DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2790 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5186 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jul 28, 2006 21:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Starter lige part IV i rækken...

Jeg fik genset V for Vendetta her til aften og den er stadig rigtig fed. Jeg har nu set og ikke mindst HØRT eksplosionerne 3 gange herhjemme og det lyder altså pænt godt :D

4/5 herfra :thumb:

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jul 28, 2006 22:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Her de seneste 2-3 dage:

V for Vendetta 5/6
Forførende og intelligent dramathriller, tilsat et drys Orson Welles univers og krydret med elementer fra superheltegenren. Actionscenerne er flotte, dialogen er fremragende og skuespillerne gør det fantastisk. Natalie Portman og Hugo Weaving spiller røven ud af bukserne og fortjener dyb, dyb respekt. Domino-sekvensen gav gåsehåd! V for Victory!

Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl 5/6
Superunderholdende film med Johnny Depp som den karismatiske Captain Jack Sparrow. Uden tvivl Disneys store succesfranchise og med god grund! Efter at have set 2eren for nylig, og sovet lidt på det, så "up'er" jeg Dead Man's Chests karakter til 5/6 også. Jeg synes dog at de forskellige gags fungerer meget bedre i efterfølgeren.

The Triangle 3½-4/6
Succes-miniserien fra Sci-Fi Channel om Bermudatrekanten føles som et forlænget afsnit af X-Files. Plottet er meget interessant, men karaktererne er ikke så dybe som man havde håbet (den varer 4 timer, så der er masser af tid). Lou Diamond Phillips kunne godt bruge noget mere spilletid, men ellers så synes jeg at den er et friskt pust, virkelig atmosfærisk og spændende. Et sted mellem 3 og 4, men hælder mest til 4/6. Jeg tror at R2DKs DTS-lydspor bliver god ;). CGen haltede desværre i en del scener.

Sideways 5/6
Jeg er meget overrasket over hvor god den egentlig er! Paul Giamatti og Thomas Hayden Church danner et fantastisk makkerpar, der modspiller hinanden fremragende. De komiske øjeblikke er lårklaskende morsomme, mens den dystre side af filmen er engagerende. Topklasse. Synes dog der gik lidt for meget vin over den ;). I øvrigt et rigtig flot transfer og smukt cinematography :thumb: .


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jul 28, 2006 22:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
så rat race på dr2 her til aften. stadig en rigtig sjov og anderledes film. 8/10

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 29, 2006 17:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 21, 2006 15:37
Indlæg: 394
Geografisk sted: Where it's at
The Weather Man 4/6

Jeg havde ikke særlig mange forventninger til denne film da dvd-skuffen blev kørt ind med The Weather Man. Men efter 107 min. i selskab med Nicolas Cage og Michael Caine må jeg tilstå at den vakte min opmærksomhed. Den er rigtig spændende og underholdende. Den handler i korte træk om livet simplethen og dets op- og nedture som vejrmand når man samtidig skal lave godt vejr og passe sin familie.

_________________
WHO WATCHES THE WATCHMEN?

Panoramabilleder fra film på Flickr


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 29, 2006 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Har lige set film på Kanal 5, hvilket absolut hører til sjældenhederne, men det var jo så også en af mine guilty pleasures. National Lampoon's Loaded Weapon 1 med Emilio Estevez og Samuel L. Jackson. Glimrende spoof på bl.a. Lethal Weapon og Basic Instinct og så har John McClane (Bruce Willis) jo en herlig cameo.

3/5

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 29, 2006 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 08, 2004 20:01
Indlæg: 3293
Prime - 3,5/6

Lad det være sagt med det samme - Jeg vil aldrig aldrig kunne give en film, i denne specifikke genre, mere end 4/6. Filmen fandt jeg dog ganske ok, og fuldstændig atypisk for genren, er denne film - original!! (HALLELUJA! :o :o )


Ja, jeg så den sammen med damen på kommando...Må kompensere med at se Saw II senere iaften :devil: :devil:


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 29, 2006 20:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Så fik jeg endelig set Serenity. Den er jo et stykke rigtig godt sci-fi. Især opbygningen af reaverne fandt jeg rigtig god og så selvfølgelig River Tam. Hun er sgu en bad-ass.

4/5 herfra.

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 29, 2006 22:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Var igen inde at se Garfield og jeg giver samme karakter som sidst. Jeg synes den er rigtig god :)

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 29, 2006 23:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Nå, det kunne være man skulle til at se, om man ikke kunne skrive lidt i denne tråd igen...

Det er ikke mange film jeg har set i den sidste tid, men en af dem jeg har fået set, var så god, at jeg satte mig til at se den igen i dag. Det var Werner Herzogs <b>Grizzly Man</b>.

Jeg er ikke den store Werner Herzog kender. Har set et par af hans film, og har set den fremragende dokumentar 'Burden of Dreams', om tilblivelsen af hans 'Fitzcarraldo' (som jeg så ikke har set). 'Grizzly Man' handler om Timothy Treadwell, som igenem 13 år tog til Alaska hver sommer, og boede og levede sammen med de vilde bjørne. I 2003 blev han og kæresten, som havde været med ham i Alaska de sidste to år, dræbt af en bjørn.

Treadwell så sig selv som en slags frelser og beskytter for disse bjørne, og gik meget tæt på dem med sit kamera, som han havde med i de sidste 5 år han var i Alaska. Omkring 100 timers optagelser blev det til, og disse optagelser har Herzog fået adgang til. Af de optagelser, og nye interviews med Treadwells venner og familie, har Herzog lavet en meget spændende og fascinerende film.

Man ser ikke angrebet og Treadwells død. Hans kamera kørte da det skete, men kun med lyd. Lyden hører vi heller ikke, men der en scene i filmen hvor Herzog lytter til det voldsomme indhold, og han siger til Treadwells ven, at han syntes hun skal smide det væk, for hun burde aldrig lytte til det.

"I will die for these animals" siger Treadwell på et tidspunkt til sit kamera, og selvom han ikke døde <u>for</u> dem, så krævede disse ekspeditioner til bjørnenes land altså til sidst Treadwells liv.

'Grizzly Man' er en fascinerende film, om et mennske der bevæger sig i en gråzone mellem menneskets verden, og dyrenes verden, og krydser de usynlige grænser i naturen, som man måske ikke burde krydse. Hvad man end mener om Treadwells korstog ind i bjørnenes verden, så gjorde han det med hjertet på rette sted. Rigtigheden af hans handlinger, kan diskuteres, og det gør Herzogs film også.

'Grizzly Man' skal anbefales til alle der elsker en god dokumentarfilm, for den er helt sikkert en af de bedre.

<b>5/6</b>


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jul 30, 2006 20:27 
Flight 93
Jeg havde fået denne tv-film på kinesisk DVD for nogen tid siden, og måtte se den, så den kunne gå videre. Den handler selvfølgelig om det passagerfly 11. september, hvor passagerne forsøgte at tage over. Vi ved jo hvordan det endte. Det er en lavbudget-udgave af begivenhederne - ikke helt tilfredsstillende. Jeg har ikke set biograffilmen, som hedder United 93.
Karakter 3½/6

En sjov ting er at kineserne (læs: piraterne) har sat to anmeldercitater på coveret: "Deliciously entertaining" (The Observer)
"Savagely funny" (Nuts)

Hvad fanden tænker de på? (de kunne godt vise lidt mere respekt og omtanke, når de kopierer anmeldercitater fra andre covers).

Night Sun
En film af Taviani-brødrene om en mand som umiddelbart inden sit bryllup, der ellers ville sikre ham adgang til aristokratiet, i stedet vælger at forsage livets glæder og gå i kloster. Livet som eremit er dog heller ikke let. En flot film der foregår i 1700-tallet. Der er smukke landskaber og kostumer, og filmen er fortalt i langsomt tempo. Filmen bygger på en roman af Tolstoj.
4½/6


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jul 30, 2006 21:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Idag fik jeg mig endelig taget sammen til at se Fight Club. Har haft den stående på hylden i flere år, men det måtte altså vente til idag. En storfilm er det ikke, men Brad Pitt og Ed Norton spiller altså pissegodt begge to.

3/5

Derudover blev det til endnu et gensyn med Once upon a time in the West og den holder stadig hele vejen. Et mesterværk!

5/5

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jul 31, 2006 1:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
2 klassiker blev det til i går,

A Clockwork Orange:10/10 - ja, vis man har set den ved man hvorfor, og har man ikke set den bør man se den. denne film er vildt god. og viser hvorfor vi elskede kubrick.

Monty Python and the Holy Grail:9/10 - deres bedste i min bog, og holder hele vejen. der er jokes overalt i den. skønt.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jul 31, 2006 4:38 
Offline

Tilmeldt: fre jul 22, 2005 13:11
Indlæg: 592
Geografisk sted: Aalborg
Naboen og jeg valgte lige at holde Lord of the Rings marathon. Tre film i extended-udgave og sidder her 12 timer efter med ret firkantede øjne og en evig følelse af at film bare ikke laves bedre.

Desuden har jeg de sidste 5 dage fået set 2½ sæson af Gilmore Girls. Men da jeg drømte om serien i nat hvor drømmen bedst beskrives som noget af et 'Ménage à Troi' (ikke at det var en dårlig drøm), så valgte jeg i dag at holde pause. Det er kun sket en gang før at jeg har drømt om en serie efter at have set den i en længere sammenhæng. Det var med Friends og jeg spillede med i serien af en eller anden grund. Men ok, det er hvad der sker når man sætter sig ned med det formål at man skal se 7 sæsoner i træk (76 timer mener jeg) og falder i søvn efter 28 timer... Sov iøvrigt fortrineligt i stolen

:lol:

_________________
Filmene
Skattekisten
Riberprisen


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jul 31, 2006 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Den sidste lille uges tid har stået på:

Poseidon (genindspilningen i bio, totalt 4 mennesker i salen :D); om jeg er opvirket af at jeg havde hovedpine allerede inden filmen startede og at de startede den i et forkert aspect ratio vil jeg undlade at spekulere over... som katastrofe film var den jo okay, selvom jeg sagtens kunne have brugt MEGET mere tid på lidt karakter opbygning, jeg sidder stadig med en fornemmelse af at de alle fra start til slut enten var "håber han dør" typer eller "Åh, helten der redder dem alle" typer... nå ja, man kan jo håbe at den originale er bedre ;)
6/13

Poeten og Lillemor; lidt dansk igen... lidt for optimistisk og sukkersødt i plottet for min smag eller bare for lidt komedie, Dirch's lille rolle finder jeg kun generende pga. hans depressive-tudefjæs udseende og det stemmeleje han bruger i filmen... 5/13

_________________
/Tigerdyr


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jul 31, 2006 9:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
vCor skrev:
Naboen og jeg valgte lige at holde Lord of the Rings marathon. Tre film i extended-udgave og sidder her 12 timer efter med ret firkantede øjne og en evig følelse af at film bare ikke laves bedre.


Så sandt som det er skrevet vCor :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2790 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5186 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team