DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man apr 12, 2021 23:37

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Februar
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Frozen II (2019) :disneyplus:

Det var hidtil lykkedes mig at undgå Frozen II, og hvordan så spinkel en historie (med, indrømmet, flot animation) kan sælge så mange billetter, er mig lidt en gåde.

Du kan løse gåden ved at se den med en 6-årig pige - så ved du hvorfor (jeg taler af erfaring) :D

Site Admin
Brugeravatar

:thumb:
Men alligevel.... nr. 10 på all time worldwide box office?? Animationen er (selvfølgelig) flottere end originalens, men historie- og charmemæssigt er den langt bagefter.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Marts (4 serier, 7 sæsoner, 1 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mindhunter: Sæson 2 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Love, Death & Robots: Sæson 1 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The King's Speech :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Crown: Sæson 1 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Crown: Sæson 2 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Crown: Sæson 3 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Crown: Sæson 4 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Frankenstein Chronicles: Sæson 1 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lego Jurassic World: Legend of Isla Nublar :netflix:

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

Jow jow, lidt ferie har da naturligvis haft indflydelse på hvor meget Disney+ jeg har pløjet sammen med ungerne! ... Og serieafsnit når de er kommet i seng! 8)

Bedst var 2. sæson af den fuldstændig fantastiske The Boys, som gjorde det umulige og toppede 1. sæson i vanvittighed... på den gode måde! Og i den helt anden grøft, var jeg også svært begejstret for den lille, streetwise komedie/drama-serie Atlanta. Jeg har kun set den fine sæson 1 so far, men rygterne siger at de næste 3 sæsoner er endnu bedre.

Det bliver en dobbelt-anbefaling til de to serier! :lightsabre:

Ellers blev det til lidt random animation... Treasure Planet blev sgu lidt en tand bedre, af at se den sammen med to entusiastiske drenge på hhv. 5 og 8. Det samme gjorde sig gældende med Peter Pan 2, som var markant bedre end frygtet (og i øvrigt starter med nogle meget lidt Disney'ske WW2-scener). Ligeledes var The Book of Life, som Coco jo nærmest har planket 1:1 også ret fed.

Og så måtte jeg lige give Druk et gensyn efter den flotte oscarnom til Vinterberg. Den var faktisk bedre 2. gang (muligvis fordi jeg sov halvanden time første gang), men jeg forstår stadig ikke helt hypen. Det er en udmærket film ja, men så heller ikke mere IMO.

Ingen af de 2 musikdokuer (Biggie & Beatles) var essentielle, men stadig ok underholdning.

True crime blev der også pløjet lidt af, og især den svenske TV4-produktion, Balkongfallet var ret godt skåret. Anbefaling herfra!

En god måned, indeed! 8)

Site Admin
Brugeravatar

^Den originale Peter Pan er ikke et mesterværk, men den er klart blandt deres bedste inden den store renæssance med Lion King etc. - jeg synes faktisk, at det er den bedste mellem Bambi og Beauty and the Beast (!) - så 4 stjerner virker lidt fedtet?
Treasure Planet skal, som Atlantis, ses i det rette selskab, så fungerer den udmærket. Men for helvede, hvor er B.E.N. træls!
Og så må man bare konstatere, at Beatles desværre bliver ved med at malke deres eftermæle, og der er langt mellem dokumentarer etc, hvor man reelt får nye sider at kende.

Min egen måned:
Marts - 12 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Gaslight (1944) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mit Liv Som Hund (1985) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Laputa: Slottet i Himlen (1986) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Troy: DC (2004) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Moonraker (1979) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Old Man: The Movie/Vanamehe (2019) [VOID]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lives of Others (2006) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Lion in Winter (1968) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Son (2019) (Cinemateket)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Romancing the Stone (1984) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Color of Money (1986) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Pretty Woman (1990) :disneyplus:

Jeg tror, at jeg var den sidste person i kongeriget, der fik set Pretty Woman. Så er det da gjort :D Årene har ikke været flinke ved Romancing the Stone, som virker mere fjollet og overspillet end spændende. The Color of Money er et fint møde mellem Newman og Cruise, og en værdig opfølger til the Hustler. Cinemateket havde den iranske A Son som månedens film, og efter en fin anmeldelse i Filmland blev den streamet. Det er et fint portræt af et par - og et land - i dyb krise, og selv om historien er et nummer for konstrueret, er det samlede resultat absolut seværdigt.
Mit Liv Som Hund var finurlig og sjov, og en fin udgivelse fra Criterion. Gaslight har jeg allerede skrevet om.

Jeg fik desværre ikke udnyttet mit filmpas til VOID-festivallen nok, men det blev bl.a. til den ret udknaldede Old Man: The Movie, som er den bedste estiske film, jeg nogensinde har set. Og også den eneste ;) Animationen er primitiv, men velfungerende. Historien - om jagten på en bortløbet ko, der eksploderer som en mindre atombombe, hvis den ikke malkes i tide - er sjov og bizar, men har lidt svært ved at balancere det gakkede med spændende karakterer.
Jeg havde heller ikke set Moonraker siden tysk tv som barn, men på nær den sidste halve time er den sgu bedre end sit rygte. Det betyder måske ikke så meget, men den er i det mindste ikke kedelig som The Man With the Golden Gun.

Endelig blev det til fremragende gensyn med De Andres Liv (stadig en wow-oplevelse) og The Lion in Winter, mens Troy i director's cut er alt for lang og dum, men stadig sært medrivende. En flot film med en masse gode skuespillere, der dog ind imellem virker som om, de ikke helt kan enes om, hvor seriøst filmen skal tages.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00