DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 10:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 127 28 29 30 31 32 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre apr 22, 2011 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Glad for ar høre det ikke bare var mig der var begejstret :thumb:

Jeg har anskaffet mig Make Out with Violence, som skulle være lidt i samme retning... men har ikke set den endnu - og nej vi er ikke ude i noget fetish fra min side... heller ikke selvom samlingen også indeholder Nekromantik 1+2 ;)

Jeg så Friday the 13th i går (den genindspilningen fra 2009) - kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg skal synes om den... På sin vis var det okay underholdning (især hvis man er ung mand); men omvendt så det det hele lige som for hurtigt, så der var ikke tid til at bygge en historie og en stemning op... og som sædvanlig havde kameramanden akut epilepsi anfald hver gang det var lidt action (jeg håber virkelig denne "stil" er et meget kort fænomen i filmhistorien :roll: ). Sad tilbage med en underlig fornemmelse af at være nogenlunde underholdt; men også at det kunne ha været så meget bedre...

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: lør apr 23, 2011 19:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Interessant artikel, der lister 6 grundlæggende ting der typisk skal være til stede i en god horrorfilm.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 26, 2011 17:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
Pet Sematary (1989)

Filmen er en af de mange film der blevet filmatiseret over Stephen Kings hav af noveller, hvor filmen har fået den danske oversættelse ”Ondskabens kirkegård”.
Fandt hurtigt ud efter filmen kørt i lidt tid, at jeg faktisk havde set filmen før, men enten kunne jeg ikke huske slutningen eller så har jeg misset den af en ukendt oversag.

Historien om familien Creed flytter ind i et hus på landet, som ligger lige op af en motorvej, eller det skulle man tro med voldsomme og overdrevene hastigheder lastbilerne drøner forbi med. Vi finder hurtigt ud af hvorhen filmen vil hen, efter deres ældre nabo Jud fortæller dem historien om stien der fører ned til en lille kirkegård, eller senere hvor naboen viser Mr. Creed den indianske graveplads.

Filmen er ligesom en lunket øl til festivalen i en varm sommerdag; flad, men kan drikkes. Det er en af de gysere der egentlig ikke er specielt god eller har en handling der fanger en. Jeg nød nu alligevel filmen.
Til min overraske gik det op for mig, at det var Miko Hughes der spillede sønnen, som han gjorde særdeles godt med tanken om det var hans første film. Fik helt lyst til at gense New Nightmare.

En lunket Stephen King film, men fortjener en ekstra stjerne pga. Miko Hughes mindeværdige præstation.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:



Billede
Ghoulies (1985)

Jeg elsker gyserfilm og har en svaghed når det går lidt science fiction over det og har monster med. Specielt når ”små” bæster der terroriser alt og alle, f.eks. Critters og Gremlins for bare at nævne nogle af de få. En fryd for øjet!

Derfor valgte jeg at se Ghoulies i påskeferien, som så ud til at være ret underholdende. Her tog jeg roligt fejl, for selvfølgeligt er der nogle gyserfilm som bare ikke dur til noget som helst – Ghoulies er desværre en af dem.

Det var en langtrukken adfærd, hvor den sidste holdbarhedsdato var for længst overskredet. Der var ingen hoved eller hale i handlingen og ikke særlig skræmmende på nogen måder. Humoren var lig med ingenting og jeg har stadig ikke forstået meningen med de små Ghoulies - hvem er de og hvad er deres formål? F.eks. er der en ret meningsløs scene med middagen, hvor værten og gæsterne sidder med deres latterlige solbriller, som gør de ikke kan se Ghoulies der sidder og savler ovenpå maden på bordet...
Nuvel film er fra 1985, så er det ikke det vilde man kan forvente og det er Luca Bercovicis første film bag kameraet. Det var godt at Luca Bercovici droppede instruktør hatten og fokuserede mere på skuespillet i stedet for.

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors maj 05, 2011 3:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
I denne horror-tråd vil jeg da lige gøre opmærksom på vi på www.horror-unrated.com vil prøve at lave en lille rundspørge på diverse fora for at få lidt feedback på hvad folk syntes om siden - både af gode og dårlige ting, så vi evt. kan forbedre siden.
Så skulle der være nogle horror fans her på dahf som gerne vil indsparke lidt ris/ros og give deres besyv med, så hold jer endelig ikke tilbage - jo flere jo bedre!

Send feedback til: claus@horror-unrated.com

På forhånd tak!

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: man maj 09, 2011 9:34 
Offline

Tilmeldt: lør jan 29, 2011 9:53
Indlæg: 80
Fuck, det ser godt ud! http://www.fangoria.com/index.php?optio ... Itemid=167

Tjek traileren ud. Den har klassisk Argento written all over it. Jeg tænker især SUSPIRIA.

Instruktøren har tidligere lavet TEARS OF KALI, som jeg har liggende på DVD, men aldrig fået set.


Top
   
Indlæg: man maj 09, 2011 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Spændende. Tak for tippet! Den er fluks røget på min "hold øje med"-liste. :D

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs maj 10, 2011 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Har lige set Martyrs og kan fuldt ud tilslutte mig koret af 'det er en genial film' - Den er sgu god! :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: søn jan 22, 2012 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Faldt lige over denne side mange gode gamle genrefilm, man husker fra 80'erne :thumb:
http://fullmoondirect.3dcartstores.com/ ... _35-1.html

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2012 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
"318" er titlen på en ny horror kortfilm som undertegnede har været med til at lave. Filmen er lavet til dette års Movie Battle hvor temaet er 'supernatural horror'.
Filmen er lavet på 23 dage - fra idé til færdig produkt - og optaget på halvanden dag for et budget på ca. 450 kr. Filmen er helt uden dialog, dog med en del radio speak. Den er lavet på engelsk og foregår i Pittsburgh, Pennsylvania.

Posteren er designet af amerikaneren Justin Osbourn fra Slasher Design.

Synopsis:
In an old appartment building in Pittsburgh, Pennsylvania, a middleaged janitor one day discovers an empty storage room which houses a kind of evil that drives him farther and farther out.

Vi håber at nogle af de søde horror fans her på DAHF vil gå ind og trykke 'Like' på vores Facebook side og sprede ordet, og dermed støtte filmen og dansk indie-horror.
:-)

Link til "318" Facebook side: http://www.facebook.com/pages/318/227426147341600?notif_t=page_new_likes#!/pages/318/227426147341600

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2012 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Den er så meget liket! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2012 14:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
DeathPosture skrev:
Den er så meget liket! :thumb:

+1 :thumb:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2012 15:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Takker! :-)

Man kan i øvrigt læse lidt mere om filmen på http://www.horror-movies.ca: http://www.horror-movies.ca/2012/01/first-look-at-danish-horror-short-318/

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2012 15:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Claus Reinhold skrev:

Det er nemlig en rigitg fin artikel og de virker RIGITGT begejstrede allerede til trods for de indtil videre kun kender synopsis og har set den ret fede plakat :beerchug:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2012 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Ja, det gør de, hvilket er ret utroligt. :)

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 18, 2015 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Lad os puste liv i tråden med en bette video om zombiefilm igennem tiden.



Ret fedt at se udviklingen i genren.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 127 28 29 30 31 32 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team