DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 7 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 11, 2014 16:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Jordsvin skrev:
Hvordan har du det med LotR filmene, Ulle? Jeg har selv mistet meget for dem de senere år. Det er næsten som om, at al halløjet omkring Hobbitten har drænet mig for enhver entusiasme jeg nogensinde har haft, og jeg tvivler faktisk på, at jeg ville være i stand til at se LotR filmene færdige.

Måske er jeg bare blevet for gammel og for sur.

Jeg har mistet meget for "The Two Towers" og "The Return of the King" de sidste par år. Dem kan jeg ikke længere komme igennem, må jeg indrømme.

Jeg kan stadig nyde "The Fellowship of the Ring". Men det er hovedsagligt fordi jeg synes den er smuk i sin æstetiske simplicitet. Der er langt færre instrumenter i kompositionerne, billedsiden er uredigeret, og fortællingens tempo er langsommere. Derudover er mange af dialogerne velskrevet i forhold til at balancere det trivielle, det episke og det rørende.


Top
   
Indlæg: tors dec 11, 2014 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jøps, det lyder bekendt. :thumb:


Top
   
Indlæg: tors dec 11, 2014 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, det lyder faktisk meget bekendt. Har det på samme måde.

Jeg ser kun The Hobbit: The Battle of the Five Armies for at se, hvordan Peter J. afslutter det hele.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors dec 11, 2014 17:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ulle skrev:
Jordsvin skrev:
Hvordan har du det med LotR filmene, Ulle? Jeg har selv mistet meget for dem de senere år. Det er næsten som om, at al halløjet omkring Hobbitten har drænet mig for enhver entusiasme jeg nogensinde har haft, og jeg tvivler faktisk på, at jeg ville være i stand til at se LotR filmene færdige.

Måske er jeg bare blevet for gammel og for sur.

Jeg har mistet meget for "The Two Towers" og "The Return of the King" de sidste par år. Dem kan jeg ikke længere komme igennem, må jeg indrømme.

Jeg kan stadig nyde "The Fellowship of the Ring". Men det er hovedsagligt fordi jeg synes den er smuk i sin æstetiske simplicitet. Der er langt færre instrumenter i kompositionerne, billedsiden er uredigeret, og fortællingens tempo er langsommere. Derudover er mange af dialogerne velskrevet i forhold til at balancere det trivielle, det episke og det rørende.


Helt enig. Den første film er den bedste, uden tvivl.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors dec 11, 2014 18:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Ulle skrev:
Jeg kan stadig nyde "The Fellowship of the Ring". Men det er hovedsagligt fordi jeg synes den er smuk i sin æstetiske simplicitet. Der er langt færre instrumenter i kompositionerne, billedsiden er uredigeret, og fortællingens tempo er langsommere.

Jeg kan ikke lade være med at spekulere om det skyldes, at nogle ting er blevet nemmere for Peter Jackson - altså effektmæssigt. Så det i virkeligheden er de teknologiske begrænsninger, der gør Fellowship til en bedre film.

I bund og grund mangler Jackson dog nok bare en benhård producer (Roger Corman, hvor er du?), som kan slå i bordet og sige "NEJ! Nu er det sgu for meget." (Se også: George Lucas.)


Top
   
Indlæg: tors dec 11, 2014 23:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jordsvin skrev:
Hvordan har du det med LotR filmene, Ulle? Jeg har selv mistet meget for dem de senere år. Det er næsten som om, at al halløjet omkring Hobbitten har drænet mig for enhver entusiasme jeg nogensinde har haft, og jeg tvivler faktisk på, at jeg ville være i stand til at se LotR filmene færdige.

Måske er jeg bare blevet for gammel og for sur.


Sådan har jeg det også :thumb:

For mig begyndte det at gå ned ad bakke, da man, især i ROTK, begyndte at trække scenerne ud i en uendelighed og tilføje ellers alvorlige slagscener nogle barnagtige Cartoon Network-agtige elementer. Det har PJ så videreført til Hobbit-trilogien.

Jeg synes, de 2 første var direkte kedelige, så har pt. slet ikke lyst til at se "Femhæreslaget" (den titel, altså :shakehead: :shakehead: )

(...og jeg er helt indiskutabelt blevet for gammel og sur)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre dec 12, 2014 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 12, 2014 13:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Det er ikke så forfærdeligt længe siden, jeg genså de tre LotR-film - og for mit vedkommende holdt de glimrende. Two Towers er stadig for meget én lang optakt til et flot slag, men jeg synes, at skuespillet er af en anden kaliber end i Hobbitten. Sean Bean og Viggo Mortensen har bare mere pondus end Richard Armitage og Evangeline Lilly - Martin Freeman er dog en opgradering på hobbitsiden.

Jo, eventyrelementet fungerer bedst i Fellowship, men jeg kan godt lide, at der virkelig er noget på spil i alle tre film: den frie verdens overlevelse. I Hobbitten handler det mere om skat eller ingen skat :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre dec 12, 2014 14:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Filmz' superanmelder Morten Vejlgaard Just har givet den tredje Hobbit-film 2/6.

Billede

Han underviser i øvrigt i "filmanmelderi" (sic) på Københavns Universitet.

Som endnu et af Filmz' forsøg på at ligne Se & Hør og Ekstra Bladet har de brygget denne nyhed sammen:

Jakob Stegelmann og Filmz er vildt uenige om "Hobbitten"

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre dec 12, 2014 18:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Stephen Colbert interviewer Smaug.

Ret fedt lavet 8)


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre dec 12, 2014 21:17 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
njhansen skrev:
Filmz' superanmelder Morten Vejlgaard Just har givet den tredje Hobbit-film 2/6.




:offtopic:
Uwe Boll på facebook :
Citat:
FÜR MICH IST EIN RÄTSEL WIE MAN SICH SO EINE SCHEISSE NOCH ANSCHAUEN KANN..
:mrgreen:

Den er altså noget lort. ;)

:ontopic:


Top
   
Indlæg: man dec 15, 2014 16:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Shiva skrev:
Jordsvin skrev:
Hvordan har du det med LotR filmene, Ulle? Jeg har selv mistet meget for dem de senere år. Det er næsten som om, at al halløjet omkring Hobbitten har drænet mig for enhver entusiasme jeg nogensinde har haft, og jeg tvivler faktisk på, at jeg ville være i stand til at se LotR filmene færdige.

Måske er jeg bare blevet for gammel og for sur.


Sådan har jeg det også :thumb:

For mig begyndte det at gå ned ad bakke, da man, især i ROTK, begyndte at trække scenerne ud i en uendelighed og tilføje ellers alvorlige slagscener nogle barnagtige Cartoon Network-agtige elementer. Det har PJ så videreført til Hobbit-trilogien.

Jeg synes, de 2 første var direkte kedelige, så har pt. slet ikke lyst til at se "Femhæreslaget" (den titel, altså :shakehead: :shakehead: )

(...og jeg er helt indiskutabelt blevet for gammel og sur)


Jeg nægter pure at se nogle af de Hobbit-Spillekonsol-Film.... Er helt enig mht ROTK - der begyndte jeg også for alvor at falde fra. Alene at se en trailer fra een af de nye er en lidelse af de større.

Yes, I'm grumpy, I'm old - I'm proud when I'm told.... :twisted:


Top
   
Indlæg: fre dec 19, 2014 14:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Hobbit: The Battle of the Five Armies [2014] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"You have no place here! You are nameless! Go back to the shadow from whence you came!"

Jeg er gigantisk fan af Peter Jacksons oprindelige Lord of the Rings-trilogi der for mig står som noget af det ypperste indenfor moderne filmmageri. Den lange Tolkien-fortolkning (!) fungerer bare på alle plan og har vist sig at være både tidsløs og universiel. Det er materiale fra øverste hylde som jeg aldrig bliver træt af og som jeg glæder mig til, at give videre til min søn når alderen tillader det. Jeg er altså fanboy i stor stil, men har i modsætning til mange andre hardcore fans, ikke noget i klemme mht. autenticiteten, da jeg aldrig har læst bøgerne. Det vurderer jeg til, at være et stort plus i denne sammenhæng, da en meget stor del af kritikken netop er faldet på de kunstneriske friheder der er taget i forhold til Tolkiens originalforlæg.

Derfor har jeg fulgt tilblivelsen af af Tolkiens Hobbitten tæt. Nedturen da Guillermo del Toro kastede håndklædet i ringen og opturen da Peter Jackson igen samlede handsken op og gik i gang. Forventningens glæde og det voldsomme rush det gav, da man endelig kunne sætte sig til rette i biografsædet igen efter 9 års ventetid. Alle havde vi håbet på, at den fuldstændigt uovertrufne magi fra den oprindelige trilogi som stoppede med The Lord of the Rings: The Return of the King i 2003 ville fortsætte uændret i 2012 med The Hobbit: An Unexpected Journey. Helt således gik det desværre ikke, men det er tæt på.

Her skal lige indskydes, at jeg har svært ved, at skelne imellem de individuelle film og af den grund ikke betragter dem som selvstændige værker. For mig er hele LOTR-trilogien én lang film og således betragter jeg også The Hobbit. Jeg sætter mig f.eks. heller ikke ned og ser EN enkelt film fra den oprindelige trilogi længere, de bliver stort set altid set som del af et marathon og jeg forestiller mig, at det samme vil ske med The Hobbit-trilogien når den er fuldt udgivet (extended editions engang i løbet af 2015). Og set i det lys, er det knap så vigtigt hvor god (eller dårlig) et enkelt kapitel er. At jeg så alligevel ender med, at give individuelle karakterer er dels for overskuelighedens skyld, og dels fordi de jo er set med et års mellemrum i første omgang.

Og jeg er godt tilfreds langt hen ad vejen. Selvfølgelig er der nogle issues der kunne have været håndteret anderledes og nogle gange går der lidt for meget Jar Jar-Binks og action bummelum i den hvilket er uheldigt, men det er til at leve med, for der er heldigvis langt flere positive elementer. Bedst fungerer det, når der er noget på spil og der skal træffes nogle valg med vidtrækkende konsekvenser. Værst er det når Legolas' evner skamride, når Bard redder ungerne vha. en perfekt timet trillende vogn eller når Peter Jackson skal overgå sig selv i åndssvage dyr at ride på (læs: kaniner, grise og motherfucking kronhjorte!). Men det hele bliver tilgivet, når PJ spiller med musklerne, lader Howard Shore får frit lejde og bare fortæller den episk historie han var født til at visualisere. Billederne er sindssygt flotte med det ene smukke bjerglandskab efter det andet. En visuel mavepumper der i den grad underholder og som jeg glæder mig til at gense igen (og igen).

En værdig afslutning på en smuk rejse. Ikke helt så god som filmene i den oprindelige LOTR-trilogi, men vi er tæt nok på til at jeg er tilfreds.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør dec 20, 2014 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Skal se den imorgen.
Er Radagast med?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør dec 20, 2014 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Mills skrev:
Skal se den imorgen.
Er Radagast med?

Jep


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 7 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team