DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 20:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2963 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 02, 2012 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
dfms skrev:
The Dark Knight

Så fik jeg set den for tredje gang......... er der ikke snart nogen der kan fortælle mig, hvad der er godt ved den film ?

Den får Batman Forever og Batman & Robin til at fremstå som rene filmiske mesterværker.
Heath Ledger som The Joker er en stor joke......
Christian Bale er så ringe, at Adam West rolle i Batman: The Movie er lige til en Oscar.
Hvordan man kan synes Christopher Nolan er god, det fatte jeg ikke !
Og værste var næsten musikken, den var slet ikke en del af filmen.

:starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg fatter heller ikke at du ser en så dårlig film hele tre gange :loco:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: man jan 02, 2012 17:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
dfms skrev:
The Dark Knight

Så fik jeg set den for tredje gang......... er der ikke snart nogen der kan fortælle mig, hvad der er godt ved den film ?

Den får Batman Forever og Batman & Robin til at fremstå som rene filmiske mesterværker.
Heath Ledger som The Joker er en stor joke......
Christian Bale er så ringe, at Adam West rolle i Batman: The Movie er lige til en Oscar.
Hvordan man kan synes Christopher Nolan er god, det fatte jeg ikke !
Og værste var næsten musikken, den var slet ikke en del af filmen.

:starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg vil gerne hører begrundelsen for den halve stjerne. Udover at du bare siger det er dårligt. Det kunne være mere interessant at høre hvorfor?


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 0:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Ulle skrev:
dfms skrev:
The Dark Knight

Så fik jeg set den for tredje gang......... er der ikke snart nogen der kan fortælle mig, hvad der er godt ved den film ?

Den får Batman Forever og Batman & Robin til at fremstå som rene filmiske mesterværker.
Heath Ledger som The Joker er en stor joke......
Christian Bale er så ringe, at Adam West rolle i Batman: The Movie er lige til en Oscar.
Hvordan man kan synes Christopher Nolan er god, det fatte jeg ikke !
Og værste var næsten musikken, den var slet ikke en del af filmen.

:starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg vil gerne hører begrundelsen for den halve stjerne. Udover at du bare siger det er dårligt. Det kunne være mere interessant at høre hvorfor?


Nogle gange er det bare svært at forklare HVORFOR...man synes bare man har spildt x antal minutter/timer af sit liv med noget der får det at se cement tørre til at ligne eliksir for øjet.

Kender fornemmelsen fra da jeg så Inception (sjovt nok også Nolan!)...

Men mon ikke den gode DFMS kan hitte på et par velargumenterede gloser om DK...


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 8:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Morbid Angel skrev:
Jeg fatter heller ikke at du ser en så dårlig film hele tre gange :loco:
Mvh
MA


Nu var den i TV forleden, så skulle den lige have en chance til. :)

Ulle skrev:
Jeg vil gerne hører begrundelsen for den halve stjerne. Udover at du bare siger det er dårligt. Det kunne være mere interessant at høre hvorfor?


Den halve stjerne var for at være flink. :P
Filmen er kedelig, ganske enkelt kedelig....... Hvls Nolan vil lave "a darker and more realistic tone, with humanity and realism" film, så behøver han ikke ødelægge Batman univeret for at gøre det. En super helte film skal ikke hele tiden være alvorlig, men det har Nolan tydeligvis misforstået, som hans ejen Joker siger: Why so serious.
Forstår ikke hvad der er så godt ved Heath Ledger som The Joker, men det må der være nogen der kan fortælle mig ?
Musikken følger ikke handlinger i filmen, den lever nærmest i sin ejen verden, det er også derfor man lægger mærke til den, på en uheldig måde.

Så for at genskabe troen på menneskeheden, kommer her lidt fra de rigtige Batman film:


_________________
Satan og helvede!


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 8:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Henriksen skrev:
Kender fornemmelsen fra da jeg så Inception (sjovt nok også Nolan!)...


Inception var udemærket, men fik ikke våde bukser som resten af jordens befolkning. :)

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
dfms skrev:
Morbid Angel skrev:
Jeg fatter heller ikke at du ser en så dårlig film hele tre gange :loco:
Mvh
MA


Nu var den i TV forleden, så skulle den lige have en chance til. :)

Ulle skrev:
Jeg vil gerne hører begrundelsen for den halve stjerne. Udover at du bare siger det er dårligt. Det kunne være mere interessant at høre hvorfor?


Den halve stjerne var for at være flink. :P
Filmen er kedelig, ganske enkelt kedelig....... Hvls Nolan vil lave "a darker and more realistic tone, with humanity and realism" film, så behøver han ikke ødelægge Batman univeret for at gøre det. En super helte film skal ikke hele tiden være alvorlig, men det har Nolan tydeligvis misforstået, som hans ejen Joker siger: Why so serious.
Forstår ikke hvad der er så godt ved Heath Ledger som The Joker, men det må der være nogen der kan fortælle mig ?
Musikken følger ikke handlinger i filmen, den lever nærmest i sin ejen verden, det er også derfor man lægger mærke til den, på en uheldig måde.



Som gammel fan af tegneserier og deres filmatiseringer, kunne jeg sagtens skrive en mindre afhandling om filmens og ikke mindst Ledgers fortræffeligheder. Den er banebrydende på flere områder indenfor genren.

Dog er udgangspunktet for diskussionen så useriøs, at det vil være spild af tid. Med den halve stjerne, sammenligninger med Adam West, osv., bliver det nok ligesom at pisse i modvind at skulle overbevise dig om noget som helst.

Næ, sæt du bare Batman og Robin på i stedet, så vi kan få noget godt gedignt skuespil, humor og farvelade, som en superheltefilm har brug for. :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Hvordan synes du han "ødelægger" universet? Har du f.eks. læst Frank Millers "Batman: Year One"? Denne passer perfekt til Batman Begins.
Eller hvad med "The Dark Knight Returns"?, eller "The man who laughs" eller "The Long Halloween" Disse stemmer ret overens med Nolans Batman.
Burtons batman er blot en fortolkning og den holder sig mest til de gamle batman tegneserier. Nolans holder sig mest til det nyere univers og er på samme måde også blot en fortolkning. Batman er mange ting da der er udgivet så meget så det er svært at sige hvad der er den rigtige Batman. F.eks. har spil som Arkham City også genfortolket universet.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mills skrev:
Hvordan synes du han "ødelægger" universet? Har du f.eks. læst Frank Millers "Batman: Year One"? Denne passer perfekt til Batman Begins.
Eller hvad med "The Dark Knight Returns"?, eller "The man who laughs" eller "The Long Halloween" Disse stemmer ret overens med Nolans Batman.
Burtons batman er blot en fortolkning og den holder sig mest til de gamle batman tegneserier. Nolans holder sig mest til det nyere univers og er på samme måde også blot en fortolkning. Batman er mange ting da der er udgivet så meget så det er svært at sige hvad der er den rigtige Batman. F.eks. har spil som Arkham City også genfortolket universet.


Don't bother...

Du har dog fuldstændig ret. Tør slet ikke tænke på, hvordan der bliver reageret, hvis/når man (i min våde drøm) beslutter sig for at filmatisere Frank Millers "The Dark Knight Returns".

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Citat:
...Med den halve stjerne, sammenligninger med Adam West, osv., bliver det nok ligesom at pisse i modvind at skulle overbevise dig om noget som helst.


Undskyld jeg blander mig på dfms vegne.... men hvorfor er det useriøst, Shiva ?

Fint nok at du kan skrive en afhandling om filmens banebrydende fortræffeligheder - men er det mere rigtigt end at dfms slet og ret synes filmen er kedelig og splid af tid ? Behøver man partout forklare (med en afhandling) hvorfor man synes en given film har været elendig at bruge tid på ? KAN det ikke bare være en mavefornemmelse og ens egen smag og behag der bare siger "fuck det er noget lort det her" og sådan er det ?

Vi KAN IKKE alle lide det samme - jeg har selv været i stormvejr herinde fordi jeg synes Inception er en tåbelig bovlam omgang opreklameret lort, men skal der ikke være plads til at synes det , hvis det er den tanke man har - alt kan da ikke udpensles på et niveau der vil gøre en doktorgrad misundelig.

OG - min største "pointe" - hvorfor SKAL i dette tilfælde dfms overbevises om noget som helst ? Some people like this movie - others find it a piece of junk. Længere er den ikke. At jeg personligt synes det til stor fornøjelse at der kommer udmeldinger som denne er en helt anden sag - det er skønt vi ikke alle har samme smag, og at vi ikke alle med djævelens vold og magt skal synes at den og den film altså bare ER god fordi mange mener det. Dfms mener at TDK er til en halv stjerne - det er der INTET useriæst i overhovedet.

Bevares - det er ikke den mest dybsindige kritik, men det er jo heller ikke en tåbelig kritik vi her får af The Dark Knight.


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 22:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Henriksen skrev:
Bevares - det er ikke den mest dybsindige kritik, men det er jo heller ikke en tåbelig kritik vi her får af The Dark Knight.

:beerchug:

Ja jeg er ikke så god til at skrive dybdegående anmeldelser, kan godt have en god ide om hvad man vil skrive, men det er svært at få det skrevet ned. :cry:
Men TDK er altså ikke en film for mig, det må I sgu leve med.

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 22:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Henriksen skrev:
Behøver man partout forklare (med en afhandling) hvorfor man synes en given film har været elendig at bruge tid på ? KAN det ikke bare være en mavefornemmelse og ens egen smag og behag der bare siger "fuck det er noget lort det her" og sådan er det ?

Amen! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 22:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
t23 skrev:
Henriksen skrev:
Behøver man partout forklare (med en afhandling) hvorfor man synes en given film har været elendig at bruge tid på ? KAN det ikke bare være en mavefornemmelse og ens egen smag og behag der bare siger "fuck det er noget lort det her" og sådan er det ?

Amen! :beerchug:


Ja, amen til det Henriksen. Din mave må fortælle dig, hvad den vil. Det er et frit land. :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 23:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det vil måske undre nogen, men jeg kan faktisk godt forstå dfms' kritik et stykke hen ad vejen. For lige så fed som den realistiske Batman er, lige så langt er Nolans version fra, hvad Batman rent faktisk indeholder i tegneserierne. I den henseende var Tim Burtons to film klart tættere på.

The Dark Knight er efter min mening en god film, men det er den, fordi jeg synes, der fortælles en god historie og ikke fordi det er en god Batman-historie.

@ Henriksen:

Nu er du selv verdensmester i at skrive stolper op og stolper ned, når du ikke er tilfreds med film, så at netop du går i forsvar for det modsatte er da ret interessant ;). Bevares, nej, ingen behøver at skrive vildt lange anmeldelser af de film, man ser, men nu virker dfms' noget kontante udmelding som en opfordring til debat, og så er det vel fair nok at bede dfms om at uddybe lidt? :)

Jeg siger dog mest tak for grinet, dfms, ikke et hånligt grin, men mere et overrasket grin, for så mange bank har jeg aldrig set den film få. :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 23:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Henriksen skrev:

Fint nok at du kan skrive en afhandling om filmens banebrydende fortræffeligheder - men er det mere rigtigt end at dfms slet og ret synes filmen er kedelig og splid af tid ? Behøver man partout forklare (med en afhandling) hvorfor man synes en given film har været elendig at bruge tid på ? KAN det ikke bare være en mavefornemmelse og ens egen smag og behag der bare siger "fuck det er noget lort det her" og sådan.

Selvfølgelig må man skrive hvad man vil, men det er direkte ubrugeligt og ligegyldigt hvis ens kritik hedder "fuck det er noget lort det her". Og nej en debat eller et indlæg er ikke bare smag og behag, for det modsiger hele ideen med at skrive et debat input. Man må hæve sig over mavefornemmelser og smag hvis man kommer med et input i en debat, for ellers kan der ingen debat eksistere. Det er temmelig logisk selvmodsigende.


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 03, 2012 23:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Ulle skrev:
Henriksen skrev:

Fint nok at du kan skrive en afhandling om filmens banebrydende fortræffeligheder - men er det mere rigtigt end at dfms slet og ret synes filmen er kedelig og splid af tid ? Behøver man partout forklare (med en afhandling) hvorfor man synes en given film har været elendig at bruge tid på ? KAN det ikke bare være en mavefornemmelse og ens egen smag og behag der bare siger "fuck det er noget lort det her" og sådan.

Selvfølgelig må man skrive hvad man vil, men det er direkte ubrugeligt og ligegyldigt hvis ens kritik hedder "fuck det er noget lort det her". Og nej en debat eller et indlæg er ikke bare smag og behag, for det modsiger hele ideen med at skrive et debat input. Man må hæve sig over mavefornemmelser og smag hvis man kommer med et input i en debat, for ellers kan der ingen debat eksistere. Det er temmelig logisk selvmodsigende.


Og amen til det der. Kunne ikke være mere enig :)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2963 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team