hat og computeren :thumb:

LOL. Du glemte whiskyflasken og gryden med bønner :)


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 21:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Avatar666 skrev:
[Takker for tilbagemeldingen. Jeg må lige overveje om det er een jeg vil have hjem på hylden. Har en del spaghetti western-bøger efterhånden og spørgsmålet er om jeg virkelig behøver een mere :)

Naturligvis behøver du den ikke, men hvad har det med noget at gøre???!?? Du ved om et øjeblik er den udsolgt, og så giver du overpris for den på ebay ;)

Jeg kan se at Fab Pres også har udgivet en bog om Mario Bava "The Haunted World of Mario Bava" som er Out of Print. Kender du noget til den, er den værd at betale en ublu pris for?
Billede


Avatar666 skrev:
LOL. Du glemte whiskyflasken og gryden med bønner :)


Hahaha... ja, dem må vi ikke glemme :-)
Billede

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 21:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Kristian skrev:
Avatar666 skrev:
[Takker for tilbagemeldingen. Jeg må lige overveje om det er een jeg vil have hjem på hylden. Har en del spaghetti western-bøger efterhånden og spørgsmålet er om jeg virkelig behøver een mere :)

Naturligvis behøver du den ikke, men hvad har det med noget at gøre???!?? Du ved om et øjeblik er den udsolgt, og så giver du overpris for den på ebay ;)

Jeg kan se at Fab Pres også har udgivet en bog om Mario Bava "The Haunted World of Mario Bava" som er Out of Print. Kender du noget til den, er den værd at betale en ublu pris for?
Billede


Avatar666 skrev:
LOL. Du glemte whiskyflasken og gryden med bønner :)


Hahaha... ja, dem må vi ikke glemme :-)
Billede

Du skal da have denne moppedreng som vi andre har købt ;)
http://www.videowatchdog.com/bava/index.htm
Så får du Bava for alle pengene.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 21:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Jeg er bange for at der er 290 gode gr$nde, til at den ikke er aktuelt ;)

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 21:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Kristian skrev:
Jeg er bange for at der er 290 gode gr$nde, til at den ikke er aktuelt ;)

Du skulle have købt den da den var på tilbud, men den er alle pengerne værd, hvis man er Bava fan.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2011 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Så var det blevet tid til klassiske Lee Van Cleef og Yul Brynner. Det er i MGM's lækker lille bokssæt The Sabata Trilogy ( Sabata, Adios Sabata og Return of Sabata)
Billede

SABATA
Billede
Lee Van Cleef er den üpper-cool revolvermand, der kommer på tværs af en lille western by lokale VIP-spidser, der havde tænkt sig at plyndre hærens penge, der er låst inde i byens bank. Dette går naturligvis galt da Sabata ankommer. Så i stedet er det Sabata der bliver målet for deres hævn og en kæp i hjulet. Filmen er overfyldt med underfundige opfindelser der er en agent 007 værdig, meeeeget mærkelige sidekick der hopper og springer som gale, en sminkede skurk og så Lee Van Cleef. Han er god, men filmen er en blandet oplevelse. Alle de mærkelige personer og dingenoter samt at filmen prøver både på at sætte sig mellem to stole, ved at være en alvorlig og sjov samtidig, gør at filmen falder på gulvet!
Desværre, for det lader til at der var rigelige penge til produktionen - måske skulle manuskriptforfatteren også have haft nogle?
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Efter "succesen" med SABATA, kom ADIOS SABATA med Yul Brynner klemt ned i noget kostume som Bon Jovi brugte i 80'erne ( har du ingen stolthed, mand?)
Billede
Filmen starter lovende som en tortillas-western, med mexicanske bønder der bliver skudt ned for sjovt af den ondskabsfulde østrigske kommandant, der til forveksling ligner "Den gale Tysker" fra Bluberry-serien, hvis nogle kender den?
Men inden der er gået ret lang tid, går der kludder i hvilken genre filmen ønsker at tilhøre, lige som forgængeren, såå……
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Lidt trivia: Den kløft hvor Sabata ligger på lur for at overfalde guldtransporten, er det ikke den samme som fra Indiana Jones and the Last Crusade, hvor broderskabet overfalder tyskerne og tanksen?




Så kan det da ikke blive værre, siger pessimisten, Ork, jo! Svare optimisten! Og så lavede de RETURN OF SABATA....
Billede
Her er Lee tilbage i sadlen, og den er ganske enkel forfærdelig. Jeg må indrømme at jeg kastede håndklædet i ringen og stoppede den halvt inden i filmen!
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: man aug 15, 2011 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Morbid Angel skrev:
Kristian skrev:
Jeg er bange for at der er 290 gode gr$nde, til at den ikke er aktuelt ;)

Du skulle have købt den da den var på tilbud, men den er alle pengerne værd, hvis man er Bava fan.


Ja, det er nok en af de bedste filmbøger i min samling. Hvis man bare er den mindste smule til gotiske, italienske gysere fra 1960'erne, så er den noget nær et "must". Udover at gå ekstremt i dybden med hver eneste af Bavas film, så giver den også et fantastisk indblik i, hvordan branchen hang sammen dengang, hvordan det var at arbejde i den, og hvordan produktionerne blev til.

Jeg fik den heldigvis noget billigere - $160 inkl. forsendelse - fordi man stadigvæk kunne nå at bestille den til forudbestillingsprisen, da den var trykt, men endnu ikke leveret til USA fra trykkeriet.

Egentligt ærgrer jeg mig lidt over, at jeg ikke forudbestilte den et halvt år før, så mit navn også havde været at finde på listen bagerst i bogen. Jeg kender flere, der står der. Men på den anden side... der var jo ingen, der vidste, hvornår eller i det hele taget om den faktisk ville udkomme. Tim Lucas startede jo med at tage penge og forudbestillinger fra folk en hvad? 7-8 år før, den endeligt kom, og han skubbede udgivelsesdatoen igen og igen.

For at være rigtig svinsk, så kunne jeg oven i købet trække bogen fra. ;)

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs aug 16, 2011 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Le Samouraï skrev:
Morbid Angel skrev:
Kristian skrev:
Jeg er bange for at der er 290 gode gr$nde, til at den ikke er aktuelt ;)

Du skulle have købt den da den var på tilbud, men den er alle pengerne værd, hvis man er Bava fan.


Ja, det er nok en af de bedste filmbøger i min samling. Hvis man bare er den mindste smule til gotiske, italienske gysere fra 1960'erne, så er den noget nær et "must". Udover at gå ekstremt i dybden med hver eneste af Bavas film, så giver den også et fantastisk indblik i, hvordan branchen hang sammen dengang, hvordan det var at arbejde i den, og hvordan produktionerne blev til.



Jeg er ved at have fanget budskabet nu ;) nu ærger jeg mig over at jeg ikke købte bogen da den var på tilbud til $150, men der troede jeg ikke at jeg gad at læse en filmbog, men efter "Any Gun Can play" kunne jeg godt fristes til at læse lidt om Bava - og ja, italienske horror film fra 60erne, hvis de er i stil med "Bloody pits of Horror" og "Nightmare Castle" fantastiske film :thumb:
Men til den pris bliver det ikke aktuelt.

Men tilbage til mit første spørgsmål: er Fabb Press Mario Bava-bog en værdig erstatning?

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: ons aug 17, 2011 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har selv luret på den, da jeg på et tidspunkt fandt en forhandler, der havde et enkelt billigt eksemplar. Men det blev solgt til anden side, fordi jeg var for langsom om at reagere. Og som det ser ud nu, så er den ofte for dyr at købe brugt, til at jeg tør at tage chancen.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: ons aug 17, 2011 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Jeg skrev til Video Watchdog for at høre om der måske kom et nyt tilbud? Det viser sig faktisk at der er sommerudsalg med 15% hvilket gør at bogen kan erhverves for $246,50 inkl. porto..... så jeg tænker... tænker ... tænker.... ;)

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Jeg tillod mig lige at spørge på AVmaniacs, om der var nogen, der havde Troy Horwaths bog (udover Troy selv - han er moderator i forummet), og der var en, der svarede tilbage:

Citat:
Jens, I own a copy of this book and find it really enjoyable. There are some interesting interviews, and it has a great layout with some nice imagery. I don't have Lucas's book (I'm sure I'll pick up a copy of it someday), so I can't compare.


Det lyder da meget godt? Der var i øvrigt en vild pris-/tastefejl på amazon.co.uk indtil i går, hvor et enkelt nyt eksemplar stod til salg for £500.000! :shock:

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1128 indlæg ]  Gå til side Foregående 170 71 72 73 7476 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team