DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:59

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1631 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6109 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 28, 2003 0:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons apr 30, 2003 1:01
Indlæg: 631
Geografisk sted: København
Jeg fik også min The Hire i dag, tak til rytter for tippet [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Jeg vil lige nævne to koreanske film jeg så i går:

Guns & Talks - handler om fire unge fyre, der er lejemordere. Filmen beskriver hvorledes de fire drenge går fra et uproblematisk liv som lejemordere, til lejemordere med følelser. Det lyder som noget man har set før, men jeg synes filmen er unik i den humoristiske vinkel. Drengene ser nyhederne for at savle over nyhedsoplæseren osv. En let film, med mange gode scener.

Sympathy for Mr. Vengeance - handler om en døv mand der forsøger at finde en ny nyrer til sin søster, filmen indeholder mange tragikomiske situationer, men kan nok bedst beskrives som et drama hvor alle ønsker hævn, og det er der også god grund til i denne film.


Top
   
Indlæg: ons maj 28, 2003 0:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 299
Geografisk sted: Aalborg
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Terkel:
<strong>Jeg fik også min The Hire i dag, tak til rytter for tippet [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Jeg vil lige nævne to koreanske film jeg så i går:

Guns & Talks - handler om fire unge fyre, der er lejemordere. Filmen beskriver hvorledes de fire drenge går fra et uproblematisk liv som lejemordere, til lejemordere med følelser. Det lyder som noget man har set før, men jeg synes filmen er unik i den humoristiske vinkel. Drengene ser nyhederne for at savle over nyhedsoplæseren osv. En let film, med mange gode scener.

Sympathy for Mr. Vengeance - handler om en døv mand der forsøger at finde en ny nyrer til sin søster, filmen indeholder mange tragikomiske situationer, men kan nok bedst beskrives som et drama hvor alle ønsker hævn, og det er der også god grund til i denne film.</strong><hr></blockquote>

He he .. velbekomme. Godt at se, at der også er andre end mig der kan lide BMW-filmene.

Guns and Talks er meget flot og velproduceret, men den havde lidt svært ved at fange mig. Jeg synes historien var uinteressant og at de skulle have valgt at fokusere mere på et mindre antal karakterer. Det kan godt være at man er lidt hård ved den, men det er også fordi der bare bliver produceret så meget godt i Sydkorea.

Sympathy for Mr. Vengeance var jeg ret begejstret for. Ikke mindst pga dens ret så fantastiske lyddesign og flottte fotografering. En klar klassiker selvom det godt nok var en særdeles grum og excentrisk historie!

mvh
Henrik


Top
   
Indlæg: ons maj 28, 2003 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 24, 2002 1:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: København N.
Nej, det er jo ikke Seijun Suzuki, der har lavet "Streets of Joy" - undskyld [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img] ! Det er derimod Tatsumi Kumashiro. Ups [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Hej, Helene


Top
   
Indlæg: ons maj 28, 2003 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hmmmmmmmmmmmmmm Jeg har desværre ikke haft held med at oprette mig som kunde hos Thaimegamart......den skriver hele tiden at det login navn jeg har valgt er taget.....andre der har haft de samme problemer ????


Top
   
Indlæg: man jun 02, 2003 23:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 24, 2002 1:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: København N.
Tak for alle jeres svar om "Bullet Ballet". Grrr, jeg var jo nødt til at bestille den, når Rytter nu siger, at den er på vej ud, men det er sgu' godt nok irriterende, for jeg har faktisk ingen penge.... Nå, men sådan er livet jo for filmvrag.

knus fra Helene


Top
   
Indlæg: tirs jun 03, 2003 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
GUNHED:

Hep [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Er der nogen der ved om den japanske robotfilm Gunhed nogensinde er udkommet på DVD?
Den var i sin tid ude i en dubbet engelsk VHS, og en ikke-dubbet japansk udgave (med japansk og engelsk tale), hvor desværre kun den engelske tale var textet (ikke undertextet, da texterne var lodrette, i højre side af skærmen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ).
Så en version med original japansk og engelsk tale, med undertexter på de japanske skuespillere, ville være perfekt [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs jun 03, 2003 13:51 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev bokaJ:
<strong>
Er der nogen der ved om den japanske robotfilm Gunhed nogensinde er udkommet på DVD?
Den var i sin tid ude i en dubbet </strong><hr></blockquote>

Den er desvaerre ikke ude paa DVD endnu. Jeg har selv ledt med lys og lygte efte den, men uden held desvaerre. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs jun 03, 2003 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Michmach:
<strong>

Den er desvaerre ikke ude paa DVD endnu. Jeg har selv ledt med lys og lygte efte den, men uden held desvaerre. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

ØV!
Men tak for svaret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons jun 04, 2003 8:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
UNTOLD STORY:

Er der nogen der kender noget til Hong Kong udgaven af Untold Story med Anthony Wong? Er den i widescreen eller full screen, og er den uklippet? Det er denne udgave her: http://www.dddhouse.com/cms/dddhouse/en/index.jsp?action=productDetail&productID=2679 jeg taler om... Hvordan er den i forhold til den amerikanske udgave med Audio Commentary osv.?


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2003 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Jeg faldt lige over en trailer til den kommende Donnie Yen film The Twins Effect på AICN. Tænkte det kunne have interesse - den ser ret spas ud [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Twins Effect Trailer

Sakset fra filmselskabet:
With the help of a famous high-kicking Hong Kong bus driver, two girls who just want to have fun confront the grave responsibility of safekeeping the world from vampire domination.

BUFFY meets BLADE from martial arts director Donny Yen in this blistering action comedy extravaganza, starring the famous Hong Kong pop singing sensation "TWINS" Charlene Choi and Gillian Chung, also starring Ekin Chen and a special appearance by JACKIE CHAN.


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2003 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 299
Geografisk sted: Aalborg
Ganske kort.

Ifølge Monkey Peaches er den lange version af Hero på vej

"HERO News 271 - HERO

Extended Version / Original Cut DVD Out This Month (MonkeyPeaches Exclusive)

June 6, 2003
According to Nanfang Daily, the long-awaited extended version will be released on DVD by the end of June in the mainland China. This is the version MiramAxe would not let anyone to see and so far few people know what has been deleted. A master video cassette containing the deleted 20 minute long footage has already been  handed over to the official video distributors - Face Audio and Video Production Co. Ltd. and WeiKai Audio and Video Production Co. on March 1. This version was originally scheduled for a release in Arial, but SARS stopped it. According to the paper, over 500,000 copies of theatrical DVDs (DVD-5 and DVD-9) have been sold and more copies are being produced. 1 million copies of VCDs have almost sold out. "

mvh
Henrik


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2003 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 299
Geografisk sted: Aalborg
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev bokaJ:
<strong>UNTOLD STORY:

Er der nogen der kender noget til Hong Kong udgaven af Untold Story med Anthony Wong? Er den i widescreen eller full screen, og er den uklippet? Det er denne udgave her: http://ww w.dddhouse.com/cms/dddhouse/en/index.jsp?action=productDetail&productID=2679 jeg taler om... Hvordan er den i forhold til den amerikanske udgave med Audio Commentary osv.?</strong><hr></blockquote>

Jeg aner ikke om HK-udgaven stadig er klippet. Det har tidligere videoudgaver og biografprintet i HK dog været. Så jeg villle passe på. Der er ingen ekstramateriale på HK-udgaven, mens der er ret interessante audio commentaries med bl.a. Herman Yau og Anthony Wong på den amerikanske, som er uklippet. Så .... no contest?

Og hold dig for guds skyld fra 2'eren!

mvh
Henrik


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2003 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hong Kong udgaven af Untold Story er uklippet.
om den er lbx eller fullscreen eller om kvaliteten er god har jeg desværre ingen anelse om, men kan da kun anbefale dig at købe den amerikanske udgave. kanonfilm simpelthen.


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2003 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Hejsa...
Tak for feedback'en på Untold Story...
Ja, jeg må snart se at få den på DVD... Jeg har aldrig set den i en rigtig god udgave, kun i mere eller mindre smadrede VHS-udgaver [img]images/smiles/converted/naughty.gif[/img]
Men den amerikanske udgave lyder som svaret, selvom det var meget rart også lige at finde ud af at HK udgaven er uklippet...
Er der iøvrigt lige nogle hurtige bud på hvor den amerikanske udgave er billigst...?

[ 07-06-2003: Indlæg rettet af: bokaJ ]</p>


Top
   
Indlæg: man jun 09, 2003 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 24, 2002 1:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: København N.
Hæ, hæ, jeg har den amerikanske udgave fra Tai Seng [img]images/smiles/converted/naughty.gif[/img] (men det ved du jo godt, Jakob). Kan faktisk ikke huske, hvor jeg købte den.... Men den kan ihvert fald fås på Amazon.

Jeg vil lige høre, om der er nogen, der har set den koreanske film "H"? Den lyder ret vild, og jeg overvejer, om jeg skal investere i den.

Og så er jeg jo iøvrigt ved at gå ud af mit go'e skind, fordi omtalte Amazon endnu ikke har fået de nye "Lone WOlf and Cub"-udgaver [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] AAAArgh, det er umenneskeligt!

hejsan, Helene


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1631 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6109 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team