DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 391 indlæg ]  Gå til side Foregående 115 16 17 18 1927 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn jan 02, 2011 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg glæder mig allermest til at se hvad de får ud af remaket af remaket af The Thing. John Carpenters 80'er-udgave står for mig som noget af det ypperste indenfor horror-genren og jeg er spændt på at se hvad der kommer ud af 2011-udgaven.

Derudover glæder jeg mig også til næste kapitel i [REC]-sagaen, samt Apollo 18.


Top
   
Indlæg: søn jan 02, 2011 15:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Det er rigtig, den havde jeg helt glemt. Der er forøvrigt hele to danske skuespillere med i The Thing remake/sequel i skikkelse af Ulrich Thomsen og Carsten Bjørnlund :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør jan 15, 2011 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
De sidste par dage har jeg fået set følgende:

The Last Exorcism
Faktisk en ok lille film - og klart den mest originale af de tre film jeg har set. Selvom man kan gætte sig til det meste af plottet (ja lige bortset fra en dybt underligt slutning) så synes jeg faktisk at filmen fungerer ret godt, hvilket ikke mindst skyldes det gode skuespil af vores to hovedpersoner(præsten og den lille pige). Jeg havde hørt meget godt om denne film(ja lige bortset fra slutningen) ret mange steder fra, og derfor var mine forventninger også ret store. Jeg vil ikke sige at de alle blev indfriet, da det jo "bare" er endnu en håndholdt blair-witch klon. Men jeg synes sgu at den har tilpas mange nye ideer til at den kan anbefales :)

Devil
Modsat ovenstående så har denne film sgu ikke meget at komme efter her. Plottet er gennemskueligt og kedeligt og jeg blev ikke skræmt, eller bare lidt "spændt" en eneste gang i løbet af filmen. Shamalamalamam havde denne gang overladt instruktørrollen til en anden(men havde stadig selv skrevet historien) - og jeg synes faktisk at instruktøren formår at få det bedste han kan ud af historien. Jeg er især vild med åbningsscenen - det er en lille ting men jeg synes det var en rigtig fed ide.
Men når det er sagt så er det stadig M. Night's historie - og den er dælme dårlig. Jeg ved ikke om han bare har brug for en pause eller han bare var et one-hit-wonder, men et eller andet bør der sgu ske - for det ser sgu ikke for godt ud.

Frozen
Denne film havde jeg også hørt lidt godt om rundt omkring, så endnu engang var jeg lidt spændt på, at se om den kunne leve op til forventningerne. Og kunne den det, tjoooo - altså jeg var underholdt nok til at anbefale den til andre - men jeg tror ikke det er en jeg gider se igen lige med det samme. Filmen er i bund og grund Open Water på en skilift. (Hvilket også er helt tydeligt da vores uheldige skiløbere på et tidspunkt begynder at snakke om hajer - vil ikke sige hvorfor, da denne film ikke har nok pondus til, at man har fået bare de mindste spoilers).
Men filmen fanger alle de ting man selv har tænkt på på vej op i en skilift. Hvad dælen ville man gøre hvis man sad fast deroppe.
Jeg vil ikke sige at filmen er gory, men der var nogle scener der fik konen til at kigge væk, og de er "desværre" ret nødvendige i filmen.
"Desværre" idet at der uden dem ikke er vildt meget andet at komme efter. Der er selvfølgelig det drama, der udspiller sig mellem personerne - og det er faktisk ret godt - men så ville filmen heller ikke være andet end netop det - et drama.
Nå men som sagt så var jeg underholdt - det er klart en film man kan anbefale til hr og fru Danmark. Man skal dog ikke forvente noget, der kan mætte den hardcore horrorfan - men kunne man lide Open Water så tror jeg faktisk ikke man går helt ved siden af med Frozen.


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 0:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Devil

Billede

Åbningssekvensen i den amerikanske gyser Devil, er så uventet og så frækt udført, og sætter tonen for filmen så perfekt, at man er lige ved at se gennem fingre med de mangler filmen ellers har i den forholdsvis korte spilletid på under 1½ time. Devil markerer første forsøg i en forventet serie af gysere, der bærer betegnelsen "The Night Chronicles". Det er Den sjette sans-instruktør M. Night Shyamalan der kommer med en idé, og producerer så filmen som andre instruerer og skriver selve manuskriptet til. Som vi ved fra Shyamalans egne film, så er han fuld af idéer, og bedømt ud fra Devil, så kan man sagtens se frem til flere små, stramt fortalte film i denne serie.

Historien i Devil er meget enkel, og udspiller sig over kort tid på et begrænset område. Vi befinder os i en amerikansk storby, og fem fremmede er gået ind i en elevator i et højhus. På vej opad går elevatoren i stå, og det der først bare begynder som irritation, for både dem i elevatoren og medarbejderne i højhuset der må prøve at hjælpe, ender med at blive en desperat kamp for at overleve. For noget ondt er løs i bygningen, og det giver ikke op, før den sidste sjæl i elevatoren er taget!

Devil er ikke en gyser der er ude på at skræmme sine tilskuere hvert femte minut. Den tager sig god tid til at sætte sin historie i scene, og på den måde får den skabt en stemning, som er filmens allerstørste force. Man bruger mørket til at skjule det slemme der sker. Lyset i elevatoren går ud, og når det kommer tilbage, er en af de indespærrede passagerer død. Men vi hører lyden af det der sker imens det er mørkt, og lydbilledet er i det hele taget meget gennemført i Devil, hvor musikken er tydeligt inspireret af kompositionerne i mange af Hitchcocks film.

Men jeg nævnte nogle mangler, og en af dem er, at der mangler kød på historien. På trods af filmens korte spilletid, så føles det alligevel som om den ind imellem går for meget i stå og gentager sig selv. Vi kommer ikke tæt nok ind på livet af ofrene i elevatoren, og deres reaktionsmønstre er meget præget af den måde historien skal udfolde sig på. Her mangler filmen den tid, som den ikke giver sig selv, og det kommer også til udtryk, da den prøver at komme ind på nogle temaer som skyld og tilgivelse. Men når Devil spiller på den rene spænding, så gør den det godt. Den er stemningsfyldt og opfindsom i sit filmiske sprog, og sammenlagt bliver det i sidste ende nok til, at filmen gør sig godt som en lille ond gyserfortælling.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 1:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Rigtigt fede anmeldelser I to!

Jeg ved slet ikke, om jeg nu orker at se Devil, men åbningsscenen må jeg jo nok hellere få set ved lejlighed!

Frozen lyder interessant; den kommer på listen over film, der skal ses inden længe!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 1:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Det kan debatteres om den skal ind under betegnelsen gyser, men få set Frozen alligevel. Jeg er klart mere begejstret end Sieker, og nævner den på forrige side som min favorit af de gysere jeg så i 2010 (Hvis altså vi skal betegne den som en gyser. Men lad mig bare sige så, at den er gyseligt spændende :D ).


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Michael W. skrev:
Det kan debatteres om den skal ind under betegnelsen gyser, men få set Frozen alligevel. Jeg er klart mere begejstret end Sieker, og nævner den på forrige side som min favorit af de gysere jeg så i 2010 (Hvis altså vi skal betegne den som en gyser. Men lad mig bare sige så, at den er gyseligt spændende :D ).

Hehe - jeg kender også flere der synes den er rigtig god.
Jeg ved ikke om det var fordi jeg lå med influenca, om jeg på en eller anden måde havde nogle forventninger til filmen eller hvad det var - men den fangede mig slet ikke.

Men filmsmag er jo på heller ingen måde objektiv - så jeg synes da klart du skal se den Holmsgaard. :beerchug:

Efter at have sovet et par gange på det så er jeg faktisk blevet mere og mere glad for The Last Exorcism. Så tror lige jeg smider nogle flere ord om den snart :)


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Og mht. Frozen, så skal du klart se den. Den har nogle fede elementer og en god stemning, og det er klart nok til at holde en underholdt i den 1½ time det står på.
Jeg synes den mangler noget substans ift. plottet men det er stadig bedre end meget andet jeg har fået set på det sidste.(Læs: har lige fået genset Alien 4 på blu-ray og ift. den er det et sandt mesterværk ;) ).
Jeg havde nok bare forventet noget mere idet jeg har set den på flere lister over de bedste horrorfilm de havde set i 2010.

Men igen - lyt til Michael W. og få den set - jeg er bare blevet gammel og mavesur ;)


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 11:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er bare glad for, at denne tråd eksisterer, så jeg konstant kan holde mig opdateret med, hvad der kommer inden for genren. På den måde har jeg fået opbygget en liste over film, der skal ses inden for de næste måneder, når der er huller i kalenderen.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 13:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg smider lige min Frozen-anmeldelse her også:

Billede
Frozen [2010] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"OK, what asshole couldn't get on the chair right?" Fin lille indie-thriller distribueret af Anchor Bay og instrueret af Adam Green. 3 unge venner tager på ski-weekend, og ender med at sidde fast i en ski-lift søndag aften. Problemet er, at ski-resortet først åbner igen fredag morgen og temperaturen er langt under frysepunktet. 75% af filmen foregår i ski-liften, og selvom der er en lille smule stilstand undervejs, lykkedes det faktisk at holde spændingen nogenlunde intakt hele vejen igennem på trods af det relativt begrænsede råderum der er i sådan en ski-lift. Godt gået af skuespillerne der kæmper en brav kamp undervejs (og sikkert ærger sig pænt meget over ikke at have mobiltelefoner med). Filmen er blevet vist på diverse horror-festivaller, og selvom der er en lille smule gore og gys, er det mere en psykologisk thriller end det er horror. En ganske habil film, der dog næppe bliver den ski-pendent til Jaws som den er blevet udnævnt til. Ekstra point for de virkeligt flotte billeder (der rent faktisk er skudt on location) og det meget stemningsmættede lydbillede der højner uhyggen.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Hvad sker der nu!!"#!"#%€

Har lige opdaget at Daniel Stamm skal til at lave et remake af Martyrs - og som om det ikke var dumt nok prøv så lige at se dette quote:
Citat:
"Martyrs is very nihilistic," he told 24 Frames. "The American approach [that I'm looking at] would go through all that darkness but then give a glimmer of hope. You don't have to shoot yourself when it's over."

Kilde: http://latimesblogs.latimes.com/movies/ ... stamm.html

At han vil give den en "gladere" slutning giver mig da netop lyst til at skyde mig selv.


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 23:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Puh, det lyder godt nok skidt.

Jeg skal ikke lyde alt for frelst, men jeg foretrækker klart, at vold og effekter er ubehagelige og gør mig ilde til mode - måske ud fra en eller anden forestilling om, at det er usundt at skildre realistisk vold som noget positivt.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: man jan 24, 2011 1:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Helt enig - det er rædselsfuldt med de klamme remakes og en sukkersød USA slutning på toppen...føj for fanden!

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy man jan 24, 2011 1:14, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man jan 24, 2011 1:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
DeathPosture skrev:
Jeg smider lige min Frozen-anmeldelse her også:

Billede
Frozen [2010] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"OK, what asshole couldn't get on the chair right?" Fin lille indie-thriller distribueret af Anchor Bay og instrueret af Adam Green. 3 unge venner tager på ski-weekend, og ender med at sidde fast i en ski-lift søndag aften. Problemet er, at ski-resortet først åbner igen fredag morgen og temperaturen er langt under frysepunktet. 75% af filmen foregår i ski-liften, og selvom der er en lille smule stilstand undervejs, lykkedes det faktisk at holde spændingen nogenlunde intakt hele vejen igennem på trods af det relativt begrænsede råderum der er i sådan en ski-lift. Godt gået af skuespillerne der kæmper en brav kamp undervejs (og sikkert ærger sig pænt meget over ikke at have mobiltelefoner med). Filmen er blevet vist på diverse horror-festivaller, og selvom der er en lille smule gore og gys, er det mere en psykologisk thriller end det er horror. En ganske habil film, der dog næppe bliver den ski-pendent til Jaws som den er blevet udnævnt til. Ekstra point for de virkeligt flotte billeder (der rent faktisk er skudt on location) og det meget stemningsmættede lydbillede der højner uhyggen.


Husk lige noget Megadeth inden i skal ud og stå på ski - http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/megadeth-musik-reddede-13-aarig-dreng-fra-ulve :lol:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man mar 21, 2011 23:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
De norske fjelde er blevet brugt flittigt i gysere i de senere år, og nu er turen kommet til Grønland.

Qaqqat Alanngui - Skygger i fjeldet, har premiere i Grønland d. 3 juni. Spændende at se om den kommer til Danmark. Jeg tvivler desværre. Grønland havde i år for første gang indstillet en film til Oscar-uddelingens ikke-engelsk sprogede kategori, og den har vi ikke engang fået lov til at se endnu.

Billede

Trailer og mere her: http://www.tumit.gl/?page_id=49


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 391 indlæg ]  Gå til side Foregående 115 16 17 18 1927 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team