DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3032 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 14, 2011 0:52 
Offline

Tilmeldt: lør jan 29, 2011 9:53
Indlæg: 80
ImpulzE skrev:
Martyrs er kort og godt en af de bedste horrorfilm jeg nogensinde har set


.... er hvad jeg siger hver eneste gang jeg skal anbefale horrorfilm. Der er virkelig ingen nyere gyserfilm, der er på dens niveau. Klart en subjektiv holdning, men det ER en film som alle med hang til horror skal se... Og det kan endnu flere så komme til når AWE udsender den på dansk DVD (Hva' med BD?).

En fantastisk og skræmmende film og det kan det kommende Hollywood-happy-end-my-ass-remake ikke lave om på.

Pascal Laugiers næsten er i post-production http://www.imdb.com/title/tt1658837/

.. Forresten, så mangler der en stjerne på ROSEMARY'S BABY 8)


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2011 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Wow, mange tak for de fine anmeldelser ImpulzE. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2011 9:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Antoine skrev:
ImpulzE skrev:
Martyrs er kort og godt en af de bedste horrorfilm jeg nogensinde har set


.... er hvad jeg siger hver eneste gang jeg skal anbefale horrorfilm. Der er virkelig ingen nyere gyserfilm, der er på dens niveau. Klart en subjektiv holdning, men det ER en film som alle med hang til horror skal se... Og det kan endnu flere så komme til når AWE udsender den på dansk DVD (Hva' med BD?).

En fantastisk og skræmmende film og det kan det kommende Hollywood-happy-end-my-ass-remake ikke lave om på.

Pascal Laugiers næsten er i post-production http://www.imdb.com/title/tt1658837/

.. Forresten, så mangler der en stjerne på ROSEMARY'S BABY 8)

Helt enig med Martyrs.

Og det bliver godtnok spændende at høre mere om The Tall Man. Om han kan bibeholde sin fandenivoldskhed heri - eller om det bare bliver endnu en US horrorfilm til glemmebunken.
At skulle følge op på noget som Martyrs bliver ikke bare svært, men noget nær umuligt. Men det afholder mig da ikke fra at være ret spændt på at se hans nye film. Filmens handling lyder ok spændende - meeeeen kunne godt drejes hen imod en eller anden dum urban legend, og det håber jeg godtnok ikke.


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2011 10:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
DeathPosture skrev:
Wow, mange tak for de fine anmeldelser ImpulzE. :thumb:

Ja hvad gør man ikke for horror fansene herinde ;) :D

Claus Reinhold skrev:
Læg i øvrigt mærke til at der på posteren står "FIVE men" selvom der altså kun er fire i filmen. :thumb:

:laugh: Haha, det havde jeg sgu ikke lige set!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2011 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Glæd jer til James Wan's INSIDIOUS når den snart får rigtig bio premiere:

Billede

Havde ikke store forventninger før jeg så den (Wan's filmprojekter siden SAW har ikke været noget særligt) men blev meget positivt overrasket.

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
Indlæg: tors apr 14, 2011 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Syntes også at Death Sentence var ret god.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2011 8:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Genre-fans rundt omkring har også taget rigtig godt i mod INSIDIOUS - og kalder filmen en af de mest skræmmende nogensinde. Fangoria har også en stor artikel om den i #302.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2011 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Gad vide hvor mange film der i tidens løb er blevet kaldt "den mest skræmmende film nogensinde"? Det er vist en hel del. Når det så er sagt, så skal jeg da også have luret Insidious engang.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2011 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Jeg har også læst godt om den, bl.a. inde på AVmaniacs. Det ser klart ud til, at det er en, jeg skal se.

Den får vist bio-premiere i maj herhjemme?

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2011 14:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
DeathPosture skrev:
Gad vide hvor mange film der i tidens løb er blevet kaldt "den mest skræmmende film nogensinde"? Det er vist en hel del. Når det så er sagt, så skal jeg da også have luret Insidious engang.

Nu mangler vi bare at Stephen King kommer med en kommentar om, hvor skræmmende eller at han har set fremtidens gyser ect. hehe

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2011 16:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
Morbid Angel skrev:
Syntes også at Death Sentence var ret god.

Den var bedre end Dead Silence, det vil jeg godt give dig. Men så igen - bugtaler dummies, Chucky dukker og lignende har aldrig på nogen måde skræmt mig. Smid lortet i pejsen og slut med den film. :)

Angående INSIDIOUS så skal man nok ikke forvente at gå ind til den mest skræmmende film nogensinde eller lignende - det kan den ikke indfri. INSIDIOUS har samme low key tilgang til horror som kendetegner de bedste haunted house film (zero cgi :thumb: ), Tobe Hoopers Poltergeist bestemt ikke undtaget.

Ildevarslende stemning og atmosfære dominerer 1. og 2. akt, hvorimod 3. akt nærmest tvinger filmen ind i det surrealistiske. Jeh kan læse mig til at der er en del som ikke bryder sig om dette 'skifte' i filmen men jeg kan sagtens forstå hvorfor Wan og Whannell gør det. Det gør filmen til sin egen fremfor en afslutning der minder om alle andre lignende film i genren. Havde de ikke selv stået 100% bag produktionen af filmen men havde haft et etableret studie ind over, var den slutning nok ikke blevet til noget. Så havde vi nok haft en happy end designet til at etablere udgangspunktet for en strøm af sequels. Så ros til Wan og Whannell for at holde fast i deres uafhængighed og fortælle historien som de ser den.

Der er dog en ting som den gør ligeså effektivt som de allerbedste horror film igennem tiderne - intro sekvensen er fantastisk og dybt urovækkende. Ren terror. :devil:

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
Indlæg: ons apr 20, 2011 20:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Billede
PSALM 21
Så fik jeg set denne rysare. En gyser af Fredrik Hiller der såvidt jeg kan læse mig frem til her debuterer som instruktør.
Jeg havde, trods meget lidt viden om filmen store forventninger, da den sidste svenske film jeg så var Lad den rette komme ind - fantastisk film!!
Filmen handler om den moderne Stockholmske præst Henrik som begiver sig til nordsverige for at finde svar på omstændighederne omkring hans fars død. Der venter dog andre mere skræmmende ting i det nodsvenske end de svar Henrik leder efter......
Filmen er dog ikke helt så skræmmende som jeg havde forventet. Stilmæssig minder den mig om en film som The Mothman Prophecies - dog med lidt flere chokmomenter. Historien er fint skruet sammen og udvikler sig ikke helt som forventet.....på den gode måde.
Den får en varm anbefaling med herfra :thumb:

Hvis jeg absolut skal uddele stjerner kan det kun ende med.....
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors apr 21, 2011 12:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Er der nogen der har set Deadgirl? Det er tydeligt en lowbudget ting og selve konceptet er måske lidt svært at sluge for nogle; men jeg blev absolut positivt overrasket...
Men at kigge på IMDB's board efterfølgende er spild af tid - synes godt nok kvaliteten er dalende desværre... alt for mange 12-årige tumper med adgang til et keyboard :-(

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: tors apr 21, 2011 23:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 10, 2008 16:46
Indlæg: 363
Geografisk sted: Odense
Moonpie skrev:
Er der nogen der har set Deadgirl? Det er tydeligt en lowbudget ting og selve konceptet er måske lidt svært at sluge for nogle; men jeg blev absolut positivt overrasket...
Men at kigge på IMDB's board efterfølgende er spild af tid - synes godt nok kvaliteten er dalende desværre... alt for mange 12-årige tumper med adgang til et keyboard :-(

DeadGirl er én af de bedste horror film i lang tid! - Hvis man som du også nævner kan tage det lidt bizarre emne.

Anmeldte AWE's danske udgivelse af filmen for en måneds tid siden på Horror Unrated: http://www.horror-unrated.com/reviews/d/DEADGIRL.htm

_________________
:vhs: :dvd: :bluray:
Min DVD/blu-ray samling
Tjek også min blog Filmkælderen!


Top
   
Indlæg: fre apr 22, 2011 8:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Jeg er helt enig! I mine øjne er den en af 00'ernes 10 bedste horrorfilm.

Hvis man forbinder horror med chok på chok og endeløse blodige effekter, så vil man sikkert kede sig ihjel. Men jeg synes, det er fantastisk, når nogen forsøger at bruge genren til noget nyt - som her, hvor horrorgenren mest bruges som ramme (meget lig fx Lad den rette komme ind, som jeg også er vild med).

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3032 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team