DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 31, 2015 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvad er kriterierne her? For jeg er nogenlunde velvandret i creepere, men kædesave er blevet lidt passé, i ved ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2015 18:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
t23 skrev:
Hvad er kriterierne her? For jeg er nogenlunde velvandret i creepere, men kædesave er blevet lidt passé, i ved ..


Kriterierne? Anbefalinger, anmeldelser, nyheder etc.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2015 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Haha, jeg mente mere om der absolut skulle være blod og kædesave i at folk her finder at en film er horror :)

For eksempel, jeg synes Changeling med George C Scott creepede mig mere ud end hvadend der er kommet inden for splatterorgier de sidste mange år, så det var mit spørgsmål :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 1:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
t23 skrev:
Haha, jeg mente mere om der absolut skulle være blod og kædesave i at folk her finder at en film er horror :)

For eksempel, jeg synes Changeling med George C Scott creepede mig mere ud end hvadend der er kommet inden for splatterorgier de sidste mange år, så det var mit spørgsmål :)


Der er plads til alle typer horror. Og er enig med dig i, at "The Changeling" er en fin lille gyser.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 2:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
Og er enig med dig i, at "The Changeling" er en fin lille gyser.

Ja for dælen da, een af de lokale favoritter her i hjemmet. En gyser er for mig noget der giver sig tid til at krybe op på ryggen, og ikke nødvendigvis et blodbad. Er helt vild med gode gammeldags spook stories med gode solide historier i stedet for BØH effekter. Der kan vi virkeligt snakke om de gode gamle dage faktisk var bedre :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 2:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Hvis man kan lide The Changeling (og det kan jeg), så kan man måske også lide The Haunting of Julia.



En, efter min mening, meget overset film. :)
Ovenstående udgave ser noget croppet ud, i billedet, men kan gå an, hvis man ikke har andet.
Musikken er simpel og effektiv.
Lige som den skal være, i den slags film, hvor stemningen bliver mere og mere trykkende, fra start til slut.

En film, jeg kan anbefale, hvis man er til den mere Hitchcockinspirerede paranoiathriller, er Coma (1978), med skønne Geneviève Bujold i hovedrollen.
Mange af scenerne ser ud som om de er filmet fra storyboardet fra North by Northwest, mht. kameravinklerne, og det kan være en bevidst reference til Hitchcock. :)


Senest rettet af Spencer lør jan 02, 2016 2:50, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 2:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Det er den der osse hedder Full Circle? Øj, har ikke set den siden jeg var kid - det må der laves om på.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 7:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Spanien er stadig vildt gode til at lave gysere og creepere, og denne her er måske ikke HELT vildt original, men den lapper på det med den rigtige stemning og noget godt kameraarbejde:



Samme gut som senere startede [Rec] Franchise'n og lavede den suveræne Mientra Duermes / Sleep Tight, som klart er en favorit af mine når det kommer til at være rigtigt ubehageligt creepy. Los Sin Nombre / The Nameless er langt fra så sofistikeret som Sleep Tight, men som sagt, stemningen bliver i særdeleshed skabt og holder ved lige til sidste sekund.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 12:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg elsker den første [REC] film, og kan se Sleep Tight ligger på HULU, hvilket nok så bliver dagens film, hvis jeg kan slippe af sted med det :) The Nameless gemmer sig på den amerikanske netflix, perfekt.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fik du egentligt set remaket til Viy, t23?

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Sleep Tight er een af de få film der virkeligt krøb under min hud - den er low key, sublim, og ikke noget visuelt, men en masse i hvad du kommer til at tænke over. Og så er det Luis Tosar i hovedrollen, og han er bare per definition creepy - i en helt anden genre kan du se Cell 211 og finde ud af hvad han er god for.

Og ja, enig, den første [Rec] var alt hvad de tre andre bare ikke kunne. Kombinationen af "found footage" og håndholdt kamera er overhovedet ikke mig, men lige akkurat den var fed.

Se du bare Sleep Tight, det er virkeligt en gyser der har stof til eftertanke. Jeg kender nogenlunde din filmsmag, så jeg kan næsten garantere dig du ikke bliver skuffet.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jan 02, 2016 12:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Fik du egentligt set remaket til Viy, t23?

Ja, og skrev om den - det er mere en slags efterhistorie og jeg var slet ikke imponeret, selv om den var visuelt flot - jeg er ikke til CG og action, så selv om Jason Flemyng klarede den okay, var resten bare en gang ligegyldighed.

Men den oprindelige kommer på mindst en gang om året herhjemme, jeg elsker håndlavede visuelle effekter og spook stories, så Viy er "right down my alley". Selv om DVD'en af den gamle Viy ligner noget der er en dårlig joke, så vil jeg hellere se den end en gang computeranimeret gejl.

Og Viy (Sovjet, en gang i 60'erne) er i særdeleshed en anbefaling i denne tråd, en god gammeldags spøgelseshistorie der den dag i dag er visuelt imponerende.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jan 03, 2016 14:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Næste gang med De Gnavne Filmnørder:

Billede




_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn jan 03, 2016 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
ImpulzE skrev:
Fik du egentligt set remaket til Viy, t23?
Ja, og skrev om den - det er mere en slags efterhistorie og jeg var slet ikke imponeret, selv om den var visuelt flot - jeg er ikke til CG og action, så selv om Jason Flemyng klarede den okay, var resten bare en gang ligegyldighed.

Men den oprindelige kommer på mindst en gang om året herhjemme, jeg elsker håndlavede visuelle effekter og spook stories, så Viy er "right down my alley". Selv om DVD'en af den gamle Viy ligner noget der er en dårlig joke, så vil jeg hellere se den end en gang computeranimeret gejl.
Nå for den, jeg havde ellers brugt søgefunktionen herinde for se om du havde skrevet om den. Jeg havde også mine tvivl om den kunne være på højde med den gamle, for det ser ud til der er brugt rigeligt af CGI i remaket :(

t23 skrev:
Sleep Tight er een af de få film der virkeligt krøb under min hud - den er low key, sublim, og ikke noget visuelt, men en masse i hvad du kommer til at tænke over. Og så er det Luis Tosar i hovedrollen, og han er bare per definition creepy - i en helt anden genre kan du se Cell 211 og finde ud af hvad han er god for.
t23 skrev:
Nu vil jeg ikke overgear'e dine forventninger, men det er i min verden en forbandet creepy film, og muligvis den mest gustne gyser fra Spanien i moderne tid - tror vi skal helt tilbage til In A Glass Cage for at snakke om at få sparket sig selv ud af sofa'en af ren gru. Rammy skrev om den en gang sidste år, og jeg kan kun tilslutte mig hans mening om den.
Efter havde set Sleep Tight i den mørke biografstue, må jeg sige filmen starter sgu ret skummel og forsætter i samme bane til slut. Luis Tosar er lumsk og alt muligt sammentidligt, uha da. En ubehagelig film synes jeg nu ikke den var, creepy ja, men ikke nu er det ubehagelig at se, hvis det var det du havde i tankerne, t23? Ingen tvivl om Cesar's (Luis Tosar) handlinger i filmen er der vildt grænseoverskridende det han gør, og måden han er på i filmen.

Derfor er jeg nødt til at se mere, for Hulu har Cell 211 i sortimentet, så den bliver dagens film.

t23 skrev:
Som sidenote er de to hovedpersoner gift i det virkelige liv - en ting der bare gør den endnu mere creepy, og selvsamme grund til den originale Funny Games er bedre end USA remake't, selv om det er samme film.
Whaaaat?... That's creepy! :shock:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 03, 2016 19:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Efter havde set Sleep Tight i den mørke biografstue, må jeg sige filmen starter sgu ret skummel og forsætter i samme bane til slut. Luis Tosar er lumsk og alt muligt sammentidligt, uha da. En ubehagelig film synes jeg nu ikke den var, creepy ja, men ikke nu er det ubehagelig at se, hvis det var det du havde i tankerne, t23? Ingen tvivl om Cesar's (Luis Tosar) handlinger i filmen er der vildt grænseoverskridende det han gør, og måden han er på i filmen.

Derfor er jeg nødt til at se mere, for Hulu har Cell 211 i sortimentet, så den bliver dagens film.

Yup - mente ikke at den var visuelt ubehagelig, men Tosar's handlinger er grænseoverskridende i sig selv, for nu at bruge dit eget ord - kombineret med hans iskolde attitude overfor hvad han gør.

Cell 211 er så en fængselsfilm, og en ret fed og relativt men ikke overdrevent brutal af slagsen. Måske ikke liiiiige det helt vilde plot, men alt andet hænger fint sammen, og Tosar er altså bare en natural born bad guy. Og næste gang du har en elendig dag, så bare tænk på hovedpersonen i den - så går alting meget nemmere :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team