DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er ons apr 17, 2024 0:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 05, 2016 2:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
I meget korte nyheder har jeg lige set at Jaume Balaguero (Sleep Tight, [Rec] og et par andre) har rottet sig sammen med Miguel Vivas (Kidnapped) om et Spansk remake af den Franske ekstremt blodige gyser Inside. Går alt efter planen begynder de at filme i Februar, så den kommer forhåbentligt i år.

Så kryds fingre for at Spanien laver ordentlige remakes - noget Hollywood aldrig har lært. I mellemtiden kan i jo se den Franske (originaltitel: A L'interieur), men i er advaret - der er MEGET blod med, og den er bestemt ikke familievenlig. Den ligger i alt fald på top fem over mest ekstreme film jeg har set.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jan 05, 2016 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
Cell 211 er så en fængselsfilm, og en ret fed og relativt men ikke overdrevent brutal af slagsen. Måske ikke liiiiige det helt vilde plot, men alt andet hænger fint sammen, og Tosar er altså bare en natural born bad guy. Og næste gang du har en elendig dag, så bare tænk på hovedpersonen i den - så går alting meget nemmere :)
Nu skal alt ikke kun være overdrevent brutalt når jeg ser film ;)
Cell 211 starter ud i et højt tempo uden det store introduktion efter den unge fængselsbetjent, Juan Oliver (Alberto Ammann), bliver vist rundt på sin første arbejdsdag, der hurtigt bliver afbrudt af oprøret blandt de indsatte. Jeg synes filmen var fremragende med endnu en gang god præstation fra Tosar, generelt var skuespilpræstationen fra alle ret høj i filmen. Enig i at filmens plot hænger godt sammen og det er værd at nævne, at plottet vækker en del minder fra Con Air. Virkelig fantastisk cinematografi, fremragende stykke arbejde af instruktøren. Med sin næsten 2 timers spilletid, er filmen alligevel skåret helt ind til benet og stadigvæk er meget realistisk, kraftfuld og stemningsfuld.

t23 skrev:
I meget korte nyheder har jeg lige set at Jaume Balaguero (Sleep Tight, [Rec] og et par andre) har rottet sig sammen med Miguel Vivas (Kidnapped) om et Spansk remake af den Franske ekstremt blodige gyser Inside. Går alt efter planen begynder de at filme i Februar, så den kommer forhåbentligt i år.

Så kryds fingre for at Spanien laver ordentlige remakes - noget Hollywood aldrig har lært. I mellemtiden kan i jo se den Franske (originaltitel: A L'interieur), men i er advaret - der er MEGET blod med, og den er bestemt ikke familievenlig. Den ligger i alt fald på top fem over mest ekstreme film jeg har set.
Det er da en fed nyhed! Secuestrados (Kidnapped) var jeg vældig tilfreds med da jeg så den. A L'interieur er en mindeværdig film, meget ekstrem ja, men er med i min top af franske gyser. Jeg er klar og håber også på de er bedre til at lave remakes end Hollywoods rullebånd remake-crap.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 06, 2016 0:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Oh dear :roll:

http://www.imdb.com/title/tt1544871/?ref_=fn_al_tt_2

Skynd dig at se den oprindelige, fra 1975, før de får ødelagt den i remaket. :!:

Den indholder desuden også nogle scener, som nok ikke vil blive lige så gode, i remaket. ;)


Top
   
Indlæg: ons jan 06, 2016 2:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
Nu skal alt ikke kun være overdrevent brutalt når jeg ser film ;)

Ork, det ved jeg skam - det var en del af en meget kort og spoilerfri opsummering om hvad man kan forvente af filmen :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 19:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Zombie 2

Zombie mig her og zombie mig der. Der er snart zombier med overalt og der mangler vel snart kun en Anders And-historie, hvor han slås mod zombier, der vil æde hans og nevøernes hjerner. Eller er den allerede lavet?

Nå, men tilbage i 70erne var zombier stadig forholdsvis friske (see what we did there?) og instruktører som Romero fik dem placeret i indkøbscentre, hvor de kunne vende tilbage til det som de kendte, før de blev u-døde.

Italienske Lucio Fulci tog skridtet videre og tog zombierne tilbage til Caribien, hvor nogle af de første zombiefilm fra 30erne og 40erne foregik. Resultatet var "Zombi 2" også kendt som "Zombie Flesh Eaters" også kendt som "Woodoo - rædslernes grønne ø" også kendt som...

I dette podcast får vi bl.a. diskuteret zombiernes historie, effekter (hvornår er en effekt splattet nok?), yndlings-zombiefilm, italiensk horror og ikke mindst den praktiske værdi i at dykke topløs som kvinde.

God fornøjelse.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs feb 09, 2016 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 09, 2016 10:33
Indlæg: 5
Geografisk sted: Bringstrup
jeg har været forbi herinde mange gange og nu var det på tide at oprette en bruger. Har læst tråden igennem hvor der er mange gode inputs og endte med en liste over film jeg skal se snarest.

Viy (1967)
Feast
The Host
Severance
Fritt vilt
Torso
The Cure
Inside
Martyrs
Frontier(s)
Spoorloos
Xtro
Day of the Woman
Sleep Tight

Podcastet ovenover virker også ret interessant og kan se der er en del film i har været igennem.


Top
   
Indlæg: tirs feb 09, 2016 15:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Lionsgate gør sig klar til den 8. Saw film, der går under titlen Saw: Legacy, sammen med Josh Stolberg og Pete Goldfinger, der skal stå bag manuskriptet.

Utroligt de kan blive ved. Kan vi klare mere af serien? :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs feb 09, 2016 16:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg er begyndt at se en ny youtuber, der kalder sig, Asian Movie Enthusiast. Han er begyndt på en omfattende gennemgang af samtlige asiatiske horrorfilm, han har set i kronologisk rækkefølge. Hvis man har tålmodighed til at se omtale af et stort antal film man sandsynligvis ikke har set eller hørt om, er der god inspiration til horrorfilm, der er værd at tjekke ud.


Top
   
Indlæg: ons feb 10, 2016 6:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Craven skrev:
jeg har været forbi herinde mange gange og nu var det på tide at oprette en bruger. Har læst tråden igennem hvor der er mange gode inputs og endte med en liste over film jeg skal se snarest.

Velkommen til! Når du er færdig med den liste (som har nogle af mine favoritter) så siger du bare til, jeg er sikker på vi kan fylde den op igen :thumb:

Og tæskegod stil at smide Viy i toppen - men lad det være den originale og ikke den slatne efterfølger. Den ligger på Youtube (Mosfilm har givet alle deres film ud der), og på iTunes i langt bedre kvalitet.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons feb 10, 2016 12:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Craven skrev:
jeg har været forbi herinde mange gange og nu var det på tide at oprette en bruger. Har læst tråden igennem hvor der er mange gode inputs og endte med en liste over film jeg skal se snarest.

Viy (1967)
Feast
The Host
Severance
Fritt vilt
Torso
The Cure
Inside
Martyrs
Frontier(s)
Spoorloos
Xtro
Day of the Woman
Sleep Tight

Podcastet ovenover virker også ret interessant og kan se der er en del film i har været igennem.


Velkommen til! :thumb:

Jeg har ikke set så mange af filmene på din liste, men jeg vil gerne smide nogle solide anbefalinger efter

Martyrs
Spoorloos
Fritt vilt

Det er alle yderst seværdige film. Især de to første. :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 10, 2016 14:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Craven skrev:
jeg har været forbi herinde mange gange og nu var det på tide at oprette en bruger. Har læst tråden igennem hvor der er mange gode inputs og endte med en liste over film jeg skal se snarest.
Jeg må have overset dit indlæg da jeg skrev min i går her i tråden, det beklager jeg. Men ja velkommen til, altid fedt at der kommer flere herinde der kan give mere liv i gamle dahf, så endda en horrorfreak mere i klubben, er bare i orden :beerchug:
Kanon liste du har samlet dig, der er mange gode timer i blandt :thumb: Hvis det er Cure fra 1997 du mener, så skal du også glæde dig til den!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 10, 2016 17:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 09, 2016 10:33
Indlæg: 5
Geografisk sted: Bringstrup
tak tak.

Listen var ikke sorteret på en bestemt måde men i den rækkefølge jeg fandt dem her i tråden.

Det var den originale jeg havde i tankerne med Viy. Dejligt og nemt at den findes på youtube, tak for det!

Du har ret impulze. Det er Kiyoshi Kurosawa's Cure jeg mente da jeg kopierede Helene H's indlæg halvvejs igennem af tråden.


Top
   
Indlæg: søn feb 14, 2016 20:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

(Mulcahy, 1984)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg har lige haft fornøjelsen af at se Russell Mulcahys spillefilmsdebut. Han kører på alle cylindre her og bruger alle tricks i bogen, så det er en fryd at se på. Der er masser af farvede gels (røde og blå), spil med skygger, skæve kameravinkler, steadicam-ture, sjove klip og ikke mindst en masse røg-effekter. Det er ikke en film, der ser specielt naturlig ud, men når man (som jeg) er fan af Bava og Argento er realisme bestemt heller ikke altid i højsædet.

Den er meget stiliseret og flot filmet og selve historien trækker paralleller til både "Jaws" og såmænd også til "Psycho".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn feb 14, 2016 20:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

(Mihalka, 1981)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

For en gangs skyld er vi ikke på og omkring en high school eller en sommerlejr, men her befinder vi os i og omkring en mine et sted i USA. Det drejer sig heller ikke om teenagere denne gang, men de lidt ældre personer i denne film har deres tanker lidt det samme sted: sex, fest og druk. Personerne er også for en gangs skyld rimelig sympatiske og man føler lidt mere med dem, når de bliver myrdet af filmens blodtørstige morder.

Jeg har set filmen i den restaurerede (mere eller mindre) udgave på Blu-ray og selvom kvaliteten af de genindsatte gore-scener (forlængelser på ca. 3 min. alt i alt) er dårligere end resten af filmen, så gør det ikke rigtig noget. Der er en grund til, at filmen tidligere er blevet kaldt "My Not So Bloody Valentine" i biografversionen og når man ser, hvad der blev klippet ud for at glæde censorerne dengang i starten af 80erne, så har man ikke lyst til at se den kortere version igen.

Det er en glimrende og stemningsfuld slasher-film med nogle opfindsomme kills og en ret ikonisk morder. At den er optaget i Canada lægger man ikke mærke til, undtagen når nogle af skuespillerne af og til lyder lidt "aboot"-agtige.

Det er en af de bedste og mest mindeværdige slasher-film fra den store bølge i 80erne og det er en skam, at Blu-ray'en er gået OOP, da versionen på Netflix UK/IE desværre er den korte biograf-udgave.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs feb 16, 2016 14:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
njhansen skrev:
Billede

(Mulcahy, 1984)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Efter havde set filmen må jeg sige, at jeg er en fan! En genial og visuelt fantastisk film, der er forud sin tid med alle de ting som njhansen allerede har nævnt :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team