DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 09, 2016 12:11 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
http://www.youtube.com/watch?v=bPMzdDBSyS4

Dødens Gab 4 ever :clap:


Top
   
Indlæg: tirs mar 15, 2016 13:50 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
http://www.youtube.com/watch?v=_TclBXA-saw
http://www.youtube.com/watch?v=_d2bLeQQMrs
http://www.youtube.com/watch?v=ypxQqqVfGrg

Horror Express , wow :thumb: :notworthy: :naughty:


Top
   
Indlæg: tirs mar 15, 2016 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
samler skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=_TclBXA-saw
http://www.youtube.com/watch?v=_d2bLeQQMrs
http://www.youtube.com/watch?v=ypxQqqVfGrg

Horror Express , wow :thumb: :notworthy: :naughty:



_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 03, 2016 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Sorgenfri (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Smut ind og se filmen på det store lærredet inden det er for sent (medmindre du har en hjemmebiograf derhjemme, så kan du godt vente). Bliv forkælet med særdeles fedt Carpenter-inspirerede soundtrack, god lyd og godt billede til en slowburn zombiefilm, der er en blanding af Romeros "Night of the Living Dead", "The Crazies" og måske lidt "Fear the Walking Dead". Bare det forgår i lille Danmark i et bette område nord for København.

Jo filmen halter lidt, som familien ikke lige stopper op og tænker, eller bringer problemet op på bordet over hvad fanden der egentligt forgår, samt dialogen par gange er lige stiv nok betrækket. Så har filmen lidt en tendens til at være Hollywoodisk når området sættes i karantæne af militæret, tror jeg de skal forstille. Ellers vil jeg sige skuespillernes præstationerne er ret tilfredsstillende, af at være en dansk film (ja generelt er danske film ikke mit kop kaffe), og det er ret frisk og godt arbejde af Bo Mikkelsen, som den første spillefilm. Filmen fortjener mere end den behandling distributøren har givet den. Jeg har intet imod slowburn film, hvis den har setup’et og kan bære det. Zombie-genren er jeg en stor fan af og i filmen får vi intet nyt tilføjet til genren - sikkert en del der er uenig, men jeg vil nu stadig holde på filmen er den bedste danske gyserfilm i nyere tid, på trods af filmen har sine skavanker og irritationsmomenter.

Slutningen er ret fed og filmen kunne godt havde undværet at
[Vis Spoiler]
Sonja (Marie Hammer Boda) og irriterende Gustav (Benjamin Engell) overlevede
, det ville havde gjort filmen stod som et bedre resultat.

Sorgenfri har delt vandene, som Buck Rogers nævnte i "Hvilke(n) film så du i dag? Part IX"-tråden, og det kan jeg sagtens forstå. Alle har hvert deres holdning til filmen, om de så er til den type film eller ej. At jeg giver den 4/5 (svarer til 80%) er fordi jeg kunne rigtigt godt li' filmen - for sit sats af dansk gyser og de tekniske aspekter. Om filmen virker ved et gensyn, tror jeg ikke. Så vil jeg hellere høre soundtracket.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 03, 2016 21:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
4/5 var godt nok meget. Jeg er mere på linje med Jacob Stegelmann der gav den 2/6. Jeg sad og småkedede mig undervejs og man ser nærmest først for alvor en zombie 5/6 henne i filmen. Jeg må godt nok sige at DK efter min mening er langt efter vores norske broderland, der har spyttet den ene film efter den anden de seneste 10 års tid, på horror området lige for tiden.


Top
   
Indlæg: søn apr 03, 2016 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Maverick skrev:
Jeg må godt nok sige at DK efter min mening er langt efter vores norske broderland, der har spyttet den ene film efter den anden de seneste 10 års tid, på horror området lige for tiden.

Njah, nu har jeg jo set en del af dine rekommanderinger, og generelt set så er Norsk horror ikke en skid uden Kristoffer Joner. Det så være sagt, så skal jeg vel se Sorgenfri på et tidspunkt, om ikke andet er det vel på tide vi selv laver en horror film.

Ud over det, så var din liste med anbefalinger guld værd - min bedre halvdel spørger mig dagligt om der virkeligt er trolde i Norge :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre maj 13, 2016 18:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede Billede

Fritte skrev:
The VVitch: A New England Folktale (2015)

Overvej lige hvis M. Night Shyamalan lavede en god film i dag. Ja, det er fuldstændig utænkeligt, men hvis vi nu leger at han gjorde, så var The VVitch (ja, den staves med 2 v'er) filmen. For damn, den stinker af old-school M. Night Shyamalan! :D Den er dog instrueret af en anden. ;)
Vi er i New England tilbage i 1630. En troende familie flytter til udkanten af en skov med deres 5 børn. Desværre slår høsten fejl og der er ikke mange penge at gøre godt med. Tilværelsen tager en horribel retning, da det mindste barn forsvinder under ekstremt mystiske omstændigheder. Er der en heks ude i skoven, der forvolder familien ondt?

Man skulle tro vi sad i en tidsmaskine, transporteret 400 år tilbage i tiden. Filmen suger dig lige ind. Den er mørk, grå og drænet for farver. Nårh ja, så er den også skudt i 1.66:1. Her er ikke noget gore eller billige jump scares. Filmens force ligger i skuespillet og den konstant creepy atmosfære der omringer karaktererne. Jeg vil særligt fremhæve faderen og og den ældste datter. Hold fast hvor de spiller godt. Den foregår i meget gamle dage, så sproget er gammeldags, men ikke nogen rigtig hindring. Særlig en scene har underlægningsmusik, som om det er løftet direkte fra Kubricks 2001. Det eneste negative er filmens slutning, som ikke helt giver den pay-off jeg havde håbet på. Ingen spoilers.

The VVitch er en film jeg glæder mig til at se med venner.

Anbefales! :thumb:


Jeg fik aldrig taget mig sammen og skrive om The VVitch: A New England Folktale AKA The Witch, da jeg selv så den ganske kort tid siden. Som Fritte allerede har skrevet og rost film, følger jeg trop. En film der er fantastisk skummel med sit billede og score der virkelig understøtter filmens spænding og suspense. Skuespillet er overbevisende godt, ingen gang løgn det føles at man er tilbage i tiden med en tidsmaskine, der giver det autentiske følelse. Ja her overraskede Robert Eggers mig virkelig meget som debutinstruktør!

Ovenpå alle de rullebåndsfilm, specielt i horror-genren, der spyttes ud i dag, er det en befrielse der i ny og næ kommer en lille mesterværk der giver lige troen på flere af den slags. The VVitch: A New England Folktale AKA The Witch er en af dem.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 14, 2016 15:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
En film lavet af holdet bag gyser-scifi serien The Outer Limits. William Shatner i hovedrollen, præ Star Trek. Og så på Esperanto!



Den bærer meget præg af The Outer Limits (soundtrack'et er faktisk genbrugt fra et afsnit), men er produktionsmæssigt langt bedre. Dog kan det godt blive lidt anstrengende at høre dårligt udtalt Esperanto, men til gengæld får man Milos Milos at se - Alain Delon's dengang bodyguard, som kun uger senere skød James Cagney's kone og derefter sig selv. Og er det bare mig, eller er der rigtigt meget visuelt der minder om Bergman's Det Sjunde Inseglet?

Lidt underlig ide at blande gys og art house, men kult, det er den i alt fald, og god nok til at slå fem kvarter ihjel med.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors sep 15, 2016 14:13 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
https://www.youtube.com/watch?v=xt4Pjd3_IJc

Dracula Prince of Darkness 50 år......kanskje min favoritt af Lee's Dracula-filmer.


Top
   
Indlæg: tors sep 22, 2016 17:46 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
https://www.youtube.com/watch?v=_TclBXA-saw

Et signert brev fra John Cacavas er en raritet :beerchug:


Top
   
Indlæg: man sep 11, 2017 9:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg skriver ikke så meget herinde mere, men den her skal I altså ikke snydes for. Er du klar på en velspillet og grum slowburner af et horror-drama? Så skal du tage at se den irske "A Dark Song" fra 2016. Uden tvivl en af de bedste gys jeg har set i rigtig lang tid. Gider du at give filmen den fornødne tålmodighed og opmærksomhed, så er der i den grad fuld valuta for pengene, for for djævelen er i sandhed i detaljen, i "A Dark Song".

Hold dig fra traileren og reviews - for jo mindre du ved, jo bedre. Og sluk din telefon...

Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man sep 11, 2017 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
rammy skrev:
Jeg skriver ikke så meget herinde mere, men den her skal I altså ikke snydes for. Er du klar på en velspillet og grum slowburner af et horror-drama? Så skal du tage at se den irske "A Dark Song" fra 2016. Uden tvivl en af de bedste gys jeg har set i rigtig lang tid. Gider du at give filmen den fornødne tålmodighed og opmærksomhed, så er der i den grad fuld valuta for pengene, for for djævelen er i sandhed i detaljen, i "A Dark Song".

Hold dig fra traileren og reviews - for jo mindre du ved, jo bedre. Og sluk din telefon...
Spændende! Kan det passe at den er på :netflix: US?

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man sep 11, 2017 10:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Det ved jeg ikke, jeg så den på bluray.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man sep 11, 2017 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Ser spændende ud, den vil jeg give et forsøg :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 479 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team